Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

ESU LokPilot versie 4.0

Gestart door M. Lankhaar zondag 24 oktober 2010, 15:36:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
zojuist even gekeken. Mijn br89 (3000) met kleine schijfcollector, heeft de volgende waardes nu:

CV2=1
CV52=22
CV53=65
CV54=12
CV55=55

CiteerEn met een MS is het al helemaal behelpen.
Max cv  die je kan aanpassen is 80 en max. waarde in een cv is ook 80.

Dit gaat over MS1 neem ik aan? Ik kan met de MS2 namelijk wel gewoon verder als 80.

Roy
Re: ESU LokPilot versie 4.0
VincentKloeg
gast

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Beste lezers,

Als je de ESU LokPilot 4.0 met 8-polige stekker 'inprikt' in de Roco 68214 stoomlok 24 029, is er dan een bepaalde cv die je moet aanpassen aan de motor? Of is de basisinstelling van de decoder voldoende voor dit type 5-polige rondmotor? Ik heb tot op heden alleen CV 1 tot CV 6 gewijzigd.

De handleiding geeft, tot zover ik heb kunnen ontdekken, hier geen uitsluitsel over. De lok rijdt verder prima, deze vraag valt daarom helemaal onder de noemer 'check, check, double check'. ;)

Ik ben benieuwd! Alvast dank!

Groeten,
Vincent
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Vincent,
Als ie het goed doet zou ik er niet meer aankomen.

rijdt het toch niet helemaal als je zou willen, dan de truc met CV54 op 0 en vervolgens F1 gebruiken. En daarna fine tunen. Maar zo te lezen is dat niet nodig.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2007

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
ESU beweert zelf altijd dat de standaardinstellingen van de lastregeling min of meer zijn afgestemd op het type aandrijving dat Roco (en anderen) in de regel hanteert. Dus het kan kloppen dat hij het goed doet.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
VincentKloeg
gast

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Ohw, heeft het van doen met de lastregeling dat bij bepaalde type motoren een CV aangepast moet worden? Het is geen aanpassing in de frequentie van de motorstroom oid? >:-D

In dat geval is mijn vraag namelijk niet relevant. :P

Groeten,
Vincent

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2007

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
 >:-D
Re: ESU LokPilot versie 4.0
VincentKloeg
gast

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Juistem, zegt dat genoeg? :P

:D
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Goeie tip Ben. Zal het eens gaan proberen. Als ik het goed begrijp, blijf je op deze manier gebruik maken van de 256 stappen, terwijl bij het instellen van CV 2,5 en 6, je de eerste en laatste stappen "afkapt", waardoor er bijvoorbeeld nog maar de helft overblijft?
Roy
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Ga dit straks gelijk is even proberen Ben.

Ik heb een niet lekker rijdende Piko met V4 die stoot als de lastregeling aan staat.

Staat de lastregeling uit , loopt ie als een zonnetje , maar dan krijg je weer van die nek klachten van de machinisten bij het op/afremmen........ :D

Verder eigenlijk nog te weinig tijd gehad om hem goed te zetten (was ergens anders mee bezig geloof ik)..... :D

Mvg: Alex
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Hij rijd echt prima Ben met V4 .
Zonder echt een schokje....maar wel zonder lastregeling....en dat is balen....
Moet daar gewoon hel veel mee expirimenteren ..... maar gaat vast goed komen.
En anders terug naar V3 , die heb ik ook wel vast ergens inzitten. :D

Mvg: Alex
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Hoi Ben,

Hoe heeft Karst dan bepaald dat bij het verlagen van CV5, rijstappen worden weggegooid en niet de motorspanning wordt verlaagd, net als bij CV53?
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Spoorman op zondag 28 juli 2013, 09:03:42
Een Piko lokkie netjes laten rijden met een V4.0 is mij nooit gelukt maar ik ben wat kritisch. :) Heb er 4 rijden, 2 hebben een V3.0 en de andere 2 een Zimo MX623.

Met groet, Ben.

Op je gegevens loopt ie (Piko + V4) helemaal mooi , alleen de eerste  2 a 3 stappen gaat ie snel harder dan stap 4 etc , dan rijd ie rustig en langszaam zonder stoten.....dus daar moet ik nog mee experimenteren , zodat ie dat gedeelte overslaat.

