|
|
AlbertJan
Speciale Gast

|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Zondag 31 December 2006, 10:51:50 » |
|
Hoi Robbert. Net je site bekeken, heel erg leuk en duidelijk gedaan!  Heel erg fijn dat je 2 opa's hebt die het allebei leuk vinden om jou met de baan te helpen. Heel veel succes met de verdere bouw van je baan en de site! Vriendelijke groeten, AlbertJan.
|
|
|
|
|
|
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riny
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Zondag 31 December 2006, 11:59:02 » |
|
Die Opa's toch.................. Een slag apart hé?
Geniet er van dat ze je behulpzaam zijn met het bouwen van je mooie baan. Koester deze "mannetjes".
Suczeven met de verder bouw.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robbert
Speciale Gast

'Star-reporter'
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Dinsdag 12 Juni 2007, 20:35:45 » |
|
Terwijl iedereen bezig was met z'n baan, werd ik enorm jaloers en kon het niet laten om zelft te beginnen. Dan wel niet met de hele baan, maar gewoon een stukje. Ik heb een tijdje geleden Heki Gras gekocht. Veder had ik een schaar, hobbylijm, bruine verf en wat sateprikkers in huis. Het werkt heel simpel. Je maakt de ondergrond bruin. Smeert het in met hobbylijm en knip een klein stukje uit de grasmat. De is iets langer dan het ingesmeerde stukje en je propt het gras erop.  Door het proppen blijft het gras niet als een vlak oppervlak liggen maar krijg je onevenheden. En dat is de bedoeling, zelf is het gras ook al onregelmatig. En na 15 minuten werk heb je dit als resultaat:   Ik kon het zelf niet geloven, maar het is zeer goed gelukt. Al zeg ik het zelf. Ik moet meer modelbouwen en minder internetten...  . Veder kan ik iedereen die nog moet beginnen met het leggen van gras, langs de sporen, dit aanraden. Het is wel duur, maar het is ook niet in 1 keer op. Wat vinden jullie ervan ? Groetjes, Robbert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JanPieter
Gast
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: Dinsdag 12 Juni 2007, 20:45:25 » |
|
heel mooi:D Ben benieuwd naar het vervolg. Succes!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AlbertJan
Speciale Gast

|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: Dinsdag 12 Juni 2007, 20:50:20 » |
|
Hé die Robbert. Dat ziet er echt mooi uit! Nu heb ik zelf ook een tijdje geleden Heki Gras gekocht en heb ik een schaar, hobbylijm, bruine verf en wat sateprikkers in huis. Dus ik zou dan ook i.p.v. op dit Forum met mijn baan aan de gang kunnen gaan!  Goed zo Robbert, ik moet jouw voorbeeld maar gaan volgen!  Maar ja, die Sascha ook met dat Märklinforum!  Succes, vriendelijke groeten, AlbertJan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IJsengel
Zeer toffe gast

Boem zegt'ie!
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: Dinsdag 12 Juni 2007, 21:21:04 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mister1736
Moderator

RN 232. Wat een BEEST :).
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: Dinsdag 12 Juni 2007, 22:42:52 » |
|
Whahahahaha, Die Fred, Totally Crazy  . Maar afijn, trug naar het gras ! Robbert ik moet toegeven het ziet er zeer goed uit !. Slootje der naast met wat bosjes / bomen en daarachter eventueel een weiland en moet je kijken hoe mooi  . Alleen 1 vraag. Ga je 2 sporig rijden straks op je baan ? Dan lijkt het me niet nodig om aan beide kanten gras te hebben ( begrijp me niet verkeert het ziet er GEWELDIG uit  ) aangezien er tussen beide sporen alleen maar ballast ligt natuurlijk ( ok op een spriet onkruid na misschien  ) . Of heb je dat ergens wel zo zien liggen?? Marcel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robbert
Speciale Gast

