Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Welke loks trokken de Rheingold express?

Gestart door Knarf donderdag 26 november 2009, 14:16:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke loks trokken de Rheingold express?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Welke loks trokken de Rheingold express?
Weet iemand welke loks er allemaal voor de Rheingold express passen? Ik bedoel de DRG Rheingold en niet de latere Rheingold van de TEE.

Ik weet dat in ieder geval de Br 18.3 daarvoor werd gebruikt maar ik las laatst ergens dat ook de Br 18.4 en de Br 01 voor de Rheingold werden ingezet. Zijn er wellicht nog andere loks die ervoor passen? Hoe zit het bijvoorbeeld met de Br 18.1, Br 19.10 en Br 61?
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Helemaal niemand die dit weet?
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
doe eens een zoekaktie op google afbeeldingen.Je krijgt alle soorten locs te zien.
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Hola

Van 1927 tot 1939 (DRG) werden de Rheingold treinen in Nederland getrokken door de Serie 3800 tot Arnhem. De S3/6 (en later de BR18.3,.4,.5)  nam de honeurs waar in Duitsland en voor het laatste stuk in Zwitserland werd de Ae 4/7 gebruikt.

Er zullen heus wel eens andere locs voorgestaan hebben ten tijde van reparatie of anderszins.

Hasta la Pasta
Fred 
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Vanaf 1930 werd er op proef met de 01 gereden, vanaf 1934 stonden er alleen nog maar BR01 voor tussen Mannheim en Basel, ipv de Bad IVh (BR18.3):

NS Hoek van Holland/Amsterdam - Zevenaar    1928-1930            Reihe 3700
                                                               1928-1939            Reihe 3900    
DRG    Zevenaar - Mannheim                         1928-1937            18.4-5    
                                                               1937 Probe            01    
                                                               1938-1939 Plan      01    
   Mannheim - Basel                                     1928-1932            18.3    
                                                               ab 1930 Probe        01    01 077-01 081
                                                                1932-1939 Plan     01    
SBB                                                                                     Ae 4/7

bron: wikipedia
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Bedankt!

Is er ook een kansje dat ze er Br 18.1's voor hebben gebruikt? Of waren die daar te licht voor?
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
dat kan , de 18.1 is gebruikt voor sneltreinen .
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Oke, bedankt iedereen!
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Hola 3Rail,

Ik wil je best geloven dat de BR17 als tractie voor een Rheingold zijn gebruikt.
Maar waar heb je die informatie vandaan? In de bronnen die ik heb, zie ik deze schonen nergens in voorkomen. Wellicht dat ze er ooit sporadisch voor hebben gestaan?

Hasta la Pasta
Fred
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Dat ze er geen stoomlijners voor hebben gezet, dat zou best mooi gestaan hebben denk ik. :D
Re:Welke loks trokken de Rheingold express?
Zag onlangs nog schitterende oude opnamen van Rheingold met stoom ongeveer 14 minuten na het begin deze film.