Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hansabaan/ Even een kleine update na een te lange stilte.

Gestart door Krokodil woensdag 02 juni 2010, 21:21:12

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Baan van Krokodil/Foto's van berglandschap plus trein van 12.5 bij 3,25 meter!!!
schitterende muur zeg wou maar dat ik dat kon op mn zolder maarja zitten allemaal balken in de weg :(

mvg danny
Re: Baan van Krokodil/Foto's van berglandschap plus trein van 12.5 bij 3,25 meter!!!
Schitterende muur is dat geworden Hans. Het plakwerk is zeer geslaagd je lijkt wel een professionele behanger. Dit moet inderdaad wel een zeer scherpe en goede foto zijn geweestmom in dit formaat dit resultaat te verkrijgen.

Groet, Ronald
Re: Baan van Krokodil/Foto's van berglandschap plus trein van 12.5 bij 3,25 meter!!!
Ha die Hans.
Werkelijk prachtig en heerlijk verkoelend om deze loc in dat prachtige sneeuwlandschap zo jouw werkplaats in te zien rijden! B)
Het is al een hele kunst om zo'n grote foto mooi op de wand te krijgen maar het resultaat is geweldig.

Met deze prachtige Pinksterdagen lijkt het mij heerlijk om tegen zo'n "koel" vergezicht aan te kijken.

Fijne Pinksterdagen en tot de volgende updat.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Baan van Krokodil/Foto's van berglandschap plus trein van 12.5 bij 3,25 meter!!!
Hallo Hans,

Wat een prachtige foto is dit, je wand ziet er echt prachtig uit zo.

Gr.
Piwie.
Re: Baan van Krokodil/Foto's van berglandschap plus trein van 12.5 bij 3,25 meter!!!
Hoi Hans,

Waanzinnig gaaf! De hele wand vol, maar ik blijf benieuwd naar het waarom deze.. Volgens mij heb je wel een schaalprobleem  ;)

groet,
Michiel
Re: Baan van Krokodil/Foto's van berglandschap plus trein van 12.5 bij 3,25 meter!!!
Super gave foto Hans.
Mooi in beeld gebracht.
Een verkoeling om te zien.

Prettige 2de pinsterdag gewenst.

Wim
Re: Baan van Krokodil/Foto's van berglandschap plus trein van 12.5 bij 3,25 meter!!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Krokodil/Foto's van berglandschap plus trein van 12.5 bij 3,25 meter!!!
Hallo Hans,

De foto is prachtig en super mooi op de muur geplakt.

Je voert de spanning wel op voor volgende week, ik zit volgende week weer klaar om de nieuwe update als een van de eerste te lezen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan van Krokodil/Foto's van berglandschap plus trein van 12.5 bij 3,25 meter!!!
Citaat van: degeluidsman op maandag 28 mei 2012, 19:27:53
Hallo Hans,

De foto is prachtig en super mooi op de muur geplakt.

Je voert de spanning wel op voor volgende week, ik zit volgende week weer klaar om de nieuwe update als een van de eerste te lezen.



Peter / degeluidsman.

Hallo Peter en alle mensen die gereageerd hebben.

Bedankt voor jullie reacties en positieve woorden.

Volgende week een uitgebreide update over het hoe en wat.

Groeten,

Hans
Re: Baan van Krokodil/Foto's van berglandschap plus trein van 12.5 bij 3,25 meter!!!
Wow, een geweldige foto!!

Ik heb gelijk zin in de winter :D
Re: Baan van Krokodil/Foto's van berglandschap plus trein van 12.5 bij 3,25 meter!!!
Klasse :thumbup:
Re: Baan van Krokodil/Foto's van berglandschap plus trein van 12.5 bij 3,25 meter!!!
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Baan van Krokodil/Foto's van berglandschap plus trein van 12.5 bij 3,25 meter!!!
ziet er netjes uit>

ben benieuwd naar de nieuwe vorderingen

gr john
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Goedemorgen spoorliefhebbers,

De update vandaag bestaat uit 2 delen. Ben anders bang dat de hoeveelheid foto's een probleem worden.
Het eerste gedeelte behandeld het afgeleverde hulpstuk voor de bouw van de bergen in de hoeken etc.
Het tweede gedeelte laat jullie zien dat we met een clublocatie bezig zijn waar iedereen met belangstelling voor de hobby welkom is. Straks meer hierover.

