Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

ESU LokPilot versie 4.0

Gestart door M. Lankhaar zondag 24 oktober 2010, 15:36:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2023

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Vandaag door een zeer prettige aanbieding van MTE, mijn tweede Fleischmann Twentse Lint gekocht. Kunnen ze mooi samen op rijden.
In de eerste Lint zit een Lokpilot 4.0 en wegens gebrek aan deze decoder alhier, is er in de tweede een 3.0 gekomen.

Wat een wereld van verschil maakt die lastregeling in het langzame gebied zeg.....verder loopt de motor met de 4.0 veel mooier. Het lijkt nagenoeg echt op het inschakelen van de verschillende tractie stappen zoals bijvoorbeeld bij een 1:1 IRM ( wel een beetje jammer dat mijn lint een diesel is maar goed, een sound decoder zit nog in de planning )

Kortom; ik had spijt niet meteen een 4.0 mee genomen te hebben bij MTE !!!! Vanaf nu niets anders meer.

Grt peter
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Da's mooi. Bedankt voor het delen van deze ervaring. :D

Gr, Ben.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Spoorman op maandag 01 november 2010, 19:01:19
Op Eurospoor vertelde de duitse handelaar dat zowel de DCC only als de 21MTC versie nog 6 weken op zich laat wachten.


op ebay duitsland staan ze wel al hoor, maar in Nederlandse winkels??
Re:ESU LokPilot versie 4.0
De NL winkels houden (denk ik maar weet dat uiteraard niet zeker) de V4.0 onder de toonbank en zullen eerst hun voorraad V3.0 willen slijten. Je ziet hier een daar ook al acties met een V3.0 voor ?22,50. :D

Gr, Ben.

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2010

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Spoorman op dinsdag 09 november 2010, 19:25:53
De NL winkels houden (denk ik maar weet dat uiteraard niet zeker) de V4.0 onder de toonbank en zullen eerst hun voorraad V3.0 willen slijten. Je ziet hier een daar ook al acties met een V3.0 voor €22,50. :D
Gr, Ben.
Ik heb op eurospoor 26 euro voor de V4.0 betaald, dus zo'n aanbieding is dat nou ook weer niet.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Hey (alles is voor) Bassie, :lol:

Ben heeft het over de prijs van de V3... niet V4  :wink:

Groeten,
Ton.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
 :wink:
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2010

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Yeoman op woensdag 10 november 2010, 20:56:40
Ben heeft het over de prijs van de V3... niet V4  :wink:
Dat snap ik. Daarom vind ik 3,50 euro minder vragen voor het oude model dus niet zo'n geweldige aanbieding. Niet iedereen hoeft het hier mee eens te zijn. Vind ik niet erg :mrgreen:
Re:ESU LokPilot versie 4.0
?3,50 is nog altijd 13% prijsverlaging. Als je dat bij Albert Heijn krijgt staan de mensen rijen dik voor de kassa denk ik. :lol:

Gr, Ben.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2023

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Goed, vandaag dus nog maar een paar V4.0's gekocht, waaronder een 21 polige.
Nu geeft die laatste dus problemen met de lokprogrammer.
Ik kan de decoder gewoon uitlezen, aanpassen en vervolgens opnieuw schrijven.
Tot zover geen vuiltje aan de lucht, maar wanneer ik de ingestelde waarden als bestand wil opslaan komen de problemen. Windows geeft een foutmelding, het bestand wordt wel opgeslagen, maar de lokprogrammer software start vervolgens nooit meer.... :shock:
Deze gede-installeerd, en vervolgens opnieuw geinstalleerd. Met de 8 polige vervolgens weer niets aan de hand, maar zodra de 21 polige weer wordt opgevraagd begint e.e.a. opnieuw.. :shock:
Misschien toch maar de volgende update afwachten ?