Mvg: Alex  :thumbup:
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Geen idee Ad, ik ben Ben. Vraag het hem zelf zou ik zo zeggen. :)

Met groet, Ben.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Ik heb mijn Piko Hondekop ook met een Lopi 4.0 uitgerust.
Liep werkelijk niet om aan te zien.
Verschrikkelijk raar rijgedrag, ik weet niet wat ze er voor motoren in stoppen.
De ESU "Run" er op toegepast en wie schetst mijn verbazing?
Prima rijgedrag.

De tip kwam van Teunistreinen: in mijn draadje over de 3055 met Lopi4
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=44688.msg802870#msg802870

Ik ben er content mee.

grt Piet.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
De 'Run' werkt inderdaad af en toe zeer goed. Het probleem bij de Piko locs zit hem waarschijnlijk in de ontstoorspoeltjes die Piko toepast in de + leiding, en de leidingen naar de motor. Heb zelf een Piko Hondekop met een locsound 3.0 mfx en die rijd wel goed, alle spoeltjes verwijderd.

Zelf ook al bij een aantal locs het trucje toegepast met CV 53, rijd inderdaad wat rustiger. In de toekomst de boel maar eens aanpassen bij meer locs.

Vanmiddag eens testen bij een nog niet omgebouwde Märklin 1100 met Esu magneet, of het trucje daar ook bij werkt.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
De run staat al heel lang in de gebruiksaanwijzing van Esu vermeld.

Maar als ik 3x een run doe op eenzelfde lok krijg ik 3x een verschillende waarde. Soort fruitautomaatafstelling dus.

Zo zie je maar, ieder z'n ding. :thumbup:

Met groet, Ben.

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Spoorman op zondag 28 juli 2013, 13:37:24
Maar als ik 3x een run doe op eenzelfde lok krijg ik 3x een verschillende waarde. Soort fruitautomaatafstelling dus.
He dat heb ik nog niet kunnen constateren.
Net mijn pas omgebouwde 3055 en de Piko Hondekop nog eens laten 'vliegen' (ik blijf het een 'billen bij elkaar'  ervaring vinden. Maar het resultaat was steeds het zelfde.
Ook na drie run's
Ik heb nergens ontstoorspoelen, die horen naar mijn mening niet in een digitaal systeem.
De motor wordt met een frequentie van 13 tot 32 (afhankelijk van de decoder fabrikant) kHz aangestuurd en dan is het effect van die spoelen echt van invloed.

grt Piet.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Tja,
waarom zouden er dan ontstoorspoelen zijn?
voor spek en bonen? B)
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Die zijn om in het analoog rijden  eventuele storing op radio en tv te voorkomen.

Gr.  Charlie
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Ontstoorspoeltjes van de motor naar decoder,
zijn erin aangebracht om eventuele stoorimpulsen te onderdrukken.

Dus als je een lok hebt die zich raar gedraagt,
beter de spoeltjes ertussen zetten.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Ga ze zo verwijderen ...... gij hoort het resultaat ......

Mvg: Alex
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Hoi Piet,

Heb je ze dan verwijderd uit je Hondekop?
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Heb me portfeeder open gemaakt , op de motor zitten ze niet , dus als ze er zijn zitten ze op aan of onder een printplaat waar ik liever van afblijf.
Nu bracht Ben me weer op een idee en dat is even de beschrijving doorlezen (pdf op de ESU site).
Daar staan de standaard gegevens voor Piko  motoren in.
CV2  OP 3
CV51 OP 0
CV52 OP 20
CV53 OP 80
CV54 OP 30
CV55 OP 30
CV56 OP 255

Op CV56 na stonden ze allemaal op een  andere waarde (destijds wel gekozen voor Piko motor bij motorinstellingen via de programmer).

Dus nu volgens bovenstaande lijst aan de cv aangepast , en lok rijd zonder stoten weg.
Alleen de snelheid op 1 was te groot - dit aangepast door K aantepasen van 55 naar 20 op de programmer.
Lok rijd nu echt lekker weg en rij eigenschappen zijn gelukkig weer prima.....dus niks geen spoeltjes weghalen....anders kan namelijk ook.
Maar dit is uiteraard mijn mening.

