Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering

Gestart door Nobody woensdag 06 oktober 2010, 16:59:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Heb de lok zojuist binnengekregen. Natuurlijk meteen op de baan gezet.
Er zit een 21 polige MTC ESU Lokpilot 3.0 in. Ze rijdt boterzacht op DCC met 28 rijtrappen.
Ook op Motorola II en 14 stappen is het rijgedrag goed. Functietoets F3 is toegewezen aan de rangeergang en F4 deactiveert de optrek/afremvertraging.
De bovenleiding moet wel goed zijn aangelegd omdat de sleepstukken van de panto's erg smal zijn. De panto's zijn niet electrisch verbonden. Zoals bij de nieuwe e-loks van Roco ook gebruikelijk is.
Heb haar nog niet opengemaakt. Ga dat wel doen om een "Lokführer" in cabine "1" te plaatsen. Misschien, nou ja, 't is wel zeker, ga ik er een Loksound decoder instoppen, met een speakertje van 20 mm diameter. Daar is ze op "voorbereid".
En de toebehoren zoals remslangen moeten nog gemonteerd worden. Ook het "verouderen" volgt ongetwijfeld. :)



EDIT Nobody: cabine "V" gewijzigd in: cabine "1"
Re:Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Wim,

Mooie lok. :P

Onderstaand las ik bij de buren.

Helaas heeft het model verkeerde stroomafnemers: met twee sleepstukken terwijl het er een zou moeten zijn. Maar Harry Becker van Liliput-importeur Hobbytime meldt dat hij in de loop van november vervangende, korrekte stroomafnemers verwacht. Belanghebbenden kunnen kontakt opnemen via www.hobbytime.nl

Gr, Ben.
Re:Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Citaat van: Spoorman op donderdag 07 oktober 2010, 06:56:22
Wim,

Mooie lok. :P

Onderstaand las ik bij de buren.

Helaas heeft het model verkeerde stroomafnemers: met twee sleepstukken terwijl het er een zou moeten zijn. Maar Harry Becker van Liliput-importeur Hobbytime meldt dat hij in de loop van november vervangende, korrekte stroomafnemers verwacht. Belanghebbenden kunnen kontakt opnemen via www.hobbytime.nl

Gr, Ben.
Bedankt voor de tip Ben! Zal zeker Hobbytime benaderen!
Re:Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Citaat van: Nobody op donderdag 07 oktober 2010, 13:48:42
Citaat van: Spoorman op donderdag 07 oktober 2010, 06:56:22
Wim,

Mooie lok. :P

Onderstaand las ik bij de buren.

Helaas heeft het model verkeerde stroomafnemers: met twee sleepstukken terwijl het er een zou moeten zijn. Maar Harry Becker van Liliput-importeur Hobbytime meldt dat hij in de loop van november vervangende, korrekte stroomafnemers verwacht. Belanghebbenden kunnen kontakt opnemen via www.hobbytime.nl

Gr, Ben.
Bedankt voor de tip Ben! Zal zeker Hobbytime benaderen!
't Is geregeld; zodra de panto's binnen zijn, krijg ik bericht !
Re:Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Top. Ook nog gratis en voor niks?

Gr, Ben.
Re:Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Citaat van: Spoorman op vrijdag 08 oktober 2010, 10:17:34
Ook nog gratis en voor niks?

Gr, Ben.
Weet ik niet. Laat ik je nog weten!
Re:Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Citaat van: Nobody op woensdag 06 oktober 2010, 16:59:26
Heb de lok zojuist binnengekregen. Natuurlijk meteen op de baan gezet.
Er zit een 21 polige MTC ESU Lokpilot 3.0 in. Ze rijdt boterzacht op DCC met 28 rijtrappen.
Ook op Motorola II en 14 stappen is het rijgedrag goed. Functietoets F3 is toegewezen aan de rangeergang en F4 deactiveert de optrek/afremvertraging.
De bovenleiding moet wel goed zijn aangelegd omdat de sleepstukken van de panto's erg smal zijn. De panto's zijn niet electrisch verbonden. Zoals bij de nieuwe e-loks van Roco ook gebruikelijk is.
Heb haar nog niet opengemaakt. Ga dat wel doen om een "Lokführer" in cabine "1" te plaatsen. Misschien, nou ja, 't is wel zeker, ga ik er een Loksound decoder instoppen, met een speakertje van 20 mm diameter. Daar is ze op "voorbereid".
En de toebehoren zoals remslangen moeten nog gemonteerd worden. Ook het "verouderen" volgt ongetwijfeld. :)



EDIT Nobody: cabine "V" gewijzigd in: cabine "1"
RECTIFICATIE: De panto's zijn wél omschakelbaar (niet/wel functioneel).
Dus: Stroomafname naar keuze van panto's óf van sleper.

