Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: UPDATE 18-01-2014 Stadsbahn 2 "Ruwbouw schaduwstation 3" dolphin (Arie)
Ha die Arie.
Prachtig om te zien hoe mooi jij het hoekje naast het station hebt weten af te werken! :thumbup:
Ook de parkeerplaats sluit nu prachtig aan op de overgang van station naar natuur.

Wel een vraag, de witte vlekjes (lijm?) onder figuurtjes en wielen, komt dat door de flits?

Veel plezier en succes met de verdere bouw van deze prachtige Stadsbahn.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: UPDATE 18-01-2014 Stadsbahn 2 "Ruwbouw schaduwstation 3" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 18-01-2014 Stadsbahn 2 "Ruwbouw schaduwstation 3" dolphin (Arie)
Citaat van: AlbertJan op zondag 19 januari 2014, 08:53:55
Ha die Arie.

Wel een vraag, de witte vlekjes (lijm?) onder figuurtjes en wielen, komt dat door de flits?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi Albert Jan, bedankt, de witte vlekjes zijn inmiddels al weg. Ik had de foto's gemaakt toen de auto's net
met een drupje houtlijm onder de wielen geplakt waren :D. Gaat overigens goed, de lijm laat makkelijk weer
los van de bandjes ( van je straatje is een ander verhaal :D;) vr gr Arie
Re: UPDATE 18-01-2014 Stadsbahn 2 "Ruwbouw schaduwstation 3" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Waarom lijm jij je auto's vast  :O :? 8o ,
van poppetjes kan ik wel begrijpen.
Bij mij staan de auto gewoon los  :)

Gr Einte
Re: UPDATE 18-01-2014 Stadsbahn 2 "Ruwbouw schaduwstation 3" dolphin (Arie)
Aan iedereen op het forum; als je niet weet hoe het moet;
Kijk hier bij Dolphin zijn baan, zo moet het!  B) :thumbup:
Het ziet er weer geweldig uit.

Dirk-Jan
Re: UPDATE 18-01-2014 Stadsbahn 2 "Ruwbouw schaduwstation 3" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 18-01-2014 Stadsbahn 2 "Ruwbouw schaduwstation 3" dolphin (Arie)
Citaat van: Einte op zondag 19 januari 2014, 16:22:09
Hallo Arie,

Waarom lijm jij je auto's vast  :O :? 8o ,
van poppetjes kan ik wel begrijpen.
Bij mij staan de auto gewoon los  :)

Gr Einte

Hoi Einte,

Op de meeste delen waar mijn auto's en manneke's  vast zijn gelijmd zijn demontabel. Dat is ook de reden dat ik ze vastplak.
Ook als je de boel stofzuigt of afblaast is het handig als niet alles van zijn plek vliegt ;)

vr gr Arie

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 19 januari 2014, 17:06:02
Aan iedereen op het forum; als je niet weet hoe het moet;
Kijk hier bij Dolphin zijn baan, zo moet het!  B) :thumbup:
Het ziet er weer geweldig uit.

Dirk-Jan

Niet overdrijven hoor Dirk, doe je een behoorlijk aantal andere bouwers hier op het forum echt tekort mee.
Maar wel bedankt voor het compliment natuurlijk ;)


vr gr Arie

Re: UPDATE 19-01-2014 Stadsbahn 2 "2e Tunnelportalenset" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 19-01-2014 Stadsbahn 2 "2e Tunnelportalenset" dolphin (Arie)
Vandaag weer verder met het 2e set tunnelportalen. Van het stuk boven de autotunnel heb ik de rand verhoogd,
zodat er straks een vlakke strook ontstaat. Hier komt dus definitief geen rots.

Bedankt voor het meedenken allemaal afgelopen weken.

Het kleinere seinhuis ga ik denk ik wel gebruiken op die plek. Deze is hoofdzakelijk bedoeld voor
de lager gelegen wisselstraat ervoor.

Nu alles eerst drogen, de gipsvoorraad is inmiddels weer op :D,

vr gr Arie





Re: UPDATE 19-01-2014 Stadsbahn 2 "2e Tunnelportalenset" dolphin (Arie)
Arie,

Je vorderingen zien er goed uit. Blijft een genot om naar te kijken en van te leren.
Re: UPDATE 19-01-2014 Stadsbahn 2 "2e Tunnelportalenset" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Echt fantastisch!

Groeten Dewey
Re: UPDATE 19-01-2014 Stadsbahn 2 "2e Tunnelportalenset" dolphin (Arie)
Arie.

Je portalen zien er er goed uit  :thumbup: Alleen zijn we even benieuwd hoe je ze van boven af dicht gaat maken.Er zal toch een verhoging lees bergachtig iets moeten komen?We hadden eigenlijk verwacht dat deze portalen verder naar achteren zouden komen en dan de berg doortrekken.

Maar er zal wel iets moois uit voortkomen  B)

Harald & Allex
Re: UPDATE 19-01-2014 Stadsbahn 2 "2e Tunnelportalenset" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 19-01-2014 Stadsbahn 2 "2e Tunnelportalenset" dolphin (Arie)
Citaat van: harald en alex op zondag 19 januari 2014, 19:30:59
Arie.

Je portalen zien er er goed uit  :thumbup: Alleen zijn we even benieuwd hoe je ze van boven af dicht gaat maken.Er zal toch een verhoging lees bergachtig iets moeten komen?We hadden eigenlijk verwacht dat deze portalen verder naar achteren zouden komen en dan de berg doortrekken.

Harald & Allex

Hoi Harold & Alex, bovenzijde dichtmaken gaat hetzelfde als de tunnel boven ( even terug scrollen).

Ik heb de portalen iets naar voren gehaald, om de autotunnel beter en meer logisch op te nemen. Overigens gaat het zo ook echt aansluiten
op de bovenzijde.

Aan het bovenste portaal komt straks nog een schuine steunmuur ( scheef naar voren) zodat het hoogte verschil logisch wordt opgevangen.
Lastig toe te lichten, foto's volgen de komende weken weer  ;)

vr gr Arie



Re: UPDATE 19-01-2014 Stadsbahn 2 "2e Tunnelportalenset" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Mooie oplossing zo, ik had in gedachten alles nog wat verder naar achteren,
maar met jouw verhaal erbij, klopt het nu helemaal.

Ben benieuwd hoe je hier verder mee gaat  :)

Gr Einte
Re: UPDATE 19-01-2014 Stadsbahn 2 "2e Tunnelportalenset" dolphin (Arie)
De gebouwen zijn prachtig Arie. Dat seinhuis ziet er mooi geweatherd uit. Nieuwe tunnelportalen staan er zo goed bij.

Groet,

Ronald
Re: UPDATE 19-01-2014 Stadsbahn 2 "2e Tunnelportalenset" dolphin (Arie)
HAllo Arie,

Ik wil mij graag aansluiten bij de vorige reacties, je bent een prachtige baan aan het bouwen met erg mooie hoekjes en combinatie van materialen.

Complimenten, jou baan is voor mij een bron van inspiratie, gr
Wim
Re: UPDATE 20-01-2014 Stadsbahn 2 "Extra steunmuur boven portaal" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 20-01-2014 Stadsbahn 2 "Extra steunmuur boven portaal" dolphin (Arie)
Vanavond even een extra steun muur aan de boven portalen gemaakt, nu is het mogelijk de hoogte op een
logische wijze te overbruggen.
Tevens een vlak gedeelte boven de autotunnel gemaakt, hier kan straks het seinhuis komen te staan,

vr gr Arie





Re: UPDATE 20-01-2014 Stadsbahn 2 "Extra steunmuur boven portaal" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Vind het goed gelukt, zo. Vind het geen gatenkaas :).
Laat je nu de berg doorlopen verder naar de rand ?

Gr.Wim
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
Eerst de portalen maar eens van een kleurtje voorzien :P. Tevens een constructie voor een dubbel
portaal gebouwd, waarbij het portaal zelf 5 cm invalt. Hierdoor is het ineens een stuk minder massaal.
Nog niet naar de binnenkant kijken, daar moeten nog tunnelwanden in gaan komen.
Het dubbele portaal kan nog wat schuiven. De plaats staat nog niet helemaal vast, alhoewel
de seinen ( nog niet geplaatst maar wel afgetekend) in verband met de sporen die eronder zitten
niet verder terug naar voren kunnen.

Goed is nu te zien, hoe de rotsformatie moet gaan lopen B),

vr gr Arie







Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

dat zier er heel netjes uit

ik geniet elke keer weer van jouw updates en zijn weer een inspiratie voor mij

GZD

Gr Ed
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
Mooie kleur...
ziet er prima uit...
de rest trouwens ook... :thumbup:

groet Winno
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
Ziet er goed uit. Leuk idee met dat terugvallende dubbele portaal. Geen idee of dat in werkelijkheid zo kan maar het staat niet gek. Eentje om te onthouden. De kleuren zijn goed gelukt ook.
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Op zondagmorgen kijk ik meestal naar wat updates van banen in aanbouw.
Bijzonder leuk om te zien hoe de baanbouw vordert en vaak doe je gelijk allerlei ideeën op.
De tunnelportalen zijn goed geslaagd en passen fraai in het totaalbeeld! :thumbup: 
Alleen bij de grote portalen rechts vraag ik mij af of deze niet te "kolossaal" worden, zeker in vergelijking met de anderen.

Veel plezier en succes met de verdere bouw van jouw prachtige Stadsbahn.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
Dank je Albert Jan,

Kun je zien hoe je optisch de boel toch wat aannemelijker kunt krijgen :D, het dubbele portaal heeft namelijk
gewoon de standaard maten. En toch lijkt hij mega ten opzichte van de anderen 8o.

Ik heb op deze plek simpelweg geen plaats voor 2 enkele ingangen. Straks in het landschap valt het portaal wel
een beetje weg ;)

vr gr Arie
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
 :) Inderdaad, erg mooi zo'n portaal met die uitstekende randen. Het oogt helemaal niet meer zo groot, en waarschijnlijk met de rotsen erop zal het helemaal meevallen. Toppie gemaakt. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

En daar is dan toch het dubbelspoor tunnelportaal! Ik vind dat je van al die tunnels een geweldig geheel hebt kunnen maken. Na al die enkelspoor portalen moet er voor de afwisseling gewoon een dubbelspoor portaal bij zijn. De kleuren zijn ook perfect.

Met jouw manier van afwerken van rotspartijen moet het wel een mooi stukje scenery worden. Ik ben nieuwsgierig en met jouw snelheid van bouwen kan dat nooit lang op zich laten wachten.
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
Hoi Marcel,

Bedankt voor je reactie. Aangezien ik beide sporen eerst nog verder moet ballasten,
zal de rotspartij nog even op zich moeten laten wachten :|.
Inmiddels wel al weer 3 pakken gips veranderd in rotsbrokken :D ;),

vr gr Arie
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
Grootverbruik Arie. Krijg je al kwantumkorting? :D

De portalen zijn weer van hoog niveau :thumbup:

Groet,

Ronald
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
De tunnelportalen zien er geweldig uit mooie kleur. :thumbup:
De tunnelportaal voor het dubbelspoor ziet er ook prachtig uit. :thumbup:
Het blijft prachtig om de update's vooral met foto's keer op keer te bekijken. :P
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
Ziet er bijzonder fraai uit Arie, je hebt duidelijk niet stil gezeten! Zie ik het nu goed dat jij ook ballast aanbrengt tussen de dwarsliggers in de wissels? Hoe krijg je dat goed vast terwijl je de tong en de aandrijving niet vastplakt met verdunde, vloeibare houtlijm? Ik zit hier zelf nog over na te denken hoe dat te doen.
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
Citaat van: keeszondag op zondag 26 januari 2014, 15:17:38
Ziet er bijzonder fraai uit Arie, je hebt duidelijk niet stil gezeten! Zie ik het nu goed dat jij ook ballast aanbrengt tussen de dwarsliggers in de wissels? Hoe krijg je dat goed vast terwijl je de tong en de aandrijving niet vastplakt met verdunde, vloeibare houtlijm? Ik zit hier zelf nog over na te denken hoe dat te doen.

Hoi Kees,

Het is inderdaad wel een spannend karwei om een wissel tussen de bielzen te ballasten.
Een echte uitdaging wordt het met een Engels wissel B).

Ik breng de verdunde houtlijm aan met een injectienaald, dan heb je redelijk controle ;).

vr gr Arie
Re: UPDATE 25-01-2014 Stadsbahn 2 "kleuren portalen en dubbelportaal" dolphin (Arie)
Arie,

Bewegende delen eerst even oliën. Tip van de frottende spoorman.
Dan kunnen ze niet vast kleven omdat de lijm niet hecht.

Robin
Re: UPDATE 02-02-2014 Stadsbahn 2 "schaduwstation 3 en ballast" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 02-02-2014 Stadsbahn 2 "schaduwstation 3 en ballast" dolphin (Arie)
Afgelopen dagen bezig geweest met ballasten van het deel wat straks onder de rots verdwijnt,
nu alleen de randen van de bochten nog en dan de airbrush met roest erover :D.

Tevens een begin gemaakt met de eerste 3 sporen aanleggen/aansluiten van schaduwstation 3 ( onder de stad)
en een ringleiding enz. aangelegd,

vr gr Arie










Re: UPDATE 02-02-2014 Stadsbahn 2 "schaduwstation 3 en ballast" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

online
Re: UPDATE 02-02-2014 Stadsbahn 2 "schaduwstation 3 en ballast" dolphin (Arie)
Ziet er weer mooi uit.  :thumbup:

maar euh vraagje: moet je nu de ringleiding aanleggen onder het deel met scenerie dat al klaar is? zo te zien ligt die ook nog een heel stuk naar achteren: dat is nogal een karwei?  8o
Re: UPDATE 02-02-2014 Stadsbahn 2 "schaduwstation 3 en ballast" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 02-02-2014 Stadsbahn 2 "schaduwstation 3 en ballast" dolphin (Arie)
Citaat van: ernstcramer op maandag 03 februari 2014, 21:14:47
Ziet er weer mooi uit.  :thumbup:

maar euh vraagje: moet je nu de ringleiding aanleggen onder het deel met scenerie dat al klaar is? zo te zien ligt die ook nog een heel stuk naar achteren: dat is nogal een karwei?  8o

Hoi Ernst, ik denk dat het vertekend op de foto, de ringleiding zit gewoon onder schaduwstation 3 en is goed te bereiken.

vr gr Arie
Re: UPDATE 02-02-2014 Stadsbahn 2 "schaduwstation 3 en ballast" dolphin (Arie)
Leuk, jij springt van afwerken naar primaire werkzaamheden! Dus de hele stad achter het station staat nu ff ergens anders?? Tijd om eens in het echt te bekijken (en het aquarium...)
Re: UPDATE 02-02-2014 Stadsbahn 2 "schaduwstation 3 en ballast" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 02-02-2014 Stadsbahn 2 "schaduwstation 3 en ballast" dolphin (Arie)
Citaat van: keeszondag op maandag 03 februari 2014, 23:05:17
Leuk, jij springt van afwerken naar primaire werkzaamheden! Dus de hele stad achter het station staat nu ff ergens anders?? Tijd om eens in het echt te bekijken (en het aquarium...)

Hoi Kees, en dan zeggen ze dat alleen vrouwen meerdere dingen tegelijk kunnen :D. De scenery moet toch steeds drogen, dus kan ik mooi
verder bouwen ondertussen ;).

Het stuk stad wat af is staat tijdelijk boven op de spiraal in het dakkapel, maar zal blij zijn als deze op zijn vaste plekje
mag blijven staan. Om eens te kijken ben je van harte uitgenodigd ( niet op facebook zetten 8o,) vr gr Arie
Re: UPDATE 08-02-2014 Stadsbahn 2 "Seinen/portaal. 1e proefrit" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 08-02-2014 Stadsbahn 2 "Seinen/portaal. 1e proefrit" dolphin (Arie)
Afgelopen week het ballasten van de voorste rails voltooid en van roest voorzien met de airbrush. Tevens het tunnelportaal wat verlaagd,
zodat het gat wat minder "gapend" is.

Plaats van de seinen bepaald, kwam wel heel erg krap :D. Ik gebruik seinen van Viessmann en die gaan behoorlijk diep de tafel in.
Onder de seinen zit op dit stukje de klimring 8o, ken net :P.

De sporen van schaduwstation 3 zijn inmiddels af en aangesloten, hieronder een filmpje van de eerste proefrit.

Hierna de plaat verwijderd die op de sporen van schaduwstation 2 lag, nu zijn de sporen weer zichtbaar, en kan
ik weer eens een paar treintjes laten rijden ;)

vr gr Arie

















Re: UPDATE 08-02-2014 Stadsbahn 2 "Seinen/portaal. 1e proefrit" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: UPDATE 08-02-2014 Stadsbahn 2 "Seinen/portaal. 1e proefrit" dolphin (Arie)
Hallo Arie

Plaats van de seinen bepaald, kwam wel heel erg krap :D. Ik gebruik seinen van Viessmann en die gaan behoorlijk diep de tafel in.
Onder de seinen zit op dit stukje de klimring 8o, ken net :P.

Dat is gewoon een heel nauwkeurige planning tot op de millimeter! :thumbup:

Het ziet er geweldig uit, en een heel mooi filmpje. Van het geluid van een dieselmotor wordt ik ook altijd blij! Ben erg benieuwd hoe je de dubbelspoortunnel aan de binnenkant gaat afwerken. Succes.
Re: UPDATE 12-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 12-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel" dolphin (Arie)
Gisterenavond 2 muurdelen voor mijn S-bahn station gekregen van een Forum lid, helemaal top :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

Vanavond met de binnenmuur van de grote tunnel aan de slag gegaan. Om dit af te kunnen werken heb ik de tunnelingang nu nog los en
deze ook voorzien van binnenmuren, geheel sluit mooi op elkaar aan. Nu eerst maar weer eens drogen ;)

vr gr Arie






Re: UPDATE 12-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel" dolphin (Arie)
Wat ontzettend moooooiii. :thumbup: :surprised:
Re: UPDATE 12-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel" dolphin (Arie)
Strak hoor  :thumbup:

Harald & Alex
Re: UPDATE 12-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel" dolphin (Arie)
Arie.
Man,man wat mooi!!!!!!!.
Ziet er echt super uit.

Wim ook een Ridderkerker.
Re: UPDATE 12-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel" dolphin (Arie)
Fraai!! Ik neem aan dat na het drogen er nog wat "afwerking" naast de sporen gaat plaatsvinden in de tunnel?
Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
Vanmorgen heb ik de tunnelwand toch nog wat verhoogd, om de inkijk te verbeteren. Dit heb ik met piepschuim gemaakt.
Hierna de muren gekleurd en het ballastbed verder aangevuld.

vr gr Arie















Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
Arie.

Dit probleem met die tunnelwanden zijn wij ook al tegen aan gelopen.Je kijkt over de muur heen als je in de tunnel kijkt.Nu zie je bij jou een duidelijke naad en kleurverschil omdat het materiaal anders is.Wij weten ook nog niet hoe je dat nu goed kan maken en er toch van boven bij te kunnen als dat nodig is.

Eigenlijk zou je een afneembaar deel moeten hebben in een ronding en van hetzelfde materiaal dat je het kleurverschil en de naad niet ziet  :? Maar hoe of wat geen idee.

Harald & Alex
Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
Gelukkig wordt het donker in de tunnel Harold & Alex  B) ;), vr gr Arie
Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
Arie.

Als je er dan niets meer van ziet dan is het toch prima.

Harald & Alex
Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ziet er goed uit, ik denk inderdaad dat je de bovenstukken niet echt gaat zien omdat het donker wordt. .

Gr henk
Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
Henk, Harold en Alex. De bovenrand van de piepschuim wanden is nu aan de bovenzijde vlak, zodat ik er een deksel op kan leggen
tegen lichtinval. Ik verwacht dat het dan donker genoeg is, vr gr Arie
Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
 :) Dat is weer heel erg mooi gemaakt. Eigenlijk zonde om de tunnel aan de bovenkant dicht te maken, maar ja, dat is nou eenmaal de definitie van een tunnel.  :D
Als je ooit nog eens een camera in je trein krijgt moet dat een gaaf gezicht zijn als je door de tunnels rijd, net echt.

Dirk-Jan
Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Gaat er steeds mooier uit zien,

Zie alleen dat je portaal een keer is gebroken??
Een barst in het echt kan natuurlijk ook in de stenen  8o  :)

Gr Einte
Re: UPDATE 15-02-2014 Stadsbahn 2 "Binnenmuren grote tunnel 2" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ik vind het prachtig uitzien, sluit allemaal mooi op elkaar aan :thumbup:

Gr.
Piwie