Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Resterende Hondekoppen / Mat 54'

Gestart door Wijbe maandag 12 juli 2010, 13:23:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: mat 54'
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: mat 54'
Hallo Mat60,

De plannen zijn: het park uitbreiden en daarbij wordt geen rekening gehouden met de loods waarin de Mat 54 staat. Wat er dus met het Mat 54 stel gebeurd is mij vooralsnog niet duidelijk.

Groet,  Jasper
Re: mat 54'
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: mat 54'
Stond dat stel ooit niet buiten in het verkeerspark? Er staat mij iets van bij dat we daar vroeger wel eens heen gingen en er dan ergens een treinstel stond....

Leuk stel voor onderdelen voor de stichting mat 54, alleen waar je dat ding kwijt moet.....
Re: mat 54'
Bahnhof Kloten
gast

Re: mat 54'
Op Amf, bij alle andere oude stellen?
Re: mat 54'
MarklinKoen
gast

Re: mat 54'
Gerrit: Ja maar Amersfoort heeft ook geen onbeperkte ruimte. het lijkt groot maar staat al behoorlijk vol. (niet dat er geen 50 meter beschikbaar is voor een treinstelletje maar toch). Zeker als je daar ook nog eens de kosten van het Beneluxtel bij optelt. Lekker laten staan in assen en onderdelen demonteren.
Re: mat 54'
Bahnhof Kloten
gast

Re: mat 54'
Nee, maar de ruimte wordt toch steeds meer (minder verkeer). en anders zet je hem toch als bar (zit er al in) langs 5b (wordt niet meer gebruikt)?  ;)
Re:mat 54'
Thom
gast

Re:mat 54'
Sorry voor de opgraving, maar ik wilde nogwel even inhaken hierop  :)
Citaat van: mat-60 op maandag 08 juli 2013, 14:15:07
Nou, ik denk zo dat het stel in Leuven beter is. Dit treinstel mist zo-ie-zo een flink deel van het interieur, schortplaten en de WC is ook niet helemaal meer origineel......  Verder zie ik net als mij het stel in Leuven veel stof, wat een desolate indruk maakt, maar verder niets zegt over de technische toestand. Zie inderdaad nog de ATB kast hangen, maar is Fase-2, dus daar heb je niets meer aan, anno 2013.
Maar goed, hij staat binnen, wat een bende daar overigens, dus kan nog jaren meegaan.
Ik denk dat het gewoon een fase-3 kast is, en geen fase-2.
De 386 heeft nl ook een fase-3 kast, en volgens mij had mat'54 uberhaupt geen fase-2 kasten meer, dat die kast gewoon open staat is minder hoopvol voor de inhoud... :(

Verder is het stel verder verbouwd dan je zo nog zult denken op de foto's, er zal het nodige aan elektraleiding bij geschroefd zijn, zie de noodverlichting en de kacheltjes aan de wand.

Verder zal er voor die tap en het verbouwde toilet ook het nodige aan aan en afvoerleidingen gelegd zijn, en die zullen wel dwars door de vloeren heen gaan, en wie weet wat er daaronder in de weg gezeten heeft wat er onderuitgehaald is om ruimte te maken.

Volgens mij staat dat loodsje/tent er ook niet altijd al overheen, en volgens mij zie ik wel wat rot plaatwerk op de bekende plaatsen verschijnen...

D'r zit meer werk in dan je zou willen, vooral als je bedenkt dat we al een tweetje hebben, rijdend...
Re: mat 54'
Lid sinds: 2007

offline
Re: mat 54'
De bakken zijn vandaag, elk in tweeën gezaagd, afgevoerd uit Assen. Waarheen ze gaan is nog even de vraag...
Re: mat 54'
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: mat 54'
Hoe serieus is deze actie van timtrein en is de trein nog wel te redden?


Groet, Jasper
Re: mat 54'
mat-60
gast

Re: mat 54'
Neem aan dat TimTrein ze niet zelf in tweeen gezaagd heeft.......
Overigens nog nergens anders dit nieuwtje gezien.
En nee, doormidden gezaagde bakken zijn wat moeilijker te redden, alhoewel past nu wel makkelijker in de achtertuin  ;)

Gr mat-60
Re: mat 54'
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: mat 54'
Wie heeft er meer nieuws. Als het zo zal zijn dat ie uit het park is verdwenen is er dan iemand die em onderweg gespot heeft?

Groet, Jasper
Re: mat 54'
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: mat 54'
dit is heel leuk om zo te zien
zo kom je nog eens wat tegen
lijkt wel op van die oude treinwagons welke ergens achteraf op een erf staan

dit zijn leuke verrassingen


leuk om te zien

gr Ed
Re: mat 54'
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: mat 54'
Citaat van: Jasperkc op vrijdag 04 oktober 2013, 18:53:07
Wie heeft er meer nieuws. Als het zo zal zijn dat ie uit het park is verdwenen is er dan iemand die em onderweg gespot heeft?
Uit het novembernummer van OpdeRails welk vandaag op de mat viel:

"Hondekoptreinstel 375 is op 1 november in vier delen vertrokken van het terrein van het Verkeerspark in Assen. Daar stond het treinstel ruim vijftien jaar opgesteld, de laatste jaren in après-ski uitvoering. De restanten van het treinstel zijn gestald bij een transporteur in het noorden van het land. Naar verluidt zijn er plannen om het treinstel bij een Bed & Breakfast neer te zetten."