De loksound decoder en het luidsprekertje zijn besteld...
Re:Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Citaat van: Nobody op vrijdag 15 oktober 2010, 12:43:03
Citaat van: Nobody op woensdag 06 oktober 2010, 16:59:26
Heb de lok zojuist binnengekregen. Natuurlijk meteen op de baan gezet.
Er zit een 21 polige MTC ESU Lokpilot 3.0 in. Ze rijdt boterzacht op DCC met 28 rijtrappen.
Ook op Motorola II en 14 stappen is het rijgedrag goed. Functietoets F3 is toegewezen aan de rangeergang en F4 deactiveert de optrek/afremvertraging.
De bovenleiding moet wel goed zijn aangelegd omdat de sleepstukken van de panto's erg smal zijn. De panto's zijn niet electrisch verbonden. Zoals bij de nieuwe e-loks van Roco ook gebruikelijk is.
Heb haar nog niet opengemaakt. Ga dat wel doen om een "Lokführer" in cabine "1" te plaatsen. Misschien, nou ja, 't is wel zeker, ga ik er een Loksound decoder instoppen, met een speakertje van 20 mm diameter. Daar is ze op "voorbereid".
En de toebehoren zoals remslangen moeten nog gemonteerd worden. Ook het "verouderen" volgt ongetwijfeld. :)



EDIT Nobody: cabine "V" gewijzigd in: cabine "1"
RECTIFICATIE: De panto's zijn wél omschakelbaar (niet/wel functioneel).
Dus: Stroomafname naar keuze van panto's óf van sleper.

De loksound decoder en het luidsprekertje zijn besteld...
Nadat ik de soundchip van de loksound decoder had opgeblazen door de luidsprekeraansluitingen per ongeluk contact te laten maken met een stalen lineaal, een nieuwe decoder besteld en ontvangen.
Specs voor de E44 binnengehaald van de ESU site en geinstalleerd op de 21 polige MTC loksound V3.5 decoder. Eén en ander afgeregeld met de decodertester en lokprogrammer van ESU.
De Liliput lok opengemaakt aan de hand van de zeer duidelijke handleiding. 't Is een genot om met deze lok aan de gang te gaan. Niks openbuigen van plastic lipjes of zo. Alles is met al dan niet zeer miniscule kruiskopschroefjes bevestigd. 
Alleen ontbrak de houder om het luidsprekertje "bequem ein zu clipsen". Dus met isolatieband en contactlijm aan de gang gegaan. Alles past precies. Met de geluidsterkte op 64 (max.) valt de produktie van het kleine speakertje wat tegen. En dat wordt nog verder gesmoord door de zeer goed sluitende kap.
Panto's doorverbonden met de sleper voor nog betere stroomafname. (=omschakelaartje doorverbinden)
Machinist (wagenvoerder) erin gefrot en imitatiekoppeling en remslangen aan de frontzijde bevestigd. Geen lijm nodig. Alles past (zoals eerder opgemerkt) precies.
Het rijgedrag is voortreffelijk. De aankoopprijs in aanmerking genomen (151,15 Euri, inclusief ESU 21 MTC lokpilot V3.0) is dit een uitmuntend model.
Daar kan M* een puntje aan zuigen...  :)
Re:Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Heb deze loc ook aangeschaft . Rijdt "seidenweich".
Miste ook de capsule voor de speaker en heb deze nageleverd gekregen van hobbytime, kostenloos.
Geluid valt wat tegen, maar nog niet op max ingesteld.
Rijdt zo mogelijk nog beter met de ESU 3.5 loksound als analoog. Wissels(30 jaar oude fleischmanns) geen probleem.
Re:Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Wim, is die Loksound kostenloos vervangen?
Of heb je die kapotte nog in je bezit?
Re:Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Citaat van: Kappa op woensdag 17 november 2010, 20:25:01
Wim, is die Loksound kostenloos vervangen?
Of heb je die kapotte nog in je bezit?
Niet kostenloos vervangen... Nieuwe gekocht tegen vol tarief.
De "kapotte" decoder heb ik nog. Is functioneel, uitgezonderd de sound functies.





Edit Nobody: Typefout gecorrigeerd.
Re:Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Citaat van: Nobody op vrijdag 08 oktober 2010, 10:04:18
Citaat van: Nobody op donderdag 07 oktober 2010, 13:48:42
Citaat van: Spoorman op donderdag 07 oktober 2010, 06:56:22
Wim,

Mooie lok. :P

Onderstaand las ik bij de buren.

Helaas heeft het model verkeerde stroomafnemers: met twee sleepstukken terwijl het er een zou moeten zijn. Maar Harry Becker van Liliput-importeur Hobbytime meldt dat hij in de loop van november vervangende, korrekte stroomafnemers verwacht. Belanghebbenden kunnen kontakt opnemen via www.hobbytime.nl

Gr, Ben.
Bedankt voor de tip Ben! Zal zeker Hobbytime benaderen!
't Is geregeld; zodra de panto's binnen zijn, krijg ik bericht !
We zijn nu twee maanden verder en maar eens naar de status v.w.b. de panto's gevraagd. De importeur zal het nog eens navragen bij de fabrikant...
Schiet lekker op.  :(
Re:Liliput L132547 voor 3-rail = E44 in oer-uitvoering
Nog maar eens m'n leverancier benaderd:

"Is er inmiddels iets te melden omtrent de panto's?
We zijn nu meer dan een half jaar verder..."

Reactie: "Tot op heden hebben wij nog niets ontvangen. Ik heb hierover reeds eerder contact gehad met de importeur en ook zij hebben nog niets ontvangen van Liliput."

De moed zakt me in de schoenen... :thumbdown: