Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Marklin Dampflok BR 85

Gestart door Joost B. donderdag 02 juli 2009, 14:10:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin Dampflok BR 85
Hallo,

Is er iemand die deze lok in de collectie heeft?

De lok heeft mijn intresse gewekt en ik ben benieuwd naar de motor en de geluids functies.



Gr Joost
Re:Marklin 37097 Dampflok BR 85
Ik heb 3 verschillende versies van deze loc. 33081 , 3309 en de loc uit set 29840. Maar deze vraag werd reeds gesteld en beantwoord.
Re:Marklin 37097 Dampflok BR 85
Ik heb 2 versies hiervan, doch beiden zonder geluid.

eentje ervan staat met een filmpje in smoke-off topic, zal hem even zoeken voor je.

de andere is door de vorige eigenaar ommgebouwd, zodat het licht permanent brand en bij de licht functie de telex werkt.

overigens vind ik het een zeer mooie lok, weet dat FV er eentje heeft met full sound (ingebouwd), die klonk erg mooi.

rijtechnisch doet mijn laatste het iets minder, maar die moet ik nog eerst een service beurt geven en nakijken.

jacques

Re:Marklin 37097 Dampflok BR 85
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re:Marklin 37097 Dampflok BR 85
Ik heb het nummer 37096 Deze rijdt zeer mooi maar er zit helaas geen geluid bij dus daar kan ik je niet mee helpen.

mvg Marco
Re:Marklin 37097 Dampflok BR 85
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 37097 Dampflok BR 85
Ik heb een Br 85 uit startset 29840; deze loc heeft een MFX decoder met geluid en een geregelde hoogvermogenaandrijving. Volgens mij was deze goedkoper dan de nieuw uitgebrachte Br 85 en dat was zelfs inclusief de bijbehorende donderbussen.

Hier is een recensie van mijn Br 85

(er zit achteraf gezien trouwens een foutje in de recensie: ik heb toen geschreven dat de kap van kunststof is, maar die is wel degelijk van metaal)
Re:Marklin 37097 Dampflok BR 85
Ik heb deze locomotief ook, deze zat in het megastartersset 29840 zoals hierboven al is aangegeven :D

Fantastische sound, stoer uiterlijk, mooie toon in een woord: TOPPIE!

Maar ik zou deze locomotief in deze setting NIET kopen, het bedrag is veel te hoog over de ?300, deze starterssets zijn op beurzen en op de welbekende veilingsites voor een gewone prijs te koop, maar de locomotief is zeker een aanbeveling 8)
Re:Marklin 37097 Dampflok BR 85
Bedankt voor de reacties,

ik zoek de versie uit de startset al een tijdje maar helaas tevergeefs.

Mocht iemand hem tegen komen....

Gr Joost
Re:Marklin 37097 Dampflok BR 85
Deze rijd vooral geweldig met Donderbussen, maar past dit wel binnen jouw Zwitsers diorama, want deze reed toch alleen in Duitsland? Höllentalbahn en de Schwarzwaldbahn staat er in de beschrijving of reed deze ook in andere landen? De 85 is in ieder geval voor iedere modelbaan denk ik wel een aanwinst 8)
Re:Marklin 37097 Dampflok BR 85
Citaat van: Teddyvallei op vrijdag 03 juli 2009, 18:17:20
Deze rijd vooral geweldig met Donderbussen, maar past dit wel binnen jouw Zwitsers diorama, want deze reed toch alleen in Duitsland? Höllentalbahn en de Schwarzwaldbahn staat er in de beschrijving of reed deze ook in andere landen? De 85 is in ieder geval voor iedere modelbaan denk ik wel een aanwinst 8)

Gelukkig heeft de toekomstige Stiftung Historische Erbe Bellinzona enkele stoomloc's en andere ouwetjes.

De andere stoomloc


De rest zal een ding op het dak hebben.

Gr Joost
Re:Marklin Dampflok BR 85
digi-jacques
gast

Re:Marklin Dampflok BR 85
aha..........


dus toch stomers.......... :twisted: :mrgreen: :mrgreen:
Re:Marklin Dampflok BR 85
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Marklin Dampflok BR 85
Hoi Joost,

De Br85 vind ik een machtig mooie machine lekker compact
een loc waar de kracht van af straalt.

Nog een jaar en je bent helemaal om en gaan de panto's in de doos.

Groetjes Bert :)
Re:Marklin Dampflok BR 85
Citeerrijtechnisch doet mijn laatste het iets minder, maar die moet ik nog eerst een service beurt geven en nakijken.

jacques

Jacques, de 85 lijdt een beetje aan massa zwakte.... ik heb ooit één van de eerste loksounddecoders ingebouwd in de 3308. Die deocders zijn erg gevoelig voor stroomonderbrekingen. Ik heb dat heel ver kunnen verhelpen door een massadraad te leggen tussen beide chassis helften. Heb dat daarna met m'n andere twee ook gedaan (3309 en 33081)

link over de 85: http://www.badische-hoellentalbahn.de/lokomotiven/br85/br85_index.htm

Re:Marklin Dampflok BR 85
woopietrein
gast

Re:Marklin Dampflok BR 85
Mijn belangstelling voor deze loc is gewekt door mijn vakanties in het ZwarteWoud.  De Höllenthalbahn en haar geschiedenis van dit dure en hoge stukje Duits spoorweghistorie heeft al veel oooo en aaaa's op geleverd.
Ik heb op mijn baan een stukje van dit gebied als decor en landschap toegepast. Het moderne dubbeldeksmaterieel rijdt er, en ook deze mooie Diva, de 85, met donderbussen, zoals het vroeger was.
Ik heb deze loc. vorig jaar gekocht via E-Bay uit een startpakket, en voor nog geen 200 euro had ik haar thuis.
De rijeigenschappen zijn goed,alhoewel ik het geluid soms wat zacht vind.
Maar het is een mooie fijn uitgevoerde loc. die als eerste Geluidsloc. hier de show stal....
Later heb ik er nog een paar bijgekocht met geluid, omdat dit wel een leuke dimensie van de hobby is, een 216 en SBB460, dus van elke dicipline een met geluid en dat is mooi.
Maar de 85 is toch wel een van mooiste.
Re:Marklin Dampflok BR 85
Ik weet niet of dit al gezegd was...... :)

Als je op Youtube ''Marklin BR 85'' in typt dan kun je ook het geluid horen.  :)
En inderdaad er zit mooi geluid in.  8)

Mvg, Martijn
Re:Marklin Dampflok BR 85
Lid sinds: 2009

offline
Re:Marklin Dampflok BR 85
Ik heb deze locomotief, altijd al een mooie loc gevonden, nu met geluid.
Zie:

http://home.kabelfoon.nl/~pabrijs/pab-br85003.htm

voor een filmpje met geluid zie

http://home.kabelfoon.nl/~pabrijs/pab-movies.htm