Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Re:Rutgers zolderbaan - Einde: sloop van de hele baan...

Gestart door Rutger vrijdag 09 oktober 2009, 21:35:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Dag Rutger.

De laatste optie (Nr.6) spreekt erg aan. Maar persoonlijk zou ik links een stalen gedeelte tot aan de toren(s). En vanaf de toren(s) verder met stenen bogen. Zeg maar een combinatie van 1 en 6. Hiervoor is dan ook geen ingewikkelde staalconstuctie nodig.
Wellicht kun je ervoor kiezen om één toren met een boog eraan te maken, om het beeld wat rustiger te krijgen.

Groeten,

Erik
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Hoi Rutger,

Ik teken voor optie 6.
Het word een brug die voor die plek gemaakt moet worden.
Ik vindt dat het dan ook een speciale brug moet zijn, en dat is dus optie 6.

Ben benieuwd wat het gaat worden.

Groetjes Jac.
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Een hoop voorstanders voor optie 6 dus. En eigenlijk denk ik zelf ook dat dat de beste keus is. Het idee om het rechter gedeelte als stenen boog uit te voeren is ook wel leuk. Ik ga daar eens goed over nadenken en even wat schetsjes maken.

Om een beter totaalplaatje te geven heb ik de burcht even opgebouwd. Ik heb nog geen idee of het daadwerkelijk zo komt te staan, maar dan is er in ieder geval een gevoel van schaal; het is nogal een ding... Ook heb ik de platen in het midden er weer ingehangen en de rest van de huisjes die ik heb geplaatst. Brugoptie 6 heb ik met wat houtjes en een stukje papier even simpel nagebouwd voor het idee.







Het wordt nog wel eens wat :wink:.

De optie met maar 2 torentjes (optie 6) komt denk ik erg mooi uit. Het lijkt dan een beetje of het een deel van de burcht is. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Hallo Rutger,

Ik denk dat het nog niet eens zo'n slecht idee is wat je nu als voorbeeld hebt gemaakt, en als je de torentjes zo hoog maakt zoals op de foto's, dan staat het best mooi en valt het niet uit de toon met de rest van de gebouwen en de burcht.

groeten, Willem.
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Ik dacht eraan om ze nog nèt iets hoger te maken, zodat ze ongeveer op één lijn zitten met de bovenkant van het tunnelportaal rechts.
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Hoi Rutger,

Ik vindt het er al goed uit zien.
Als ik jou was zou ik dit verder gaan uitwerken.

Groetjes Jac.
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
ziet er mooi uit, hoor!

het is ook een optie om geen staal te gebruiken maar alleen een stenen viaduct.
het is dan niet zo gek om er een wissel op te leggen.

ik denk dat je goed gaat!

groeten,
Hessel.
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Staal of steen weet ik nog niet zeker, maar ik denk dat ik de torentjes aan de andere kant zet, dus links (brug spiegelen). Op die manier komt de boog van de brug wat meer in het midden van de "vallei" uit en ook valt het licht van het raam erachter er dan beter op. Ik zal z.s.m. even een probeerseltje op de foto zetten.
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
6 is inderdaad de mooiste, althans dat vind ik..... ;-_

Misschien zou je aan de achterzijde tussen het achterste torentje en de berg/ het tunnelportaal een muurtje oid kunnen maken in de zelfde stijl als het torentje???

maw de toren en het protaal verbinden?? is maar een idee.......
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Op zich wel een leuk idee, maar ik ben bang dat ik dan teveel licht van het raampje verlies. Het is al zo'n donker hok :wink:.

Ik heb vanmiddag denk ik de kans om even bij Wentink langs te gaan voor wat ideetjes.
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Het muurtje of doorbouw hoeft niet hoog te zijn, zou een cm of 2 kunnen zijn met bijv een licht kanteeltje oid, als het ware
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Omdat ik soms graag wil weten hoe iets eruit ziet voordat ik het ga bouwen, gebruik ik vaak AutoCAD om even snel wat plaatjes te maken. In dit geval was dat wat lastiger vanwege de bergen (en omdat dit programma eigenlijk niet heel erg geschikt is voor 3D).

Maar goed, ik heb de renderingen in de foto's geplakt en dit zou het ongeveer kunnen gaan worden. De torentjes staan nu aan de kant van de burcht, omdat ik dat er (zeker in combinatie met het raam) veel beter uit vind zien.







Wat vinden jullie van dit idee?

Ik ga denk ik ergens de komende dagen aan de slag met het bouwen van de brug...

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Hoi Rutger,

ziet er mooi uit, en die blauwe 74-er met de Shell-wagens is best een originele combinatie  :)

Maare, hoe heb je die 3D-beelden in de foto gekregen?  :shock:
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Prachtig getekend!
Werkelijk een machtige brug voor je baan!
Gr kenny
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Citaat van: Ronald op woensdag 12 mei 2010, 21:31:34
Maare, hoe heb je die 3D-beelden in de foto gekregen?  :shock:

Goed mikken met het aanzicht in AutoCAD en dan heel veel geduld met Photoshop :mrgreen:.
Ben er wel een flinke tijd mee bezig geweest...
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Wat voor brug?
Aaah, 3D tekenen in AutoCAD. Helaas heb ik alleen 2D tekenen geleerd  :( (maarja, in mijn richting ook meer dan genoeg  :lol:)
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Er zijn ook betere programma's voor 3D, maar daar kan ik dan weer niet zoveel mee 8).

Overigens weet ik nog niet waarvan ik de brug ga maken (hout, messing profieltjes,...?), maar dat de grote overspanning een staalconstructie wordt heb ik wel zo'n beetje besloten. Ik vind het gewoon sierlijker dan een stenen brug. Het schuine deel met het afslaande spoor zal waarschijnlijk niet zo'n groot probleem zijn.
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Dag Rutger.

Werkelijk netjes gedaan hoor! Petje af voor jouw AutoCAD en Photoshop werkzaamheden. Geeft een hele goede impressie van wat je wil gaan maken.

Komt er links van de torens een stenen verbinding? Anders staan de torens zo 'los' t.o.v. de burcht-berg!

Enne, ik ben zelf ook AutoCAD-gebruiker van het eerste uur (Van AutoCAD 10 t/m 2010) en weet uit ervaring (of eigenlijk juist te weinig hiervan!) dat 3D-tekenen met AutoCAD niet zo simpel is wanneer je het niet met enige regelmaat doet. :wink:

Groeten,

Erik
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Rutger,

knap gedaan!! Dit geeft een goed beeld van hoe het eruit kan komen te zien en kan een tegenvallend resultaat voorkomen.

Groetjes, John
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Hoi Rutger,

Leuk gedaan zo. 8)
Succes met de bouw van de brug.

Gr.
René
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Begrijp ik uit de reacties dat het ontwerp is goedgekeurd? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 13 mei 2010, 00:22:40
Komt er links van de torens een stenen verbinding? Anders staan de torens zo 'los' t.o.v. de burcht-berg!

Er komt wel iets, maar ik ben nog aan het schetsen wat het moet worden. Er zijn zoveel voorbeelden dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie 8).

Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 13 mei 2010, 00:22:40
Enne, ik ben zelf ook AutoCAD-gebruiker van het eerste uur (Van AutoCAD 10 t/m 2010) en weet uit ervaring (of eigenlijk juist te weinig hiervan!) dat 3D-tekenen met AutoCAD niet zo simpel is wanneer je het niet met enige regelmaat doet. :wink:

Ik ben ooit begonnen met 12, maar al snel overgegaan op 14. Ik gebruik nu nog 2005, omdat ik nog niet echt een noodzaak heb gezien om een update te zoeken. Ik gebruik het vrij veel voor van alles en nog wat. De hele treinbaan inclusief het sporenplan heb ik ermee ontworpen. Maar 3D tekenen was voor mij ook wel weer even geleden :D.
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Hallo Rutger,

Wat mij betreft is het helemaal goedgekeurd.!
Ik ben benieuwd hoe het staat als je alles voor elkaar hebt, dus van mij mag je zo gauw mogelijk beginnen, want ik ben erg nieuwgierig hoe het er uit gaat zien..

groeten, Willem.
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Hoi Rutger.
Prachtig om d.m.v. deze AutoCAD presentatie, je ontwerp te presenteren! 8)
Het is nu al een prachtig gezicht om de brug met kasteeltorenhoofden (?) zo afgebeeld te zien.
De brede rivier geeft een mooie doorkijk naar ....(het raam dus) maar misschien komt er nog iets tussen? :wink:

Veel succes met de bouw, het ontwerp is alvast prachtig! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Hoi Rutger,

Je baan ziet er netjes uit tot nu toe.
Die laatste brug die je toont, vind ik ook de mooiste optie.
Zeker nu je het nog even in '3D' laat zien.
Succes met het bouwen van de brug.

Groeten,
Ton.
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Citaat van: AlbertJan op donderdag 13 mei 2010, 13:45:31
De brede rivier geeft een mooie doorkijk naar ....(het raam dus) maar misschien komt er nog iets tussen? :wink:

Goeie vraag; daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik wil uiteraard wel iets van achtergrond, maar ook het licht van het raampje wil ik niet helemaal kwijt. Ik zit te denken over doorschijnend folie, maar dat zou ook wel eens heel lelijk kunnen worden :(. Ik kan je vraag dus helaas nog niet precies beantwoorden, maar er gaat in ieder geval wat mee gebeuren...
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Citaat van: Rutger op donderdag 13 mei 2010, 16:20:32
Citaat van: AlbertJan op donderdag 13 mei 2010, 13:45:31
De brede rivier geeft een mooie doorkijk naar ....(het raam dus) maar misschien komt er nog iets tussen? :wink:

Goeie vraag; daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik wil uiteraard wel iets van achtergrond, maar ook het licht van het raampje wil ik niet helemaal kwijt. Ik zit te denken over doorschijnend folie, maar dat zou ook wel eens heel lelijk kunnen worden :(. Ik kan je vraag dus helaas nog niet precies beantwoorden, maar er gaat in ieder geval wat mee gebeuren...

Rutger, misschien een leuk en origineel idee.
Na de brug valt de rivier in een brede waterval naar beneden, daar komt altijd een enorm hoeveelheid waterdamp vanaf, dit is dan als een doorzichtig scherm achter de rivier te maken.
Het licht (en misschien zon?) schijnt dan door het vrijwel doorzichtige gordijn van mist en waterdamp en de natuur doet de rest! 8) :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Ik denk dat Albert-Jan daar een super-idee heeft.. :roll:
Als ik jou was zou ik het even goed overwegen :wink:
Succes :cool:

Mathijs
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Het is zeker een leuk idee :D. Misschien wel lastig om te maken, maar dat zie ik t.z.t. wel. Voorlopig zijn er nog genoeg dingen te doen. Zo moet ik de berg en de burcht op elkaar gaan laten aansluiten; moet er nog een tunnelingang bij het rangeerterrein komen en moet ik nog bedenken hoe ik jachtlak in het meer krijg zonder dat de hele bende overloopt aan de achterkant. Ik hou mezelf wel bezig dus :mrgreen:.