Grt peter
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Al met al vond ik de sprong naar versie 3 al voldoende om sommige veelgebruikte loks met versie 1 en 2 ook van de versie 3 decoder te gaan voorzien. Het lijkt mij daarom dat de stap van 3.0 naar 4.0 niet meer zo groot is als die van 1.0 naar 3.0. Maar goed, binnenkort toch eens proberen.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Binkie op zaterdag 13 november 2010, 17:16:56Misschien toch maar de volgende update afwachten ?

Hoe bedoel je dat Peter?

In de aankondiging van ESU over LokPilot V4.0 lees ik o.a. ook dat t.b.v. de ESU Lokprogrammer er TEVENS nieuwe (gratis te downloaden) software beschikbaar is.

Heb jij dit wel gedaan? Of hebben wij het nu over twee verschillende dingen....?
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2023

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Hans Biere op zondag 14 november 2010, 15:17:49
Citaat van: Binkie op zaterdag 13 november 2010, 17:16:56Misschien toch maar de volgende update afwachten ?

Hoe bedoel je dat Peter?

In de aankondiging van ESU over LokPilot V4.0 lees ik o.a. ook dat t.b.v. de ESU Lokprogrammer er TEVENS nieuwe (gratis te downloaden) software beschikbaar is.

Heb jij dit wel gedaan? Of hebben wij het nu over twee verschillende dingen....?


Jazeker heb ik die gedownload ( versie 4.0.0 ), maar die kan m.i. dus nog niet goed omgaan met de 21 polige variant.
De 8 polige gaat perfect.
Ik begreep dat er toch snel een update komt, zodat deze versie ook met de 3.0 kan omgaan. Dat is tot op heden nog niet zo, en daarvoor moet je dus de 'oude' lokpragrammer software blijven gebruiken.
Overigens herkent ook de Firmware update van Esu de 4.0 nog niet....

Peter
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Binkie op dinsdag 16 november 2010, 16:13:23
Jazeker heb ik die gedownload ( versie 4.0.0 ), maar die kan m.i. dus nog niet goed omgaan met de 21 polige variant.

Nou, da's weer lekker dan! Heb ik net al die spullen aangeschaft (Programmer en LokPilot V4.0 21-polig) kan ik er (voorlopig) niks mee doen.  :shock:

Maar opgeborgen in afwachting van betere tijden (lees: versies)........... :( :(
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2023

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Euh Hans, daar hoort wel een kleine nuance bij, maar dat staat in een PB naar je....

Peter
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Binkie op woensdag 17 november 2010, 16:20:17
Euh Hans, daar hoort wel een kleine nuance bij, maar dat staat in een PB naar je....
Peter
Mogen de andere ESU Lokprogramer bezitters/gebruikers hier geen kennis van nemen?  :(
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Nobody op woensdag 17 november 2010, 16:24:16
Citaat van: Binkie op woensdag 17 november 2010, 16:20:17
Euh Hans, daar hoort wel een kleine nuance bij, maar dat staat in een PB naar je....
Peter
Mogen de andere ESU Lokprogramer bezitters/gebruikers hier geen kennis van nemen?  :(

Van mij wel.... :D

Hans,

Mogelijk heb je me verkeerd begrepen. Het aanpassen van de Lokpilot 4.0 gaat dus wel, mits je de nieuwste software versie gebruikt, maar voor mijzelf sla ik alle configuraties welke ik heb gemaakt op een USB stick op.
Dat opslaan lukt dus wel bij een 8 polige, maar bij een 21 polige krijg ik en foutmelding. Vervolgens slaat het programma het bestand wel op, maar wanneer je het weer wilt openen werkt het niet meer....
Ook de lokprogrammer software versie 4 werkt niet meer al je het bestand hebt opgeslagen.
Dit dus gedeinstalleerd, opnieuw geinstalleerd en het werkt weer met de 8 polige. Zodra je weer het bestand van de 21 polige opent gaat het wederom fout.

