Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
Mooie binnenwanden, kleur is ook goed.
Een tunnel moet donker zijn, daarom doe ik het eerste stuk afdekken of met karton of met delen van de binnenwand.









Je zou dat zelfs ook zo kunnen maken dat je het dak er ook weer af kan halen indien nodig.
Re: UPDATE 22-02-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen rechterzijde verder bouwen" dolphin (Arie)
Van de week de basis gebouwd om de rots aan de rechterzijde verder af te bouwen.
Vandaag weer flink met gips aan de gang geweest :D.

Nu eerst weer drogen. Morgen als deelnemer bij de SMVR aanwezig op de modelbouwshow in Goes ( Zeelandhallen).
Mag mijn RC sleper weer eens varen ;)
Ik heb begrepen dat de grootste samenstelling van de M track baan ooit aanwezig is.
Zal morgen een paar foto's maken,

vr gr Arie



















Re: UPDATE 22-02-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen rechterzijde verder bouwen" dolphin (Arie)
Ziet er weer goed uit Arie.
Re: UPDATE 22-02-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen rechterzijde verder bouwen" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 22-02-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen rechterzijde verder bouwen" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Wat kun je toch mooie dingen maken met gips, ik zag dat je een behoorlijke voorraad had gemaakt en dat werkt wel zo makkelijk.
Straks lekker schilderen en groen aanbrengen en het is een geheel met je baan  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: UPDATE 22-02-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen rechterzijde verder bouwen" dolphin (Arie)
Schitterend Arie. :thumbup:
Het is nu al een mooi gezicht laat staan als het groen aangebracht is. :P
Het seinhuis komt zo nu de berg gestalte krijgt goed tot zijn recht. :thumbup: :thumbup:
Re: UPDATE 22-02-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen rechterzijde verder bouwen" dolphin (Arie)
Op de een na laatste foto zie je pas echt wat een prachtig project dit is.... Jaloers op de afwerking en de omvang van de baan. Heb je enig idee hoeveel gewicht je met dat gips hebt aangebracht?
Re: UPDATE 22-02-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen rechterzijde verder bouwen" dolphin (Arie)
Ziet er allemaal schitterend uit Arie.

Tony
Re: UPDATE 22-02-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen rechterzijde verder bouwen" dolphin (Arie)
Prachtig die rotspartijen. Het wordt een geweldig mooie baan Arie. :thumbup: :thumbup:

Groet,

Ronald
Re: UPDATE 22-02-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen rechterzijde verder bouwen" dolphin (Arie)
Citaat van: keeszondag op zondag 23 februari 2014, 00:06:55
Op de een na laatste foto zie je pas echt wat een prachtig project dit is.... Jaloers op de afwerking en de omvang van de baan. Heb je enig idee hoeveel gewicht je met dat gips hebt aangebracht?


Dank je Kees, valt wel mee met de hoeveelheid gips. De ruwe vorm heb ik met piepschuim gemaakt. In dit deel
zit 5kg gips, inclusief het gips van de rotsen.

vr gr Arie
Re: UPDATE 22-02-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen rechterzijde verder bouwen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: UPDATE 22-02-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen rechterzijde verder bouwen" dolphin (Arie)
Nou nog in 1 of 2 boogjes een ledje aanbrengen die aanwezigheid suggereren en je hebt echt een mooie inkijk gemaakt. En eer van je interieur...

Man, man, wat wordt dat mooi!  :thumbup:
Re: UPDATE 01-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen kleuren" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 01-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen kleuren" dolphin (Arie)
Vandaag de rotsen van kleur voorzien met zeer sterk verdunde acryl verf van Anita decor.
Eerste laag Lavabruin, hierna een laagje zwart en dan drybruchen met wit.
Morgen de eerste laag bruin/groen erop  ;)  vr gr Arie













Re: UPDATE 01-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen kleuren" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: UPDATE 01-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen kleuren" dolphin (Arie)
Ziet er weer gelikt uit.

Mooie kleur dat lavabruin.
Re: UPDATE 01-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen kleuren" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: UPDATE 01-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen kleuren" dolphin (Arie)
Prachtig Arie. Wat een mooie breedte geeft dit aan je baan. Dit smoelt goed :thumbup: geeft echt body.

