Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

BR94

Gestart door blemmie maandag 11 oktober 2010, 21:55:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR94
blemmie
gast

BR94
Een vraagje weten jullie waarom M niet met een BR 94 in h0 uitkomt? Ze maken al wel een variant in Z en 1.
Re:BR94
EgMaf
gast

Re:BR94
Citaat van: blemmie op maandag 11 oktober 2010, 21:55:01
Een vraagje weten jullie waarom M niet met een BR 94 in h0 uitkomt? Ze maken al wel een variant in Z en 1.

Wat in het vat zit, verzuurt niet....
Re:BR94
Lid sinds: 2007

offline
Re:BR94
Omdat Fleischmann die in het programma heeft (ook voor drierail)  :?:
Re:BR94
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:BR94
Tja,vele fabrikanten hebben wellicht dezelfde modellen tergelijkertijd gelanceerd,dus waarom niet bij deze baureihe?

Als ze met ieder model zouden moeten wachten bij Märklin,dan kunnen ze wel ophouden :(

Maar het kan ook omgekeerd,en dat zie je bijv. met de BR 491 (Gläserner zug),die Roco nog even voor de komst van het Märklinmodel nog even lanceerd.
Het lijkt haast op een stuiptrekking,maar dat is misschien niet het juiste woord  :?

In ieder geval zijn ze wel bezig dit model (BR94)in de Z- en I spoor,uit te brengen en een h0 model zal deze keer niet lang op zich laten wachten.
Dat was nl. ook het geval bij de BR 601 ( VT 11.5),die was er ook eerst in Z,dus er is nog hoop :)

Mvg Hans V200.0
Re:BR94
Lid sinds: 2007

offline
Re:BR94
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 25 oktober 2010, 00:26:08

Maar het kan ook omgekeerd,en dat zie je bijv. met de BR 491 (Gläserner zug),die Roco nog even voor de komst van het Märklinmodel nog even lanceerd.
Het lijkt haast op een stuiptrekking,maar dat is misschien niet het juiste woord  :?

Mvg Hans V200.0

De Gläserne Zug had Roco al jaren in het programma. Er kan dus hoogstens sprake zijn van herlancering.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:BR94
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:BR94
@ Aldert,

Ja,die hadden ze al meer als twintig jaar,en zeker tien jaar geleden uit productie genomen.
Maar zie nu,daar is ie weer,en vlak voor het uiteindelijke Märklin model.
Dat is geen toeval,daar is een bepaalde opzet in het spel,dat kun je op je vingers natellen.

Natuurlijk is dit iets tussen de merken,maar Roco had het veel eerder kunnen doen(een herlancering).
Maar wat ik belangrijker vind,is dat ze bij Roco het strijdbijltje hebben opgegraven,en met deze zet heeft het daar alle schijn van.
Het is ook helemaal niet erg ofzo,sterker nog,het werd weer eens tijd :D

Misschien kan Märklin nog een zet terug doen,door de BR 94 te produceren voor 2011,maar dat zou lullig zijn,want die had Roco nog niet :(

Mvg Hans V200.0
Re:BR94
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:BR94
Citaat van: ketelbinkie op dinsdag 12 oktober 2010, 13:37:44
Omdat Fleischmann die in het programma heeft (ook voor drierail)  :?:

De lok heb ik staan, maar die loopt regelmatig uit de bochtwissels bij C rails.
Ik ben er niet zo tevreden mee...
Lok is dus een rangeerlok geworden.....erg jammer

groet,
Jan
Re:BR94
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:BR94
@ Jan1212,

Daarom hoop ik op een Märklin variant,die wel door de bocht wil :)
De schalen I en Z worden al voorzien,nu h0 nog 8)

Mvg Hans V200.0
Re:BR94
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:BR94
 :D Hans,

Ik tel hier al twee wachtenden in Nederland voor dit model.. :P
Ik koop m' straks ook.
De Fleischmann heeft nog een oude motoraandrijving ook, dus dat kan alzo een stuk beter...


Gewoon een kwestie van geduld denk ik.

groet, jan

Re:BR94
tjoektjoek
gast

Re:BR94
maak daar maar drie van jan.