Er is ook goed nieuws te melden:
- Met een tijdelijke ondersteuning heb ik de rails op de brug weer goed gelegd. Tevens heb ik alle plastic afdekking op de rails in de klimspiraal verwijderd (gelukkig kan ik er van onderaf bij!). Daarna voor het eerst sinds bijna twee maanden weer eens een trein laten rijden op de bovenbaan. Het ziet er echt heel gaaf uit met al die tunnels en de gallerij! En belangrijker: lange wagons passen door de tunnelportalen. Die rechtsboven in de bocht was nog even spannend, maar kennelijk heb ik goed gemeten :D.
- De fundering voor de brugpijlers is gelegd. Met roerstaafjes van de Gamma heb ik een bekisting gemaakt. Nu is het wachten tot het droog is en dan weet ik of het gelukt is...

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Hoi Rutger,

Goed plan zo die brug en leuk om ons je idee te laten zien.

Ik steek er wel wat van op en ben benieuwd naar de bouw van je brugpijlers dan kan ik de kunst van je afkijken. :) :)

Succes met bouwen, en ik zou inderdaad dat licht van het raam wel behouden.

Gr
Ronald
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Hallo Rutger,

Dat heb je mooi gemaakt, zo zie je maar wat je al met autocad en photoshop kan.

Vind de brug met de torentjes aan de kant van de burcht het best tot zijn recht komen.

Veel plezier met bouwen :lol:.

Gr.
Piwie.
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Hallo Rutger,

Mooi gemaakt met al die programma's zou niet weten hoe dat moet, maar geeft wel een mooi idee hoe je het wil hebben.

Gr Einte
Re:Rutgers zolderbaan - Deze brug? (3D-plaatje)
Hoi Rutger,

Ik zou zeggen. bouwen maar.
Ik vindt het er goed uit zien, je krijgt zo een goed beeld van hoe het zal worden.

Groetjes Jac.
Re:Rutgers zolderbaan - Filmpje!
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Filmpje!
Nou, dat bouwen is inmiddels van start gegaan. Ik zal binnenkort even wat foto's uploaden :D.

Als zoethoudertje heb ik een ritje van de V200 met F-Zug gefilmd. Kwaliteit is niet super (ik zal een keer wat moois in elkaar zetten als de brug klaar is), maar het geeft wel een goed beeld van hoe de baan er nu bij ligt. En dat is toch een beetje het doel van dit topic :wink:.



Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers zolderbaan - Filmpje!
Hey Rutger,

Staat weer hardstikke mooi, vooral met die V-200.!
Lekker doorgaan zo, het smaakt naar meer...!

groeten, Willem.
Re:Rutgers zolderbaan - Filmpje!
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Filmpje!
Hoi Rutger, komt bij jouw de uitdrukking "rondje om de kerk" vandaan  :shock: Zonder dollen, hartstikke leuk ben benieuwd naar de afwerking, vr gr Arie
Re:Rutgers zolderbaan - Filmpje!
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Filmpje!
Leuk filmpje  :D

Gr Einte
Re:Rutgers zolderbaan - Filmpje!
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Filmpje!
Leuk filmpje Rutger.

Groetjes Jac.
Re:Rutgers zolderbaan - Filmpje!
Hallo Rutger,

Dat is een leuk filmpje.

Gr.
Piwie.
Re:Rutgers zolderbaan - Filmpje!
Hoi Rutger,

Leuk filmpje. 8)

Gr.
René
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Het is alweer tijd voor een update, want met iedere dag een half uurtje knutselen kun je toch een hoop bereiken :D.

De laatste grote update van 6 mei eindigde met de bergen in de tegellijm. Hier en daar moest ik nog wat dingetjes bijwerken, maar het leek me ook leuk om eens te kijken of de tunnelportalen wel op de goede plek stonden. Een paar millimeter afwijking zou al flink mis kunnen gaan. Om te kijken of het gelukt is gebruik ik altijd dezelfde tool: een autowagon met een busje erop. Die autowagon steekt in de bochten het meest uit en met de T1 erop heeft 'ie wel zo'n beetje de uiterste hoogte.