Groet,

Ronald
Re: UPDATE 01-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen kleuren" dolphin (Arie)
Prachtige kleuren, ziet er voorbeeldig uit :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: UPDATE 01-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen kleuren" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: UPDATE 01-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen kleuren" dolphin (Arie)
Arie,

Superlatieven schieten wederom tekort. Het is gewoon heel, heel erg mooi!

Zie je wel: een dubbelsporig tunnelportaal mag niet ontbreken! Het hoort er gewoon bij.
Re: UPDATE 02-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen eerste lagen strooisel" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 02-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen eerste lagen strooisel" dolphin (Arie)
Vanmorgen de eerste lagen bruin/groen en kurkbrokjes aangebracht. Als dit weer droog is komt de laatste laag
met statisch gras aan de beurt ;) vr gr Arie








Re: UPDATE 02-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen eerste lagen strooisel" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Zie nu wel dat het seinhuis mooi uit komt op die plek.
Kun je nu nog overal goed bij komen achter die bergen??

Gaat verder mooi zo, ben benieuwd wat je volgende plan is, na deze rotsen.

Gr Einte
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Einte, hierna breekt het voorjaar aan  :D, ik kan nog wel verder met de stadsdelen afbouwen.
Het grote werk ( rivier, bruggen en wijnberg) staat voor volgende winter gepland ;).

De rails onder de rotsen is nog van onderen vandaan te bereiken, ik heb daar wat gaten gemaakt. De lichtslang heb
ik onder de rots doorgetrokken, voor als zich een treinramp voltrekt ;)

Vanavond de laatste hand gelegd aan de rots. Gisteren het statische gras gezaaid met de vliegenmepper GT :D.
Vanavond bomen en struiken, vr gr Arie

















Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Ziet er weer schitterend uit Arie , we hadden uiteraard niet anders verwacht.......echt schitterend vakwerk.

Mvg: Alex
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Arie ,

dat ziet er echt schitterend uit
als je niet beter zou weten zou het echt kunnen zijn

wat een werk en een geduld ik hou er van om naar dit soort dingen te kijken hoe het van niets schitterend word

Gr Ed
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
 :) Volgens mij verval ik in herhaling, maar dit ziet er weer prachtig uit. :thumbup: Een genot om naar te kijken.  B) B) B) B)

Dirk-Jan
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Ik ben het eens met de vorige sprekers. Als ik jou was ging ik gewoon door deze zomer.... hier ben je goed in namelijk!  :D
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Erg mooi :important: :thumbup:
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)

...Hoe krijg je het uit je handen..!

Meesterlijk allemaal.
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Citaat van: Har op donderdag 06 maart 2014, 07:51:21

...Hoe krijg je het uit je handen..!

Meesterlijk allemaal.

Zoals (I)Tom altijd zegt, "scenery maken is gewoon doen" het wordt vanzelf wat ;)
Tevreden ben je zelf nooit, ik mis nu nog wat wilde struiken tussen de rotsen. Dit soort dingen
kun je gemakkelijk weer toevoegen, ik denk dat ik ze van zeeschuim maak ;)

vr gr Arie
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

De seinhuizen staan geweldig, niks te groot en komen in dit landschap zeer goed tot zijn recht.

Waarvan zijn de struiken gemaakt die voor het seinhuis staan of zijn dit gekochte?

Groet,

Ronald
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Citaat van: M.user op donderdag 06 maart 2014, 10:14:28
Hoi Arie,
Waarvan zijn de struiken gemaakt die voor het seinhuis staan of zijn dit gekochte?

Groet,

Ronald

Hoi Ronald,

De struiken bij het seinhuis zijn van Heki. Die zijn best mooi, maar te "gecultiveerd" om tussen de rotsen te plaatsen.
Ik wil daar nog wat "wildere" struiken maken, ik denk van zeeschuim. Ik vind het verder nog iets te "netjes" boven op de rotsen.
Wellicht ook nog een ontwortelde boom toevoegen ;),


vr gr Arie
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op donderdag 06 maart 2014, 10:28:47
Ik vind het verder nog iets te "netjes" boven op de rotsen.
Wellicht ook nog een ontwortelde boom toevoegen ;),

Zoals hier naast de stammetjes ligt?
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Tsja heb eigenlijk niets toe te voegen en sluit mij volledig aan bij alle vorige reacties. In een woord geweldig, om jaloers op te zijn (ben ik niet of uhh toch een beetje 😉). Hoop dat er ooit zoiets moois uit mijn handen komt. Mag ik vragen welk seinhuis dit is?