Conclusie; bewerken gaat du wel goed, ook met 21 polig, maar opslaan kan je beter even overslaan. Ook werkt de nieuwste software net met de 2e en 3e genaratie lokpilots.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Grt peter
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2023

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
CiteerHans,

Mogelijk heb je me verkeerd begrepen. Het aanpassen van de Lokpilot 4.0 gaat dus wel, mits je de nieuwste software versie gebruikt, maar voor mijzelf sla ik alle configuraties welke ik heb gemaakt op een USB stick op.
Dat opslaan lukt dus wel bij een 8 polige, maar bij een 21 polige krijg ik en foutmelding. Vervolgens slaat het programma het bestand wel op, maar wanneer je het weer wilt openen werkt het niet meer....
Ook de lokprogrammer software versie 4 werkt niet meer al je het bestand hebt opgeslagen.
Dit dus gedeinstalleerd, opnieuw geinstalleerd en het werkt weer met de 8 polige. Zodra je weer het bestand van de 21 polige opent gaat het wederom fout.

Conclusie; bewerken gaat du wel goed, ook met 21 polig, maar opslaan kan je beter even overslaan. Ook werkt de nieuwste software net met de 2e en 3e genaratie lokpilots.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Grt Peter

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Hallo Binkie,
O.K. Duidelijk. Maar dat had je al beschreven in #59. Ik sla ook alle "prive" instellingen op, op een externe schijf.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Nobody op woensdag 17 november 2010, 16:38:58Ik sla ook alle "prive" instellingen op, op een externe schijf.

Kan / wil je ook aangeven of jij daarbij dezelfde problemen als Peter krijgt?
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Hans Biere op woensdag 17 november 2010, 23:31:25
Citaat van: Nobody op woensdag 17 november 2010, 16:38:58Ik sla ook alle "prive" instellingen op, op een externe schijf.

Kan / wil je ook aangeven of jij daarbij dezelfde problemen als Peter krijgt?
Ik heb (nog) geen problemen, want ik heb nog geen 4.0 versie van de Lopi.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:ESU LokPilot versie 4.0
ik heb er 4 besteld.Zal dan eens kijken of ik volgende week (of in het weekend) er 1 kan inbouwen en programmeren met de Ecos2.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Nobody op woensdag 17 november 2010, 16:38:58
Hallo Binkie,
O.K. Duidelijk. Maar dat had je al beschreven in #59. Ik sla ook alle "prive" instellingen op, op een externe schijf.

Dus ik had Peter in eerste instantie ook niet helemaal goed begrepen. Inderdaad staat het ongeveer zo ook in post #59.

Voor mij is dit allemaal nieuwe materie, dus er zullen de komende tijd nog wel meer vragen van mijn kant over komen.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:ESU LokPilot versie 4.0
vandaag 2 locs omgebouwd met de nieuwe V4.0 en bijhorende magneet.Nog stukken beter dan de 3.0 versie.De locs kruipen over de baan als ik het wil.En dit met een 3 * anker.Enkel de CV4 ingesteld op 1 zodat de afremvertraging niet meer speelt.Gewoon geprogrammeerd via mijn Ecos2.Ga er denk ik nog enkele bestellen en al de gerecupereerde delta's verkopen.Ga deze week wel nog ff testen met de condensator erbij om te zien of dat goed gaat op een stukje slecht (vuil)  spoor.
Re:ESU LokPilot versie 4.0 - Programmeerbaar met MS1?
Heeft iemand al ervaring met het programmeren van de LP4 met een Mobile Station 1? :?:

mvg.
Willem E.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: bellejt op zaterdag 20 november 2010, 22:52:40Ga deze week wel nog ff testen met de condensator erbij om te zien of dat goed gaat op een stukje slecht (vuil)  spoor.

Hallo Johnny,

ik had begrepen dat die condensator pas in 2011 beschikbaar komt maar wellicht heb ik dat verkeerd. Komende week ga ik ook met een ESU decoder V4.0 (21-polig met adapter) aan de gang inclusief mijn ESU Lokprogammer. Ik verwacht er veel van; moet alleen alles nog even installeeren en een plaats bij m'n PC geven.

