Citaat van: Nobody op vrijdag 15 oktober 2010, 12:43:03
Citaat van: Nobody op woensdag 06 oktober 2010, 16:59:26
Heb de lok zojuist binnengekregen. Natuurlijk meteen op de baan gezet.
Er zit een 21 polige MTC ESU Lokpilot 3.0 in. Ze rijdt boterzacht op DCC met 28 rijtrappen.
Ook op Motorola II en 14 stappen is het rijgedrag goed. Functietoets F3 is toegewezen aan de rangeergang en F4 deactiveert de optrek/afremvertraging.
De bovenleiding moet wel goed zijn aangelegd omdat de sleepstukken van de panto's erg smal zijn. De panto's zijn niet electrisch verbonden. Zoals bij de nieuwe e-loks van Roco ook gebruikelijk is.
Heb haar nog niet opengemaakt. Ga dat wel doen om een "Lokführer" in cabine "1" te plaatsen. Misschien, nou ja, 't is wel zeker, ga ik er een Loksound decoder instoppen, met een speakertje van 20 mm diameter. Daar is ze op "voorbereid".
En de toebehoren zoals remslangen moeten nog gemonteerd worden. Ook het "verouderen" volgt ongetwijfeld.
EDIT Nobody: cabine "V" gewijzigd in: cabine "1"
RECTIFICATIE: De panto's zijn wél omschakelbaar (niet/wel functioneel).
Dus: Stroomafname naar keuze van panto's óf van sleper.
De loksound decoder en het luidsprekertje zijn besteld...
Nadat ik de soundchip van de loksound decoder had opgeblazen door de luidsprekeraansluitingen per ongeluk contact te laten maken met een stalen lineaal, een nieuwe decoder besteld en ontvangen.
Specs voor de E44 binnengehaald van de ESU site en geinstalleerd op de 21 polige MTC loksound V3.5 decoder. Eén en ander afgeregeld met de decodertester en lokprogrammer van ESU.
De Liliput lok opengemaakt aan de hand van de zeer duidelijke handleiding. 't Is een genot om met deze lok aan de gang te gaan. Niks openbuigen van plastic lipjes of zo. Alles is met al dan niet zeer miniscule kruiskopschroefjes bevestigd.
Alleen ontbrak de houder om het luidsprekertje "bequem ein zu clipsen". Dus met isolatieband en contactlijm aan de gang gegaan. Alles past precies. Met de geluidsterkte op 64 (max.) valt de produktie van het kleine speakertje wat tegen. En dat wordt nog verder gesmoord door de zeer goed sluitende kap.
Panto's doorverbonden met de sleper voor nog betere stroomafname. (=omschakelaartje doorverbinden)
Machinist (wagenvoerder) erin gefrot en imitatiekoppeling en remslangen aan de frontzijde bevestigd. Geen lijm nodig. Alles past (zoals eerder opgemerkt) precies.
Het rijgedrag is voortreffelijk. De aankoopprijs in aanmerking genomen (151,15 Euri, inclusief ESU 21 MTC lokpilot V3.0) is dit een uitmuntend model.
Daar kan M* een puntje aan zuigen...