Mvg: Alex
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Aliebengalie op zondag 28 juli 2013, 19:09:31

Op CV56 na stonden ze allemaal op een  andere waarde (destijds wel gekozen voor Piko motor bij motorinstellingen via de programmer).


Dat komt wellicht door het tussentijds updaten? Andere firmware betekent soms ook weer andere motorsettings. Dus nieuwe firmware met oude settings ----> sto-sto-sto-stotteren.

Toppie dat je het opgelost hebt. :thumbup: Handig die gebruiksaanwijzingen.

Met groet, Ben.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Wijbe op zondag 28 juli 2013, 18:07:40
Heb je ze dan verwijderd uit je Hondekop?
Ja inderdaad.
Ik krijg echt jeuk als ik die dingen tegenkom.

grt Piet.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Aliebengalie op zondag 28 juli 2013, 19:09:31
Lok rijd nu echt lekker weg en rij eigenschappen zijn gelukkig weer prima.....dus niks geen spoeltjes weghalen....anders kan namelijk ook.
Die settings had ik bij de Hondekop ook geprobeerd.
Echt om je dood te schamen het rijgedrag.
Ik heb de spoelen overbrugd en de ESU run gedaan.
Zoals gezegd het rijgedrag was prima, overbruggingen weg gehaald en geen verschil waar te nemen.
Weer een ESU run gedraaid en wederom puin!
Spoeltjes overbrugd en na de ESU run weer een prima rijdend stel.
Ik rijd nu zonder overbruggingen en vind het helemaal OK.

Ik ben echt bang dat ook Piko verschillende motoren in verschillende modellen inbouwt.
En dat enig experimenteer werk geen kwaad kan.

grt Piet.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Persoonlijk denk ik iets anders Piet.

Met de orginale Uhlenbrock liep de lok echt heel netjes , niets op aan te merken.
Op het bekende janken bij het opstarten na dan he.

Maar na de inbouw van 2 zwaailampjes , moest ik wel kiezen voor een andere decoder.
Daar de standaard decoder geen F1/F2 aan boord heeft.

Ik heb ik er ook een met een ESU-V3 decoder , en die heeft geen centje pijn.

Maar met deze V4 was het een drama , maar gelukkig kunnen we eindelijk wat met die cv's gaan stoeien.
Dit probleem met V4 bestaat natuurlijk al langer dan vandaag.
Kan me nog herinneren , dat ze net uitkwamen..... :P

En dit resulteert er in , dat elke decoder ook net even anders is dan de ander.
En dit zal je best met de motoren ook hebben.

Maar zomaar spoeltjes verwijderen , ik weet niet of dit de juiste manier is.
Maar als het bij jou tot het gewenste resultaat heeft geleid .....  :thumbup:

Mvg: Alex
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Prima hoor Alex.
Iedereen gaat tenslotte om met zijn spullen zoals hij wil, laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar ik sta op het standpunt dat die "ontstoor spoeltjes" niet of nauwelijks effect hebben.
En er alleen maar ingezet zijn om aan de TüV regeltjes te voldoen.
Als er dan zo'n negatief effect van die spoelen op het decoder-motor gedrag is, zoals ik beschreef, dan gaan ze er bij mij uit.
Maar zoals gezegd ieder moet dat voor zichzelf uitmaken.

En als jij helemaal happy bent met de rijeigenschappen van jouw loc, dan is dat toch prima zo.
Niets meer aan doen zou ik zeggen, maar bij mijn Hondekop was dat wat jij hebt gedaan niet toereikend.
Zit er denk ik toch een andere motor in.

grt Piet.

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Dat geloof ik ook Piet.
Want bij die G1206 modellen zitten ze niet meer op het motortje , die bedrading loopt rechtstreeks naar het printje , tja en wat daar opzit piet heeft bassie geen kaas van gegeten.
Maar het loopt stukken netter.
En wat er in mijn honde snuit zit ...... moet ik hem weer is proberen..... :D

Mvg: alex
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: bossie op maandag 29 juli 2013, 09:52:15
Maar ik sta op het standpunt dat die "ontstoor spoeltjes" niet of nauwelijks effect hebben.
En er alleen maar ingezet zijn om aan de TüV regeltjes te voldoen.

