Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

DB zet extra elektrische locomotieven in

Gestart door marcelect zondag 06 december 2009, 21:54:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DB zet extra elektrische locomotieven in
DB zet extra elektrische locomotieven in
DB Schenker Rail vergroot zijn vloot van elektrische locomotieven in het spoorvervoer tussen Nederland en Duitsland. Met ingang van de nieuwe dienstregeling, op 13 december aanstaande, worden nog eens 32 elektrische locs toegevoegd aan de bestaande 26 locs uit de serie 189, met een vermogen van elk 6400 kilowatt. Ze vervangen oudere diesellocomotieven.
De nieuwe locomotieven zijn met hun aanzetkracht van 300 kN geschikt voor het rijden van zware grensoverschrijdende goederentreinen. Ze beschikken zowel over de in Duitsland geldende beveiligingssystemen ook over de Nederlandse systemen ATB en ETCS. Ze kunnen gebruikmaken van de bovenleidingspanning van 15.000 volt wisselstroom, die in Duitsland wordt toegepast, van de op het Nederlandse gemengde net gebruikte 1.500 volt gelijkstroom en van de 25.000 volt wisselstroom op de Betuweroute.

BRON: Nieuwsblad Transport
Re:DB zet extra elektrische locomotieven in
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:DB zet extra elektrische locomotieven in
Zal dat niet hier mee te maken hebben?

ACTS verliest groot contract aan DB Schenker

De multimodale groep GVT en spoor operator DistriRail hebben een driejarig contract gesloten met DB Schenker voor het vervoer van containers tussen Rotterdam enerzijds en Eindhoven, Tilburg en Duisburg anderzijds. Het gaat om zo'n 1.100 treinen per jaar die samen naar verwachting zo'n 125.000 teu zullen vervoeren.

Volgens directeur Wil Versteijnen van GVT hebben de schaalvoordelen van de samenwerking met DistriRail, dat al een contract met DB Schenker had, de doorslag gegeven om met DB in zee te gaan. GVT exploiteert in Tilburg een multimodale terminal en in Eindhoven een spoorterminal. Op de drie achterlandbestemmingen zullen vanaf volgend jaar dagelijkse vertrekken worden geboden.

GVT kocht zijn treinvervoer tot nu toe in bij ACTS, dat nu een belangrijke klant verliest en de organisatie daarop gaat aanpassen. Volgens Rob van Gansewinkel, eigenaar van ACTS-moeder Husa Transportation, gaat het om tien tot twaalf treinen per week. Hij meent dat ACTS het slachtoffer is geworden van een tarievenslag op het Europese spoornet, waarbij de twee grootste spelers, het Duitse DB Schenker en het Franse SNCF, zich ertoe laten verleiden om onder de kostprijs te werken.

Bron http://www.nieuwsbladtransport.nl
Re:DB zet extra elektrische locomotieven in
Mischien wel, is een oorlogstrijd in het spoorbedrijf.

Marcel
Re:DB zet extra elektrische locomotieven in
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:DB zet extra elektrische locomotieven in
Heeft er niets tot weinig mee te maken. Wat er wel mee te maken heeft is dat de Havenlijn nu ook een actieve bovenleiding heeft en er ERTMS beveiliging aanwezig is, waarmee nog maar weinig 6400 locs zijn uitgerust.
Tevens is Railion al jaren bezig met het eruit werken van de 1600's. Grote kans trouwens dat eerdaags een aantal 189's van klauwkoppeling worden voorzien en met de ertstreinen gaan rijden. Voor de liefhebbers dus nog maar even jagen op die dingen.
Re:DB zet extra elektrische locomotieven in
En die extra locs zijn er voor een groot deel inmiddels al.
Re:DB zet extra elektrische locomotieven in
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:DB zet extra elektrische locomotieven in
Hoi hoi,

Nou het heeft niets met die andere, nieuwe treinen te maken. Daar kunnen ze toch niet met een Eloc komen ;).
Het grootste voordeel is dat straks heel veel vervoer over de BR zal gaan rijden. Dat houdt in dat ze van de Mvt, via de Kfh, zo naar Em kunnen rijden verder Duitsland in :D.
Dat scheelt een hele hoop tijd!
Re:DB zet extra elektrische locomotieven in
Citaat van: LaurentGrote kans trouwens dat eerdaags een aantal 189's van klauwkoppeling worden voorzien en met de ertstreinen gaan rijden. Voor de liefhebbers dus nog maar even jagen op die dingen.

Laat dat grote kans maar weg , DBS wil de Br 151 met AK buiten dienst stellen en deze de AK afnemen en op de BR 189 zetten .
dit is als de revisietermijn verloopt .
Re:DB zet extra elektrische locomotieven in
Citaat van: MaK man op dinsdag 08 december 2009, 16:32:03
Citaat van: LaurentGrote kans trouwens dat eerdaags een aantal 189's van klauwkoppeling worden voorzien en met de ertstreinen gaan rijden. Voor de liefhebbers dus nog maar even jagen op die dingen.
Laat dat grote kans maar weg , DBS wil de Br 151 met AK buiten dienst stellen en deze de AK afnemen en op de BR 189 zetten . dit is als de revisietermijn verloopt .
Het BR151-verhaal is inmiddels achterhaald want er zijn splinternieuwe AK's besteld voor BR 189.