Ik zit echt te wachten op de Br94 dat zou mijn Emslandstrece baan tijdperk III, IV helemaal afmaken.
Natuurlijk kan ik ook die van Fleischmann kopen maar aangezien Marklin inderdaat al een schaal 1 en een schaal z versie hebben denk ik dat we niet lang hoeven te wachten.

Mvg Alex
Re:BR94
Freak
gast

Re:BR94
Citaat van: tjoektjoek op zaterdag 30 oktober 2010, 01:17:29
Natuurlijk kan ik ook die van Fleischmann kopen maar aangezien Marklin inderdaat al een schaal 1 en een schaal z versie hebben denk ik dat we niet lang hoeven te wachten.
Of misschien wel.

Mvg,
Peter
Re:BR94
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:BR94
 :D
Ik tel nu 3 wachtende  :mrgreen: :wink:
Re:BR94
Lid sinds: 2007

offline
Re:BR94
Vier  :D

Patrick
Re:BR94
Lid sinds: 2007

offline
Re:BR94
Re:BR94
Ronald69
gast

Re:BR94
Misschien is dit een oplossing:

Artikelnummer:   50262
Artikelbezeichnung:   Baureihe 94 DRG Ep. II (AC)
Baugröße:   H0
Baureihe:   94
Stromsystem:   Wechselstrom, Decoder für Analog- und Digitalbetrieb
Bahnverwaltung:   DRG
Epoche:   II
Lüp[mm]:   145
Mindestradius mm:   358
Digitale Schnittstelle:   vorhanden
Kurzkupplungskulisse:   Ja
NEM-Schacht:   Ja
Anzahl Haftreifen:   2
Lichtwechsel:   Ja
Beleuchtung:   Dreilicht-Spitzensignal
Erscheinungstermin:   IV. Quartal
Limitierte Sonderauflage:   Ja
Preis ?:   302.99 ?
Re:BR94
Nobody
gast

Re:BR94
Citaat van: Ronald69 op vrijdag 10 december 2010, 18:40:19
Misschien is dit een oplossing:
Artikelnummer:   50262
Artikelbezeichnung:   Baureihe 94 DRG Ep. II (AC)
Baugröße:   H0
Baureihe:   94
Stromsystem:   Wechselstrom, Decoder für Analog- und Digitalbetrieb
Bahnverwaltung:   DRG
Epoche:   II
Lüp[mm]:   145
Mindestradius mm:   358
Digitale Schnittstelle:   vorhanden
Kurzkupplungskulisse:   Ja
NEM-Schacht:   Ja
Anzahl Haftreifen:   2
Lichtwechsel:   Ja
Beleuchtung:   Dreilicht-Spitzensignal
Erscheinungstermin:   IV. Quartal
Limitierte Sonderauflage:   Ja
Preis ?:   302.99 ?
Ter aanvulling: Fabrikant = PIKO
Re:BR94
Ronald69
gast

Re:BR94
Citaat van: tjoektjoek op zaterdag 30 oktober 2010, 01:17:29
maak daar maar drie van jan.

Ik zit echt te wachten op de Br94 dat zou mijn Emslandstrece baan tijdperk III, IV helemaal afmaken.
Natuurlijk kan ik ook die van Fleischmann kopen maar aangezien Marklin inderdaat al een schaal 1 en een schaal z versie hebben denk ik dat we niet lang hoeven te wachten.

