Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?

Gestart door Jan_Willem woensdag 13 november 2013, 20:09:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
Beste medespoorders,

Ik heb een Ecos 1 en een Ecos 2. Op zich vind ik een reserve-apparaat wel prettig om te hebben, dus in plaats van een extra booster te kopen, vroeg ik me af of ik de Ecos 1 kan gebruiken als extra booster voor de Ecos 2.

Ik vermoed van niet, maar wie weet.....
Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
Zou misschien wel kunnen als je de ECoS2 aansluit op de snifferingang van de ECoS1.
Maar of het allemaal aan te raden is....
Lijkt me niet >:-D.

En als je je reserve als booster gebruikt, heb je toch weer een reserve nodig :D.
Dan is een booster toch goedkoper.

Groeten Sander
Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
Verdraaid, je hebt gelijk, goed, als het kan, koop ik nog een Ecos;-)
Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
Je kan ook een EcosBoost kopen.
Maar het zou nog steeds de bedoeling zijn, dat de Ecos2 met de Ecos1/CS1R moet kunnen gaan praten. (toegezegd op OnTraxs in maart 2013). Zou na de zomer komen. Helaas kwam eerst de update voor Loconet. Wie weet, de volgende update. Of het tweede apparaat dan ook als booster werkt, weet ik niet.
Grotet, Paul
Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
In de manual van Itrain heb ik gelezen dat Itrain met meerdere centrales tegelijk kan 'praten', ook binnen 1 baan.
Dan zou het dus inderdaad werken.


Ecos 1 op scahduwsporen
Ecos 2 op hoofdbaan

Eens testen.....
Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
Zou dat geen problemen geven bij de overgang? Zeker bij MFX zal dit in het honderd lopen...


groeten Dylan
Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
Ik rij al meer dan een jaar met een Ecos2, op de sniffer v/d Ecos2 zit de CS1R (met aparte voeding!), en op de sniffer v/d CS1R zit een 6021 (met aparte voeding).
Daarnaast 3 x Ecosboost zodat ik het vermogen van de Ecos2 en CS1R niet aanspreek, deze laatst genoemden blijven dan ook aanzienlijk koeler dan voorheen zonder Ecosboost.

Mvg Gert
Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
Ok. Tsja, ik wil die ingebouwde boosters juist wel gebruiken...:-)

Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
Het punt is , in de Ecos1/2 en de CS1R zit geen koelven, in de ESU boosters wel ;)

Mvg Gert
Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
Ok, goed om te weten....
Nou ja, ik probeer het eerst, ik kan altijd een paar Ecosboost er tussen zetten als blijkt dat ik een eitje kan bakken op de Ecossen:-)

Bedankt voor de tip!
Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
Nou eitje bakken zal het echt niet worden hoor, daar zijn die dingen wel op gemaakt :thumbup:

In mijn situatie scheelt het een graadje of 12, en die Ecos boosters zijn ook niet echt gratis :D,
maar ik vond het toen het geld waard om zodoende m'n centrale zo koel mogelijk te houden.

Mvg Gert (die een beetje over capaciteit wel een fijn gevoel vind ;))
Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
@Gert, gebruik jij je CS1R aan de sniffer alleen om locs aan te sturen, of bedien je er ook wissels mee? Ik heb dat nl. ook geprobeerd, maar nieuwe locs melden alleen aan op mijn ECOS2. Maak jij dan die locs handmatig aan met snifferadres op je CS1R in Motorola of DCC, waarbij je niet over alle functies kan beschikken? Of hoe doe je dat?
Mijn ervaring was ook dat het Gleisbildstellpult ook maar "een richting op" schakelde, dus als er een terugmelding binnenkomt op de ECOS2, werkt dat niet door op het stellpult van de CS1R.
Daarom wacht ik eigenlijk op een soort master-slave relatie tussen de twee centrales, zoals die in maart jl. is toegezegd.
Groet, Paul
Re: Ecos 1 te gebruiken als booster bij een Ecos 2?
@Paul

ik gebruik geen bezet/terugmelders, ik selecteer de locs die in de CS1R moeten vanuit de Ecos 2, DCC , Motorola en MFX.
Ik bestuur alleen locs met de Ecos2, CS1R (op sniffer Ecos2), 6021 (op sniffer CS1R) en op een MS1, en op een Ecos radiocontrol, m.a.w. ik kan 7 treinen tegelijk bedienen.

De wissels schakel ik via de 6021 met 6040 eraan gekoppeld, ik vind dit persoonlijk fijner dan via de Ecos of CS1R , want dan moet je elke keer van scherm wisselen.

De wissels staan dus geheel los van de baan.

Mvg Gert