Eerst rechts op de berg in de bocht:



En links beneden:



Past prima. Pffff, gelukkig maar!

Tijd om weer met tegellijm te gaan kliederen. Als eerste maar eens wat bekisting maken voor de voet van de brug:



Dit wordt ruwweg de basis van de brug. Er zal nog wat in gebroken en nog wat aan bijgelijmd moeten worden, maar het begin is er!



Ook andere plekken krijgen wat extra afwerking:





Hier komt het bassin waar het watervalletje in uitkomt:



En op de rechter berg komt nog een ruïne. Hier het eerste deel:



Zo ziet de voet voor de brug er uit na uitharding. De bekisting heeft best redelijk gewerkt :D.



De boog van de brug wilde ik eigenlijk zelf gaan maken van profieltjes, maar ik kwam het setje hieronder tegen met daarin eigenlijk precies wat ik zocht. Tja, dan bespaar ik me toch maar de moeite (en wat geld). Overigens zat er maar 1 brugdekdeel bij i.p.v. 2. Het viel me al op dat het doosje niet meer in plastic zat maar met plakband was dichtgemaakt. Of ik nou Wentink of Faller hiervoor de schuld moet geven weet ik niet, maar het maakt ook niet uit want ik maak het brugdek toch zelf. Het ging mij alleen om de boog :D.



Zo, het linker deel van de boog zit in elkaar. Nu snel wat doen aan die verschrikkelijke grijze plastickleur!



De brugpijler met de torentjes maak ik van hout. Ik heb ze tegen elkaar aan gespannen met tape om de houtlijm goed aan te drukken. Rechts de boog in de nieuwe kleur.



Om te bepalen waar de pijler ongeveer moet komen ben ik gaan meten. Daarna heb ik weer wat tegellijm aangemaakt en heb ik de pijler op ongeveer de juiste plek in de lijm gedrukt op de voet:



En verder weer meteen wat plekjes bijgewerkt...



Het torentje van de ruïne staat nu ook (hier alleen nog niet zelfstandig 8)):



De pijler met het linker deel van de boog:



Na het uitharden heb ik de pijler weer losgebroken (het ging mij om de "footprint", zodat ik weet waar alles komt).



Tijd om het hout van een jasje te voorzien!



Eerst de bovenkant. Ik heb het baksteenkarton vastgelijmd met houtlijm, dus het moet goed aangedrukt worden. Om te voorkomen dat de print beschadigt heb ik wel de plakkant naar buiten gedaan!



En zo ziet het er dan uit. Het karton voor de onderkant heb ik op deze foto ook al in vorm geknipt en gevouwen.



En weer in de dwangbuis :D.



In de tussentijd heb ik het brugdek geverfd met Faller straatverf. Het wordt zo onderhand een leuk bouwpakket.



Zoiets gaat het worden. Uiteraard zijn de torentjes nog lang niet af en bovendien moet de helling aan de rechter kant nog wat worden bijgewerkt voordat ook de 2e helft van de boog past.



En met rails (nu even los erop):



Tot slot nog een tunnelportaal dat "beneden" bij het Betriebswerk komt:



Deze kon ik natuurlijk niet laten liggen, omdat we er zo'n anderhalve maand geleden bij het Dampfspektakel nog onderdoor zijn gereden op weg van Trier naar Gerolstein :D.



En zo is 'ie geworden:



De letters R en E staan overigens voor "Rheinische Eisenbahngesellschaft". Deze maatschappij heeft de tunnel in 1870 laten bouwen.

Dat was het weer even voor nu. Het werk aan de brug en de rest van de baan gaat vrolijk verder :mrgreen:.

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Hallo Rutger,

Mooie update, begint er leuk uit te zien die brug, ben benieud naar het eind resultaat.