Het afgeleverde hulpstuk bestaat uit een paletwagen met een aanpassing om in de hoeken te kunnen werken.
Het voordeel van de paletwagen is het feit dat hij hydraulisch kan worden omhoog gepompt en op de plaats waar hij moet staan weer kunt laten zakken. Hij is zo uitgevoerd dat als hij naar beneden staat zeer stabiel is zodat bewegen op het bovendste gedeelte geen probleem oplevert. Het werk gebeurt op het bovendste gedeelte met daarop een houten plaat van 18 mm dik. Als de wagen met de wielen onder de baan is gereden dan blijft het bovendste gedeelte boven de baan. Met een klein trapje stap ik op de houten plaat en kan me vrij bewegen om de bergen te bouwen.

Nu naar de foto's,





Op de volgende foto is duidelijk het hoekstaal zichtbaar wat beneden is aangelast en zorg voor de stabiliteit als hij naar beneden is gezakt.



De volgende foto laat zien dat het hoekstaal op de grond staat.



De volgende 3 foto's laten zien hoe we hem gebruiken als hij op de plaats staat waar we willen werken.







Tot zover deze update, we gaan nu over na de andere update.

Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Update deel 2,

Al langere tijd speelt het in ons hoofd om de hobby die we met zijn allen zo begeren onder de aandacht te brengen van veel meer mensen. Ik denk dan niet alleen aan treinen maar de technische hobby's in het algemeen. Denk aan vliegtuigen, helicopters, schepen, vrachtwagens in elektra en brandstof uitvoering, auto's en race auto's electrisch en brandstofuitvoering etc.
Veel beginnende mensen welke een hobby kiezen lopen tegen problemen aan in welke vorm dan ook. Voor deze mensen willen wij een vraagbaak zijn om deze problemen op te lossen. We willen open staan voor iedereen met een technische hobby.
Om dit alles te kunnen realiseren moet je een clubgebouw of iets dergelijks hebben. Nu hadden we de kans een locatie te verkrijgen naast het gebouw waar we onze treinbaan aan het bouwen zijn. Deze locatie van 12 bij 12 meter is zeer geschikt voor hetgene we in ons hoofd hebben. We zijn nu druk bezig deze hobbyruimte op te knappen en in te richten.
Er is ook nog een bovenverdieping aanwezig die we willen gebruiken als werkvloer, hier worden dus reparaties uitgevoerd en andere zaken welke nodig zijn bij de diverse hobby's. Ook worden hier wanneer het nodig blijkt themadagen georganiseerd, denk aan bouwen van de scenery en alle andere zaken welke meer uitvoerig moeten worden uitgelegd.
De bedoeling is ook dat we hierna toe komen om gezellig met lotgenoten te praten over de hobby onder het genot van een bakje koffie of iets fris. Ook zal de mogelijkheid gegeven worden om dingen zelf te maken als je zelf niet de ruimte hebt om dit thuis te doen. Denk bv aan spuitwerk van onderdelen, soldeerwerk met de juiste spullen etc.
Je moet het zien als een ontmoetingplaats voor een ieder die een technische hobby heeft en uiteraard ook voor mensen die wat van een hobby willen weten. Er is een dvd speler met groot scherm aanwezig waarop dvd's kunnen worden getoond van treinen etc.
De keuken is voorzien van een keukenblok met kookplaat en spoelbak. In de keuken komt een koelkast waar de nodige frisdranken in zullen staan.
Al met al een behoorlijk project waar diverse mensen hun vrije tijd insteken om het een succes te laten worden.
De bedoeling is dat het clubgebouw de eerste week van september open gaat. We houden jullie uiteraard de komende weken op de hoogte van de vorderingen.
Nu naar de foto's waar jullie aan kunnen zien hoever we nu zijn,

























Zo mensen dit was het voor deze week. We hopen dat jullie het een leuk idee vinden dit clubgebouw voor iedereen en we hopen dat jullie t.z.t. de weg naar ons zullen vinden om over de hobby te praten en misschien wat wijzer weer weg te gaan.

