Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?

Gestart door MM. dinsdag 24 maart 2009, 19:44:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Hallo, ik heb een vraag
Ik had laatst deze foto gemaakt, en toen viel me op hoe erg de lijmresten zijn.
Wie kan my helpen om dit weg te kunnen halen
Iemand tips?
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Dat zal erg lastig worden vrees ik (zoniet onmogelijk).

Waarom maak je er geen gebruik van door deze lijmresten heel dun met (verdunde) lichtgrijze verf over te schilderen als een soort vervuiling?

(En als ik jou was zou ik meteen dat lelijke Kibri-poppetje vervangen door een Preisertje, Nochje of iets anders.)
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Een ieder kent dat Preiservrouwtje met gele trui en zwarte rok dat staat te zwaaien met zakdoek. Zet haar op een ladder tegen het glas van het bushokje en het lijkt of ze de viezigheid aan het wegpoetsen is.
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Nee, dat Preisertvrouwje ken ik niet :?.

Echt realistisch lijkt me dat niet: een poetsvrouwtje met een rok aan? Een soort van overall lijkt me echter. Voor de rest vind ik dit wel een goeie oplossing :P.
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Je kan er posters over plakken die op een dienstregeling lijken.
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Ramen er uit slaan, is tegenwoordig toch het straatbeeld  :D Nee, lijmresten weghalen in dit geval gaat je niet lukken. Dat idee van Nazim lijkt mij wel een goed idee. Succes ermee.
Groeten,
Gijs
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Er schijnt iemand op Houten te staan met een substantie dat plastic lijm laat oplossen zonder sporen achter te laten....
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Citaat van: joostboudewijns op dinsdag 24 maart 2009, 22:27:09
Er schijnt iemand op Houten te staan met een substantie dat plastic lijm laat oplossen zonder sporen achter te laten....

Zoutzuur?? :D

Wat soms ook helpt: Raampjes eruit lichten en heel voorzichtig met een vijltje over de lijmresten heen.

groeten
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
CiteerEr schijnt iemand op Houten te staan met een substantie dat plastic lijm laat oplossen zonder sporen achter te laten....

Dit is olba products uit venray. Maar het oplosmiddel wat hun hebben, is er om hun eigen industrielijm (secondenlijm) op te lossen, zonder vlekken na te laten. Of het op andere lijmsoorten werkt weet ik niet.

Ik zou het geheel opschuren en lichtgrijs of wit spuiten.

Roy
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Persoonlijk vind ik dit een realistische vorm van vandalisme. Welk hokje ziet er nog uit als nieuw?
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Hmm, kun je er anders geen kleurtje aan geven en een Preiser met een paintballgun erbij zetten? Gebeurd hier ook wel ns.... :D
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Citaat van: DJ Ronald op woensdag 25 maart 2009, 11:11:37
Citaat van: joostboudewijns op dinsdag 24 maart 2009, 22:27:09
Er schijnt iemand op Houten te staan met een substantie dat plastic lijm laat oplossen zonder sporen achter te laten....

Zoutzuur?? :D

Wat soms ook helpt: Raampjes eruit lichten en heel voorzichtig met een vijltje over de lijmresten heen.

groeten
mmm, zoutzuur...
wordt ook gebruikt om resten cement van tegels te krijgen...

zit er dan nog uberhaupt een ruit in het bushokje als je dat gaat gebruiken?

ikzelf mors eigenlijk ook weleens met lijm, vooral op serres ed...

Dennis
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
zoutzuur? je kunt het proberen. De lijm lost vast en zeker op, maar ik denk je bushokje ook.

De meeste modelbouwlijmen zijn eigelijk geen lijmen, maar oplosmiddelen. Je maakt met die "lijm" beide onderdelen een beetje vloeibaar, en dat druk je in elkaar. Het lijkt dus eigenlijk meer op lassen, dan op lijmen.

Als je ooit aan een bouwpakket bezig was, en na een paar minuten een lijmverbinding losmaakt, kun je goed merken, dat het materiaal zacht is geworden.

Roy
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
MM, dit bushokje kun je wel vergeten, gewoon uithuilen en opnieuw beginnen. :(
Start eerst eens met een iets eenvoudiger model, om netjes lijmen te leren.
Koop dan meteen een lijmflesje met doseertuit, bijvoorbeeld Faller expert, zoals hieronder.

Vooral "glazen" delen moet je zeer spaarzaam lijmen en dan alleen de vlakken die tegen elkaar komen.

Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Ik lijm bijna nooit met het spuitje zelf. Meestal doe ik wat lijm op een plaatje, en dan met een naald of sateprikker een beetje lijm nemen, en op je model doen. (maar ik plak bijna alles met secondenlijm)

Roy
Re: Hoe kryg ik lym resten weg van dit bushokje?
Alles wat je er aan gaat 'knoeien' maakt het alleen maar erger. Ik zou het of kleuren, zodat het aanslag lijkt of een poster overheen plakken.
Maar als het je niet al te veel 'stoort' niks aan doen!