Gr Einte
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Hallo Rutger,

Zo te zien is het passen en meten, maar dan heb je ook wat.!
Het begint er al mooi uit te zien, en ik blijf het volgen, maar tot nu toe gaat het fantastisch.  Vind je de kleur blauw niet een beetje tè blauw, of lijkt dat maar zo.?

groeten, Willem.
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Hij is best behoorlijk blauw ja. Maar het valt ook wel extra op omdat ik de flitser heb gebruikt 8). Als alles eenmaal op z'n plaats zit en er door het raampje licht van achter komt zal het een stuk minder opvallen. Vandaar dat ik deze wat lichtere kleur gekozen heb (en omdat ik 'm mooi vind natuurlijk :wink:).
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Hoi Rutger,

Leuk ontwerp en mooi gebouwd.

Ga je het geheel ook nog weatheren?

Groet

Ronald
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Hey Rutger,

Ik had al zo'n idee dat het door de flitser kon komen, maar je hebt natuurlijk gelijk, als jij de kleur maar mooi vindt, daar gaat het om.!
Ik had beter even kunnen wachten met commentaar tot alles klaar is, want ik denk dat het dan niet eens meer opvalt. Nog veel succes, en ik wacht met smart op de volgende update....!

groeten, Willem.
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Hoi Rutger.

Mooie foto-update zeg!
Wel goed dat je tussen elke fase een duidelijke foto weet te maken.
Ben benieuwd hoe je nu de andere boog gaat plaatsen. Wellicht pas
je hem aan naar de vorm van het brugdek . . . .
Die burcht-delen in de tegellijm vind ik een heel praktische oplossing.
Zeker eentje om te onthouden! :wink:

Groeten,

Erik
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Knap gemaakt, als ik zie wat sommigen hier uit hun hoge hoed weten te toveren,
man man, respect !
Ikzelf moet ook 2 "custom made" bruggen hebben binnenkort,
je bent een bron van inspiratie :-)


succes nog,
Kris
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Leuke reacties weer; bedankt :D!

Citaat van: M.user op dinsdag 18 mei 2010, 22:56:46
Ga je het geheel ook nog weatheren?

Ja, dat is wel de planning. Ik moet nog even kijken hoe, maar de glans moet in ieder geval wel van de baksteen af :wink:. De boog ga ik niet teveel bewerken; misschien een paar roestplekjes. Maar het moet zeker niet zo'n vervallen contraptie worden.

Citaat van: wilsma op dinsdag 18 mei 2010, 23:09:34
Ik had al zo'n idee dat het door de flitser kon komen, maar je hebt natuurlijk gelijk, als jij de kleur maar mooi vindt, daar gaat het om.!
Ik had beter even kunnen wachten met commentaar tot alles klaar is, want ik denk dat het dan niet eens meer opvalt.

Geeft niet hoor. Ik was ook vergeten de motivatie in de tekst te zetten. En voordat het af is zijn we zeker wel weer een paar maanden verder. Als het ooit af is 8).

Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 18 mei 2010, 23:23:15
Ben benieuwd hoe je nu de andere boog gaat plaatsen. Wellicht pas
je hem aan naar de vorm van het brugdek . . . .

Dat wordt nog even spannend. Ik moet namelijk de rechter helling ook nog herbouwen om het überhaupt te laten passen. Overigens wordt het rechter deel van de boog nog wel bijgeknipt, maar liefst niet teveel natuurlijk. In een volgende update weet ik vast meer :mrgreen:.

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Hoi Rutger,

Dat heb je tot zover mooi gemaakt.
Maar ligt de wissel niet een beetje te dicht op de rand (aan de voor kant, in de knik).
Was het niet beter geweest als je het met de ronding van de wissel had gemaakt.
Het is niet bedoeld als negative kritiek hoor, het viel mij op.
Dat tunnel portaal is erg mooi.

Groetjes Jac.
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Hallo Rutger,

Dat is een mooie update.
Leuk dat je foto's maakt tussen elke fase, vind je brug geweldig worden.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Gr.
Piwie.