Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wiking control

Gestart door Remie donderdag 14 mei 2009, 18:35:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wiking control
Remie
gast

Wiking control
Hallo,
Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik weet geen andere plaats. Na zoeken ben ik niks tegen gekomen  dus ik stel nu een vraag
Ik wilde weten of iemand hier wat meer van weet:De wiking control 87. Volgens mij is het ontzettend duur. Het is wel mooi! Is het makkelijk te besturen en zo?

De wiking control 87.
Re:Wiking control
kenny1647
gast

Re:Wiking control
Ziet der zeer goed uit.
ik denk dat het duur is =D
Gr kenny
Re:Wiking control
Lid sinds: 2007

offline
Re:Wiking control
hoi remie

kijk is bij www.zevenspoor.nl

daaler van wiking
die brandweer wagen zal hij ook wel hebben

gerard
Re:Wiking control
Remie
gast

Re:Wiking control
Ik zie hem er niet tussen
Re:Wiking control
kenny1647
gast

Re:Wiking control
Man man man dat is een grote winkel
daar wil ik wel eens gaan shoppe :p=D
Gr kenny
Re:Wiking control
Remie
gast

Re:Wiking control
Ik heb er nooit eerder van gehoord:P
Re:Wiking control
Lid sinds: 2007

offline
Re:Wiking control
is dat niet gewoon een RC autotje?

ik heb een RC vrachtwagen, nog geen ?8 toendertijd bij blokker.
mijn ervaring is dat ik ze nooit gebruik ;)

Dennis
Re:Wiking control
wilwol
gast

Re:Wiking control
Citaat van: kenny1647 op donderdag 14 mei 2009, 19:17:04
Man man man dat is een grote winkel
daar wil ik wel eens gaan shoppe :p=D
Gr kenny

dat doe ik regelmatig
hij staat ook op de beurs hoor

grtz Wilfred
Re:Wiking control
Märklinliefhebber jr.
gast

Re:Wiking control
zijn deze allemaal bestuurbaar O.O
Re:Wiking control
Nameless
gast

Re:Wiking control
Hij nam de bocht wel iets te scherp :shock:
Re:Wiking control
kenny1647
gast

Re:Wiking control
Citaat van: minirailz op donderdag 14 mei 2009, 21:08:44
is dat niet gewoon een RC autotje?

ik heb een RC vrachtwagen, nog geen ?8 toendertijd bij blokker.
mijn ervaring is dat ik ze nooit gebruik ;)

Dennis
Ik wil dat ook wel eens proberen op men baan
Voor 8 ?
Re:Wiking control
Remie
gast

Re:Wiking control
ik heb ook wel een vrachtauto, maar...
Ik weet niet waar de controller is :oops:
Re:Wiking control
Trein 3018
gast

Re:Wiking control
Ik denk dat dit niet zo handig is, want je moet op de treinen letten en dan ook nog een auto besturen.
Re:Wiking control
Märklinliefhebber jr.
gast

Re:Wiking control
Kijk ik heb nog een broertje en mijn pa en stiefpa vinden het leuk dus dan kan je met het hele gezin dat doen :)
Re:Wiking control
Lid sinds: 2006

Werkspoor Amsterdam

offline
Re:Wiking control
Ik ken deze brandweerwagen en vindt na het zien van dit filmpje hem een beetje tegenvallen en vindt 230 euro beetje te duur.
Het sturen gaat mooi soepel maar vooruit en achteruit gaat blijkbaar met een knopje zo kun je niet mooi rijden, de functies zijn verder mooi.
Ik hoop snel weer tijd te hebben om mijn zelfbouw 1:87 rc brandweer af te hebben 8)
Re:Wiking control
Remie
gast

Re:Wiking control
Ik zal hem niet meer kopen nee.
230 is wel heel erg te veel
Re:Wiking control
chrisdriessen
gast

Re:Wiking control
Ik vind het keren ook veel te onrealistisch, dat vindt ik juist zo mooi aant faller car system, het rijdt van zelf en je hebt gene kans op brokken
mijn bijnaam is crashdummy :lol: 8)
Re:Wiking control
Remie
gast

Re:Wiking control
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb een baan aangelegt. Reed eerst goed. Nu is het botsen, botsen en botsen. Ik ga maar plaaystreed kopen. Dit is zowizo goed.
Re:Wiking control
hendrik
gast

Re:Wiking control
dit is wel makkelijk te besturen, maar wel wennen (met zon wieltje)
Re:Wiking control
Märklinliefhebber jr.
gast

Re:Wiking control
Ik heb weleens een RC auto gehad en die is de sloot in gereden, toen ik over een brug heen liep reed ie tegen me hond aan en toen richting de sloot :shock:
Re:Wiking control
hendrik
gast

Re:Wiking control
zeker zo'n speelgoed ding?
ik zou met dit niet buiten rijden trauwens :D
ik heb een rc tank van een paar kilo, als daar een hond tegenaan loopt (durft ie niet eens maargoed) gaat ie gewoon rechtdoor :D
Re:Wiking control
Remie
gast

Re:Wiking control
doe maar bij een sint-bernard! :lol:
Re:Wiking control
br89
gast

Re:Wiking control
Re:Wiking control
^Rook
gast

Re:Wiking control
Duur spul inderdaad, maar lijkt me wel erg tof om handmatig over je baan te kunnen rijden. Een brandweerwagen spreekt me echter niet zo aan, hopelijk in de toekomst meer modellen...?

