Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje

Gestart door julian donderdag 25 februari 2010, 15:56:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Kleine Breake
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Kleine Breake
Potverdikkie, er is hier weer een laagje stof ontstaan  :(
Gelukkig kwam gerard even langs op mijn verjaardag, en hij had zijn schoonmaakploeg ook mee! Ondanks de korte tijd toch weer fijn 'm weer eens gesproken te hebben in plaats van gefrustreerd naar een draaiend wachtcirkeltje te kijken bij skype. Weten niet wat het is, maar of ik ontvang het niet, of hij ontvangt het niet. Of ik krijg het niet verstuurt, of hij krijgt het niet verstuurt. :=

1) Om een of andere rare reden rijden er de laatste tijd weinig treinen in Hovia. Een MSII reset wordt binnenkort uitgevoerd. Ook een paar van Gerards treinen reed niet, en in Driehoven weer wel. Raar maar waar. Hier de G2000 van ShortLines als trekkracht voor de stofzuig en slijpdienst uit Driehoven.

2) Zelfs muizenkeuteltjes  :( De val staat er al een tijdje verlaten bij  :-(

3) De twee CJAG-lokjes maakte de tractie van de dag voor de jubileumrit voor mijn 18e verjaardag. De machinisten hangen al uit het raampje.

4) Ook een bulderende Ludmilla mocht een rondje rijden voor de tweede speciaalrit van de dag.

Binnenkort volgt ook de Hippelrevisiefotoreeks want deze lok moet volgens het boekje 3-2 weer overgeleverd worden aan de eigenaar. Hopen dat we die deadline halen!
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Kleine Breake
Langs deze weg nogmaals bedankt voor de uitnodiging :thumbup: :thumbup:. Het bezoek was kort (slechts een paar uurtjes :sad:), maar heel erg gezellig en nuttig: zie de inhoud van de zuigwagen.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Kleine Breake
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Pim
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Kleine Breake
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Kleine Breake
Citaat van: pim op zondag 29 december 2013, 15:51:39
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Pim
Thnx  :thumbup:

Vandaag zijn er weer wat dingen gebeurd in Hovia, en de Hippel rijdt weer.

Zeer binnenkort hoop ik weer een Dagblad te hebben  :thumbup:
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Kleine Breake
Citaat van: julian op zaterdag 28 december 2013, 20:28:42

Binnenkort volgt ook de Hippelrevisiefotoreeks want deze lok moet volgens het boekje 3-2 weer overgeleverd worden aan de eigenaar. Hopen dat we die deadline halen!

De eigenaar gaat er van uit dat het vertrouwen dat deze in de werkplaats te Hovia heeft, niet geschaad word  ;). Maw, 3 januari mag ie weer mee naar Twente :)
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
Het Hoviase dagblad
Hovia, 31-12-13
Geen overzicht van de afgelopen tijd, geen terugblik op 2013. Gewoon het nieuwste nieuws.

Ondanks crisis nieuwe tweedehands auto's.
Een opmerkelijk transport reed gister door Hovia. Het is al lang geleden -en zeker tijdens crisis nog minder- dat er een transport van tweedehands auto's plaatsvond. "Door de crisis van afgelopen jaar zakte de hele handel in, hierdoor hoefde ik ook minder in te kopen wat ook minder transporten tot gevolg had." verteld importeur B. de Haas. Opmerkelijk was ook dat er deze keer één tractor en één pakmachine bijgeleverd werden. Deze zijn bestemd voor een loonwerker net buiten Hovia. "De cijfers wijzen erop dat de crisis over zijn dieptepunt heen is. Ik verwacht dat hierdoor meer ouders hun kind een paard geven, en die willen hooi." Of hij ook stro gaat persen met deze pers is nog onbekend.


De kleine trein werd gebracht door ShortLines.


Even verderop stond de Hippel te wachten die na zijn revisie gelijk een testrit kon maken bij deze actie.


ShortLines had nog een andere klus, die was er snel vandoor. De Hippel duwde de trein het industriespoor op.


Duidelijk te zien zijn de pakmachine.


De Douane stond klaar om de auto's te controleren op niet opgegeven spullen. De hondenwagen staat ergens buiten beeld.


Het lossen is begonnen.


Veolia rijdt momenteel als een van de weinige.


Ook de tractor werd gelost via de tijdelijke afrijbrug. Al was er nog wel wat inprovisatie nodig. Voor het lossen is hier een stootjuk tijdelijk verwijderd en de beweegbare afrijbrug geplaatst. Helaas had de lader geen rekening gehouden tijdens het laden met de opstelling in Hovia, hierdoor was wat rangeerwerk nodig voordat alles gelost kon worden.


Een "nieuw" bestelbusje kon via het goederenperron gelost worden.


Intussen is de FEND en een van de werknemers van het loonbedrijf gearriveerd om de pakmachine te lossen.


De nieuwe aanwinsten van de Hovianen, wij hopen dat ze er nog lang plezier van hebben.

Dit artikel is mede-mogelijk gemaakt door Beun de Haas Autoservice bv.

Witte diesel zorgt voor overlast.
Sinds de rode diesel afgeschaft is rijden er meer tractoren door het centrum van Hovia. De boeren hebben geen geld of zin om te investeren in nieuwe tanks en tankstellen rijden tegenwoordig net als de burger langs de tankstations op. Hierdoor vormen zich lange rijen auto's in de straten van Hovia achter de vaak brede machines die vaak nog geen wegversnelling hebben waardoor ze 60 km/p/h. kunnen rijden. De gemeente bekijkt of er subsidie kan komen voor meer tankstellen buiten de stad of bij de boeren op het erf.


De loonwerker heeft zijn tank weer vol, en de burgers de maag vol ervan.

Warm weer tijdens oud-en-nieuw
Sinds het marktplein is opgeknapt en er studentenappartementen zijn gekomen is het er een stuk levendiger, maar in dit eerste jaar is het al anders dan verwacht. Waar je nu verwacht dat kinderen sneeuwballen gooien en vaders driftig werken aan een mooie sneeuwpop zijn rijden ze nu rond op scooters en eten ze een ijsje! Het warme weer heeft hier mede mee te maken. "Het is lekker in het zonnetje, en doe 's gek, neem 'n ijsje" aldus een jongen die met een ijsje in zijn hand snel een rotje wegtrapt. -alsof wij dat niet zagen en hoorde-. Maar wij geven ze geen ongelijk, en "uiteindelijk is dit het doel. Ouderwetse gezelligheid." volgens de burgemeester.


Ouderwetse gezelligheid, al lijkt het nogal zomers voor de tijd van het jaar.


Het rokjesseizoen is nog niet gesloten in Hovia.

Hippel terug uit revisie
De Hippel die met vele mankementen binnenkwam in Hovia is geheel doorgenomen en opgeknapt en gereinigd. "De werkplaats die hiervoor is ingericht heeft goed werk afgeleverd. Toen ze binnenkwam sputterde ze nogal en waren de lampen niet meer wat het geweest was. Ook kwam er een berg aan onderdelen mee die nog gemonteerd moesten worden. " verteld ons de werkplaatsmeester. Wij hebben hem gevraagd of er een artikel mag verschijnen over de renovatie, wij wachten nu nog met smart op de foto's. De hippel vertrekt 3 januari weer terug naar zijn eigenaar.


Al is het lichtlekken nog niet geheel weg, het is al minder als eerst. De Hippel lest nog even de dorst voordat ze voor opzending klaargemaakt wordt.

Grote besturingscrisis in Hovia
Als u de afgelopen tijd met de trein wilde reizen in Hovia kreeg het stereotypgedachte voorgeschoteld. Vele treinen vielen uit. Dit komt door een probleem met het besturingssysteem in Hovia, MS2 genaamd. De problemen zitten vooral in de interactie van de treinen en de aansturing door het systeem. Hierdoor melden sommigen treinen zich wel aan bij het herkennen, maar veroeren hierna geen krimp meer. Andere treinen rijden echter wel maar hierbij missen een boel van de functie's, denkend aan Veolia. Weer andere treinen worden niet gevonden en doen helemaal niets terwijl ze diezelfde dag in Driehoven gewoon rijden. Gelukkig zijn er ook enkele treinen die zonder enkele problemen rijden. Heeft u misschien een idee waardoor dit kan komen? Graag reageren dan, want de burgemeester zit met de handen in het haar. "Een complete reset van trein en aansturing heeft niets uitgehaald, gelukkig zitten we nog in de twee jaar geldende garantieperiode." Aldus een wanhopige burgemeester. Ook de wissels zijn deze winter zoals bekend een gevaarlijk knelpunt. Één wissel is momenteel buiten dienst en kan pas worden gerepareerd zodra de werktrein rijdt.


Veolia Transport is een van de weinige die nog rijden tijdens deze storing, echter wel met een sterk vereenvoudigde geluidsoptie's.

Stille schijn
Het is weer oud-en-nieuw. Rotjes, vuurpijlen, karbiet. Alles wordt weer uit de kast gehaald of aangeschaft. Op deze foto is het schijnheilig rustig, echter zal dit deze avond wel anders zijn kwa zichtbaar vuurwerk. "Momenteel lijkt hier de oorlog wel uitgebroken." vertelt mevrouw Proper die in de grote flat woont. "De jeugd van tegenwoordig is erg veranderd. Ik weet nog uit mijn tijd Puk van de Petteflat. Net ventje en hij stak nooit vuurwerk af." Dikke Dollie is inmiddels ook gearriveerd en koert er hevig op los en laat onder zijn vleugel een paar kleine schoeiplekjes zien, wij denken dat er een rotje naar hem gegooid is.


Een overzicht, Hovia by Nigt one night before the nigt.

Oliebollenrit Neusser Eisenbahn
De ritjes van de SSN en NSM rond de feestdagen kennen we, maar deze oliebollenrit van de NE is vrijwel onbekend. Ook dit jaar denderde het Duitse gezelschap door Hovia.


De rit tijdens een benenstrekpauze, tevens een momentje om te vluchten van de oliebollenlucht.


De rit bij een fotostop net buiten het station.


De machinist lijkt op een oliebol en olieboel, hij kon er hartelijk om lachen en wenste ons het slechtste toe.

De burgemeester van Hovia, de medewerkers van het Hoviase Dagblad en alle inwoners van Hovia wensen u een spoors, gezond en geweldig 2014!

Spel-, druk- en zetfouten voorbehouden. Al deze artikelen zijn tot stand gekomen door subsidie van de Hoviase gemeente, zonder deze kon er geen dagblad gemaakt worden. Wij hopen dat u alle nummers van 2013 bewaard heeft en alvast wat ruimte heeft gemaakt voor de nummers van 2014. Een knallend uiteinde en vergeet na afloop uw vingers te tellen, zolang u er maar 10 of meer telt. Deze editie telde 3 bladzijdes in Word Calibri lettertyp 11 en dit koste de redactie welgeteld 45min. Meer meldingen en onzin is er in dit subtekstje niet te melden. Tot de volgende editie!
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
Geweldig, ik heb echt gelachen :thumbup:.

Pim
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
Ook ik wens de Burgemeester en inwoners van Hovia het allerbeste voor 2014.

leuke krant, gewoon maandelijkse oplage van maken...

groet Winno
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
Eindelijk weer eens een Hoviaas Dagblad :thumbup: :thumbup:. Ik heb het met heel veel plezier gelezen.

Ook van mijn kant de allerbeste wensen voor 2014 aan alle Hovianen!!
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
Ook ik sluit aan. Leuk om weer eens het dagblad te mogen lezen :thumbup: :thumbup:. Ook van deze kant een gelukkig, voorspoedig en gezond 2014 :important: :important:.

Groeten Martin
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
Leuke uitgave van de krant Julian!  :thumbup:

Met plezier zitten lezen! En voor jouw en alle Hovianen ook een goed 2014!
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
Citaat van: pim op dinsdag 31 december 2013, 12:46:06
Geweldig, ik heb echt gelachen :thumbup:.
thnx

Citaat van: wvniersen op dinsdag 31 december 2013, 12:50:23
Ook ik wens de Burgemeester en inwoners van Hovia het allerbeste voor 2014.
leuke krant, gewoon maandelijkse oplage van maken...
bedankt, en ik zal 's kijken daarvoor genoeg gebeurd

Citaat van: martjo op dinsdag 31 december 2013, 19:58:36
Ook ik sluit aan. Leuk om weer eens het dagblad te mogen lezen :thumbup: :thumbup:. Ook van deze kant een gelukkig, voorspoedig en gezond 2014 :important: :important:.
Daar doe ik het voor, jij ook nog.

Citaat van: frenkievee op dinsdag 31 december 2013, 20:06:30
Leuke uitgave van de krant Julian!  :thumbup:
Met plezier zitten lezen! En voor jouw en alle Hovianen ook een goed 2014!
Leuk te horen  :thumbup: jij ook!

Misschien een beetje een laat antwoord, maarja, school gaat voor en de rest gaat door ;)
Mijn moeder zeurde dat ik eerder naar bed moet gaan maar dat slapen wil nog niet zo. Die Preisertjes maken veel te veel herrie, kijk maar eens wat ze 's nachts uitvogelen.
Hier komt de meeste herrie vandaan.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
Kun je er 's nachts geen deken voor hangen? Dat dempt licht en geluid... :wink:
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
1)Deze is nog wel het stilste, zachtjes klinkelend met alle sleutels in de broekzak.
2)Een gast op bezoek, een BR 152 wordt gezegend binnen gehaald.
3)Slaap je bijna, gaat deze aan z'n fluit hangen.
4)En de grootste herriemakers van stal.
5)Een etage naar beneden staan deze met z'n allen te ronken.

Snap je nu waarom ik niet zo lekker kan slapen
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 31-12-13
Citaat van: julian op zondag 12 januari 2014, 18:35:47
5)Een etage naar beneden staan deze met z'n allen te ronken.
Die lelijke dingen moet je ook ergens anders neerzetten (in de kliko?).
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Huppel Hippel
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Huppel Hippel
Zoals al vaker voorbij kwam was in de Hoviaase werkplaats 'n Hippeltje op bezoek om weer klaar te worden gemaakt om te huppelen.

Een verslagje  O:-D


zo kwam de kleine lok binnen, kaal en niet rijdend.


Het probleem was bekend, een doorgesneden kabel. Vandalisten tegenwoordig ook!


Toen brak ook een van de stroomtoevoer punten af, metaalmoeheid. De lokjes zijn gebouwd op de eeuwigheid, maar dan moet je ze wel vertroetelen.


Eerst het makkelijkste, de kabel.


Duidelijk geval van "cut-the-rope"


Zo, een nieuwe (iets dikkere) kabel zit op z'n plek. De motor is zoals je al kunt zien gedemonteerd.


en geïnspecteerd. (en daarna gereinigd) Je zou toch zeggen dat het een dieselmotor was ipv een elektrische  >:-D


Hier probleem 2, een afgebroken stroomgeleider. Normaal zit er boven net als onder een lipje die op één van de polen van de motor zit.
Ik laat alleen de werkende oplossing zien, gezien het aantal foto's anders. linkje volgt op 't eind


En dit was de oplossing, in het eggie zit er nog 'n stukje tape op.
(mocht je aan 't scrollen zijn door alle foto's, ik kreeg de motor niet vast en heb er hoofdbrekers op losgelaten. Totdat ik erachter kwam dat het schroefje die de motor vast zet in het onderdelenzakje zat......  :D :D :D )


Lichtlekken, ook lekker bij deze lok. (uiteindelijk het lichtkapje voor de cabine vergeten, heeft de mc tenminste ook licht  ;) )


De lantaarntjes, de ringen zijn weer netjes zwart gemaakt na deze foto.


De van buiten geverfde lichtgeleiders. Dat zag er niet uit


En ook hier lekt het licht.


zo, wat karton erin.


en de lichtgeleiders (na schoonmaken met een gekouwde vochtige prikker) van binnen geschilderd voor de juiste kleur en helderheid.


Voor het lekken tussen kap en onderstel speciaal op maat gemaakte kartonnen stukjes.


Veel beter, 't lekt nog iets, maar beter iets als alles op dit moment ;)


Alles werd (en altijd als ik aan treinen knutsel) netjes opgeborgen.


genoeg vet  :thumbup:


Deze ook even mooi gepoetst.


Ook de asjes zijn weer netjes schoon.


De geleiding van de kopere staafjes was net niet goed genoeg. In bochten reed de lok prima door de middelvliedende kracht en daardoor genoeg druk op geleiders. Maar op rechte stukken was het met horten en stoten. Nu is het (zoals Timur en Ramon het zouden zeggen) "OPGELOOOOOOOOOOOST"


Zo, inwendig klaar, nu het uitwendige nog!






Nog even tanken, en dan op naar de Achterhoek, naar zijn baasje.

Vond het erg leuk om de lok in onderhoud te hebben en heb af en toe 'n face-palm momentje gehad  >:-D
Voor wie de face-palm momentjes op foto wil zien moet je hier klikken ('n paar keer 'n nieuwe lichttegenhouder en de niet vast willende motor)
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Huppel Hippel
Achterhoek? TWENTE!!! Tis wat met die uilsCuijkers. :p. Maar Julian alles goed en wel m'n Hippel werkt weer tof. Ziet er weer fijn uit. Bij de winkel konden ze t niet beter (bij Lange na niet!). Thnx :)

groetjes
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Huppel Hippel
Bedankt voor je foto en verhaal verslag vond het erg interessant ik moet me ook maar is gaan bezig houden met het onderhouden en repareren van mijn loks  :thumbup:
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Huppel Hippel
leuk verslagje. en wat dat stotteren betreft. misschien is de krukas wel niet meer rond ;)

gr
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Huppel Hippel
Hoi Julian

Bedankt voor het interessante verslag van de reparatie van de hippel.
Het was erg duidelijk. :thumbup:

Tony
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Huppel Hippel
duidelijk verslag.
Super aanpak.
mooi naslag werk.....ben ik nog iets vergeten...
volgens mij niet.
:thumbup:

groet Winno
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Huppel Hippel
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Huppel Hippel
Citaat van: wesleycockerill op dinsdag 21 januari 2014, 21:32:07
Achterhoek? TWENTE!!! Tis wat met die uilsCuijkers. :p. Maar Julian alles goed en wel m'n Hippel werkt weer tof. Ziet er weer fijn uit. Bij de winkel konden ze t niet beter (bij Lange na niet!). Thnx :)
één pot nat ;)  >:-D en graag gedaan. Dat i nog lang op de baan mag huppelen.