Mvg Alex

Sorry maar de emslandstrecke is het verkeerde inzet gebied van de BR 94.
waar wel inzetbaar? Een korte impressie, sorry voor de matige vertaling:
. De Pruisische T 16,1 locomotieven werden gebouwd voor de Pruisische staatsspoorwegen als goederentrein tenderlocs over de tijd van de Eerste Wereldoorlog . Zes voorbeelden werden ook aangekocht door de Imperial Spoorwegen in Elzas-Lotharingen .
Ze werden later omgedoopt als DRG klasse 94.5-17 door de DRG in hun hernummering plan en kregen de nummers 94 en 94 502 tot 1380 1501-1740. Drie van de T 16,1 motoren behoren tot de Imperial Spoorwegen in Elzas-Lotharingen bleef in Duitsland en kregen nummers 94 1378-1380.In 1935, loc nummers 94 1381/84 van de Saar Railway ging naar de Deutsche Reichsbahn. Als onderdeel van de herstelbetalingen geëist van Duitsland na de Eerste Wereldoorlog, een flink aantal voorbeelden werden gegeven aan de Poolse staat Railway , waar ze werden aangewezen TKW 2. Sommige van deze locomotieven werden in de Reichsbahn nummers 94 1385-1416 in de Tweede Wereldoorlog . Na 1945 een aantal voormalige Franse en Belgische locomotieven waren vertrokken met de Deutsche Reichsbahn in Oost-Duitsland als getallen 94 1801-1810. Bovendien, in 1950, was een ander T 16.1 vanaf de Halberstadt-Blankenburg Railway verworven en genummerd als 94 6776. Over de invoering van de nieuwe DB-regeling hernummering in 1968 de Deutsche Bundesbahn locomotieven werden herbestemming als klasse 094, de DR hernummering regeling van 1970 zag de DR in Oost-Duitsland herindeling van de motoren als klasse 94,1. Naast zware rangeren en lijn de taken van de locomotieven werden ook werkzaam op steile lijnen, zoals de Friedbergbahn ( Suhl - Schleusingen ), Scheldetalbahn ( Dillenburg -Gönnern), Rennsteigbahn ( Ilmenau - Schleusingen ), de Erkrath -Hochdahl oprit en de Murgtalbahn ( Rastatt - Freudenstadt ). Voor dergelijke taken van de stoommachines werden uitgerust met Riggenbach tegendruk remmen . Het grote succes van deze klasse op hellingen het mogelijk gemaakt om weg te doen met onhandig en tijdrovend tandradbaan operaties op vele hellingen.

In de Bundesbahn de laatste voorbeelden van deze klasse waren gepensioneerde in 1974. In de Reichsbahn werden zij zelfs later ingetrokken. Ze werden vervangen hellingbaan taken door herbouwd diesellocomotieven van de klasse 118 .

Grt, Ronald.



Re:BR94
Ronald69
gast

Re:BR94
Dank Wim voor de aanvulling.

Grt, Ronald.
Re:BR94
tjoektjoek
gast

Re:BR94
toch hebben er tot 1974 meerdere 094ers dienst gedaan in Emden en in Rheine
maar ze kwamen ook met korte treintjes over de emslandstrece.
alleen op de site van Nico Spilt staan al twee foto's van een 94er in Leer en een paar 94ers in Lingen.

Voor mij reden genoeg om een 94er te kopen.


En die 94 van Piko is volgens mij niet de 94 die ik bedoel dat is een hele andere type locomotief met hetzelfde nummer.
(volgens mij)
Re:BR94
Ronald69
gast

Re:BR94
Voor een ieder die meer wil weten, zie onderstaande link.
http://www.langsderails.nl/duitsland_094.htm

Grt, Ronald.
Re:BR94
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:BR94
Citaat van: Ronald69 op zaterdag 11 december 2010, 14:56:11
Voor een ieder die meer wil weten, zie onderstaande link.
http://www.langsderails.nl/duitsland_094.htm

Grt, Ronald.

@ Ronald 69,

Weet je zeker dat het Piko-model ook een Pruisische T16 betreft?

Er waren in die tijd vele locfabrikanten verspreid over Duitsland,die dergelijke loc's produceerden.

Ook kunnen er modificaties hebben plaats gevonden,bijvoorbeeld als je kijkt naar het verschil in grootte van de watertank.

Als je naar de foto's kijkt van Langs de rails,zie je dat je het model van Piko niet èèn op èèn op de T16 kan leggen,want er zijn weldegelijk verschillen :(

@ Alex,

Die indruk had ik dus ook ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:BR94
Ronald69
gast

Re:BR94
@ Hans,

Onderstaand schema geeft alle 94ers aan:
94.0: Pfälzische T 5
94.1: Württembergische Tn
94.2?4: Preußische T 16
94.5?17: Preußische T 16.1
94.19?21: Sächsische XI HT
Waarbij de 16' of 16-1 de grootste serie was.
De door mij genoemde loc is bij nader inzien een Sächsische XI HT.
Het verschil met een Pr. T16 zit hem in de cilinder die tussen schoorsteen en dom is geplaatst.
Dit is de juiste T 16 en is bij Fleischmann te verkrijgen:

Eventueel hebben zij ook de DB versie.

