|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwenhuis
Vaste Gast

Ik spoor met M-rails!
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Zondag 07 Februari 2010, 23:37:49 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilfried
Zeer toffe gast

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Zondag 07 Februari 2010, 23:40:52 » |
|
|
|
|
|
|
|
Groetjes, Wilfried.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ronald
Stamgast

Stoomloks & werktreinen. Trots lid van CJAG!
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: Maandag 08 Februari 2010, 17:04:34 » |
|
Gokje: Een huis van de dames van plezier, om t maar zo te zeggen??  Of kraakpand 
|
|
|
|
|
|
 2x NS 1100, NS 2400, Railbus, E41, V60, V200, KVLM lok, 2x BR 03, BR 14.1, BR 17.1, BR 18.4, 2x BR 41, 2x BR 44, 2x BR 50, 2x BR 55, BR 74, BR 185 & BR 232. Divers spoorbouwmaterieel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gerard
Moderator

intentionaly left blank
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: Maandag 08 Februari 2010, 20:00:45 » |
|
Gokje: Een huis van de dames van plezier, om t maar zo te zeggen??  Of kraakpand  Jij komt in de richting  . ook jij hebt mij inspiratie gegeven. Dat is leuk om te horen. Jeffrey heeft wat aangericht met het topic van zijn ijssalon  . Maar jij doet het met stevig karton toch? Dat heb ik hier nog op voorraad liggen: HOPPAAA!  Ja, ik gebruik karton van 1 - 3 mm dikte, verstevigd met latjes van 9 x 9 mm (die ik toevallig nog had liggen, dunner of dikker mag dus ook). En dat kun je weer goed verlijmen met houtlijm. ...maar wat staat daar toch op de vensterbank op de 2e verdieping? Ik zag het; het hoort er niet in thuis. Ik had de deuren en raampjes even met tape vastgezet voor de foto's. Kennelijk zat er iets van een stukje papier of karton aan die tape. Ik heb ook nog ergens een stapel van dat karton liggen, ben benieuwd wat (maar vooral ook hoe) je er mee gaat bouwen! Blijkbaar heb je er ervaring in, want je begint 'gewoon' met een scrap-heap-gebouw!  Ik heb inderdaad een beetje ervaring met dit soort gebouwen: ik heb er al meer op deze manier gebouwd. Ik zoek het materiaal*) dat ik denk nodig te hebben bij elkaar en begin aan de bouw. Een tekening komt er niet bij aan te pas. *)Het meeste van de materialen komt uit de rommeldoos: deuren, ramen, regenpijpen, dakgoten en allerlei ander klein spul dat overbleef van andere bouwdozen.
|
|
|
|
|
|
Groetjes, Gerard. You ain't much if you ain't Dutch  .  &  
|
|
|
MM.
Vaste Gast

|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: Maandag 08 Februari 2010, 20:05:31 » |
|
Ik ben heel benieuwd aan het worden. Alles lijm je met houtlijm, geen lijmvlekken? En verdunnen? Hoe dan straks de deuren te plakken? Heb je het ook echt op schaal getekend, met bouwtekening en al? Of heb je gewoon gekeken in verhouding met de andere pandjes? Dan weet ik voorlopig weer even genoeg. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ronald
Stamgast

Stoomloks & werktreinen. Trots lid van CJAG!
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: Maandag 08 Februari 2010, 20:09:12 » |
|
Hou ons op de hoogte Gerard! Succes met de bouw, ben niet echt van het kartonbouw meer sinds wat ongelukkig bouwplaten een aantal jaar geleden (jaartje of 6 a 7 geleden ondertussen)
|
|
|
|
|
|
 2x NS 1100, NS 2400, Railbus, E41, V60, V200, KVLM lok, 2x BR 03, BR 14.1, BR 17.1, BR 18.4, 2x BR 41, 2x BR 44, 2x BR 50, 2x BR 55, BR 74, BR 185 & BR 232. Divers spoorbouwmaterieel
|
|
|
Gerard
Moderator

intentionaly left blank
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: Maandag 08 Februari 2010, 20:10:53 » |
|
Hout en karton lijm ik met onverdunde houtlijm, dat geeft geen vlekken. Voor de verlijming van plastic op hout gebruik ik Bisonkit of Bisontex. Eventuele vlekken worden later door verf weggewerkt. Zoals ik hierboven al zei, een bouwtekening komt er niet aan te pas. Ik zoek het materiaal bij elkaar en begin. Ik heb wel even een paar maten genomen van het linkergebouw op deze foto:  . Hou ons op de hoogte Gerard!
Komt goed, stay tuned  .
|
|
|
|
« Laatste verandering: Maandag 08 Februari 2010, 20:13:15 door Gerard »
|
|
Groetjes, Gerard. You ain't much if you ain't Dutch  .  &  
|
|
|
|
|
|
|
M - rail
Vaste Gast

|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: Maandag 08 Februari 2010, 23:05:20 » |
|
Hallo Gerard, Ook aan de bouw zie ik  jaja wat een paar ideeën op een forum al teweeg kunnen brengen. Ben ik blij dat ik een Hotel bouw ,en niet een "hoekhuisje"......  Anders was ik de zoveelste geweest. Maar ach ik schiet ook aardig op al. Alleen ben ik nog even bezig denk ik met de bouw ervan.  Succes in ieder geval met de verdere bouw Maar ja........ wat wordt het ? ? ? gr Frans
|
|
|
|
|
|
ooit, komt het af....., de vraag is dan alleen , wanneer..... "bijna" Lid van de BMM ( wacht nog op de uitspraak van de vergadering................  ) ( Als die "ooit" nog eens gehouden wordt !!!!!! )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|