Citaat van: pixon op woensdag 22 januari 2014, 05:24:29
Bedankt voor je foto en verhaal verslag vond het erg interessant ik moet me ook maar is gaan bezig houden met het onderhouden en repareren van mijn loks  :thumbup:
:thumbup: Succes, kleine gereedschappen en petrischaaltjes doen wonderen ;)

Citaat van: mathijs-spoor3 op woensdag 22 januari 2014, 09:14:07
leuk verslagje. en wat dat stotteren betreft. misschien is de krukas wel niet meer rond ;)
Vandaar het aanslingerwerk!

Citaat van: blauweengel op woensdag 22 januari 2014, 12:13:18
Bedankt voor het interessante verslag van de reparatie van de hippel.
Het was erg duidelijk. :thumbup:
Bedankt, zo leg ik wel vaker een lokje binnestebuiten.

Citaat van: wvniersen op woensdag 22 januari 2014, 18:12:48
duidelijk verslag.
Super aanpak.
mooi naslag werk.....ben ik nog iets vergeten...
volgens mij niet.
:thumbup:
:thumbup:

momenteel zijn er plannen in Hovia om een klein klein stukje spoor uit te breiden, ook het besturingsprobleem wordt aan gewerkt (Waarschijnlijk is een update van de MS2 genoeg). Voor de 6494 die compleet stil aan de kant staat moest 'm 'n keer analoog uitproberen zijn ook eindelijk de buffers binnen nadat de bufferboog al 'n tijdje binnen zijn. Verslagje?  ;) De buffers zijn niet meer te bestellen, dus ff goed opletten en straks  >:-D
Voor de 1010 zijn de opsmuk dingen nog in bestelling, ook die wordt nog vervolgd.

Genoeg te doen, nu nog de tijd vinden  :D ;)
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Huppel Hippel
Citaat van: julian op donderdag 23 januari 2014, 15:33:53
Genoeg te doen, nu nog de tijd vinden  :D ;)
Je bent niet de enige met dat probleem :wink:.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promogeweld in Rottermonde
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promogeweld in Rottermonde
Vandaag ben ik bij Maarten geweest, ik had 'n dagje vrij van school, hij vakantie -.-" . Dus beter dan alleen thuiszitten is bij iemand anders gaan zitten, zo ben ik bij Maarten beland. 'T was 'n knotsgekke dag in Lunteren, met een feuerwehrsmarch als themamuziekje..........
Ook gaat 't geluid harder dan ooit, maar bovenal, De Promotrein is weer eens op pad geweest!
Voor de grote spoor foto's moet je op het eind op de grote dieselfoto klikken.


morgen weer lekker school, jeuj.  :-(


'N beetje Brabant op de bijbelbelt.


Na 'n lekkere rit was de machinist wel aan 'n drankje toe.


Smile!


vandaag was er ook 'n fotograaf mee van het Hoviase Dagblad....


stoere foto vanaf een bootje


de bewolking werd al weer wat dikker :(


nog even bij het stadhuis dan.


een palmfetesjist zonder palmglas........ dat kan toch niet! Die van ons maar meegenomen.


Noodshot, de trein achter liet de mensen al uitstappen, had ik wat meer tijd genomen voor de foto had ik (nog) 'n kwartier daar gestaan en 'n half uur later thuis. neh, deze is toch best aardig?

'T was 'n topdag, en zeker voor herhaling vatbaar. En dan met Palmke  ;)
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promogeweld in Rottermonde
ik las iets anders dan promo geweld :$:$   >:-D >:-D

maar leuke baan.

groeten niels
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Dakterras en stationsspoor 2
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Dakterras en stationsspoor 2
Afgelopen tijd ook weer een beetje gedaan aan ontspanning en het resultaat is een bijna compleet ingerichte keuken voor de studenten lunchroom met luxe dakterras. Maar ook een tweede stationsspoor is gelegd. Als je ver genoeg terug scrold kom je misschien al een melding tegen dat er plannen waren, deze zijn doorgezet en uitgevoerd.
Het nieuws zal over 3 berichten komen.

1) De bloempotjes voor bij de gevel. Kwam ik toevallig tegen in Cz, hier zullen ze ook vast te krijgen zijn.
2) En waar plantjes willen groeien is toch vaak aarde nodig
3) De bankjes zijn geverfd en op een stukje styreen gelijmd voor makkelijke plaatsing, tafeltjes volgen nog.
4) Wat nu nog mist zijn de klanten.
5) Tussen de blauwe wanden kunnen de studenten in rust eten, erachter naast de koelkast is de kapstok. Voor in de zaak kun je lekker eten terwijl je naar buiten kijkt.

[1/3]
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Dakterras en stationsspoor 2
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Dakterras en stationsspoor 2
6) Nog een blik op de keuken en de liftdeur. Kok wordt nog gekocht.
7) De biels lagen er al een tijdje, maar nu is het zover. De schuine grond wordt afgegraven en vervangen door spoor.
8 )Een lijntje werd getrokken voor het inmeten van het perron. De G2000 diende als trein langs perron.
9) Heerlijk die geur van verbrand perskarton....
10) Het perron is nog net te breed, maar met wil ook het perron binnenkort op de schop doen en de (nu teidelijk verwijderde) loopbrug gaan voorzien van een lift.
[2/3]
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Dakterras en stationsspoor 2
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Dakterras en stationsspoor 2
11) Helaas kwam ik erachter dat één wisselmotor stuk is :( die van het stationsspoor werkt goed en heeft een leuke lantaarn.
12) Er is helaas net één stukje rails te weinig ingeslagen, dat wordt nog verlengd en hierna zal het spoor in gebruik genomen worden.