Dan nog even een lok uit kiezen die de primeur mag hebben en dan "geht's loss" hoop ik... :D
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Hans,

in het bijhorende boekje staat al een tekening hoe je een condensator kan aansluiten op de V4.0.Je hebt dan de powerpak niet nodig.Wat ik wel heb gevonden en dat maar moeilijk vindbaar is in het boekje : blauwe draad  gebruiken als gemeenschappelijk voor verlichting en AUX functies als ze geisoleerd zijn van de massa.Bestond vroeger al maar ik was er niet zeker van of het behouden bleef.Ik heb hier SMD condensators van 470 ùF en ga er zo eens eentje proberen eerstdaags.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
die condensator kon je ook al als buffer aansluiten op de oudere lokpilot (v3 iig).

nadeel: je mag niet meer analoog (~) rijden... :(



waar is die 21mtc V4 te koop, kan m nergens vinden in NL??
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:ESU LokPilot versie 4.0
ik bestel de mijne via Eb*y in Duitsland.Ik koop wel sets met magneet erbij.Zowel verkrijgbaar in 8 of 21 pins.Kostprijs 32,95 euro/stuk.Ik koopwel de versie MM/DCC .Geloof dat de versie DCC allen iets goedkoper is.Verzendkosten tot 2 kg is daar 5,50 euro (mooi verpakt in doosje).
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: bellejt op maandag 22 november 2010, 13:00:54in het bijhorende boekje staat al een tekening hoe je een condensator kan aansluiten op de V4.0.Je hebt dan de powerpak niet nodig.Wat ik wel heb gevonden en dat maar moeilijk vindbaar is in het boekje : blauwe draad  gebruiken als gemeenschappelijk voor verlichting en AUX functies als ze geisoleerd zijn van de massa.

Hallo Johnny,

inderdaad, ik heb gezien hoe je dat aan moet sluiten. De tekening is wat dat betreft duidelijk. Ook jouw ervaringen met de blauwe (noemen ze dat ook wel is de gemeenschappelijke retour leiding?) draad heb ik precies zo ervaren; was voor mij ook even een puzzel.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2007

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: bellejt op maandag 22 november 2010, 13:00:54Ik heb hier SMD condensators van 470 ùF en ga er zo eens eentje proberen eerstdaags.

Ben benieuwd. De truc met gewone elco's kan al veel langer en met veel meer decoders. Alleen het helpt meestal niet veel, omdat de capaciteit van gewone elco's nu eenmaal beperkt is. Dat powerpack werkt met gold caps en die hebben bij dezelfde omvang gemakkelijk 100 keer meer capaciteit. Een soortgelijk pakketje van Lenz werkt prima.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:ESU LokPilot versie 4.0
zojuist de weerstandjes gehaald en meteen een aantal condensators van 2200 ùF bijgekocht.Kan ik eens zien of er een groot verschil is met de SMD van 470 ùF.Mss kan ik morgen al testen.Ik laat wel wat horen.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Johnny,

Is het al gelukt met de condenstors? Ben heel benieuwd.
Ik heb ook maar even die ebay meneer verzocht me één op te sturen. Ik heb hier nog een lok liggen die een decoder wil en wil niet wachten tot Houten.
En die aansluiting van de condensator vind ik een heel interessante optie
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:ESU LokPilot versie 4.0
ik heb er al een condensator van 470 ùF ingebouwd maar nog geen tijd gehad om echt te testen.Zal kijken of ik voor het weekend kan testen met de aangeraden waarde van 2200 ùF.Ik laat zo snel mogelijk een berichtje.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2010

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Heb eigenlijk nog weinig gedaan mbt tweaken van de CV's, maar kan iemand even kort toelichten hoe hij een lok met een LP V4.0 nou langzamer kan laten rijden dan een lok met een LP V3.0? Ik ben zeer benieuwd hoe ik nou het onderste uit de kan kan halen met een V4.0. Tot nu toe was bij mij het verschil te verwaarlozen.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Ik las elders dat de LokPilot 4 nog een niet gedocumenteerd feature heeft. Het is zegt ESU nog in een testfase maar toch.

