Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

wielen los

Gestart door phil donderdag 30 april 2009, 13:26:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
wielen los
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
wielen los
goede middag allen,
Klein vraagje, na onderhoud en ombouw van een dieselloc willen de wielen niet meer vast op de as. Ze vallen er ook niet uit, ze zitten nog in de houder  maar ze draaien los van de as. Voor de aangedreven wielen is dit niet echt de bedoeling .
Iemand ervaring met enig product of truukje. Anders wordt het secondenlijm denk ik
mvg
Phil
Re:wielen los
Spoorman
gast

Re:wielen los
Loctite 270. En als je heel veel speling hebt Loctite 238, is vullend.

Zie: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=14780.msg232874#msg232874

Te koop in de betere metaalwaren shop.

Gr, Ben.
Re:wielen los
Lid sinds: 2008

offline
Re:wielen los
En hoe zit dat met de elektrische verbinding ? genoeg andere wielen aanwezig op de lok ?
Re:wielen los
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re:wielen los
Hier wordt zeker een punt gemaakt , elke verbinding is er een.
Bij het onderhoud van mijn motor (motto, niet van een loc he) heb ik ze ooit een soort vet zien gebruiken dat lostrillen van bout en moer moet verhinderen. Ik weet wel niet wat dit exact is en ook niet of het verkrijgbaar en bruikbaar is.

Phil
Re:wielen los
Spoorman
gast

Re:wielen los
Dat is screwlock, een milde variant van loctite.
Re:wielen los
Spoorman
gast

Re:wielen los
Citaat van: huub op donderdag 30 april 2009, 14:03:46
En hoe zit dat met de elektrische verbinding ? genoeg andere wielen aanwezig op de lok ?
Heb effe gemeten op m'n BR50 waarvan ik losse wielen ooit met Loctite heb vastgezet, electrische verbinding is geen probleem. Het gaat trouwens ook maar om een speldepuntje van dat spul.

Gr, Ben.
Re:wielen los
Lid sinds: 2008

offline
Re:wielen los
Citaat van: spoorman op donderdag 30 april 2009, 14:30:27
Citaat van: huub op donderdag 30 april 2009, 14:03:46
En hoe zit dat met de elektrische verbinding ? genoeg andere wielen aanwezig op de lok ?
Heb effe gemeten op m'n BR50 waarvan ik losse wielen ooit met Loctite heb vastgezet, electrische verbinding is geen probleem. Het gaat trouwens ook maar om een speldepuntje van dat spul.

Gr, Ben.

Dat willen we lezen, ervaringen zijn de beste leerschool.

Een BR50 'verzuipt' wel in de wielen, een enkel wiel dat geen contact maakt zal geen probleem veroorzaken.

Ik ken loctite van m'n werk, het kruipt echt overal tussen en is behoorlijk sterk. Een prima oplossing dus.
Re:wielen los
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:wielen los
Phil, haal je de wielen telkens los bij een onderhoudsbeurt?
Of is dit de eerste keer?
In principe hoef je de wielen niet los te halen.
Je kunt de asjes reinigen met wasbenzine dat je met een met een injectiespuit tussen de assen en asbussen spuit.
Ik gebruik een spuit uit een inktjetcardridge navulset.
Re:wielen los
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re:wielen los
Had jaren rondgereden op een tapis-plain dus dat moest even van rond de assen en uit het chassis gehaald worden.  :lol:
Re:wielen los
Lid sinds: 2006

offline
Re:wielen los
He dat is raar mijn locs rijden niet op tapis-plain maar op rails  :?