In Hovia kan in ieder geval eindelijk makkelijker gekeerd worden door goederentreinen die het industriespoor op moeten of gekruist worden als de stopper de intercity  voor moet laten. (vroeger gebeurde dit door de stopper tijdelijk op het industriespoor te zetten)

Vanaf morgen vakantie, lekker leren  :| (direct pww aansluitend  :-( ) en carnavallen  >:-D en hobbyen   O:-D

[3/3]
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Dakterras en stationsspoor 2
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Dakterras en stationsspoor 2
Weer druk bezig geweest, Julian. :thumbup:
  Inspectie volgt komende maand.  >:-D

Gr.  Charlie
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 6-3-14
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 6-3-14
Het Hoviase dagblad
Hovia, 6-3-'14


ALAAAAAAF!
Ook hier in Hovia is uitbundig carnaval gevierd zoals te zien was in de straten. Met twee optochten dit jaar was er genoeg te zien in Hovia, volle kroegen en rijkelijk vloeiend bier was overal te vinden. Zo hebben de optocht en de lichtjesoptocht veel bekijks getrokken. Wat na deze dagen overbleef was een zware kater. Ook een grote berg aan plastic bekers en carnavalssnippers werden opgeruimd daags na de carnaval.
Helaas zijn door een kleine uitlening van de camera aan een dronken persoon toen hij één foto van zichzelf probeerde te wissen heeft alle foto's gewist. We hebben hierdoor alleen de foto's van het opruimen van alle carnavalsspullen.

Als u hét nummer van de carnaval in Hovia wilt horen bij het lezen, dan kunt u het hier vinden;
http://www.youtube.com/watch?v=skoSBQPzqMA


Een ingezonden foto van de lichtjesoptocht Boxmeer


No-comment

De kater van de gemeente, bergen aan snippers en het opruimen van de dranghekken


's Avonds een vent, 's middags een vent


Met de heftruck werden de hekken aangegeven


Een visje op as-woensdag, de traditie


Terwijl een saxofonist een lekker deuntje speelt verkoopt de ijscoboer alweer ijs, een lekker zonnetje deed de mensen al snel weer op straat doen verschijnen.


En opgeruimd


En zo worden de hekken aangegeven


Een trekker opweg naar de wasserette


Zo, alle hekken zijn ingeladen


De enige optocht die er nog te vinden was zat achter de heftruck opweg naar het industrieterrein

Elektriciteitsnet opgeknapt.
Sinds 27-11-2011 is er bijna niets meer gedaan aan het elektriciteitsnet van Hovia. Op enkele nieuwe kabels leggen was dit ook niet nodig. Helaas bleek de laatste tijd steeds meer bevestigingen het te begeven en los te laten. Hierdoor is besloten om alles weer opnieuw te bevestigen, dit maal niet met dubbelzijdige tape maar met schroeven. Tevens zijn enkele kroonstenen vervangen en de nieuwe wissel naar het tweede stationsspoor netjes aangesloten. Er was geen gevaarlijke situatie gaande zoals schijnt op de foto's, hetgeen waarom het herbevestigd is is omdat dit kan zorgen voor snellere reparatie bij schade.


De aangetroffen situatie


De kleine gereedschappen


Alles is weer bevestigd zoals het hoort

Tweede stationsspoor aangelegd
Na lange tijd en gelobby tussen het bestuur van Hovia is eindelijk het tweede stationsspoor aangelegd. Het spoor zal nog iets verlengd worden.
Inmiddels is het tweede gelobby ook al van start gegaan voor een complete renovatie van het station. Zo zou de kap niet meer in al te beste staat zijn en zijn vele voorzieningen kapot. Ook wil men een beter aansluiting met de stad die hoger licht dan het station, nu is dit enkel nog een trap. De exacte datum van opening is nog niet bekend maar zal snel volgen.


Het tweede stationsspoor

Opsporing verzocht
Afgelopen carnaval is de KFC in Hovia overvallen door drie mensen. Een vrouw en twee mannen waarbij de een veel jonger was dan de ander.
Ze hadden het vooral gemunt op de aanwezige alcohol. Ze hebben de gehele overval het vorige songfestivallied van Griekenland volgehouden. Ze spraken Grieks met elkaar en handelde compleet nuchter.
Man 1 is een kalende man ergens in de zestig. Hij droeg een cowboyhesje en bedreigde de kassière met een vuurwapen.
Man 2 is een jongenman van rond de 25 jaar oud, hij droeg een spijkerbroek en is over de balie gesprongen om het personeel onder schot te houden.
De vrouw is ergens in de zestig net als de man. Zij had als taak de deur in de gaten te houden.
De daders zijn er met een goedgevulde KFC-zak gevuld met bier vandoor gegaan.
Herkent u deze mensen of heeft u iets gezien van deze overval. Bel dan direct met de politie of neem contact op met uw wijkagent.




Dit is het nummer wat de verdachte zongen tijdens de overval.


Weer nieuwe tweede-hands auto's naar Hovia
De handel in tweede hands auto's in Hovia lijkt aan te trekken. Men weet nog niet of dit een teken is dat de crisis over is, of dat dit slechts tweede handsjes zijn omdat het crisis is. De exacte datum van aankomst is nog onbekend, maar de trein hobbyist is gewaarschuwd.

Promotrein on tour
Morgen begint OnTracks! weer in het Spoorwegmuseum. Ondanks hier vooral de serieuze banen staan gaat de Hovia Promotietrein proberen een vrolijke noot achter te laten.


Het voltallige team zal aanwezig zijn tijdens OnTracks!

Wij hopen dat u het weer een geslaagde editie vindt. Wij zien u graag terug bij de volgende editie.

Typ-, spel- en drukfouten voorbehouden.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 6-3-14
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 6-3-14
Weer een leuk verslag, Julian, van wat er de afghelopen tijd is gebeurt in Hovia.  :thumbup:
Veel plezier morgen bij OnTracks, samen met Gerard neem ik aan.  :D

gr.  Charlie die over een week Hovia komt inspecteren.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 6-3-14
Tja, carnaval levert een hele hoop plezier op :thumbup:, maar ook een heleboel rommel :thumbdown:. Gelukkig is het weer opgeruimd.

Jammer dat er een overval gepleegd is bij de KFC, maar met de duidelijke foto's van de bewakingscamera's lijkt het me niet zo moeilijk om de daders te herkennen en te vangen.

Een heel leuk verslag :thumbup:, bedankt voor het maken en het plaatsen.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 6-3-14
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 6-3-14
Citaat van: Gerard op donderdag 06 maart 2014, 18:36:35

Jammer dat er een overval gepleegd is bij de KFC, maar met de duidelijke foto's van de bewakingscamera's lijkt het me niet zo moeilijk om de daders te herkennen en te vangen.


Voor zover ik weet is er een busverbinding tussen Hovia en Driehoven. Ik adviseer de politie van Hovia  de camerabeelden van het busstation eens goed te bekijken.  :D
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 6-3-14
Hoi Julian,

bedankt weer voor deze update. Nu zijn we weer helemaal op de hoogte van alle Hoviaanse activiteiten.

groeten Martin

ps ben benieuwd naar de nieuwe tweedehands auto's.....

groeten Martin
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 6-3-14
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 6-3-14
Citaat van: Charlie op donderdag 06 maart 2014, 18:12:48
Weer een leuk verslag, Julian, van wat er de afghelopen tijd is gebeurt in Hovia.  :thumbup:
Veel plezier morgen bij OnTracks, samen met Gerard neem ik aan.  :D
En wat was 't een leuke dag!!! Zie het volgende berichtje maar eens.

Citaat van: Jurrien op zaterdag 08 maart 2014, 08:52:05
Voor zover ik weet is er een busverbinding tussen Hovia en Driehoven. Ik adviseer de politie van Hovia  de camerabeelden van het busstation eens goed te bekijken.  :D
Ze zijn bekeken en de politie kon vrijgeven dat de daders er zeker niet op te zien waren gezien ze in een blauwgroene Renault Twingo met valse kentekenplaten gevlucht. Het onderzoek loopt nog.

Na dit bericht, een OtraXS! verslagje
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 6-3-14
Kom maar snel met dat verslag, ik ben erg nieuwsgierig :wink:.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. OntraXS! 7-3-14
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. OntraXS! 7-3-14
Afgelopen vrijdag naar OntraXS geweest met Gerard, en het was een erg erg érg geslaagde dag. Omdat ik Gerard erg gemist had is mijn reis met een mini-omweg gegaan via Den Bosch. De terugweg was gewoon via Arnhem. Was nog rustig aan het nagenieten toen ik (net optijd) bij scouting aan kwam.... strakke planning ;)


Op de heenweg een van de lekkerste treinen van de NS


De baan "Amsterdam Willemspoort"


'n erg leuk station moet ik zeggen met leuke bezienswaardigheden.


In steil gaan we door naar de volgende baan. (helaas wat moeite met de belichting)


black-white like in the old days


Rustig tuffend over de Veluwe nabij Rhenen.


zulke doorkijkhuisjes moet ik onthouden voor een volgende baan/module


De melkboer(?) bij de brug in Rhenen.


Van Rhenen gaan we met deze spitsmuis door naar DEUTSCHLAND!!! in het tijdperk van de DDR.


Wat 'n geinige treintjes zijn het toch


Een marmergroeve waar net de vrachtwagen wegrijd


We hebben een kijkje achter de schermen bij de Fransen Die man op de achtergrond had horizontaal staande tanden, :O iemand opgevallen?


Frankrijk heeft wel z'n eigen sfeertje, zelfs op het opstelterrein.


Wat is dit dan in Denenmarken?


In Sdr. Omme om precies te zijn.


Bij het losperron werden wat promotiegoederen gelost en wat lekkernijen uit Denenmarken geladen.


Tijd om door te gaan!

Weer terug naar Frankrijk. De baan die ik op het oog had mocht ik rijden, helaas was er een fotograaf aan de gang voor Modelspoormagazine. Deze wilde niet even 10 minuten wachten en had nog ongeveer anderhalf uur werk..... Daarom mijn laatste woordjes Frans uitgepoekeld bij de buurbaan, waar de trein gelukkig ook mocht rijden. Waar de Fransen Engels sproken lukte het niet, en waar ze geen Engels sproken mocht ik weer Frans....


Binnengerold op het station van Pontempeyrat.


Waar na een korte stop rustig verder gereden werd over de prachtige brug.


Rustig aan, met de Franse slag


Gelukkig was dit het enige moment dat ik in een dal zat die dag ;)


Toen de baan ten einde liep werd er wat meer vaart gemaakt.


Nog even een foto in het bos


bos, Den Bosch, in Utrecht = Rutger! Je werkplekje, we hebben je gebeld maar je was net thuis ;) Het zwaaien werd dus niet gezien.

Dit waren de foto's van mijn kant, binnenkort een setje foto's van andere van mijn promotrein. (een railhobby fotograaf, Gerard, de ingescande certificaten)

Het was ten zeerste zeker een TOP dag!
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad 6-3-14
Bedankt voor het plaatsen van de foto's :thumbup: :thumbup:.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. OntraXS! 7-3-14
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. OntraXS! 7-3-14
Hierbij de foto's die gemaakt zijn door andere tijdens de Promotietrip op de modulebaan Sdr. Omme.
Bijschrift is van mij, de naam van de fotograaf staat erbij.


Het aankoppelen van het geheel. Gerard Kosterman


rijden maar! Gerard Kosterman


Dolf Heibloem


Ik en mijn camera, onafscheidelijk af en toe ;) Dolf Heibloem


Bij het laadperron. Dolf Heibloem


af-en-toe ;) Gerard Kosterman

Gerard en Dolf, erg bedankt voor het maken van de foto's en het toesturen ervan!  :thumbup:

Dit was 't weer voor even, tijd voor een leerpauze ;) bah, proefwerkweek.


Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad knipsel, 16-3-14
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad knipsel, 16-3-14
Gister ben ik naar de beurs in Heumen geweest met Charlie en Gerard, 't was weer 'n gezellig dagje.
Voor Hovia zijn de aanwinsten 2 (stations) gebouwen, 4 auto's en 1 bus. Ook is er voor de promotietrein weer wat aangeschaft dat het langdurende lichtjes aansluiten moet voorkomen en sneller zal laten verlopen, stekkertjes dus. Verders bestond de buit nog uit twee ledstrips voor in de huisjes.
Een modulebaan van de MBS was opgesteld, en nu weet je eigenlijk al wat het gevolg is ;)

Een uitsnede van de zondags editie van het Hoviase dagblad van vandaag.
De zondagseditie is over het algemeen meer geschreven als een doorlopend verhaal met tussenkopjes.