'Star-reporter'
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: Donderdag 12 Juli 2007, 08:37:36 » |
|
Gisteren heb ik nog wat gekocht want ik vond dat gras zo wel wat kaal. Ik heb onderandere wat varens en gele bloesem... Maar het belangrijkste wat we gisteren hebben gedaan is verder met de opbouw van de baan, het schiet al aardig op ! Wat hebben we gedaan ?: - Kijkgaten geboord. - Ondersteuning voor 1e verdieping gemaakt. Vorige keer hadden we al 2 kijkgaten gemaakt maar ik wilde meer kijk gaten. Dus hebben we 3 gaten getekend en uit gezaagd. Tja en dan heb je een gat... als je dan in de tunnel kijkt heb je licht inval.... Dus hebben we 2 kleine plankjes eronder gemaakt waarop het "dak" dan steunt. Moet je erbij, dan til je hem enkele cm op en schuif je hem opzij... Zoiets:  Door naar het volgende, de ondersteuning. Daar hebben me opa en ik even over getwijfeld. Zullen we gewoon gebruik maken van de dwars latten en daar dan een wandje tegen aan maken, zoals dat in het boek staat of zullen we iets anders doen ? Het werd iets anders doen. Iets zodat we het kunnen stelle zodat het waterpas wordt. Opeens hoorde ik een ernorm "Ping" geluid in me opa's hoofd (er ging dus een lichtje branden). En dat ging er zo uit zien:  De draad loopt iets onder de plank door. Draai je nu het onderste moertje omhoog, komt de plaat omlaag. Draai je nu het onderste moertje omlaag, komt de plaat omhoog. Onder de plaat zit ook nog een moer om alles goed strak te draaien. Uiteindelijk komt en een kokertje omheen. Dat is voor als je het zou kunnen zien (gaat lastig als er een dijk voor komt maar toch). Dit staat wat neter, kijk maar:  Volgende week dinsdag gaan we beginnen aan de draai omhoog. En niet zoals via het baanplan (waar toch al helemaal niks meer van klopt) maar op een andere en veel betere manier, maar dat is volgende week. Ik kan niet wachten  . Groetjes, Robbert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robbert
Speciale Gast

'Star-reporter'
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: Woensdag 18 Juli 2007, 21:32:18 » |
|
Hmmm, Dat is vreemd, bij mij werken ze wel. Ik zal er eens naar kijken. Zoals misschien enkele al weten zou Drievlakte vandaag geopend worden, jawel door een bekende, de 66 020 van onze Marcel. Maar hoe hard we ook door werkten verscheen dit op Teletekst:  We zijn nog druk bezig en om de spanning op te bouwen gaan we nog geen foto's plaatsen. Vrijdag of Zaterdag bouwen de werknemers van Railbouw Leerdam rustig verder en zal NOS proberen 's avonds een kopje in het 8 uur journaal te krijgen. Groetjes, Robbert Wat wordt het toch mooi.... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robbert
Speciale Gast

'Star-reporter'
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: Maandag 23 Juli 2007, 19:59:22 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AlbertJan
Speciale Gast

|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: Maandag 23 Juli 2007, 20:12:41 » |
|
Hallo Robbert. Gefeliciteerd met de opening van de start van baan Driedam!  Ik ben nog doof van al het getoeter van de Rail64Chem! Heel erg leuk gedaan. Succes met de verdere bouw van Driedam. Vriendelijke groeten, AlbertJan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
^Rook
Speciale Gast

"As a finishing touch...God created the Dutch."
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: Maandag 23 Juli 2007, 20:34:56 » |
|
Hallo Robbert, Hierbij het genoemde journaal Wat doe je dat weer origineel m'n jong  Volgens mij spoken er ongelooflijk veel leuke ideeen door da' koppie, petje af. Hartstikke leuk voor je dat de baan nu in actie is. Vooral ook het 'onthullen' van de 66-er is een erg leuke gimmick (probably gonna steal that from you in about 10 years). Hier een filmpje van de draai omhoog Oei, dat past maar net of niet  Marcel heeft het droog gehouden...geen lakschade aan z'n baby-ke ? Ondertussen zijn Marcel en ik al druk bezig met belastenp Je gaat me toch niet vertellen dat Mijnheer Ik-heb-te-veel-locs-om-op-te-noemen-maar-nog-helemaal-geen-baan...kan ballasten heh  Hahahaha...dan krijg je wel lijm aan je vingers hoor  Nee zonder dollen, leuk dat je van allerlei kanten hulp krijgt Robbert. Keep up the good work en houdt ons op je eigen ludieke manier op de hoogte van de vorderingen, very enjoyable  Vriendelijke groeten, Rolf
|
|
|
|
|
|
(Nooit naar mij luisteren, ik doe maar wat )
|
|
|
Mister1736
Moderator

