Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!
Gestart door AnalogDriver dinsdag 29 september 2009, 20:40:59
Het is allemaal de schuld van opa flodder!
Geplaatst Op: donderdag 26 april 2012, 16:38:33
Ooit.....
Geplaatst Op: vrijdag 27 april 2012, 00:45:22
Laatste wijziging: vrijdag 27 april 2012, 15:53:29 door Willem E
Citaat van: huub op maandag 08 februari 2010, 21:05:35>>>>>>Ik heb de maat tussen de wielen vande beruchte lok nogmaals nagemeten: 13,6 mm Dit zorgt op sommige meegebogen C-rail-wissels voor een kortsluiting, maar dus niet bij alle exemplaren van het zelfde type wissel; de afwijking zit dus net tegen de grens wel/niet.Het linker voorwiel (in de rijrichting gezien en komende uit de buitenlus) loopt soms net tegen deze puko aan:Bij een meegebogen M-rail-wissel gaat het wel goed omdat de puko's gewoon maar een 'puntje' zijn en geen 'streepje' - als je begrijpt wat ik bedoel.Bij mijn k-rail-slanke wissels verwacht ik ook dit probleem (maar niet bij de standaard wissels). Ik heb geen meegebogen k-rail wissels. Kortom: ik meen hier nu toch een incompatibiliteit gevonden te hebben tussen oud en nieuw M*spul De behoorlijk grote afwijking van de M* eigen norm zit in de wielen van de oude lok omdat die niet op 14mm flensafstand staan.Wie heeft een idee om het probleem op te lossen ?grv Huub
Geplaatst Op: vrijdag 27 april 2012, 07:42:08
Geplaatst Op: zaterdag 28 april 2012, 09:22:28
Light My Train
Geplaatst Op: zondag 10 juni 2012, 22:59:16
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Geplaatst Op: zondag 10 juni 2012, 23:07:49
Geplaatst Op: zondag 10 juni 2012, 23:10:19