Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bedienen draaischijf 7186 met Mobile Station en Viessmann decoder

Gestart door ROMiJo zaterdag 12 juni 2010, 13:54:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bedienen draaischijf 7186 met Mobile Station en Viessmann decoder
Hallo beste lezer,
Nu ik sinds kort een Mobile Station heb, zat ik te bedenken hoe de oude Märklin draaischijf (7186) met zo'n MS bediend zou kunnen worden.
En dat is gelukt. Met een Viessmann 5211 decoder, een oud schakelrelais van Märklin en 2 diodes kan ik nu met de MS de draaischijf bedienen en linksom of rechtsom laten draaien. Op internet is o.a. hier een aansluitschema te vinden. Voor de geïnteresseerden heb ik de aansluiting met een Viessman decoder en powermodul in onderstaand schema geschetst. Het was heel lastig om dat duidelijk te tekenen en ik hoop dat iedereen wijs kan uit deze spaghetti van draden.



Uit de tekening wordt ook duidelijk hoe zo'n powermodul moet worden aangesloten. De tekening die bij dit apparaatje zit, is volgens mij niet handig en veroorzaakt makkelijk een verkeerde aansluiting.

Aansluiten Powermodul 5215: de massaaansluiting waar ik een kruis door heb gezet, moet dezelfde zijn als de uitgang (!) van het powermodul.




Ik hou dit draadje in de gaten voor eventuele vragen of reacties.

Groeten,
Rob.
Re:Bedienen draaischijf 7186 met Mobile Station
hoi Rob

mooie schakeling zul je veel forum leden blij mee maken

groet,

peter