Graag tot volgende week en nog veel plezier gewenst met de hobby.

De Krokodil.



Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hallo Hans,

Het hulpstuk om de bergen te maken heeft een tijd op zich laten wachten maar dan heb je ook wat  :thumbup: :thumbup:

Hier kunnen zelfs twee mensen op werken volgens mij, de construktie ziet er solide uit en gelijk in de orange kleur gespoten voor het EK.

Erg leuk om te zien dat we nu vrij over de clubruimte kunnen praten, ik weet zeker dat dit een plek is waar we elkaar kunnen ontmoeten en van elkaar nuttige dingen kunnen leren over onze hobby.

De foto is echt top, dit geeft de ruimte een fijne sfeer  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik denk dat er maar weinig van dit soort lokaties in Nederland zijn die de hobby zo warm hart toedragen, ik heb er al zin in  :) :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Citaat van: degeluidsman op zondag 03 juni 2012, 12:43:10
Hallo Hans,

Het hulpstuk om de bergen te maken heeft een tijd op zich laten wachten maar dan heb je ook wat  :thumbup: :thumbup:

Hier kunnen zelfs twee mensen op werken volgens mij, de construktie ziet er solide uit en gelijk in de orange kleur gespoten voor het EK.

Erg leuk om te zien dat we nu vrij over de clubruimte kunnen praten, ik weet zeker dat dit een plek is waar we elkaar kunnen ontmoeten en van elkaar nuttige dingen kunnen leren over onze hobby.

De foto is echt top, dit geeft de ruimte een fijne sfeer  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik denk dat er maar weinig van dit soort lokaties in Nederland zijn die de hobby zo warm hart toedragen, ik heb er al zin in  :) :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie, ik hoop ook dat , na opening, een ieder die zijn hobby een warm hart toe draag de weg naar het clubgebouw zullen vinden.

Groeten,

Hans
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Nou  krododil
Schrijven doe ik niet veel
dit forum lezen des te meer
Natuurlijk elke zondag jou berichtgeving, in een woord fantastich
Gelukkig is september al in zicht
Ik hou het nauwlettend in het oog wanneer de GRAND OPENING[/i] zal zijn
Net als vele anderen verwacht ik hier zeer veel van
Buiten al de beurzen en hobbyverenigingen eindelijk een gezamelijke ontmoetingsplaats waar de techniek niet stil staat

Zeel veel succes met al de verbouwingen  :) :) :) :) :)

Wanneer het geopend wordt zal ik zeker en vast jullie een bezoekje brengen
Ik hoop natuurlijk ook dat jullie huidige baan ook ter bezichtiging opengesteld wordt

Tot  dan

groet John
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
hoi hans, er wordt volgens mij kijhard gewerkt op twee fronten.                          ik kom zeker langs in het nieuwe clubhuis en neem dan kroketten mee.               nog veel hobby plezier, groeten slangetje.
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Wat een mooie locatie en wat een bijzonder leuk initiatief :thumbup:. Ik kom ook graag eens tzt kijken, wellicht steek ik er nog een en ander van op.

Veel succes met de werkzaamheden. Groet,

Tom
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hoi hans,

Een toplocatie waar wij als hobbyisten terecht kunnen.

Nu nog de laatste loodjes om onze hobby ruimte klaar te maken voor de opening.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Zeker ook bedoeld voor de kennis overdracht in praktijk, ook wij kunnen nog veel leren.

Ik SMS wanneer ik weer langs kom, vandaag ben ik verhinderd en donderdag is het avondvierdaagse en moet ik aan de verplichtingen van vader voldoen.

We zien elkaar gauw, suc6 maandag met je baan. :thumbup:

Wim
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hoi Hans,

het zijn weer twee leuke updates :thumbup:.

