Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De Schappenbaan

Gestart door ernstcramer maandag 20 september 2010, 14:03:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De Schappenbaan: omnummeren...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan: omnummeren...
Zoals ik eerder al schreef wilde ik mijn 3-rail wagonnetjes omnummer zodat ze het nummer van het certificaat krijgen. En dat was, vond ik, nog een heel karwei. Dank aan de forumleden die op mijn vragen hoe dat aan te pakken raad hebben gegeven. Hierbij dan het resultaat.

Het begint natuurlijk met het origineel (ééntje van de 750  :D :D)


Van alle adviezen leek mij het wegschuren van de opdruk het veiligst. Ik had nog een stukje heel fijn schuurpapier liggen, dus aan de slag:




Daarna voorzichtig in de zwarte lak zetten. Ik kreeg het advies om dit met paintbrush te doen, maar ja, dan ben je wel heel massief en lang aan het afplakken voor zoiets. Daarnaast gebruik ik het, ondanks de perfecte cursus bij Bentink in Apeldoorn, eigenlijk nog steeds niet. Zo iets van: voor die paar kleine stukjes ga ik de boel niet vies maken...  O:-D :?
Dus met het penseel:


Ik was daar nog niet gelijk tevreden over. Dus opnieuw geschuurd, maar nu veel meer water gebruikt. Daarna had ik het idee dat de verf er beter op gepenseeld kon worden. En daarom maar gelijk het andere wagentje ook maar onderhanden genomen:


En dan komt het grote moment: de decals moeten erop. Eerst maar een uitsnijden van de prints:

Ik heb veel gehad aan de beschrijving op de site van het N-project, omdat die ook het werken met Micro-Set beschrijft. Moeilijk spul trouwens...
Het komt nogal nauw dat je echt snel werkt als je dat Micro-Set erop hebt gedaan. De decal verweekt vrijwel meteen; corrigeren is eigenlijk niet meer mogelijk. Je trekt met het grootste gemak zo'n heel plaatje krom (schade-en-schande of zoiets... :o))
Het was maar goed dat ik drie setjes had laten printen: dan kon ik het nog een keer overdoen. En dat had ik dus nodig ook. Maar dit is dan het eindresultaat:


Tadaa! Ik ben er trots op. Nu nog even afdekken met matte lak als het helemaal droog is. Maar dit vind ik al mooi! Nu dus 2 unicaten: een correct genummerd 3-Rail wagonnetje!

Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: De Schappenbaan
 :thumbup: :thumbup:

Gr. Charlie
Re: De Schappenbaan
Jørg
gast

Re: De Schappenbaan
-Ernst:
Knap gedaan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
dank voor de  :thumbup:  :D
Ik heb er nu ook de matte lak op gedaan: daar is het nog beter van geworden. Dat neemt de "oneffenheid" wat weg die het lakken met de kwast toch had achter gelaten. Ja, het is leuk geworden.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: De Schappenbaan
Dat ziet er zeker leuk uit! ;)
De Schappenbaan: weer ff op zolder verder...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan: weer ff op zolder verder...
Hoewel er nog best veel moet gebeuren met al die autootjes en zo, ben ik toch ook weer enthousiast op zolder aan de slag gegaan. Een hoop opgeruimd zodat ik weer bij de baan kon, en dan eens bepeinzen wat of ik het eerst zal gaan doen. Belangrijk wordt het, om te kunnen gaan rijden, dat de railspiraal af komt. Maar daarvoor moet die eerst weer uit elkaar om alle besturingsmodules goed aan te kunnen brengen. Wat een gepuzzel zeg om te bedenken hoe ik dat een paar jaar geleden (!) in elkaar heb gezet...



Eindelijk de goede schroeven gevonden die losgedraaid moesten worden. Had ik, om de boel uit elkaar te trekken, wel ff de hulp van Hennie nodig, maar nu staan er dan weer twee losse delen naast elkaar.



Eens kijken wat het gaat worden de komende maanden.
Nu de boel weer wat opgeruimd is ook een foto geschoten van de modules zoals het moet gaan worden:



En ook op mijn kluskamer de boel wat georganiseerd. Twee Ikea-kastjes brengen uitkomst om alle wagonnetjes en locs netjes op te bergen.