Citeer
Promotrein gespot!
Hier is dus de Promotrein gespot op de terugweg van Frankrijk naar Nederland. Gezien de Fransen en Luxemburgers links rijden op het spoor en ze haten Engelse? moet er dus van spoor gewisseld worden zodra de trein via Luxemburg en Frankrijk terug kwam. Nu kan dit gebeuren met een overloop wisseltje, maar dat is ons te ordinair. De trein heeft de fly-over bij Luxemburg genomen richting Duitsland. Gezien er ook toevallig een uitstapje was van een spoorse vereniging rende er vele fotografen rond die (al dan niet met de excursie trein gekomen) de excursietrein op de foto wilde zetten.2 gekoppelde DE1-en die aldaar ontkoppeld werden en er één werd gebruikt voor de fotoritten Een toeval voor hun dus dat ook de Promotrein langs kwam rijden.


De trein komt net de tunnel uit en rijdt bijna de fly-over op.


De DE1 ziet ze vliegen. De fotograven werden wild  :P


Werd de DE1 even stop gezet voor de foto, komt er ineens een rare vogel overvliegen....


Het konvooi, de fotograven die boven stonden waren aan het wachten totdat de DE1 via de bovenkant weer terug zou komen vliegen. Links zie je nog een neusje van de tweede die op het station bleef staan. Rechtsonder een verdwaald Duplo-blok uit Denemarken?


Een stukje verder langs de lijn, de DE1 heeft inmiddels ook gas gegeven en is 'n stukje verder gereden.


Om de Belgische wegen te ontwijken reed ook de vrachtwagen via Luxemburg en Duitsland


Een tussenpauze om wat lekkers in te laden. En weer een Duploblok  :D


'T is soms wel passen en meten...


En bij een bezoekje hoort natuurlijk een certificaat.

Bij terugkomst in Hovia is de Promotrein vrij snel naar de stalling gereden en staat nu te wachten op wat aanpassingen en onderhoud. Zo worden na deze grote ritten (en vele kortere ritjes) de assen van de lok vervangen. Deze hebben ook een kleinere flens zodat er minder geklaag zal komen van baanhouders die hun prachtige bielzen al zien breken of menen dat de lok naast de rails staat. Ook zal er een stekkerconstructie komen voor de energievoorziening van de Promotiecoupé naar de wagon. Dit gebeurd nu nog door twee kabels door het kopse raampje te trekken en in de wagon vast te schroeven, dit is het meest tijdrovende wat er elk bezoek moet gebeuren.  Een smeer en poetsbeurtje zal ook gelijk gebeuren.

Bij terugkomst in Hovia was er ook al een klein feestje aan de gang.
Het tweede stationsspoor is eindelijk geopend.
Dit gebeurde door het bezoek van drie CJAG-loks en een V200 uit Neustadt alvorens de Veoliaboemel het spoor in dienst zal nemen. Ook is het hernieuwen van het station een stapje dichterbij. Tegenwoordig moeten de mensen nog via een enkele trap van perron naar stad komen en terug. Gezien deze oplossing niet erg vriendelijk is voor gehandicapten en fietsers komt er een lift die aan de (nieuwe) loopbrug zal worden bevestigd. Ook de bereikbaarheid van het station vanaf de parkeergarage zal worden aangepakt, net als de gehele stationsomgeving.


Bij aankomst waren de burgemeesters van Neustadt en Driehoven al druk hun lokjes op de foto aan het zetten. Ze vormen immers de C en G in de CJAG.


De drie CJAG lokjes op een rijtje op het nieuwe spoor.


Ook de bus van Neustadt naar Hovia werd niet vergeten op de foto te zetten.


De V200 uit Neustadt is gearriveerd.


Met dit nieuwe spoor is het kruisen van een kopmakende en doorgaande trein een stuk makkelijker geworden.


Na een paar treintjes ronkend te hebben gewacht staat de V200 te wachten voor vertrek.


Het spoor is vanaf nu in gebruik voor de stoptreinen die normaal in Hovia altijd kop hebben moeten maken.
Hovia is weer een mooie fotostek rijker.

Wisselmotor stuk, mankracht lost het op.
En dit zal ook moeten. Nadat het stroom en schakelcentrum aangepakt is bleek er één wisselmotor stuk te zijn. Een nieuwe is inmiddels besteld en tot die tijd zal met de spiertjes flink moeten trainen om de wissel weer met de hand om te zetten. Voor deze manier is de oude omzetklepel teruggeplaatst.

Ook is er bij nadere inspectie dat de problemen van de aansturing van de treinloop in de railbox zitten.
Besturingsproblemen zitten vooral in de railbox
Er is een besturingspakket bij gehaald die hetzelfde is als het huidige en aangesloten op de railbox. Hierbij nam ineens de normaal goed werkende MS2 dezelfde problemen aan als die van Hovia. Men gaat er dus vanuit dat de railbox zijn einde heeft bereikt en vervangen zal moeten worden. Tot die tijd rijden de treinen in Hovia zo goed mogelijk als kan en kan er af en toe dus vertraging ontstaan.

De geplande autotrein is langer en bevat meer dan eerst.
De autotrein zal later dan gepland komen doordat er weer verschillende nieuwe tweedehands auto's en één bus zijn aangeschaft door de Hovianen. De handelaar en charter hebben besloten om de geplande trein later te laten rijden zodat ook de nu bestelde auto's klaargemaakt en wel mee kunnen gaan naar Hovia en zo geen extra trein ingelegd hoeft te worden. Het is dus nu een mooie kans voor spotters om de extra lange autotrein op de foto te zetten.

Verder zijn de Horeca prijzen gestegen wat een gevolg is door de accijnsverhogingen.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden dat ik dit stukje uit het Hoviase Dagblad heb gevist. Reactie's zijn altijd welkom.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad knipsel, 16-3-14
Citaat van: julian op zondag 16 maart 2014, 18:46:38
Ik hoop dat jullie het leuk vonden dat ik dit stukje uit het Hoviase Dagblad heb gevist. Reactie's zijn altijd welkom.
Bedankt voor deze uitsnede van het HD :thumbup:. Veel plezier met en van je nieuwe aanwinsten en bedankt voor de gezelligheid gisteren.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad knipsel, 16-3-14
 :thumbup: Jammer dat ik de promotietrein gemist heb...

groet Winno
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad knipsel, 16-3-14
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad knipsel, 16-3-14
Weer een leuk stukje van het Dagblad, wat we hier kunnen lezen.  :thumbup:

En nog bedankt voor de gezellige dag gisteren in Hovia.