Ben benieuwd hoe de pompwagen/bergbouwhulpmiddel :D werkt in de praktijk.
Volgende week de foto's van de eerste berg >:-D.

Ik kan niet wachten tot het september is en we de locatie kunnen gaan bezichtigen en beleven.
Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen en of er genoeg animo voor is.
Maar we gaan het mee maken in september.

Spreek je snel,

Sander
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Ha die Hans.
Nou, je hebt helemaal niets teveel gezegd, het is een prachtige en zeker ook multifunctionele ruimte waar de gezellige (en grootse) uitstraling zeker voor een geweldig sfeertje kunnen zorgen!
De pompwagen is een prachtige oplossing en zeker een geweldig hulpmiddel voor moeilijk bereikbare plekken op je baan.

Je kunt wel zien dat jij de nodige zorg aan voorbereidingen maar ook aan uitvoering besteedt, geweldig om te zien dat jij het modelspoor (en zijn beoefenaars) zo'n groot hart toedraagt.

Veel plezier en succes en natuurlijk tot ziens.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Weer een hele leuke update met ook een hele leuke verrassing erin! :) En wat een hulpstuk! Je neemt het zeer serieus en dat is mooi om te zien!
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hi Hans,

Wat een "energie" allemaal, hartstikke leuk al die initiatieven en uiteraard de bouw (met alle benodindheden) van de baan.
Zoals al eerder vermeld kom ik gauw, na een telefoontje, weer eens bij je kijken.
(Helaas woon ik een beetje te ver om elke week "mee te helpen").

groet Harald
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hallo Hans,

Wat een super leuk idee dat clubgebouw :thumbup: :thumbup:. Ik kom zeker op bezoek. Ik hoop dat het een beetje in de buurt is dan is het wat makkelijker om eens binnen te lopen.

Succes met de verbouwing.

De palletwagen met aanpassing is een goed idee. Je pakt het wel goed aan dit is geen half werk. :thumbup:

Groet, Ronald
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Citaat van: POEL op zondag 03 juni 2012, 13:20:58
Nou  krododil
Schrijven doe ik niet veel
dit forum lezen des te meer
Natuurlijk elke zondag jou berichtgeving, in een woord fantastich
Gelukkig is september al in zicht
Ik hou het nauwlettend in het oog wanneer de GRAND OPENING[/i] zal zijn
Net als vele anderen verwacht ik hier zeer veel van
Buiten al de beurzen en hobbyverenigingen eindelijk een gezamelijke ontmoetingsplaats waar de techniek niet stil staat

Zeel veel succes met al de verbouwingen  :) :) :) :) :)

Wanneer het geopend wordt zal ik zeker en vast jullie een bezoekje brengen
Ik hoop natuurlijk ook dat jullie huidige baan ook ter bezichtiging opengesteld wordt

Tot  dan

groet John

Hallo John,

Bedankt voor je reactie en uiteraard staat de in aanbouw zijnde treinbaan open voor bezichtiging.

Groeten,

Hans
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie fijne reacties. Heb net de keuken in de verf gezet en als je dan de reacties leest sta je op om nog een stukje te schilderen.

Dank jullie wel,

Hans
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Als je toch zo lekker in de keuken bezig bent Hans, zaag dan gelijk de frituurpan even in het aanrechtblad  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Citaat van: degeluidsman op zondag 03 juni 2012, 15:52:43
Als je toch zo lekker in de keuken bezig bent Hans, zaag dan gelijk de frituurpan even in het aanrechtblad  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.

:thumbup: :thumbup: :D :D
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hallo Hans,

Dat zijn weer 2 prachtige uptdate's, geweldig het idee van een clubhuis :thumbup:, dit zal onze hobby zeker ten goede komen.

Als het niet te ver reizen is zal ik proberen naar de opening te komen.

Gr
Piwie.


Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hans wat een goed idee en wat een inovatie die hoek bergen bouw pomp kar of te wel HBBPK!!!
Tot mijn schande ben ik nog steeds niet wezen komen kijken op jullie lokatie :oops: :oops:
Maar wanneer de "grand opening"komt probeer ik van de partij te zijn!!!!
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Citaat van: Piwie op zondag 03 juni 2012, 20:56:22
Hallo Hans,

Dat zijn weer 2 prachtige uptdate's, geweldig het idee van een clubhuis :thumbup:, dit zal onze hobby zeker ten goede komen.

Als het niet te ver reizen is zal ik proberen naar de opening te komen.

Gr
Piwie.

Hallo Piwie,

Wat de afstand betreft moet je denken aan de omgeving van Gorinchem.
We hopen dat dit niet te ver is voor jou. Er rijden treinen naar Gorinchem vanaf Dordrecht en Geldermalsen. Vanaf het station komen we je ophalen.

Groetjes,

Hans
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Citaat van: chester2203 op zondag 03 juni 2012, 21:22:02
Hans wat een goed idee en wat een inovatie die hoek bergen bouw pomp kar of te wel HBBPK!!!
Tot mijn schande ben ik nog steeds niet wezen komen kijken op jullie lokatie :oops: :oops:
Maar wanneer de "grand opening"komt probeer ik van de partij te zijn!!!!

Hallo Frans,

Zou heel leuk zijn om je bij de opening te zien.
We houden je op de hoogte.

Groeten,

Hans
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hallo Hans,

Ik houd de update's elke week met plezier in de gaten. Vraag mij weleens serieus af waar jullie de tijd allemaal vandaan halen.
Daar schort het bij mij namelijk regelmatig aan...  :(

Erg leuk om te zien dat jullie met zo'n enthousiast team aan het bouwen zijn.

Het idee van het clubhuis is gewoon top. Het is een prachtig initiatief om de vaardigheden van deze hobby op deze manier door te geven en te delen. Feitelijk creëren jullie er gewoon een modelbouwinstituut bij in Nederland. Complimenten  :thumbup:.

Wel jammer dat het ca. 2,5 uur rijden is vanuit Friesland, maar dat zal mij er niet van weerhouden om in de toekomst eens langs te komen.

Succes met alles.

Gr. Joachim
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Citaat van: Krokodil op zondag 03 juni 2012, 22:43:42
Citaat van: Piwie op zondag 03 juni 2012, 20:56:22
Hallo Hans,

Dat zijn weer 2 prachtige uptdate's, geweldig het idee van een clubhuis :thumbup:, dit zal onze hobby zeker ten goede komen.

Als het niet te ver reizen is zal ik proberen naar de opening te komen.

Gr
Piwie.

Hallo Piwie,

Wat de afstand betreft moet je denken aan de omgeving van Gorinchem.
We hopen dat dit niet te ver is voor jou. Er rijden treinen naar Gorinchem vanaf Dordrecht en Geldermalsen. Vanaf het station komen we je ophalen.

Groetjes,

Hans
Hallo Hans,

Is wel een stukje van Maastricht vandaan, maar dat heb ik er wel voor over.

Ik wacht wel op de uitnodiging.

Gr.
Piwie.
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hoi,

Ik zie een geschikte locatie voor een gastendag  :D

groetjes dennis
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hallo Hans

Wij gaan ook proberen om te komen kijken bij de opening
We wonen in Maassluis dus zover is het niet voor ons
Ik wil dit echt niet missen ziet er zo geweldig uit hoe jullie dit allemaal doen
Moeten we nog verf van Flexa regelen voor het clubgebouw ? Hahaha
1 blik voor ons en 1 blik gratis voor het clubhuis hahaha


Groetjes


Peter
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hallo Hans,

Bestel jij bij de gemeente alvast dranghekken voor de opening  :) :)

Leuk dat er zoveel mensen enthousiast reageren en naar de opening willen komen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hallo Hans

Hier op de oceaan volg ik elke stap van jullie, het is allemaal manjefiek.
Ik zou graag een helpende hand zijn zo professioneel zijn jullie bezig en zal zeker een bezoek brengen zodra de Grand Opening daar is. mijn handen jeuken hier alweer zodra ik weer thuis te ben ook mijn baan weer eens aan te pakken.