Deze week lijkt het allemaal rustig te zijn 's avonds, dus wie weet hoe hard ik nu kan opschieten...
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

online
Re: De Schappenbaan
Die kastjes heb ik ook en daar zul je veel plezier van hebben! Ik heb er een vakverdeling in gemaakt om kleine spullen en gereedschap te organiseren.
De Schappenbaan: verder met de auto's
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan: verder met de auto's
Nou ik toch een paar dagen ziek bij huis loop ben ik boven eens wezen kijken naar een leuke opstelling voor de autootjes op de eerste module. En ik denk dat het wel leuk kan gaan worden!


Een leuk vrachtwagentje (dat ik ooit een keer van mijn dochter heb gekregen die spontaan de modelbaanzaak in Aken had bezocht... :D) komt aanhobbelen over het weggetje door het moeras.


Aan de andere kant van de overweg komt mijn eerste ombouw aangereden...


Opa parkeert gemakshalve direct even voor het restaurant, maar wel zo dat oma nog niet lekker uit kan stappen...




En bij het natuurcentrum rijdt net het busje dat wat bestellingen heeft gebracht weg.

Ik weet nog niet zeker of het allemaal zo gaat worden.
Dat vrachtwagentje wel, alhoewel ik daarvan net precies de achterlichten heb opgeblazen... :(:(
En de blauwe staat inmiddels op zijn plek gelijmd.

De andere twee moet ik nog even over nadenken. Er komt ook nog een bromfietsertje bij...
Re: De Schappenbaan
peterke33
gast

Re: De Schappenbaan
Hoi Ernst,

Dat ziet er toch weer top uit hoor, dank je voor het plaatsen van deze foto's.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Groeten

Peter
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De Schappenbaan

Hoi Ernst,

Die tafereeltjes zien er goed uit  :thumbup:
Ik zou het lopende paartje op het paadje bij de bloemen weglaten  :P

Grtz en beterschap, Tony
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Citaat van: Tony op vrijdag 05 februari 2016, 14:29:37
...Ik zou het lopende paartje op het paadje bij de bloemen weglaten ...

die liepen er al veel eerder hoor. onderweg naar een lekker bakkie...
Re: De Schappenbaan: verder met de auto's
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De Schappenbaan: verder met de auto's
Dag Ernst.

Citaat van: ernstcramer op vrijdag 05 februari 2016, 14:11:28
Opa parkeert gemakshalve direct even voor het restaurant, maar wel zo dat oma nog niet lekker uit kan stappen...

:lol: Erg leuk gevonden, met oog voor detail :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Dank je Erik!

Vanavond begonnen met een printje te solderen waarop verschillende regelbare weerstanden zitten. Dit om een keuze te maken wat er latere definitief tussen moet. Bijkomend leuk voordeel is dat wanneer je de voorlampen en de achterlichten op de beide pootjes aansluit je gelijk kan zien als je remlichten wil hebben, of fellere koplampen.



Zometeen een paar plaatjes van het eerste inbouwprojectje en hoe dat dan op de baan staat.
De Schappenbaan: eerste verlichte auto op de module
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan: eerste verlichte auto op de module
Zoals gezegd: vandaag bezig geweest met het op de module plaatsen van de autootjes. Leuk om te kijken hoe de scenerie het beste gebruikt kan worden. De foto's zijn gemaakt vanaf de achterkant van de module, straks zie je dus hoofdzakelijk de andere kant. Maar dan heb ik de foto's nog :D...

De voorlichten iets feller, de achterlichten gewoon. Misschien dat ik die wat feller wil hebben, alsof er toch even afgeremd wordt voor de overweg. Maar die achterlichtjes zie je straks niet heel erg...


fototje van boven: ik weet niet of je het kan zien maar de felheid van de ledjes schijnt een beetje door de motorkap. Ik moet de koplampen dus wel wat dimmen.






Tijd om er ook eens een lok bij te plaatsen. Lukte ff niet om daarvan de verlichting te laten branden, maar het begint er al wat op de lijken...


Zo lijkt het net een opname in de vroege ochtend...


Doorkijkje vanaf de kapel. ziet er best goed uit zo. Wat ook leuk is dat je de bestuurder ook ziet zitten. Dat was eigenlijk ook wel de bedoeling.
Op naar de volgende, maar dat zal wel morgen worden...
Re: De Schappenbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De Schappenbaan
Dat is wel een slim systeem met die regelbare weerstanden, zo kun je snel de juiste licht sterkte instellen en meten welke vaste weerstand je nodig hebt.

De plaatjes mogen er weer wezen Ernst  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De Schappenbaan
Dag Ernst.

