Tom,
Electrische wissels kunnen gewoon opengereden worden, hoef je niets aan te veranderen. Als je servo's gaat gebruiken kan het lastiger worden, maar dat ben jij zo te zien niet van plan. Overigens, ik weet niet hoe diep je baan wordt, maar 20 cm is wel het minimum aan hoogteverschil om een schaduwstation nog goed bereikbaar te houden. Mr Murphy heeft ooit bedacht dat als je hele schaduwstation vol met treinen staat er met de aller achterste in de meest afgelegen bocht of wissel iets fout gaat. Met een beetje geluk veeg je dan met je arm de rest van de treinen ook van de rails (been there......)
Je K83's kan je voeden vanaf de baan, of vanaf de ECOS direct. Wat veel mensen doen is een 'ringleiding' van dikke draad onder de baan leggen (neem hiervoor VD draad wat wordt gebruikt voor de elektrische installatie in huis) die is aangesloten op de uitgang van je booster/centrale, daar sluit je dan de rails en de wisseldecoders op aan.
Die 4A van de ecos is ruim voldoende voor wat jij wilt. De stroomopnamen van een K83 zelf is verwaarloosbaar. Je schakelt niet meer dan 1 wissel tegelijk, dus het maakt daarvoor niet uit of je 1 of 100 wissels hebt. Wat wel uitmaakt is als je verlichting in de wissellantaarns hebt aangesloten op je 'digitale' stroom, lampjes nemen namelijk best veel stroom (ledjes veel minder). Als je dat wilt is het handig om de verlichting aan te sluiten op een eigen 12-16V trafo.
Walter