Gr.  Charlie die kan melden, dat de BR220 weer veilig in Neustadt is aangekomen.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad knipsel, 16-3-14
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad knipsel, 16-3-14
De baanbaas vond de trein zo leuk dat deze een kleine stukje heeft gekregen op de site  O:-D
Om het te lezen kun je via de klik naar de MBS-site
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad knipsel, 16-3-14
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad knipsel, 16-3-14
Haha, grandioos, Julian.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Alleen weer jammer, dat er een of andere "enge" man naast je staat op de foto.   O:-D

Gr.  Charlie
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Hoviase Dagblad knipsel, 16-3-14
zo te zien zijn er ook nog meer fotografen actief geweest om de promotietrein te fotograferen...

leuk stukje trouwens...

groet Winno
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Autotrein is aangekomen 23-3-14
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Autotrein is aangekomen 23-3-14
Citaat van: Charlie op dinsdag 18 maart 2014, 17:04:55
Alleen weer jammer, dat er een of andere "enge" man naast je staat op de foto.   O:-D
Ik schok er zelf ook van  :D

Citaat van: wvniersen op woensdag 19 maart 2014, 20:14:50
zo te zien zijn er ook nog meer fotografen actief geweest om de promotietrein te fotograferen...
We worden steeds bekender, ik zit eraan te denken om binnenkort voor de promotrein een apart topic te maken. (zodat mensen waar de promotrein op de baan heeft gestaan ook zien waar de trein nog meer is geweest.)

Nu is dan eindelijk de autotrein binnen gekomen, foto's zie je hieronder. Foto's van de auto's die bewerkt werden zie je als je op de laatste foto klikt.


Een G2000 wacht met een detectiewagen, deze mag straks de laatste wagon wegslepen zodat de rollendelandesstrasse ook geleegd kunnen worden.


Hé, daar is de trein dan eindelijk.


Na het stoppen op het station is de rijpad ingelegd op het industrieterrein en kon de trein erop geduwd worden.


De eerste auto's worden gelost, gelijk een aparte Mcb racewagen.


Nadat de trein terug het station opgereden was heeft de wachtende G2000 de laatste autowagen weggesleept.


af en toe is het best krap


Alle auto's op 'n rij samen met de bus en vrachtwagen.


De USA-schoolbus ging er al snel vandoor.
De Ikea vrachtwagen heeft zichzelf doormiddel van wat rijlatten via het losperron van de wagen afgereden.


Ook de bus naar Neustadt is wat opgeknapt


Deze komt ergens bij een winkel te staan, klik op de foto voor alle verbeterfoto's van de auto's
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Autotrein is aangekomen 23-3-14
Citaat van: julian op zondag 23 maart 2014, 14:29:06
Citaat van: Charlie op dinsdag 18 maart 2014, 17:04:55
Alleen weer jammer, dat er een of andere "enge" man naast je staat op de foto.   O:-D
Ik schok er zelf ook van  :D
Je schok ervan? :D

Bedankt voor de update over Hovia :thumbup:! GZD.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Autotrein is aangekomen 23-3-14
Ja Gerard want er stond elektriek op die persoon :thumbup:
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotrein in revisie. 14-4-14
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotrein in revisie. 14-4-14
Een paar weken geleden heeft de Promotietrein een revisie ondergaan. Na een paar lange trips naar Frankrijk en Polen was dit ook langzamerhand nodig. Ook ratelde de wielen van de lok behoorlijk op de bielzen bij sommige banen doordat daar de hoogte van de rails lager was. Nu zitten er RP25(?) onder en kan de lok niet meer op de baan van Hovia zelf rijden..... De assen worden dus aangepast op de baan. Hieronder een fotoverslag van alle veranderingen en het onderhoud.foto's zijn het eindresultaat, tussentijdse probeersels moet je in MijnAlbum kijken

Het grootste probleem was dat men 10 minuten kwijt was om de verlichting aan te sluiten. Vroeger gebeurde dit met 2 draden (die flink uitstaken) en een kroonsteentje. Hierdoor is men bij de VSM al een schroevendraaier kwijtgeraakt (als die bij de volgende TnT nog in de vensterbank ligt neem ik 'm weer mee)


De oude situatie.


En dan gaat dat opgelost worden met dit stekkertje.


De bloembak zal helaas gaan sneuvelen voor deze oplossing, er komt een wandje ipv een plantje.


simpel maar vooral licht wandje, met tv's.


Het nieuwe aansluitpunt voor het stekkertje, rood bij rood, tis gelijkstroom immers.


En zo erg valt dit niet op aan de andere kant (als 't maar niet de eindkant is)


En dan trek je 't zo naar buiten, plugt 't in, koppelt de wagons en 't ligt brandt!


Eerst had ik één dikke draad, maar deze werd te stug en brak zelfs  :|


Zien zul je 't toch wel, maar storend is 't niet. Van 10min. pielen naar 2min. plug-and-play.

Verders waren er ook nog wat kleine revisies.


Deze losse ringen blokkeerde wel eens de kap, ze zijn nu samengebonden.


'N lichtsectie was kapot, en nu vervangen.


And there was some light.


setje assen voor


setje assen na.

Nu is de lok aan de beurt.


De assen ratelde met de flenzen over de modulebanen, daar moest wat aan gedaan worden. Er zijn asjes gekocht met een kleinere flens. Deze zijn eronder gezet (en de oude gereinigd) en helaas ontspoord de trein nu op mijn baan omdat de wissels grotere flenzen nodig hebben om te kunnen sturen... -.-"


Een aardig verschil zoals je ziet.


Tsja, dit probleem blijft.

Maar de set is weer klaar voor de volgende rit! Misschien al snel in Rotterdam. Want de revisie is niet voor niets, 't is voor het verbroederen van de modelspoorbanden tussen steden, banen en mensen.