Groeten, Andre
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
In 1 woord af dit deel, maar ik wilde je wat vragen over die mallen


Zijn die mallen zelfbouw of zijn die ergens te koop voor die rotsen, of een beschrijving hoe je die mallen gemaakt hebt misschien ?

Hans
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Citaat van: keeszondag op donderdag 06 maart 2014, 12:23:27
Citaat van: dolphin op donderdag 06 maart 2014, 10:28:47
Wellicht ook nog een ontwortelde boom toevoegen ;),

Zoals hier naast de stammetjes ligt?

Precies :D :D :D, waar heb je ze van gemaakt Kees?, vr gr Arie

Citaat van: Stoomlocfan op donderdag 06 maart 2014, 13:48:31
Mag ik vragen welk seinhuis dit is?

Groeten, Andre

Uiteraard Andre, maar moet het antwoordt schuldig blijven. Ik denk dat het van Faller is, in ieder geval veel voorkomend ;)  vr gr Arie
Inmiddels opgezocht Faller B126 "Darmstadt"


Citaat van: Opa-Bullcat op donderdag 06 maart 2014, 13:56:47

Zijn die mallen zelfbouw of zijn die ergens te koop voor die rotsen, of een beschrijving hoe je die mallen gemaakt hebt misschien ?

Hans

De mallen van de rotsen zijn van Woodland en gekocht in Houten ( zwarte mallen) vr gr Arie
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Ziet er in een woord geweldig mooi uit. :thumbup: :thumbup:

Tony
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
De laatste foto van het seinhuis is werkelijk een plaatje.
Precies wat Ronald zegt de seinhuizen komen helemaal tot hun recht in deze mooie seenery.
Als ik het in 2 woorden moet samenvaten PURE KUNST. :thumbup:
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Schitterend woorden tekort hiervoor.

Gr henk
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 05-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen gereed" dolphin (Arie)
Kippenvel  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: UPDATE 07-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen verder aangekleed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 07-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen verder aangekleed" dolphin (Arie)
Dag spoorvrienden, omdat ik de rotsen nog wat te netjes vond 8o, heb ik wat struiken en omgevallen takken en bomen toegevoegd :D.

vr gr Arie







Re: UPDATE 07-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen verder aangekleed" dolphin (Arie)
Mooi hoor.
De omgevallen bomen zijn, gezien het groene loof, zeker zeer onlangs ter aarde gestort :help:
Re: UPDATE 07-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen verder aangekleed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 07-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen verder aangekleed" dolphin (Arie)
Citaat van: nobody op vrijdag 07 maart 2014, 13:25:47
Mooi hoor.
De omgevallen bomen zijn, gezien het groene loof, zeker zeer onlangs ter aarde gestort :help:

Hoi Wim,

Sommige stukjes zal ik nog met de airbrush behandelen, zien ze er vanzelf een stuk minder gezond uit :P,

vr gr Arie
Re: UPDATE 07-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen verder aangekleed" dolphin (Arie)
Arie.

Zeeschuim gaat prima om bossages mee te maken.Wij hebben dat ook al gebruikt.Kijk maar eens bij ons topic de laatste fotos  ;)

Harald & Alex
Re: UPDATE 07-03-2014 Stadsbahn 2 "Rotsen verder aangekleed" dolphin (Arie)
Tsja, prachtig! Ziet er zeer realistisch uit. Gewoon lekker niet op vakantie gaan :D komende zomer en ons blijven trakteren op dergelijke scenery hoogstandjes ;).

Groet,

Tom
Re: UPDATE 08-03-2014 Stadsbahn 2 "airbrush over de omgevallen bomen" dolphin (Arie)
Vanmorgen nog even de airbrush over de omgevallen bomen en struiken gehaald. Komt aardig overeen met de
dode punten op de bomen van Anita decor :-). Ik beschouw dit stuk rots nu definitief als gereed :) ;),

vr gr Arie







Re: UPDATE 08-03-2014 Stadsbahn 2 "airbrush over de omgevallen bomen" dolphin (Arie)
Ziet er mooi uit Arie! :thumbup:

Hoe doe je dat met de airbrush? Van dichtbij of van veraf? Kort erop of lang? Veel verf of weinig? Ben benieuwd naar je technieken!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: UPDATE 08-03-2014 Stadsbahn 2 "airbrush over de omgevallen bomen" dolphin (Arie)
Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 08 maart 2014, 10:27:29
Ziet er mooi uit Arie! :thumbup:

Hoe doe je dat met de airbrush? Van dichtbij of van veraf? Kort erop of lang? Veel verf of weinig? Ben benieuwd naar je technieken!

Met vriendelijke groet,
Dennis

Hoi Dennis,

Gewoon verf uit een potje Humbrol, sterk verdund met ontvetter ( of terpethine).
Rondom de sruik heb ik even afgedekt voor de nevel. Van redelijk dichtbij gespoten.
Doseren kun je met de airbrush en gaat bij mij eigenlijk vanzelf, maar ja dat is misschien ook niet zo raar
als je je hele leven al in de lak zit :D :D :D. Net als de scenery, gewoon even uittesten ;)

vr gr Arie
Re: UPDATE 08-03-2014 Stadsbahn 2 "airbrush over de omgevallen bomen" dolphin (Arie)
Mooi gedaan Arie, en bedankt voor de uitleg van het brushen
Re: UPDATE 08-03-2014 Stadsbahn 2 "airbrush over de omgevallen bomen" dolphin (Arie)
schitterend werk, het wordt zo snel echt voorjaar als buiten  :D
Re: UPDATE 08-03-2014 Stadsbahn 2 "airbrush over de omgevallen bomen" dolphin (Arie)
Ontegenzeggelijk gewoon schitterend. Ik volg dit met veel plezier. Ga vooral zo door  :thumbup:
Re: UPDATE 08-03-2014 Stadsbahn 2 "airbrush over de omgevallen bomen" dolphin (Arie)
Bedankt voor de aanvullende informatie m.b.t. seinhuis (darmstadt). Is niet overal meer verkrijgbaar maar intussen heb ik een mooi (reeds gebouwd) exemplaar op de kop getikt.

Groeten,
Andre
Re: UPDATE 16-03-2014 Stadsbahn 2 "Hoekje goederenloods/overgang" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 16-03-2014 Stadsbahn 2 "Hoekje goederenloods/overgang" dolphin (Arie)
Afgelopen week het hoekje voor de rots verder afgewerkt. Een laadperron voor de vrachtwaggels gemaakt, een overgang over de rails en
verlichting, bovenleiding enz. afgewerkt.

Omdat de overgang vlak bij de tunnelingang zit is er een manneke belast met de taak om de vrachtwaggels veilig over te laten steken :D.
Dit manneke met licht in zijn hand heb ik Houten gekocht ( bij al die verlichte auto's),

vr gr Arie

nb sorry, beetje veel foto's :D :D :D







































Re: UPDATE 16-03-2014 Stadsbahn 2 "Hoekje goederenloods/overgang" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: UPDATE 16-03-2014 Stadsbahn 2 "Hoekje goederenloods/overgang" dolphin (Arie)
Dat zijn toch weer hele mooie plaatjes.
Nu vind ik dan ook dat het seinhuis goed over komt omdat die goederenloods gewoon meer het beeld compleet maakt.
Vond het seinhuis tot op heden altijd een beetje te dominant aanwezig maar nu is het plaatje helemaal goed.

Heb je zaterdag nog lekker kunnen toeren met de Mustang ;)
Re: UPDATE 16-03-2014 Stadsbahn 2 "Hoekje goederenloods/overgang" dolphin (Arie)
Hallo Arie.

Een mooi geheel is het geworden  :thumbup:

Harald & Alex