|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robbert
Speciale Gast

'Star-reporter'
|
 |
« Antwoord #760 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 15:52:09 » |
|
Goed, even een schopje. Ik ben zoals gezegd druk bezig met tweemaal Roco 189 aan te passen. De decoders zijn binnen gekomen, prachtig. Alleen zijn met het MS de eerste 4 functies maar te besturen. Iemand enig idee hoe ik bij de andere functies kom ? Het filmpje:
http://www.youtube.com/v/9nkXexQszic&rel=1Groet, Robbert. 19350x.
|
|
|
|
« Laatste verandering: Dinsdag 09 Februari 2010, 16:00:29 door Robbert »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
100%erik
Vaste Gast

Warnsveld (GLD)
|
 |
« Antwoord #771 Gepost op: Donderdag 11 Februari 2010, 13:23:46 » |
|
wat is het art. nr. dan? ik kan alleen de 185 vinden (die komt het dichtst in de buurt)
Ja, die van de 185 is voor meerdere locs geschikt. Robbert. Klopt niet je moet die van de "eurosprinter" hebben (52486 Eurosprinter) Ik heb hem zelf in mijn br189 van Marklin gebouwd. mvgr Erik
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robbert
Speciale Gast

'Star-reporter'
|
 |
« Antwoord #776 Gepost op: Zaterdag 13 Februari 2010, 12:52:34 » |
|
|
|
|
|
« Laatste verandering: Zaterdag 13 Februari 2010, 13:01:08 door Robbert »
|
|
|
|
|
|
|
Robbert
Speciale Gast

'Star-reporter'
|
 |
« Antwoord #778 Gepost op: Zondag 14 Februari 2010, 13:08:33 » |
|
Zo, even tijd maken om een update te schrijven. Naja, update. Er gebeurd te laatste tijd vrij weinig omdat school flink wat tijd opslurpt en als er dan wat gebeurd, dan is het onder de baan.  Maar goed, ik probeer toch wat dingen te showen. Ik heb een aantal weken terug met m'n opa flink wat lampjes aangesloten. Heb na de tip van Gerard en Martijn (Acido) maar een bestelling geplaatst bij Conrad, moet zeggen dat de kabelgootjes lekker werken als je er nog goed bij kan, maar bij mij heb je nog maar 10 cm tussen de bovenplaat en het schaduwstation en om dan draadjes ertussen te klikken is niet erg fijn. Dus heb alle draadjes van de rails (voor als het ooit uit mocht vallen, maar met het lijmpistool vast gezet, hopelijk heb ik het nooit nodig, maar mocht het gebeuren kan ik er toch bij ! (rode en bruine draden op de foto)   Buiten dat hingen ook alle draden van de wisselaandrijvingen er nog (blauw, blauw geel), deze heb ik wel netjes met kabelklemmetjes weg gewerkt, nu is het nog wachten op de juiste decoders en de CSII (die misschien dit jaar komt, ivm de startsets die uit elkaar gehaald gaan worden  ). Verder hingen er ook nog draadjes van alle verlichting (geel, bruin) die inmiddels op de plaat zijn aangebracht. Daarvoor heb ik mijn Dinamo Lichtorgel maar er weer eens bij gepakt. Lichtorgel ? Ja een lichtorgel. Ik heb het lichtorgel een jaar geleden aangeschaft om straks al mijn verlichting mee te regelen. Je kan 4 programma's instellen. Ik gebruik er tot nu toe 2, bij dag en nacht. Per programma kan je 24 uitgangen instellen wat deze gedurende een bepaalde tijd doen. Erg handig dus als je bijvoorbeeld een laslampje hebt, verkeerslichten, een knipperlicht op een auto of een kapotte lantaarnpaal immitatie. Ook m'n spotter en nog veel meer dingen gaan hierop aangesloten worden, zie de link onderaan voor meer informatie ! Het lichtorgel programmeer je 1x met de computer en daarna kan deze onder de tafel geplaats worden en gebruikt hij alleen nog maar netspanning. Hoe zit een lichtorgel eruit?  Bron: dinamo.vanperlo.net Inmiddels is ie onder de tafel gemonteerd, naast de wisseldecoders. Dat is trouwens altijd een leuk klusje, het monteren van iets onder de baan. Je stoot ongeveer 20x je knar en de kans dat je de dag zonder spierpijn uit komt is ook niet erg groot. Desondanks wordt het resultaat wel enorm fraai. Dat is tevens de reden dat ik het lichtorgel heb aangeschaft, een modelbaan komt zoveel meer tot leven met onderandere verlichting ! Wat foto's:   Daarna is de verlichting als proef aangesloten en ik moet zeggen dat is een erg fraai gezicht in de avond. Ik zal er binnenkort eens een foto van plaatsen. Wat is er verder nog gedaan ? De overgang heeft opnieuw een laagje verf gekregen, deze sloeg toch weer wit uit door het gips, inmiddels is hij bijna goed in kleur. Ook ga ik binnenkort de andreaskruisen monteren en natuurlijk het setje van de electronica dag (deze sluit in dan weer aan op het lichtorgel, ja is dubbel op dan maar goed...  ). Verder zijn er nog 3 gastlocs geweest, erg fraaie treintjes, hierbij een foto er van:   Verder is er weinig gebeurd. Wat kleine dingetjes, ik ben een beetje aan het testen op m'n overige C-rails qua verouderen enzovoorts. Inmiddels wel een leuk resultaat gehaald. Ik heb een hoop ideen op gedaan van de volgende site: http://www.modellbau-scheilo.de/ . Daar staan veel mooie, grote en scherpe foto's. Hierbij een foto van iets dat ik misschien wel ga gebruiken op het depot: Links: Conrad Kabelhouders.Dinamo LichtOrgelIk houd jullie weer op de hoogte als ik over 2 weken weer aan de slag ga. Dan is het vakantie en hoop ik weer een eindje op te schieten. Verder houden jullie een foto van mij te goed bij nacht. Groet, Robbert. 20440x bekeken bij plaatsen van dit bericht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minto Tighfield
Toffe Gast

|
 |
« Antwoord #789 Gepost op: Maandag 15 Februari 2010, 18:37:44 » |
|
Hallo Robbert, Mooi filmpje. De echte was een electrische lok  , hoe beweegt jouw model zich voort  . Is het een stoom- of dieselaandrijving ?? en waarvoor dienen die pantografen ?? Groetjes, Minto Tighfield 
|
|
|
|
|
|
Märklin rijder met CS-1 en C-rails.
|
|
|
|
|