Vriendelijke groet,

Rolf
Re:Wiking control
Remie
gast

Re:Wiking control
Ik ga hem niet kopen, het is te duur en ik wil nog zo veel meer treinen (koploper, RAM tee met sound, vlaflip sprinter in 2010 en dan komen er zeker daar na weer meer modeelen van de NS uit.) Ik moet dus nog ff sparen voor mijn treinen  :lol: Ik heb ook nog een plaat die niks op schiet...
Re:Wiking control
Twentefan
gast

Re:Wiking control
Hallo,

Ik zie het al, wiking is toch onderdeel van Siku?
Want Siku heeft ook 1/32 modellen die RC zijn en je kunt ze handmatig besturen, erg gaaf  8)

Rob
Re:Wiking control
hendrik
gast

Re:Wiking control
Citaat van: Twentefan op vrijdag 29 mei 2009, 16:05:24
Want Siku heeft ook 1/32 modellen die RC zijn en je kunt ze handmatig besturen, erg gaaf  8)

yep, die heb ik.

en de prijs zal wel zakken (of op ebay kopen)
Re:Wiking control
Märklinliefhebber jr.
gast

Re:Wiking control
Duur en is niks voor mij, eerst mijn xbox met 21 spellen zien te verkopen en vervolgens nieuwe laptop kopen en dan kan ik verder kijken :)
Re:Wiking control
catzeiler
gast

Re:Wiking control
Ik heb zo n ding besteld, ben benieuwd.
Re:Wiking control
Remie
gast

Re:Wiking control
Lijkt me leuk om er een verslagje van te horen over een tijdje
Re:Wiking control
catzeiler
gast

Re:Wiking control
Nu ik er eindelijk in geslaagd ben om foto s op het forum te krijgen zal ik proberen een filmpje van het ding op het forum te zetten. Maar eerst moet ik m nog binnenkrijgen.
Re:Wiking control
Peer
gast

Re:Wiking control
Ik ben benieuwd Catzeiler.

Maar ik zal het te druk hebben om alles op het spoor in het gareel te houden, laat staan dat ik een vrachtwagen RC bestuur.....

Ik krijg nu al een doom-scenario: "Brandweerauto verongelukt op spoorwegovergang". Toch "lullig"voor de brandweerauto als hij door m'n goederentrein wordt aangereden.

Ik laat m'n voertuigen  wel stilstaan.

Maar stiekum ben ik wel benieuwd naar een verslag over dit systeem, Catzeiler.

Ik lees 't wel in dit topic!

Groet, Peer
Re:Wiking control
catzeiler
gast

Re:Wiking control
Nu, vandaag is ie dan gearriveerd! Na het uitpakken dacht ik, wauw, dat is wel een ding, zo groot als ie is, maar wel goed op schaal. In tegenstelling tot het filmpje aan het begin van dit draadje is het zesasser. Eerst moest de accu van de auto worden opgeladen, dit duurde ca. 2 uur. Lader is bij de levering inbegrepen. In de zender gaan gewone penlights, kan je natuurlijk ook oplaadbare voor gebruiken. Na het inschakelen van de auto (auto eerst dan zender, volgorde is belangrijk). Volgt het kennismaken tussen zender en auto, dit is nodig als je later evt. meerdere modellen gaat gebruiken. Vervolgens de eerste rijervaring: Als eerste valt op dat de snelheid zeer nauwkeurig is te regelen, van kruipen tot volle snelheid en alles daartussen. Ook de stuurbewegingen zijn zeer subtiel uit te voeren. Dus niet schokkerig zoals in het filmpje. De verlichting en zwaailichten zijn schakelbaar, evenals de sirene. Het model is zeer gedetailleerd, incl. bestuurder. Ik denk dat ik een deel van mijn baan ga aanpassen zodat deze nieuwe aanwinst nog  beter tot zijn recht kan komen. Zo denk ik er over om een oprit te maken zodat ik m op een wagon kan rijden. Ik hoop dat Wiking met nog meer van dergelijke modellen gaat komen, gezien de opmerkingen in de gebruiksaanwijzing denk ik van wel. Mocht dit idd het geval zijn, dan heb ik een modelhobby bij.  Samen met de digitale kraan (niet het digitale kraanwagentje) zou een vrachtwagen een schitterend spelelement kunnen zijn.
Re:Wiking control
hendrik
gast

Re:Wiking control
foto :D

Citaat van: catzeiler op vrijdag 07 augustus 2009, 21:10:03(auto eerst dan zender, volgorde is belangrijk)

:? dat is wel tegen principe in, normaal (bij RC iig) moet je NOOIT eerst voertuig aan zetten.
als mn tatnk op tafel staat, aan, zender uit, en hij rkijgt storing van bv. telefoon, dan rijd ie zo van de tafel af... dag X00(0) euro... en dat is bij de club wel vaker gebeurt helaas :(
Re:Wiking control
catzeiler
gast

Re:Wiking control
Helemaal mee eens met dat inschakelen, moest het ff  nog een keer lezen. Ik doe ook aan radiografische modelbouw en daar is het ongeveer een doodzonde als je eerst model inschakelt.