Dit is correct.
Spoeltjes van 4 uH doen bij zulk lage frequenties niets en zijn toegepast om de RF-storingen terug te dringen.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Dennis1984
gast

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Iemand een idee wanneer de 54617 uitgeleverd wordt? Stond voor juni/juli maar dat is nu voorbij. Gaat om DCC decoder en Plux16.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Bij AnW staan ze op de site.
Dus een belletje of een email en je weet of hij ze ook op de plank heeft liggen.

grt Piet.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Bij MTE staan ze op: nog niet leverbaar. Anders even een mail naar ESU en mocht je problemen hebben met talen aan de andere kant van de grens, kun je ook een mail sturen naar loksound.be.

Rob
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Aliebengalie op zondag 28 juli 2013, 19:09:31
Heb me portfeeder open gemaakt , op de motor zitten ze niet , dus als ze er zijn zitten ze op aan of onder een printplaat waar ik liever van afblijf.
Nu bracht Ben me weer op een idee en dat is even de beschrijving doorlezen (pdf op de ESU site).
Daar staan de standaard gegevens voor Piko  motoren in.
CV2  OP 3
CV51 OP 0
CV52 OP 20
CV53 OP 80
CV54 OP 30
CV55 OP 30
CV56 OP 255

Op CV56 na stonden ze allemaal op een  andere waarde (destijds wel gekozen voor Piko motor bij motorinstellingen via de programmer).

Dus nu volgens bovenstaande lijst aan de cv aangepast , en lok rijd zonder stoten weg.
Alleen de snelheid op 1 was te groot - dit aangepast door K aantepasen van 55 naar 20 op de programmer.
Lok rijd nu echt lekker weg en rij eigenschappen zijn gelukkig weer prima.....dus niks geen spoeltjes weghalen....anders kan namelijk ook.
Maar dit is uiteraard mijn mening.

Mvg: Alex

Alex,

Ben je in het bezit van een lokprogrammer¿¿¿ Zo, ja dan staan bovenstaande gegevens daar al standaard in, die hoef je alleen maar te selecteren en schrijven. ESU heeft in de LPG-software een gemiddelde standaardwaarde toe gevoegd voor diverse merken/motortypen. Je hoeft alleen het zuigersymbool (rood omcirkelt) aan te klikken en je krijgt de lijst met merken/motors te zien.  ;)

Rob
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Rob dat klopt , en dat staat er al een paar versies geleden ook in.

Maar die waarden helpen niet om het locje goed te laten rijden.
Dan heb je alleen de standaard waarden , en dat is vaak prima.
Maar in specifieke gevallen werkt het nauwelijks.
Zo ik met deze portfeerder.

Van dat model heb ik er een stuk of 6 rondrijden , maar allemaal met de standaard decoder , en niet met een V3 of V4 ik ben de tel ff kwijt. Dacht V3.

En daar moet ik hem echt met de hand proberen goed lopend te krijgen.
Maar het word wel makkelijker met de programmer ....(zou hem niet willen missen).

Mvg: Alex
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Alex,

Dat staat er sinds jaar en dag in, maar weet uit ervaring van het ESU- en/of andere fora dat er toch gebruikers zijn die er niet van op de hoogte zijn.  ;) Tsja het zal altijd per loc afhankelijk zijn, maar ook per persoon qua afstelling. Sommigen zijn snel tevreden en anderen zijn wat kieskeuriger.

