Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

29790 Vragen - ICE 2

Gestart door WFR MärklinFan vrijdag 30 juli 2010, 12:01:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
29790 Vragen - ICE 2
WFR MärklinFan
gast

29790 Vragen - ICE 2
Hallo allemaal,
Ik heb al een paar jaar een ICE 2 startset. Ik zat er net mee te spelen op de Mobile Station. De optrek- en afremvertraging is echt heel leuk. Maar ik zag nog iets dat je kon wijzigen - de REG. Wat betekent dit?
Verder heb ik al van het begin af aan problemen met de sound gehad. De stationsmededeling doet het goed als ie stil staat. Rijdend heb je eigenlijk zoiezo geen stationsmededeling nodig :D. Maar de toeter/tyfoon doet het eigenlijk gewoon niet. Als ie stilstaat doet ie het voor een kwart van een seconde en dan stopt ie. Heel soms doet ie de volledige toeter. En als de trein rijdt doet ie weer een kwart van de toeter of doet ie überhaupt niks. Dat de verlichting. De verlichting op de cabine knippert altijd tijdens het rijden. Omdat ik in het buitenland woon kon ik de trein niet terugbrengen. Binnenkort verhuis ik weer terug dus dan hoop ik de problemen te verhelpen.

Alvast bedankt,
Wout

(En nu heb ik ook zo'n mooi treintje hieronder  8))
Re:29790 Vragen - ICE 2
Hallo,
Ik heb de set ook. Helemaal geen problemen mee. Ik heb heel soms dat de koploper zijn geluid niet afmaakt. Misschien het zelfde probleem.
waar woon je eigenlijk?
Re:29790 Vragen - ICE 2
WFR MärklinFan
gast

Re:29790 Vragen - ICE 2
Citaat van: Remie op vrijdag 30 juli 2010, 12:35:02
waar woon je eigenlijk?
Ik woon... in het buitenland :D

Maar wat betekent REG dus? En heeft iemand sortgelijke problemen gehad en hoe kan ik deze oplossen?

Alvast bedankt,
Wout
Re:29790 Vragen - ICE 2
Citaat van: WFR MärklinFan op zondag 01 augustus 2010, 22:58:58
Citaat van: Remie op vrijdag 30 juli 2010, 12:35:02
waar woon je eigenlijk?
Ik woon... in het buitenland :D

Maar wat betekent REG dus? En heeft iemand sortgelijke problemen gehad en hoe kan ik deze oplossen?

Alvast bedankt,
Wout


REG betekent Register, dit dient om oa het adres te wijzigen van je loc. Ook de snelheid, het geluid, de remafstand ed kan je hiermee aanpassen.
Re:29790 Vragen - ICE 2
Heeft Marklin, het mogelijk gemaakt om dat soort dingen te updaten? Wellicht is het niet helemaal compatible.
Re:29790 Vragen - ICE 2
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:29790 Vragen - ICE 2
Je kan in het bijbehorende boekje alles vinden.

De fx-decoder is wel terug te zetten naar de fabrieks-instellingen.

Gr. Marcel