Bedankt voor het plaatsen van de leuke foto's :thumbup:
Ik zou de LED's zo zwak mogelijk laten branden:
LED's geven intens licht, wat in het donker al gauw
te fel overkomt met een soort van kermis-effect.
Als je kunt zien dat ze branden is het voldoende, toch?

Groeten,

Erik.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
nog twee autootjes en de motorrijder geplaatst. Dit is tot nu het resultaat, nu gaan aansluiten. Maar eerst naar bed...


Overzicht van de opstelling. Het is toch nog iets anders geworden; dit stond toch wel beter vond ik.


Opa stapt nu uit om polshoogte te gaan nemen (verhaal volgt nog wel een keer... :D); het bestelbusje moet driftig in de remmen om alsnog af te kunnen slaan naar het moerasweggetje.


Het motortje staat netjes recht.

Zoals gezegd: nu eerst nog aansluiten. En de rest van de preisertjes erin gaan frommelen. En dan nog overwegbomen, de kerkdeur... nog zat te doen.
Re: De Schappenbaan
Jørg
gast

Re: De Schappenbaan
-Ernst:
Prachtige luchtopname van je stukje scenery, zeer realistisch,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De Schappenbaan
peterke33
gast

Re: De Schappenbaan
Ernst,

Die lucht foto geeft een mooi beeld, hoop dat ik ook zulke knappe dingen mag maken.  :)  :thumbup: :thumbup:



Groeten

Peter
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2014

offline
Re: De Schappenbaan
Ernst,

Het is een heel fraai stukje realiteit geworden!

Groeten,
Roel
Re: De Schappenbaan
Lokkie
gast

Re: De Schappenbaan
Hoi Ernst,

Dat ziet er erg fraai uit. B)

Gr.
René
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2018

offline
Re: De Schappenbaan
Prachtig diorama Ernst, ziet er zeer natuurgetrouw uit en ademt een rustiek sfeertje uit  :thumbup:
Groet Arend
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: De Schappenbaan
Prachtig stukje scenery Ernst. Hele gevarieerde groenvoorziening. Ik had het al een tijdje niet bij je gezien, maar is heel leuk om te zien, dat de losse schappen omgetoverd worden tot een prachtig geheel.

vr gr Arie
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De Schappenbaan

Staat beter zo met die auto's, Ernst  :thumbup:

Op de eerste foto is de compositie goed te zien.
Fraai en sfeervol geheel geworden !

Grtz Tony
De Schappenbaan: nieuwe modules
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan: nieuwe modules
Afgelopen tijd bezig geweest met een tweetal andere modules. Aan de railspiraal heb ik de mogelijkheid gemaakt om naar een schaduwstation te kunnen gaan. Ooit hoop ik daar een loklift aan te kunnen koppelen, maar eerst maar eens een rechttoe rechtaan opstelplekje maken.





De ruwbouw is klaar, pootjes eronder, en dan straks de rails erop maken.

Daarnaast maak ik op ieder niveau van de Schappenbaan de mogelijkheid om rond te rijden. Aan de achterkant van de staanders komt dus een meersporige module. Wel een beetje aangekleed, maar geen uitgebreid landschap. Ook deze wordt aangesloten op de railspiraal en dat is best een complex stukje...



Daarna puzzelen op hoe de wisselstraat precies moet worden aangesloten. In ieder geval maar zorgen voor voldoende aansluitingen.

[imghttp://imageshack.com/a/img923/6376/WmLjJi.jpg[/img]http://Lekker opgeschoten: de rails zit erop, de meldsecties gemaakt. Ik heb op de plek van de sectiescheiding gelijk maar zo'n railaansluiting van Erbert geplaatst. Op de railspiraal ben ik een poos aan het zoeken geweest hoe ik dat ook al weer precies gedaan had.



Net bezig geweest om de draden aan de onderkant te organiseren en aan te sluiten. Hoop er van de week verder mee te kunnen gaan.
Re: De Schappenbaan
Jørg
gast

Re: De Schappenbaan
-Ernst:
Ziet er wel heel bijzonder strak uit,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De Schappenbaan
peterke33
gast

Re: De Schappenbaan
Ernst,

Dat ziet er mooi uit, ben benieuwd naar een filmpje als het werkt.  :)  :arrow: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De Schappenbaan

Dat is een mooie railpuzzel geworden , Ernst  :P

Grtz Tony
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Dank voor de complimenten!
En nu maar weer eens verder met het solderen...
Re: De Schappenbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Schappenbaan
Ha die Ernst.
Net even heerlijk zitten genieten van je prachtige scenery foto's! :thumbup:
Bijzonder leuk om alle details eens te volgen en te zien dat het "verhaaltje" een mooi vervolg kan krijgen.

