Omdat er van diverse kanten interesse in deze loc is start ik hier maar even een nieuw draadje.
Het gaat dus om deze loc van Brawa uitgebracht voor 3rail:
Het grote voorbeeldHet voorbeeld is een EMD GP30:
(voor verdere info over deze locs zie
http://en.wikipedia.org/wiki/EMD_GP30)
Het opvallende is dat Santa Fe (zover ik heb kunnen vinden) geen EMD GP 30 loc met dit nummer heeft gehad, of dit moet verandert zijn nadat het BNSF werd.
Loc 3200 is een GP50:
Bron foto's: www.railpictures.netHet modelTerugkomend op het model, wat opvalt is dat deze nogal zwaar is ondanks dat de kap van kunststof is. Dit heeft te maken met de hoeveelheid metaal binnen in het frame, hierin zit tevens de motor met 2 vliegwielen. Deze loc is rijkelijk gedetailleerd met oa treeplanken, handgrepen, handrailing, ventilatorbehuizing opengewerkte traptreden, bestuurders in de cabine (helemaal zwarte "popjes" van pet t/m schoenen, maar dat is evt nog zelf aan te passen) etc.
Het is een digitale loc met een DCC decoder, geen geluidsfuncties alleen verlichting.
Rijeigenschappen: De loc('s) rijden zeer soepel, zelfs in de laagste stand (met IB) komen ze keurig vooruit. Indien de snelheid aan de M-rail wissels aangepast wordt is passeren geen probleem. Bij hogere snelheid over de wissels kan ontsporen voorkomen (een wissel volgt direct na een helling daar gaat het nogal eens mis voor de rest op vlak terrein niet). Stilvallen op de wissels komt ook maar zeer zelden voor. Kortom prima rijeigenschappen voor op M-rails. Ik ben zeer tevreden
.
Hieronder wat detailfoto's en foto's van de binnenkant.
Hierbij nog wat foto's en filmpjes van de ritten op de baan, de filmpjes zijn met fotocamera gemaakt dus kwaliteit is niet geweldig.
let verder niet op de rommel op de baan, is nog in aanbouw.groeten,
Joram