Je kunt de decoder zelf de CV waardes 52 t/m 55 laten bepalen, handig bij een probleem lok die je slecht getuned krijgt. Deze CV's bepalen je rijgedrag wat hoort bij het type motor.

Uiteraard gelijk maar even uitgeprobeerd op een Roco 1110 en een BR221 (niet bepaald probleemlok's maar ik heb niet slechter :D).

Werkwijze:
- Laat de lok even een paar rondjes rijden om op te warmen.
- Programmer waarde "0" in CV54.
- Zet je lok op de rail en zorg dat deze tenminste een ruime meter kan uitrijden.
- Kies het decodernummer op je centrale, rijregelaar op "0".
- Druk op F1: de lok speert op hoogste snelheid weg en stopt na een meter.

Nu zijn de genoemde CV's gevuld met de juiste waarden die bij de motor horen. Het werkt en de lok rijdt prima. Dat deed hij overigens ook al met de default settings.

De waarden welke weggeschreven zijn bij de 1110:
CV52 = 18 (was 32)
CV53 = 121 (was 140)
CV54 = 73 (was 48)
CV55 = 18 (was 32)

Ben benieuwd wie ook ervaringen kan melden en dan graag met een probleem lok of een M* lok met een 3p motor.

Gr, Ben.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Ben,

Da's interessant! Ik heb het gelijk even geprobeerd met mijn enige Lopi V4. Een M-loc met een ESU magneet en een 3 polig anker.
De loc reed goed, geen probleem loc.

CV52 = 42 (was 40)
CV53 = 41 (was 120)
CV54 = 67 (was 48)
CV55 = 42 ( was 40)

Wat wel grappig was: de loc reed na de bijstelling inderdaad heel mooi langzaam. Hogere snelheden zaten er niet meer in. Ik had de maximum snelheid nogal teruggeschroefd om een aannemelijke schaalsnelheid te krijgen en wel alle 28 stappen te kunnen gebruiken.
CV 5 (max V) was 10, CV 6 (Midden V) was 3. Ik heb beiden met een factor 4 vergroot (resp. naar 40 en 12) en nu rijdt alles weer prima.

Handige feature!
Re:ESU LokPilot versie 4.0
@Arjan & Ben,
Bedankt voor de info! Wederom zéér nuttig. :)
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Da's zeker intressant.......er rijden hier 2 loc's rond waar ik niet tevreden over ben, misschien is dit de oplossing.

Gr.

Ron
Re:ESU LokPilot versie 4.0
inmiddels heb ik ook een V4 met mtc

helaas kom ik er met achter dat de meeste CV's niet meer zijn te programeren met MRdirect.
wel een beetje jammer, functie mappen en licht dimmer zit er niet meer in...wordt je een beetje verplicht een lokprogrammer te kopen....want met mijn MS kan natuurlijk alleen waardes 0-80 ingevoerd worden
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:ESU LokPilot versie 4.0
dit trucje uitgeprobeerd.Zodra ik de CV54 op 0 zet stormt de loc ervandoor.Maar nu kan ik de decoder niet meer terugzetten naar factorysettings.Normaal is dat toch in DCC : CV8 op 8 zetten ?
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Pobox op zaterdag 11 december 2010, 13:19:39
inmiddels heb ik ook een V4 met mtc

helaas kom ik er met achter dat de meeste CV's niet meer zijn te programeren met MRdirect.
wel een beetje jammer, functie mappen en licht dimmer zit er niet meer in...wordt je een beetje verplicht een lokprogrammer te kopen....want met mijn MS kan natuurlijk alleen waardes 0-80 ingevoerd worden