Veel succes, ik blijf jullie volgen

Mvg
Arjan Constant
Re: Baan van Krokodil/Foto's van hulpstuk bergbouw en foto's van clubgebouw!!!!!!
Hallo allemaal,

Hartelijk bedankt voor de positieve reacties. Dit heft alleen maar nog meer energie voor het doel wat we willen bereiken.
Morgen bij de update geef ik de juiste datum door van de opening.

Tot morgen allemaal.

Hans
Re: Baan van Krokodil/Foto's van clubgebouw plus datum opening en adres.
Goedemorgen beste spoorliefhebbers,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor hun positieve reacties en lovende woorden. Dit geeft ons de moed om verder te gaan met dit toch behoorlijk groot project.

We gaan met deze update nog wat foto's laten zien van het clubgebouw. We gaan erg hard en de druk is er nu een beetje van af om zeker te zijn dat we de datum van opening gaan halen. Hierdoor krijg ik ook weer tijd om met de baan verder te gaan.

De opening van het club gebouw zal plaats vinden op zaterdag 15 september om 11.30 uur zodat iedereen de tijd krijgt om er naar toe te komen met eigen vervoer of per openbaar vervoer.
Het adres van het clubgebouw is, Velsenstraat 10c te Werkendam.

Richting deze 15 september houden wij jullie op de hoogte van de afwerking en alle andere zaken betreffende het clubgebouw.

Nu naar de foto's,

Er is in het clubgebouw een compleet nieuwe cv installatie geplaatst.









Het lichtsein wat we gekregen hebben werkt en laat mooi zien van welk nummer hij is voorzien. Deze krijgt een mooi plekje tegen de muur geplaatst in een steun welke ook op de volgende foto's wordt getoont.









Heb ooit eens voor een winkelier twee scenerys gemaakt voor deze man in zijn etalage. De scenery heb ik nog steeds en zal geheel worden nagekeken en geplaatst worden op de etage in het clubgebouw. De ene is een besneeuwde uitvoering en de andere niet.





Zo mensen dit was het weer voor deze week.
Volgende week een update van de bouw van de berg met behulp van de aangepaste palletwagen.

Veel plezier bij de hobby gewenst en graag tot volgende week.

De Krokodil.



Re: Baan van Krokodil/Foto's van clubgebouw plus datum opening en adres.
hey

mooi man dat gebouw!
die scenery ziet er  ook erg mooi uit

mvg danny
Re: Baan van Krokodil/Foto's van clubgebouw plus datum opening en adres.
Hoi Hans,

Wat een mooi resultaat wordt het. Ik kom zeker naar de opening en denk dat het aardig druk zal worden.

Nu ik zie dat je uit Werkendam komt heb ik nog een vraag aan je. Ik stuur je er even een pbtje over.

Groet, Ronald
Re: Baan van Krokodil/Foto's van clubgebouw plus datum opening en adres.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Krokodil/Foto's van clubgebouw plus datum opening en adres.
Hoi Hans,

Ik zet de datum gelijk in mijn agenda  :thumbup: :thumbup:

De keuken is echt super geworden en een ruime koelkast is ook al aanwezig.

De cijverbak is een mooie aanwinst voor de club, leuk met die orginele NS tranformators.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan van Krokodil/Foto's van clubgebouw plus datum opening en adres.
Hallo Hans,

Wat geweldig! De datum is geagendeerd want ik probeer daar graag bij te zijn. De ruimte is top en ziet er nu al zeer belovenswaardig uit.
Erg leuk.

Michiel
Re: Baan van Krokodil/Foto's van clubgebouw plus datum opening en adres.
Hoi hans,

De data staat in mijn agenda.

Mooi opgeschoten en de keuken is ook al bijna klaar.
Koeling voor de interne mens is ook al geregeld.

TOP HOOR.

Tot zo.

Wim
Re: Baan van Krokodil/Foto's van clubgebouw plus datum opening en adres.
Hoi Hans,

de datum heb ik in de agenda gezet.
Ik ga proberen om erbij te zijn. Zal in ieder geval even vrij vragen op het werk.