Grt, Ronald.
Re:BR94
AnalogDriver
gast

Re:BR94
Citaat van: ketelbinkie op dinsdag 12 oktober 2010, 13:37:44
Omdat Fleischmann die in het programma heeft (ook voor drierail)  :?:

Fleischmann heeft veel 94 uitvoeringen, maar slechts 1 of 2 in 3-rail:
DB en die berg-kolentrein model (in set verkrijgbaar)

Ik heb mijn DRG  3-rail gemaakt door (best wel omslachtige) kapwissel.



Dat concurrent een model ook heeft lijkt niet echt een belemmering; Roco heeft veel meer 3-rail modellen en tóch brengt Märklin volgens mij zelfde modellen uit, en v.v.

Re:BR94
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:BR94
@ Ronald,

Kijk zo is het duidelijker voor iedereen :)

Dat er al verschil waarneembaar was had ik al gezien,en ook dat er een andere versie (die van Piko dus) door jou genoemd werd als voorbeeld.

De bedoelde loc (T16) kwam hiermee niet in beeld,en Piko heeft inderdaad een ander type,en wel de Säksische variant.

Je hebt wel gelijk als je een 94er bedoeld,immers de Säksische loc is een afgeleide ervan,en zal vermoedelijk ook van een andere fabrikant zijn.

Bedankt voor je uiteenzetting :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0



Re:BR94
JB
gast

Re:BR94
Je kan ook eens bij Brawa kijken, onder de nummers 40301, 40303 (TP I), 40305, 40307 (TP III) 40309 en 40311 (TP II) hebben zij een meer dan leuk model van de 94.1 in het assortiment. Schrik niet van de prijs, ze zijn het meer dan waard.

Jan
Re:BR94
AnalogDriver
gast

Re:BR94
Citaat van: Ronald69 op donderdag 24 februari 2011, 03:06:44
@ Hans,

Onderstaand schema geeft alle 94ers aan:
94.0: Pfälzische T 5
94.1: Württembergische Tn
94.2?4: Preußische T 16
94.5?17: Preußische T 16.1
94.19?21: Sächsische XI HT

Waarbij de 16' of 16-1 de grootste serie was.

Dit is de   T 16 en is bij Fleischmann te verkrijgen:

Eventueel hebben zij ook de DB versie.

Die Brawa
is dus een 94.1


Die Piko kende ik nog niet. Is mij niet helemaal duidelijk welke .x versie dit is



Gelukkig biedt http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_94 uitkomst:
Piko model is een 94.2


Het Fleischmann model waar ik zo weg van ben en voor gekozen heb, draagt een 94.9 (DRG) nummer. Zal wel een omnummering zijn dus.


Hajo
Re:BR94
Ronald69
gast

Re:BR94
@ Hajo,
De loc is uit deze serie: 94.19?21: Sächsische XI HT

Grt, Ronald.
Re:BR94
Lid sinds: 2007

offline
Re:BR94
Ik ben in de markt voor een 94.5-17, aka T16.1

Voor de liefhebbers: in NL staat zo'n lok als monument in Gennep (L).

Patrick
Re:BR94
tjoektjoek
gast

Re:BR94
De Vsm had vroeger ook een 94 en inderdaat staat er in Gennep ook een.
Verder zijn er in Duitsland nog een paar te vinden waarvan slechts een rijvaardig is.
In Polen staan er ook nog twee.
Een bij een museum en de andere is achtergelaten en is aan het wegroesten :-(
http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=tkw2-57

Nu terug naar H0  :D
Re:BR94
Lid sinds: 2008

offline
Re:BR94
De voorloper van de Baureihe 94 (.1) :

Württembergische Tn.

Alle 30 van deze machines werden aan de toenmalige Deutsche Reichsbahn Gesellschaft (DRG) geschonken, waarna zei de machines ombouwde tot een Baureihe 94.1.  Als je het aan mij vraagt vind ik de 94.1 mooier als de ''gewone'' BR94...



De DRG versie:



Groeten,
Martijn