Ook ik heb net een V4 gekocht 54611

Maar nu schijf jij over een V4 met MTC???? wat is MTC

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 11 december 2010, 16:21:08
Citaat van: Pobox op zaterdag 11 december 2010, 13:19:39
inmiddels heb ik ook een V4 met mtc

helaas kom ik er met achter dat de meeste CV's niet meer zijn te programeren met MRdirect.
wel een beetje jammer, functie mappen en licht dimmer zit er niet meer in...wordt je een beetje verplicht een lokprogrammer te kopen....want met mijn MS kan natuurlijk alleen waardes 0-80 ingevoerd worden

Ook ik heb net een V4 gekocht 54611

Maar nu schijf jij over een V4 met MTC???? wat is MTC

Mvg,

Peter / degeluidsman.


Hoi Peter,

Hier wat meer info over de verschillende NEM connectors.
MTC is gewoon een 21 polige connector 8).

Groetjes Sander.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Dank vor de snelle link Sander.

Ik heb je net een mailtje gestuurd  :lol: :lol:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citeerhelaas kom ik er met achter dat de meeste CV's niet meer zijn te programeren met MRdirect.
wel een beetje jammer, functie mappen en licht dimmer zit er niet meer in...wordt je een beetje verplicht een lokprogrammer te kopen....want met mijn MS kan natuurlijk alleen waardes 0-80 ingevoerd worden

opgelost: er staat een fout in de Duitse handleiding op pagina 42

In de Engelse handleiding (online) staat namelijk dat om (licht) functies te configureren eerst CV 31 op 16 gezet moet waarden (en CV 32 op 0)

dit omdat er met indexering gewerkt wordt in het register zodat er niet een tekort aan CV's onstaat
Re:ESU LokPilot versie 4.0
AnalogDriver
gast

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Pobox op maandag 22 november 2010, 13:49:36
die condensator kon je ook al als buffer aansluiten op de oudere lokpilot (v3 iig).

nadeel: je mag niet meer analoog (~) rijden... :(


Ai, da's goed te weten, dat had ik nou niet gelezen.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
nog een probleem met de V4:

je kan de lastregeling niet meer uitzetten bij analoog rijden. het lijkt nu onmogelijk om nog op wisselstroom analoog te rijden. De motor of decoder bromt zeer hard en met de trafo half open stoppen ze al (overbelasting?). Dit terwijl die marklin locs met de V3 het wel prima doen. Ook digitaal is er geen probleem met die locs en de V4.

bij de V3 kon je CV 124 op 64 zetten, maar dat kan nu niet meer bij de V4. Je kan alleen de lastregeling voor digitale mode uitzetten, maar ja dat wil je natuurlijk niet (overigens is ie dan wel een stuk stiller....)

Ik heb Esu er over gemaild...
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Zet CV56 maar eens op 0 en kijk of daar je probleem mee opgelost is.

Gr, Ben.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
En.......?
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Spoorman op donderdag 23 december 2010, 17:51:48
En.......?

Heb vanmiddag mijn 1205 ns omgebouwd met ESU V4 en 5 ster anker en magneet , locje is ongeveer rond de 30 jaar oud ,en heeft ook heel veel meegemaakt....goed dat de kap van metaal is.... :lol:
Loc maakte al heel veel herrie met "oude onbekende" decoder. Er zat geen snelheid meer in de loc ,vandaar een enorme update.
Na het inlopen ff aan de expi toe.
Maar na die cv54 op 0 en dan loc nummer kiezen en op F1 drukken ging ie als een speer vandoor , en stopte abrupt na 1 meter - alleen toen wil je niet weten Ben,drama,geen snelheid veel herrie - geen trekkracht meer. Alle cv's weer terug gezet en loc doet het prima. Alleen wou ik graag het licht (lampjes liggen aan massa loc chasis) - flikkeren valt me mee  - maar wou ze ff dimmen ,maar ojee dat word drama geloof ik. Gad al het een en ander geprobeerd,maar snap er de ballen van. Verder loopt de loc prima (het is er wel een waar ik echt geen geluids decoder voor nodig zal hebben).... :lol:

Mvg: Alex