De keuken is erg mooi geworden met de RVS plaat op de wand.
Ook de beugel voor het sein ziet er stevig uit en gaat zeker een gaaf gezicht worden als hij op de muur is bevestigd.

Ben erg benieuwd naar de bergbouw, dus ik kan niet wachten voordat het zondag is.

Groeten Sander
Re: Baan van Krokodil/Foto's van clubgebouw plus datum opening en adres.
Hallo Hans,

Leuk om de vorderingen te zien van de opbouw van deze mooie ruimte.
Ziet er strak uit.
Hoop zeker een keer langs te komen.
Succes met vervolg

Groet Erik
btw vanaf vandaag heb ik een andere tekening als onderschrift, voorkomt verwarring
Re: Baan van Krokodil/Foto's van clubgebouw plus datum opening en adres.
Ha die Hans.
Geweldig dat je dit allemaal zo snel en zo mooi voor elkaar hebt gekregen! B)
De grootspoor spullen zullen de ruimte prachtig aankleden en, i.c.m. de schitterende poster, een mooie blikvanger vormen.
De datum van de officiele opening staat genoteerd dus zal ik (bij leven en welzijn) zeker aanwezig zijn.

Fijn dat je nu ook weer tijd krijgt om met de bergbouw aan de gang te gaan, je hoeft niet voor de opening de baan al klaar te hebben maar dat mag natuurlijk wel! :D

Veel plezier en succes met baan en clubgebouw.
Tot ziens.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Baan van Krokodil/Foto's van clubgebouw plus datum opening en adres.
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 12 juni 2012, 14:31:09
Ha die Hans.
Geweldig dat je dit allemaal zo snel en zo mooi voor elkaar hebt gekregen! B)
De grootspoor spullen zullen de ruimte prachtig aankleden en, i.c.m. de schitterende poster, een mooie blikvanger vormen.
De datum van de officiele opening staat genoteerd dus zal ik (bij leven en welzijn) zeker aanwezig zijn.

Fijn dat je nu ook weer tijd krijgt om met de bergbouw aan de gang te gaan, je hoeft niet voor de opening de baan al klaar te hebben maar dat mag natuurlijk wel! :D

Veel plezier en succes met baan en clubgebouw.
Tot ziens.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Bedankt voor je reactie. Kom eens langs om de zaak te bekijken.
Ga zaterdag aan de berg beginnen met de aangepaste palletwagen.

Kijk zondag maar naar de update.

Groeten,

Hans
Re: Baan van Krokodil/Begin van de bergbouw. Voortgang clubgebouw.
Goedendag beste spoorliefhebbers,

De afgelopen week zijn we begonnen met de bouw van de eerste berg op de baan. Als jullie de bergbouw nog kunnen herinneren van de vorige baan dan zal je nu opvallen dat we de berg toch anders bouwen als toen. Ik bedoel hier niet mee de manier van bouwen maar wel de vorm. We hebben nu een vorm gekozen van een berg die naar boven en beneden gebouwd wordt. Bij de vorige baan liepen de bergen altijd naar boven toe. Om nu wat meer diepte in de baan te krijgen geven we de vorm van de berg een ander verloop. De foto's straks laten dit duidelijk zien.

Het werken met de aangepaste palletwagen is heel goed bevallen. We kunnen werkelijk alles doen zonder angst te hebben dat hij onstabiel wordt. We hebben zelfs aan het einde rechtop gestaan en hij bleef prachtig stabiel.
Het is een mooie aanvulling om de bouw van de bergen te realiseren.

We hebben nog enkele foto's toegevoegd van de vorderingen van het clubhuis. Zie de laatste foto's.

Nu maar snel naar de foto's,

















Zo nu nog enkele foto's van de voortgang in het clubhuis,









Zo mensen dit was het weer voor deze week. De aankomende week gaan we verder met de berg. Het aanbrengen van het aluminiumgaas en het gips.
Graag tot volgende week en heel veel plezier gewenst met de hobby.

De Krokodil.