|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: Maandag 23 Juli 2007, 20:45:37 » |
|
Hartstikke leuk voor je dat de baan nu in actie is. Vooral ook het 'onthullen' van de 66-er is een erg leuke gimmick (probably gonna steal that from you in about 10 years). Heey Rolf, Ja dat krijg je met mooie locs, krijg je mooie en ook goede ideën  . Oei, dat past maar net of niet  Marcel heeft het droog gehouden...geen lakschade aan z'n baby-ke ? Nou  , Tging net goed  . Maar ik mocht de knoppen bedienen, dus ik vond het heel leuk om te doen en erbij te mogen zijn om de baan officieel te openen  . Je gaat me toch niet vertellen dat Mijnheer Ik-heb-te-veel-locs-om-op-te-noemen-maar-nog-helemaal-geen-baan...kan ballasten heh  Hahahaha...dan krijg je wel lijm aan je vingers hoor  Nee zonder dollen, leuk dat je van allerlei kanten hulp krijgt Robbert. Keep up the good work en houdt ons op je eigen ludieke manier op de hoogte van de vorderingen, very enjoyable  Ik heb de grindtrein bediend, bestaande uit de RN 6409 + 2 Fccpps'sen (  ), en dat was mijn "job" van vandaag  . Zie je mij al omgaan met lijm en grind  . Marcel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mister1736
Moderator

|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: Maandag 23 Juli 2007, 20:52:07 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robbert
Speciale Gast

'Star-reporter'
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: Woensdag 15 Augustus 2007, 13:44:52 » |
|
Ondertussen zijn Marcel en ik al druk bezig met belasten, daarover morgen meer... . Zo het is morgen...  Tijd voor een update vind ik, de foto volgorde klopt niet helemaal, maar dat komt omdat ik niet overal foto's van genomen heb.. Om straks de gordijntjes op te hangen moest er een extra latje komen om de rails aan op te hangen:  En er moest een extra stukje 1e verdieping komen omdat anders de treinen in de bocht eraf vielen:  Om de randjes netjes af te werken komt er langs de gehele treinplaat deze witte lat, die nog geschilderd gaat worden:  De rails in het schaduwstation moest vast komen, maar omdat er onder de rails schuimrubber ligt werken de normale schroefjes niet. Met spijkers hebben we dat probleem omgelost. De 1855 heeft de eer om bij elke verandering over de baan te rijden of alles nog werkt zoals het hoort:  Daar wilde ik graag de lus omhoog hebben. Met lego wat getest:  De volgende dag hebben we de maten genomen en hebben we de ondergrond gemaakt uit een plaatje triplex:  Vervolgens houten klosjes eronder maken van 0 t'm 10 cm en deze onder het triplex plaatsen:  Na een hoop geschuif ligt alles op zijn plek en is het een kwestie van afteken en de houtlijm op de klosjes smeren:  En dan na behoorlijk wat gezweet is er opeens een lus omhoog, als je op de plaat onder de lus kijkt zie je al een rondelijn lopen, dat wordt een kijkgat:  En om de decoupeerzaag te plaatsen moest er eerst een gat in, goed consentreren en dan draaien maar:  Vervolgens de decoupeerzaag erbij en de stofzuiger en zagen maar:  Als de treinen nu omhoog rijden stoten ze hun hooft tegen de plaat van de 1e verdieping, daar moest dus een sleuf in. Dat hebben we ook gedaan met de decoupeerzaag:  Ook in de plaat daarnaast moest nog een sleuf komen om onder de 4% stijging te maken:  Het laatste stukje tussen de plaat van de 1e verdieping en het triplex van de boog omhoog hebben we gemaakt van zink:  De wanden in de draai omhoog worden gemaakt van sterk karton, deze hebben we zelf op maat gesneden:  Van onder de baan ziet de draai er nu zo uit:  En hier vanaf boven. Ook het stukje zink op de achtergrond is nu goed te zien:  Ook zijn we bezig geweest met de tunnel ingangen, deze is nog in aanbouw:  Nu kunnen we gaan ballasten, waar Marcel ook zijn steentje aan bij gedragen heeft:  Zo, jullie zijn weer helemaal up to date... Groetjes, Robbert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|