Citaat van: tjoektjoek op zaterdag 30 oktober 2010, 01:17:29
maak daar maar drie van jan.
Ik zit echt te wachten op de Br94 dat zou mijn Emslandstrece baan tijdperk III, IV helemaal afmaken.
Natuurlijk kan ik ook die van Fleischmann kopen maar aangezien Marklin inderdaat al een schaal 1 en een schaal z versie hebben denk ik dat we niet lang hoeven te wachten.
Mvg Alex
Sorry maar de emslandstrecke is het verkeerde inzet gebied van de BR 94.
waar wel inzetbaar? Een korte impressie, sorry voor de matige vertaling:
. De Pruisische T 16,1 locomotieven werden gebouwd voor de Pruisische staatsspoorwegen als goederentrein tenderlocs over de tijd van de Eerste Wereldoorlog . Zes voorbeelden werden ook aangekocht door de Imperial Spoorwegen in Elzas-Lotharingen .
Ze werden later omgedoopt als DRG klasse 94.5-17 door de DRG in hun hernummering plan en kregen de nummers 94 en 94 502 tot 1380 1501-1740. Drie van de T 16,1 motoren behoren tot de Imperial Spoorwegen in Elzas-Lotharingen bleef in Duitsland en kregen nummers 94
1378-1380.In 1935, loc nummers 94 1381/84 van de Saar Railway ging naar de Deutsche Reichsbahn. Als onderdeel van de herstelbetalingen geëist van Duitsland na de Eerste Wereldoorlog, een flink aantal voorbeelden werden gegeven aan de Poolse staat Railway , waar ze werden aangewezen TKW 2. Sommige van deze locomotieven werden in de Reichsbahn nummers 94 1385-1416 in de Tweede Wereldoorlog . Na 1945 een aantal voormalige Franse en Belgische locomotieven waren vertrokken met de Deutsche Reichsbahn in Oost-Duitsland als getallen 94 1801-1810. Bovendien, in 1950, was een ander T 16.1 vanaf de Halberstadt-Blankenburg Railway verworven en genummerd als 94 6776. Over de invoering van de nieuwe DB-regeling hernummering in 1968 de Deutsche Bundesbahn locomotieven werden herbestemming als klasse 094, de DR hernummering regeling van 1970 zag de DR in Oost-Duitsland herindeling van de motoren als klasse 94,1. Naast zware rangeren en lijn de taken van de locomotieven werden ook werkzaam op steile lijnen, zoals de Friedbergbahn ( Suhl - Schleusingen ), Scheldetalbahn ( Dillenburg -Gönnern), Rennsteigbahn ( Ilmenau - Schleusingen ), de Erkrath -Hochdahl oprit en de Murgtalbahn ( Rastatt - Freudenstadt ). Voor dergelijke taken van de stoommachines werden uitgerust met Riggenbach tegendruk remmen . Het grote succes van deze klasse op hellingen het mogelijk gemaakt om weg te doen met onhandig en tijdrovend tandradbaan operaties op vele hellingen.
In de Bundesbahn de laatste voorbeelden van deze klasse waren gepensioneerde in 1974. In de Reichsbahn werden zij zelfs later ingetrokken. Ze werden vervangen hellingbaan taken door herbouwd diesellocomotieven van de klasse 118 .
Grt, Ronald.