Rob
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Hallo iedereen,

Ik heb in mijn 103 sluitseinen ingebouwd. Ik heb de sluitseinen aangesloten op de Aux2 daar op de Aux1 de motorruimteverlichting zit. Nu zit ik met het volgende. Als ik F2 inschakel dan gaan de sluitseinen netjes in rijrichting branden, dus vooruit rijden sluitseinen achter aan. Achteruit rijden sluitseinen voor aan. Zover zo goed. Schakel ik zonder F0 alleen de F2 in dan branden beide sluitseinen. Mijn vraag is nu. Ik wil het zo schakelen dat als ik F2 inschakel de sluitseinen uitgaan. Hoe programmeer ik dat in de lokprogrammer. Ik zag daar nl. al staan dat er gesproken wordt over aux2 (1) en aux2 (2). Wil iemand mij de werking ervan even uitleggen? Ook vraag ik mij af of ik op de aux2 niet 2 maar 1 lampje kan aansluiten. Ik heb er nl. nu 2 opzitten. Verlichting voorkant en Achterkant.

Met vriendelijke groet, Jasper
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
gewoon ombouwen.Op de gewone verlichtingsuitgangen (wit/geel) sluit je enkel de witte lichten aan.Op Aux1 zet je de sluitlichten cabine 1 en op Aux2 die van de achterzijde.Dan mappen en het is opgelost.Ik zet er ook het schakelingetje Aux 3/4 bij zodat ik de cabineverlichting ook richtingsafhankelijk kan aansturen.Kost je amper 5 eurootjes meer en je ziet de bestuurder ook zitten.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Hoe heb je die lampjes dan aangesloten?
Vanaf de blauwe draad naar de paarse?
Zit daar nog iets tussen? Een transistor oid?
Of ga je naar de witte en gele draad van de f0 functie.

Robin
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Hallo Johnny,

Zoals je in mijn topic waarschijnlijk wel gelezen hebt, heb ik reeds de aux1 in gebruik met de motorruimteverlichting. Ik heb dus nu de sluitseinen op de aux2 zitten. Het lijkt erop dat als de frontseinen branden dat dan niet tegelijkertijd de sluitseinen aan zijn.

Hallo Hero,

Ik heb de ledjes aangesloten met draadjes. Er zit een lichtprintje in van Hans Günter Heiserholt en daar zitten al de nodige voorschakelweerstanden op. Er komen 3 draadjes uit. Geel, Grijs en Oranje. De gele is van de sluitseinen, de grijze is van de frontseinen en de oranje is de retourleiding die op de decoder aangesloten wordt. Ik zou eventueel nog kunnen kijken of ik em op de aux3 kan zetten, maar ik weet niet of de lokpilot geschikt is voor aux3 en aux4.

Groetjes,
Jasper

Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
alle locpilot vanaf versir 3 zijn geschikt om met een kleine hulpschakeling AUX3/4 aan te sturen.Je mag de binnenverlichting gerust laten zitten hoor.Is een kwestie van anders mappen.Kijk eens hier
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Een ledje kun je ook zonder versterker aan aux3 en 4 hangen.

Gr, Ben.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Hallo Allemaal,

Ik heb nog even een vraagje over functiemapping. Als ik nou de sluitseinen koppel aan de frontverlichting op de F0 dan brandt de sluitverlichting aan de rijtuigzijde altijd. Kan ik nou dus ook doormiddel van functiemapping de verlichting zo schakelen dat als ik F2 of F3 inschakel de verlichting uitzet aan de rijtuigzijde?

Groet, Jasper
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Yep. Zie handleiding voor cv's.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
hallo Wijbe,

welke handleiding. Die van de lokprogrammer, of die van de lokpilot 4?

jasper
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
als je geen locprogrammer hebt ,gewoon je uitgangen hier vermelden ,wat je wil en ik maak je wel een file met de juiste cv waarden.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Hallo Wijbe,

Zoals je wel weet uit eerdere topics. Ik heb een lokprogrammer en zie even niet hoe ik de decoder moet mappen om het zo te schakelen dat als de F1, F2 of F3 ingeschakeld wordt de verlichting uitgaat.

Groet, Jasper
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Jasper,

Ik denk dat Wijbe dit venster bedoeld, hier kun je dat uitvoeren.

Rob
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
in de eerste kolom kan je de functies en uitgangen afhankelijk maken van elkaar.
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: ESU LokPilot versie 4.0
Hallo Johnny,

Betekend dat dan ook dat ik als ik F2 inschakel de F0 front en sluitseinen bij cabine 1 uit kan zetten?

Groet, Jasper