Zal dat niet hier mee te maken hebben?
ACTS verliest groot contract aan DB SchenkerDe multimodale groep GVT en spoor operator DistriRail hebben een driejarig contract gesloten met DB Schenker voor het vervoer van containers tussen Rotterdam enerzijds en Eindhoven, Tilburg en Duisburg anderzijds. Het gaat om zo'n 1.100 treinen per jaar die samen naar verwachting zo'n 125.000 teu zullen vervoeren.
Volgens directeur Wil Versteijnen van GVT hebben de schaalvoordelen van de samenwerking met DistriRail, dat al een contract met DB Schenker had, de doorslag gegeven om met DB in zee te gaan. GVT exploiteert in Tilburg een multimodale terminal en in Eindhoven een spoorterminal. Op de drie achterlandbestemmingen zullen vanaf volgend jaar dagelijkse vertrekken worden geboden.
GVT kocht zijn treinvervoer tot nu toe in bij ACTS, dat nu een belangrijke klant verliest en de organisatie daarop gaat aanpassen. Volgens Rob van Gansewinkel, eigenaar van ACTS-moeder Husa Transportation, gaat het om tien tot twaalf treinen per week. Hij meent dat ACTS het slachtoffer is geworden van een tarievenslag op het Europese spoornet, waarbij de twee grootste spelers, het Duitse DB Schenker en het Franse SNCF, zich ertoe laten verleiden om onder de kostprijs te werken.
Bron
http://www.nieuwsbladtransport.nl