Ook de technische hoogstandjes zijn interessant en functioneel, lekker om te experimenteren en het ziet er leuk uit! :D

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Dank je AlbertJan!

Het blijft heerlijk prutsen zo.
Een stap verder inmiddels met het fatsoeneren van de bedrading aan de onderzijde...



Ook geprobeerd mijn besturing weer aan de praat te krijgen. Daarvoor was een update van het configuratieprogramma nodig van Hans Deloof vanwege de installatie van Windows10. En nu wil de besturing niet "aan": bij inschakelen geeft de booster die in de baan zit een foutmelding, en schakelt het systeem zichzelf gelijk weer op (nood)stop... dat wordt dus weer troubleshooten...
De Schappenbaan: bovenleiding...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan: bovenleiding...
Vandaag een pakketje ontvangen om verder te kunnen gaan met de bovenleiding...



Na de portalen die ik afgelopen weekend al geplaatst had, kan ik dit weekend weer lekker verder...

Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De Schappenbaan
Dag Ernst.

Een mooi voorbeeld van een simpel, maar doeltreffend en handig hulpmiddel! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De Schappenbaan

Stukje uit een houten wagon gezaagd, Ernst ?  :D

Mooi hulpmiddel voor de bovenleiding  :thumbup:

Grtz Tony
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
@tony: :thumbup: :D
Re: De Schappenbaan
peterke33
gast

Re: De Schappenbaan
Ernst,

Ziet er mooi uit die bovenleiding, ook mooie ballast heb je daar.  :thumbup: :thumbup:




Groeten


Peter
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Dank!
De Schappenbaan: nog meer verkeer...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan: nog meer verkeer...
Bij een toeristisch gebied hoort natuurlijk, naast gemotoriseerd verkeer, ook fietsers enzo. Nou, het wordt al behoorlijk druk... :D











Je moet er wel een stille hand voor hebben. En voldoende moeren om de fietsers te stutten :D
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: De Schappenbaan
Druk fietsverkeer, prachtige detaillering Ernst. Echt genieten de plaatsjes. vr gr Arie
Re: De Schappenbaan
Jørg
gast

Re: De Schappenbaan
-Ernst:
Maakt het geheel veel mooier, knappe update,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
De Schappenbaan: kuurcentrumproject
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan: kuurcentrumproject
Nu de eerste module bijna klaar is, en de module voor de achterzijde ook vordert, ben ik al aan het nadenken wat er op de hoekmodule moet komen. Die is qua constructie al klaar; dus het plannenmaken kan zo verder gaan. Uiteraard komen er 5 sporen overheen (de twee van de eerste module, en de drie sporen van de achterkant) maar ik wil daarboven ruimte maken voor bebouwing. Al heel lang was ik op zoek naar een geschikt model. En er zijn echt leuke gebouwen, van Faller of van Woodland Scenics, maar ik wilde eigenlijk een gebouw hebben dat liever wat breder is als hoger.

En daar rijden we van de week langs een prachtig buitenhuis dat eigenlijk aan al die eisen voldoet. Dus gauw een paar foto's maken en op internet funda en zo afgestroopt om nog meer beelden te zoeken, vooral van de achterkant. En dat lukte.
Ik had gelukkig een goede camera bij me en dus waren de stenen te zien, en kon ik op die manier lengtes en hoogtes tellen. Nu moet je oppassen met de afmetingen van een steen, maar daarbij kwam de cursus metselen die ik in een grijs verledne heb gedaan wel van pas. Ik denk dat het een gewone metselsteen is (ook als de leeftijd die op funda staat klopt) en kan het omrekenen beginnen.



Uitzetten op karton en uitsnijden.



En dan eens zien als jet het in proefopstelling zet het al een beetje gaat lijken op de foto...





Waar ik nog wel een oplossing voor moet bedenken zijn de "plakranden". Want ik heb geen rekening gehouden met het feit dat je eigenlijk de wanden haaks op elkaar moet zetten. Ik had geen snijset tot mijn beschikking zodat ik het onder 45 graden kon afschuinen...


Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: De Schappenbaan
Dat is inderdaad wel een heel mooi huis. De wanden zijn zeer netjes gemaakt, ik kan je geen tips voor de verlijming geven, heb geen ervaring met karton. Wellicht kun je bij Rieske of Ronald (M User) terecht.
vr gr Arie
Re: De Schappenbaan
Spoorman
gast

Re: De Schappenbaan
Dat gaat leuk worden. :)

Karton lijm je met Bindan RS: http://www.spoorboom.nl/node/4004, goed spulletje en droogt lekker snel.

Gr, Ben.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Dank voor de reacties!
Ik heb een vorige keer gewoon met papierlijm gewerkt, maar toen had ik ook nette lipjes aan (veel dunner) karton geknipt... :D
Nu was ik van plan om het met houtlijm te doen. Maar ik zal een kijken Ben wat dat Bindan is!
Re: De Schappenbaan
peterke33
gast

Re: De Schappenbaan
Hoi Ernst,

dat gaat er knap uitzien, als dat klaar is wel mooi als je dat zelf wil maken.
Kijk uit naar verder vorderingen hiervan.  :thumbup:




Groeten

Peter
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De Schappenbaan
Dag Ernst.

Ik bouw ook mijn gebouwen met dik grijs karton.
Ik lijm dan alle delen met onverdunde houtlijm.
En om de naden weg te werken, zou je de complete
casco met muurvuller kunnen stucen. Het origineel
heeft immers ook een pleisterlaag  ;)

Groeten,

Erik.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Dank u wel!! :thumbup:

@Erik: muurvuller = alabastine?

Ik ben eigenlijk van plan om het trasraam en de metselwerkranden van die Juwela steentjes voor te gaan gebruiken. Dan moet ik het tussen liggende gedeelte nog opvullen; dat zou met die muurvuller kunnen, maar is misschien wel wat erg dik? Ik weet niet of het karton dat aan kan...?
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De Schappenbaan
Dag Ernst.

De muurvuller van Alabastine zou ook kunnen,
ik gebruik het kant-en-klare spul uit een tube.
Met een plamuurmes een dun laagje opgebracht.
Voor goede hechting zijn vooraf de muren met
onverdunde houtlijm ingesmeerd.
Wanneer de muurvuller droog is, kun je met een
stukje schuurlinnen alle wanden mooi glad maken.
Het grijze karton wat ik gebruik is zo'n 4mm dik.

Je zou vooraf een proefstukje kunnen maken om
jouw werkzaamheden mee te helpen bepalen :roll:

Groeten,

Erik.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Dank je @Erik :thumbup: , ik ga eens kijken.
Maar eerst moet ik de achterkant gaan maken. De voorzijde heb ik dus goeddeels gemaakt zoals het origineel ook is. Maar de bestemming wordt natuurlijk heel anders: niet zomaar een villa, maar een kuuroord. En dus moet er een ruime "serre" achtige constructie komen. Deze villa heeft in het echt een serre, maar dat is niet echt genoeg om een groep mensen te laten zitten. Hier een foto die ik vond op internet.



Via funda kwam ik bij een villa die er heel erg op lijkt, maar wel een achterkant heeft waarvan ik denk dat die geschikt zou zijn als "uitrustpunt" aangrenzend aan een mooie tuin.



Mooie ruimtes beneden, een leuk balkonnetje. En dat laatste komt nog een mooier naar voren op deze aanzicht (ook via internet) van een Apeldoornse villa:



Dus maar weer eens verder prutsen vanavond...
Re: De Schappenbaan - kuuroord
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan - kuuroord
Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten...
...en dat geldt ook voor dit projectje. Ik heb de voorkant natuurlijk duidelijk in beeld, maar zoals ik eerder schreef wil ik wat meer ramen/deuren/grotere serre hebben om de suggestie van veel gastenkamers en kuurders compleet te maken.

Eerst maar eens voorzichtig de muren neerzetten om een indruk te krijgen:





De "achtergevel" maak ik hier gelijk aan de voorgevel; dat is in werkelijkheid niet zo, maar ik wil waarschijnlijk gebruik maken van de dakconstructie zoals die aan de voorkant zit. Misschien laten doorlopen als afdekking van een balkon. En dat kan niet met een topgevel, zoals eerder op de foto te zien is.

Vervolgens bedacht hoe ik de serre wil hebben. Die komt dus aan de achtergevel, en wordt in "hout" uitgevoerd, wel in de stijl zoals die serre er nu in werkelijkheid aan zit. En na een paar uurtjes snijden is dit het resultaat.





Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Komende week ben ik bang dat ik weer weinig tijd heb...dus maar eens zien wanneer ik ermee verder kan. Moet toch wachten op de lijm... :D