Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Vrijdag 10 September 2010, 07:54:39
Startpagina 3railforum Website 3railforum Wiki 3railforum Foto-album Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
Nieuws: We hebben een 3railforum wiki gelanceerd! -Lees hier meer ... -

+  3railforum
|-+  Märklin modellen
| |-+  Bespreking Märklin H0 Modellen
| | |-+  stotterende locs en rijrichting omschakeling. hoe kan dat?
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: stotterende locs en rijrichting omschakeling. hoe kan dat?  (gelezen 336 keer)
stefant4
Zeer toffe gast

Fendt 308

« Gepost op: Maandag 08 Februari 2010, 20:52:11 »

hey dames en heren. ik heb nu iets langer dan een jaar een soort virus,ook wel het treinsyndroom genoemd,en ik vind het nog steeds het mooiste wat er is, maar soms blijven mijn locs zomaar staan,en soms als ik ze een duwtje geef terwijl het ms nog gas geeft,schakelt de loc de rijrichting om. hoe kan dat en hoe voorkom ik dat? ik heb een vuil-tolerantie van 0.0,dus dat is het niet. kabels zijn ook goed aangesloten,dus ik ben radeloos!(helemaal omdat ze altijd in de tunnel blijven staan) help me alstublieft.

Met vriendelijke groet,stefan
teunistreinen
Wiki Testteam

Stoomloc in Riihimäki, Finland mijn 2e woonplaats

« Antwoord #1 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 09:15:42 »

beste Stefan
Als de stroomtoevoer goed is zoals je zegt, dan is de volgende stap de stroomafname door de Lok zelf kan wel eens niet goed zijn. Controleer eens of de midden contact sleper voldoende naar beneden drukt. Deze moet ongeveer 2 mm onder de "top" van de wielflenzen uitkomen.
Veert de sleper voldoende?
Is het contact tussen de sleper en de "veren" van de sleper wel goed? Bij vveel slepers heb ik een zeer soepel draadje gesoldeerd tussen de sleper en het veercontact.
Is de sleper zelf niet een beetje vuil, maak eens schoon.

Succes Teunis

Marklin Mrails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw wissel- en schakeldecoders, Boosters en terugmelders van Edits. Viessman (zelfbouw) lichtseinen, LDT seinendecoders en Booster.
teunistreinen
Wiki Testteam

Stoomloc in Riihimäki, Finland mijn 2e woonplaats

« Antwoord #2 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 09:19:30 »

Stefan

Een andere mogelijkheid is: blijven de loks op hetzelfde punt staan of is het random waar op de baan.
Als ze steeds op een zelfde plek blijven staan dan zou het kunnen dat de puntcontacten van de rails op dei plek vuil zijn of een beetje naar beneden zijn gedrukt (in geval van Mrails)
Als het random op welke plek dan ook op je baan is, dan moet je het zoeken in de lok.

Succes teunis

Marklin Mrails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw wissel- en schakeldecoders, Boosters en terugmelders van Edits. Viessman (zelfbouw) lichtseinen, LDT seinendecoders en Booster.
tummy
Toffe Gast
**

TEE Freak

« Antwoord #3 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 13:19:19 »

helemaal omdat ze altijd in de tunnel blijven staan !!!

Als 1e dáár zoeken. Puntkontakten en rails schoonmaken bij voorkeur (althans mijn voorkeur) met railgum. Daarna zo mogelijk stofzuigen.
Géén schuurpapier gebruiken of iets dergelijks!!.

Kontroleer de wieltjes van je locs en wagons op vette aanslag.

m.vr.gr.
Jos
stefant4
Zeer toffe gast

Fendt 308

« Antwoord #4 Gepost op: Maandag 15 Februari 2010, 23:41:24 »

hey allemaal! ik heb nog eens nagedacht(ja, stond er zelf ook van te kijken) en ik dacht: kan het door te weinig stroom komen? nu ik mijn ms heb verruild voor een cs heb ik geen problemen meer,althans niet op schone rails. (2.0amp i.p.v. 1.2) ik rij niet met 2.4 of 2.8 omdat 2.0 dus werkt,en hoe meer amp, hoe meer kans op schade bij sluiting.

trein
Stamgast

Ik ben niet gek, ik ben gespoord

« Antwoord #5 Gepost op: Maandag 15 Februari 2010, 23:47:20 »

Hoi Stefan, wat effe nadenken toch kan doen hé, heel goed.

Arie
stefant4
Zeer toffe gast

Fendt 308

« Antwoord #6 Gepost op: Woensdag 17 Februari 2010, 22:35:53 »

haha ja zou ik toch eens vaker moeten doen,gaat er ook minder stuk...

Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte