Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: UPDATE 30-12-2013 Stadsbahn 2 "Welk seinhuis?" dolphin (Arie)
Nu ik nog eens naar de foto's kijk met wat ik net schreef in gedachten, zou ik de bovenste helft van de eerste twee of drie arcades open maken. Tot even boven wegniveau dus. Dan heb je gelijk een mooi inkijkje in de tunnel. Ook maak je een mooie verbinding tussen boven, midden en onder.
Pas vanaf de derde/vierde arcade met rotsen beginnen. Dat is dan een uitloper van de berg erachter.
Het voorste deel zou ik als betonplaat uitvoeren. Eventueel met een (klein) seinhuisje.
Re: UPDATE 30-12-2013 Stadsbahn 2 "Welk seinhuis?" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ook ik ga voor 2c: een seinhuis bij het bovenste gedeelte heeft toch geen enkele zin aangezien er nauwelijks tot geen overzicht is op de posities van de wissels daar ver beneden?

Wel een mooi seinhuis trouwens...  ;)

Groet,
William
Re: UPDATE 30-12-2013 Stadsbahn 2 "Welk seinhuis?" dolphin (Arie)
Arie, ik heb alle opties bekeken. Bij de Stadbahn hoeft toch geen seinhuis. Er zitten daar zo te zien geen wissels, dus een klein postje achter de sporen daar lijkt mij voldoende. Optie 2c is nmm een logische plek voor het grote seinhuis, sluit ook mooi aan bij de weg. Ik denk dus dat je nog een seinhuis over hebt.... Kan je voorlopig bij je aquarium zetten!  ;)
Re: UPDATE 30-12-2013 Stadsbahn 2 "Welk seinhuis?" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 30-12-2013 Stadsbahn 2 "Welk seinhuis?" dolphin (Arie)
Allemaal de beste wensen voor 2014.

Bedankt allemaal voor het meedenken. Soms is less more  :). Er komt op deze plek definitief geen seinhuis.
En ook geen smalle strook rotsen boven de autotunnel.

Na de eerste arcademuur van de autotunnel komt al een dubbelspoor tunnelingang voor de eerste sporen van
de onderbaan. Hiermee doorbreek ik de lange smalle strook boven de autotunnel, die dan niet logisch is.
In de echte wereld was dat strookje rots dan wel opgeblazen ipv van dat er een tunnel zou worden aangelegd.

Hou jullie weer op de hoogte, fijn om af en toe om een beetje hulp te kunnen vragen ;) vr gr Arie
Re: UPDATE 01-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met tunnelportalen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 01-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met tunnelportalen" dolphin (Arie)
Vandaag de tunnelingangen gekleurd, ballast / groen / heg afgemaakt en rotsbrokken ingewassen met knauff roodband.

Even aan het passen geweest met de volgende tunnelingang. Door deze te plaatsen zoals nu op de foto's, doorbreek ik
ook de lange smalle strook van de autotunnel.

vr gr Arie









Re: UPDATE 01-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met tunnelportalen" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: UPDATE 01-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met tunnelportalen" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ook in het nieuwe jaar verwen jij ons weer met jou kunsten, het seinhuis op het portaal zoals Bertus voorstelde vind ik een mooie plek.


De beste wensen van,

Peter / degeluidsman.
Re: UPDATE 01-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met tunnelportalen" dolphin (Arie)
Arie, zeer goede oplossing. Wat nu kan is op de beide tunnels vanaf de hoger gelegen sporen licht oplopende rotsformaties te maken, zodat de tunnels weer logisch over komen. Het gaat hier immers om de illusie!
Re: UPDATE 01-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met tunnelportalen" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Mooie oplossing  :) zo. maar waarom geen 2 tunnel portalen ipv. 1 grote??
Kijk je weer in zo'n groot gat  :?

Begin met het eerste portaal ter hoogte van de eerste boog, de tweede aan de laatste boog.
Kun je die steen formaties gewoon weer gebruiken als het inwendige van de tunnel  :)

En dan alles opvullen met rotsen naar boven, naar die achterste plank, richting muur.

Gr Einte
Re: UPDATE 01-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met tunnelportalen" dolphin (Arie)
Ben het met Einte eens Arie. Vind 2 enkele tunnelportalen naast elkaar mooier dan zo'n brede. Is anders zo'n mega gapend gat.

Maar vergeet niet het gaat er natuurlijk altijd om wat je zelf het mooiste vindt.

En ja natuurlijk nog dit: Happy New Year

Groet,

Ronald
Re: UPDATE 01-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met tunnelportalen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 01-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met tunnelportalen" dolphin (Arie)
Einte en Ronald, ik ga zeker uitproberen met 2 portalen. Ze zijn alleen op, dus eerst weer gips gieten :D

Jullie uiteraard ook nog de beste wensen voor 2014

vr gr Arie
Re: UPDATE 04-01-2014 Stadsbahn 2 "dichtmaken boven portalen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 04-01-2014 Stadsbahn 2 "dichtmaken boven portalen" dolphin (Arie)
Dag spoorvrienden,


De voorste portalen moeten nog even wachten, eerst weer nieuwe gieten B) :D.

Vandaag de bovenleiding draden gedaan, groen geverfd en de bordjes voor de voorseinen geplaatst.
Nog gaten gemaakt om van onderen vandaan in de tunnel te kunnen, het begin van een lichtslang onder de
tunnel laten beginnen en de rails definitief schoongemaakt.

Daarna een frame gemaakt en een deksel om boven de portalen te dichten. Alvast met piepschuim de basis-
contouren uitgezet. Morgen kan de Knauff roodband molen weer gestart worden :D.

vr gr Arie
















Re: UPDATE 04-01-2014 Stadsbahn 2 "dichtmaken boven portalen" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Zit nou naar die laatste foto te kijken, en zie nog een idee voor je  8o

Als je die 2 portalen nou bij de laatste bogen maakt wordt die berg een geheel waar je nu mee bezig bent.

Gr Einte
Re: UPDATE 04-01-2014 Stadsbahn 2 "dichtmaken boven portalen" dolphin (Arie)
Arie dat idee van Einte is zo gek nog niet. Zou dan wel op die plank boven de cascademuur begroeiing maken en geen rotsen.

Groet,

Ronald
Re: UPDATE 04-01-2014 Stadsbahn 2 "dichtmaken boven portalen" dolphin (Arie)
Ik weet niet of dat helemaal logisch is. Ik denk dat oplopende rotsen, natuurlijk wel met groen, natuurlijker overkomt. Dan inderdaad wel aansluiten met de portalen op de lage baan, die dan wat meer naar achteren geplaatst kunnen worden voor een goede aansluiting. De beslissing is aan Arie...
Re: UPDATE 05-01-2014 Stadsbahn 2 "20kg Knauff roodband verwerkt" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 05-01-2014 Stadsbahn 2 "20kg Knauff roodband verwerkt" dolphin (Arie)
Vandaag 20 kg Knauff roodband verwerkt en in 1 keer de gipsvoorraad met rotsen weer opgemaakt  :D.
De foto's zeggen waarschijnlijk meer.

Nu eerst weer een paar dagen drogen ;).

vr gr Arie









Re: UPDATE 05-01-2014 Stadsbahn 2 "20kg Knauff roodband verwerkt" dolphin (Arie)
heb je wel aan een extra zware fundering van het huis gedacht....
maar ziet er wel erg mooi uit...

groet Winno
Re: UPDATE 05-01-2014 Stadsbahn 2 "20kg Knauff roodband verwerkt" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 05-01-2014 Stadsbahn 2 "20kg Knauff roodband verwerkt" dolphin (Arie)
Fundering valt toch wel mee Winno, ik zie net op de pakken dat het maar 5 kg Knauff was :? :D ;),

vr gr Arie
Re: UPDATE 05-01-2014 Stadsbahn 2 "20kg Knauff roodband verwerkt" dolphin (Arie)
 :D :D :D :thumbup:
Re: UPDATE 05-01-2014 Stadsbahn 2 "20kg Knauff roodband verwerkt" dolphin (Arie)
Arie.

De laatste foto geeft al een mooie sfeer  :thumbup: De eerste foto daar stopt de berg wel heel plotseling.We zien daar nog sporen onder liggen en die arcademuur.Hoe ga je daar verder?

Harald & Alex
Re: UPDATE 04-01-2014 Stadsbahn 2 "dichtmaken boven portalen" dolphin (Arie)
Citaat van: Einte op zaterdag 04 januari 2014, 18:11:20
Hallo Arie,

Zit nou naar die laatste foto te kijken, en zie nog een idee voor je  8o

Als je die 2 portalen nou bij de laatste bogen maakt wordt die berg een geheel waar je nu mee bezig bent.

Gr Einte

Misschien gaat Arie dit doen???

Gr Einte
Re: UPDATE 05-01-2014 Stadsbahn 2 "20kg Knauff roodband verwerkt" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 05-01-2014 Stadsbahn 2 "20kg Knauff roodband verwerkt" dolphin (Arie)
Hoi Harold en Alex, bedankt. Boven de voorste soren gaat de berg nog verder lopen. Eerst dit deel afmaken, nu kan ik er nog goed bij. Als dit deel af is, ga ik experimenteren met tunnelingangen voor de definitieve plaats. Ik wil proberen  te voorkomen, dat het straks aandoet als een gatenkaas :D.   Mvg Arie
Re: UPDATE 05-01-2014 Stadsbahn 2 "20kg Knauff roodband verwerkt" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 05-01-2014 Stadsbahn 2 "20kg Knauff roodband verwerkt" dolphin (Arie)
Misschien wel Einte  ;) vr gr Arie
Re: UPDATE 08-01-2014 Stadsbahn 2 "Langzaam drogen gips" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 08-01-2014 Stadsbahn 2 "Langzaam drogen gips" dolphin (Arie)
Het gips droogt maar langzaam op :|, maar er komen nu steeds wittere plekken zichtbaar :), van het weekend kan ik denk ik wel
gaan kleuren ;).

Ondertussen alvast maar iedere avond een spoortje geballast voor het volgende deel, vr gr Arie



Re: UPDATE 08-01-2014 Stadsbahn 2 "Langzaam drogen gips" dolphin (Arie)
Ik vind het fantastisch wat je maakt. Zelf had ik er geloof ik voor gekozen om de berg tot aan de achterkant van de baan door te laten stijgen. De hoogte is dan groter en dat is wat overtuigender. De tunnels krijgen dan een wat natuurlijker plek. Maargoed, ik ben groot fan van je kunsten.

Is dat gips niet erg zwaar?
Re: UPDATE 04-01-2014 Stadsbahn 2 "dichtmaken boven portalen" dolphin (Arie)
Citaat van: Einte op maandag 06 januari 2014, 20:17:32
Citaat van: Einte op zaterdag 04 januari 2014, 18:11:20
Hallo Arie,

Zit nou naar die laatste foto te kijken, en zie nog een idee voor je  8o

Als je die 2 portalen nou bij de laatste bogen maakt wordt die berg een geheel waar je nu mee bezig bent.

Gr Einte

Misschien gaat Arie dit doen???

Gr Einte

Hallo Arie Ben benieuwd :) gaat goed zo.

Gr Einte
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Gisteren even wat spulletjes ingeslagen in Rijswijk, om verder de rotsen aan te kleden.
Bijna aandelen bij Anita Decor :D. Ook mooi materiaal gevonden voor de eerste laag,
hier zit kort gras in en kurk brokjes.

Vandaag het statische gras weer aangebracht en de dennen geplant.

Helaas ben ik bij Photobucket blijkbaar over mijn limiet heen ( ze hebben het over bandbreedte)
De data zit pas op 9 % 8o. Ik heb eigenlijk ook geen zin om 30 dollar te betalen :(.

Vanaf nu in ieder geval de foto's hosten op het forum.

vr gr Arie
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Dat ziet er weer goed uit Arie.

Waarom neem je geen abonnement op Mijnalbum.nl voor pakweg 18 euro per jaar heb je een giga opslag aan foto's en het leuke daarvan is dat je ook nog een album kunt delen.
Zo gaan je foto's nooit verloren.

Ik vind het nadeel van foto's hosten dat je niet ziet wat en hoe het geplaatst wordt op het moment dat je met je draadje bezig bent.

Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Je kan je foto's ook uploaden via Tinypic?

Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Schitterdend Arie,

Mag ik vragen wat het verschil is tussen foto 2 en 3 van je laatste post? alleen het gras? Ik vind de sfeer van de tweede foto, dus met minder of geen gras, qua kleur haast mooier dan het groene van foto 3

Groet,

Guus
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Mooi resultaat  :O :)

Dat is het voordeel als je zelf je foto's host via je eigen domein.
Heb nou nog 150 MB over op mijn domein, met mijn website er bij.
Op de blog zitten ook de foto's hier op het forum  8o
Zijn er wel een paar naar 3,5 jaar  :? 8o

Gr Einte
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Arie,

Mooie update weer. Heerlijke atmosfeer op jouw foto's. Puur genieten.

Trouwens ? 18,- p/j is niet veel om je foto's te hosten.
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Citaat van: Guus op zondag 12 januari 2014, 17:32:52
Schitterdend Arie,

Mag ik vragen wat het verschil is tussen foto 2 en 3 van je laatste post? alleen het gras? Ik vind de sfeer van de tweede foto, dus met minder of geen gras, qua kleur haast mooier dan het groene van foto 3

Groet,

Guus

Klopt Guus, op foto 2 is de eerste laag aangebracht en een paar stukjes Heki Wildgras. Op foto 3 is het statische gras toegevoegd met de vliegenmepper GT :D.
De witte houtlijm is nu nog nat, ik denk dat een stukje van de sfeer op foto 2 straks ook weer zichtbaar wordt. Ook wil ik kijken of ik op sommige plekken
het statische gras nog iets kan snoeien met een oud scheerapparaat, dan komt vanzelf de eerste laag weer meer terug.
Hou jullie op de hoogte ;)

vr gr Arie
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Alle foto's zijn weer zichtbaar :).

Toch maar besloten ruimte op Photobucket bij te kopen, dit kost $29.99 per jaar. Zag er niet overheen om alle foto's uit dit topic
ergens anders opnieuw te hosten :D ;), maar vond het ook zonde al de info verloren te laten gaan,

vr gr Arie
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Mooie update Arie. Vraagje: zijn die bomen eigen productie? Fraaie dennen.
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Kees, ik denk dat ze bij Anita Decor vandaan komen want ik heb ergens gelezen dat Arie aandelen gaat krijgen bij Anita Decor. ;)
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Citaat van: keeszondag op zondag 12 januari 2014, 23:11:27
Mooie update Arie. Vraagje: zijn die bomen eigen productie? Fraaie dennen.

Hoi Kees, de dennen zijn inderdaad van Anita Decor. Tom gaf al aan, nog 1 rots voorzien van bomen,
dan krijg ik aandelen van Anita Decor :D :D :D
Gelukkig heb ik een "Stadsbahn" en heb ik geen miljard van deze bomen nodig 8o.

vr gr Arie
Re: UPDATE 12-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met rots/foto's weg" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Mooi scenery werk. Ja dure hobby die bomen van Anita Decor, maar ze zijn wel fraai.

Wist ik trouwens niet van Photobucket. Zit zelf ook bijna aan 9%. Denk dat ik dan gewoon een tweede account aanmaak en dan is er weer ruimte zat.
Tinypic is geen optie heb net als veel andere hier op het forum het probleem gehad dat je foto's zomaar verdwijnen.

Wat ga je nu met het stukje boven het portaal doen? Toch een seinhuis of scenery?

Groet,

Ronald
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Hoi Ronald,

Iedere keer als ik in Houten ben neem ik een doosje dennen mee van Anita decor, valt het niet zo op dat ze duur zijn B).
Boven de autotunnel weet ik het nog niet precies, ik ga eerst de tunnelingangen plaatsen van de sporen ervoor. Dan is het wat
beter in te schatten hoe het precies moet worden ;).

Vanavond de rots verder aangekleed, de witte lijm is inmiddels droog, nu komt ook de eerste laag er weer doorheen.
Nog wat struiken en bloeiend grut neergezet. Ik ben blij met het resultaat, was even bang dat het "te groen"werd :).

Wat close ups ;),












Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
En het parkeerterrein ook gereed :). De groenvoorziening heb ik rondom het station ( en oprit) een park achtige uitstraling gegeven met meer
gekleurde begroeiing. De rots is een meer natuurlijke begroeiing met minder fleurige bloemen. Gelukt?? dat laat ik aan jullie expertise over :P.

Nu is het middendeel gereed ( straks moeilijk te bereiken) en kan ik beginnen met schaduwstation 3.
Dit schaduwstation komt onder de stad te liggen, de stap daarna is de stad terug plaatsen. Nog enkele maanden tot het voorjaar :D ;)
Ondertussen ( of tussendoor) kan ik de tunnelingangen en de rots ook verder naar voren bouwen de komende tijd.











Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Agh, nu zie ik waar m,n "voiture" staat, gelukkig zijn er geen parkeermeters Arie,
Ziet er mooi uit ,  :thumbup:

Gr, Jan
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Kijk,

Het begint er op te lijken.
Die rare hoek in de rotsen heb je achter het groen weggestopt. Top. :thumbup:
Nu kan ik daar alleen niet meer over zeuren. :D
Heuveltje ziet er vanuit deze hoek ook niet verkeerd uit. Wel heel anders als verwacht.

Robin
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Arie,

Ik had eerst mijn twijfels over de steile weg naar beneden en de krappe ruimte bij het station. Maar je hebt het heel aannemelijk gemaakt. Compliment  :thumbup: Ik koop het en vind het mooi.

Alleen...., wil je alsjeblieft boven het voorste tunnelportaal een hek plaatsen? Vader en moeder zitten wel lekker op dat bankje, maar die spelende kinderen... ik houd m'n hart vast. Ze zullen toch maar even te dicht bij de rand komen  :O
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Citaat van: ArjanM op dinsdag 14 januari 2014, 16:29:42
Arie,
Alleen...., wil je alsjeblieft boven het voorste tunnelportaal een hek plaatsen? Vader en moeder zitten wel lekker op dat bankje, maar die spelende kinderen... ik houd m'n hart vast. Ze zullen toch maar even te dicht bij de rand komen  :O

Staat nog op de planning Arjan bedankt. ik wil ook nog een vangrek maken voor vallende stenen boven de steunmuur die in de lengte staat,

vr gr Arie
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Arjan, een andere oplossing verzonnen als een hek rondom de uitzichtplaats ( zie foto).

Inmiddels ook een opvangrek voor vallende stenen gemaakt boven de steunmuur.
Zo op de foto te zien heeft deze al het nodige opgevangen :D ;)

vr gr Arie







Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Wat een genot om telkens je updates te zien. Je weet de sfeer telkens goed te raken. Complimenten :thumbup:.

Gr. Joachim
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Het is weer heerlijk om te kijken naar de resultaten
van je bouwactiviteiten, het word grandioos... :thumbup: :thumbup:.
Blijf je in de gaten houden.

Groeten Johan
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Je kan hier complimenten blijven geven ;).
Waar heb je het pad van gemaakt, op de berg?

Gr.Wim
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 13-01-2014 Stadsbahn 2 "Verder met aankleden rots" dolphin (Arie)
Citaat van: wila op donderdag 16 januari 2014, 16:20:53
Je kan hier complimenten blijven geven ;).
Waar heb je het pad van gemaakt, op de berg?

Gr.Wim

Hoi Wim,

Complimenten geven mag tegenwoordig ook middels de "waardeer" knop  :D ;). Ik zal in het vervolg
minder snel bouwen :P.

Het pad is van een soort poeder gemaakt ( lijkt wel een beetje op cement). Ik heb het gekocht bij Anita Decor.

vr gr Arie
Re: UPDATE 18-01-2014 Stadsbahn 2 "Ruwbouw schaduwstation 3" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 18-01-2014 Stadsbahn 2 "Ruwbouw schaduwstation 3" dolphin (Arie)
Nu het middengedeelte in de scenery staat kan ik beginnen met de ruwbouw van de achterzijde. Hier komt
schaduwstation 3, zodat de treinen achter het S-bahn station ( uit het zicht) nog kunnen wisselen.

Boven schaduwstation 3 komt de stad te liggen. Achter de baan blijf ik 50cm. uit de muur, zodat het mogelijk is voor 3/4
om de baan heen te kunnen lopen. Goed voor de bereikbaarheid en heel leuk om de baan van alle kanten te kunnen
bekijken :).

Meteen alvast even de lichtslangen gemonteerd, zodat er straks weer goed zicht is bij een eventuele treinramp :D,

Nu eerst even nadenken waar de steundraden e.d. gekoppeld gaan worden.

vr gr Arie












Re: UPDATE 18-01-2014 Stadsbahn 2 "Ruwbouw schaduwstation 3" dolphin (Arie)
blijf het een geweldige baan vinden. super om maar 1 project op deze afmeting te maken. Zie banen vaak zo vol gepropt.



maikel