Er is dus misschien nog goed nieuws.  :D

Groeten, Lesley
Re: mat 54'
mat-60
gast

Re: mat 54'
Een vierkamer kamer Bed and Breakfast.

Reserveer alvast een eerste klasse coupe, slaapt beter dan de bagagewagen  :D
Re: mat 54'
Bahnhof Kloten
gast

Re: mat 54'
Doe mij maar een 2e klas coupé.
Re: mat 54'
pim
gast

Re: mat 54'
Wat houdt de après-ski-uitvoering precies in?

Pim
Re: mat 54'
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: mat 54'
Een half gesloopt interieur, en gooi der een bar in. Volgens mij leek het ding meer op een jeugd-keet :mrgreen:
Re: mat 54'
Lid sinds: 2006

offline
Re: mat 54'
veel hout , snapsgeur , zoiets ?
Re: mat 54'
Lid sinds: 2007

offline
Re: mat 54'
Re: mat 54'
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: mat 54'
En de 375 is weer gespot: http://stortenbeker.eu/groot.asp?f1=datum&q1=15/01/2014:19/01/2014&o2=&f2=&q2=&o3=niet&f3=show&q3=ddd+hhh&start=4.

Denk dat dat Bed & Breakfast gerucht niet echt zal uitkomen, gezien de omgeving en de staat?
Re: mat 54'
Lid sinds: 2007

offline
Re: mat 54'
Het is ook niet de bedoeling dat dat op deze plek gebeurt... dit is opslag.
Re: mat 54'
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: mat 54'
Einde van het Mat 54 stel 375! Zoals het er nu bij staat in 4 stukken gezaagd zie ik het nooit meer gebeuren dat het treinstel ooit nog op de baan komt.  :-( :-( :-( :-(

Jasper
Re: mat 54'
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: mat 54'
Gelukkig maar, er rijd al een 2'tje. Binnenkort ook nog weer een 4 delig, en over een paar jaar misschien ook nog wel een Benelux 2'tje.
Re: mat 54'
Lid sinds: 2007

offline
Re: mat 54'
Toen het ding buiten dienst ging was er al geen sprake van dat 'ie ooit nog weer zou gaan rijden, wees blij dat 'ie nog een paar jaar het verkeerspark heeft kunnen opvrolijken.
Re: mat 54'
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: mat 54'
Citaat van: Wijbe op maandag 27 januari 2014, 11:53:32
over een paar jaar misschien ook nog wel een Benelux 2'tje.

Hier gaat de stichting Mat54 voor Wijbe!!
De eerste rit zal denk ik over de oude lijn vanuit AMS naar Roosendaal gaan.

Gr. Fred.
Re: mat 54'
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: mat 54'
Denk dat de eerste rit de andere kant op gaat... :mrgreen: Of ie moet over de weg komen.....
Re: mat 54'
Thom
gast

Re: mat 54'
De eerste ritten zal die wel gesleept worden, er zit eerst nog heel wat werk aan dat stel voordat die zelf weer zal rijden...  ;)
Re: mat 54'
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: mat 54'
Hallo Allemaal,

Staat de 375 nog steeds in 4 delen in de opslag of is ie inmiddels gesloopt?

Groet, Jasper
Re: mat 54'
Lid sinds: 2007

offline
Re: mat 54'
Het stel is in het najaar (ongeveer) verdwenen, niet bekend is waarheen. Sloop is wel aannemelijk, het ding is verder nog niet weer gesignaleerd ergens.
Re: mat 54'
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: mat 54'
Citaat van: Wijbe op maandag 27 januari 2014, 11:53:32
Gelukkig maar, er rijd al een 2'tje. Binnenkort ook nog weer een 4 delig, en over een paar jaar misschien ook nog wel een Benelux 2'tje.
Wat ik heb vernomen op spoorparade van mensen van stichting hondekop is dat de 766 in mei van dit jaar klaar moet zijn, dat de groene kleur van de 386 verkeerd is en dat ze die (op aanvraag van het spoorwegmuseum) ook in de goede groen willen schilderen voor ze. En dat het Benelux 2'tje naar Nederland komt en eigendom wordt/is van de stichting mat 54. Die willen ze dan ook gaan renoveren om er weer mee te rijden.
Re: mat 54'
Thom
gast

Re: mat 54'
Ja, da's een mooie uitspraak van ze, maar het Spoorwegmuseum heeft de huidige kleur van de 386 bewust gekozen en aangebracht...  ;)
Re: mat 54'
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: mat 54'
Gelezen op de site van Stichting Mat54 de Benelux komt weer terug maar Nederland.



http://www.mat54.nl/parser.php?languagekey=nl

grt Piet.