Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: UPDATE 17-06 Stadsbahn 2 "Verder met energiestation en aansl." dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 17-06 Stadsbahn 2 "Verder met energiestation en aansl." dolphin (Arie)
Afgelopen dagen weer wat verder gewerkt aan het energie-station en het overbrengen van de
groepen 12 volt gelijkstroom en 16 volt wisselstroom naar de baan.
Ook de terugmelders van stadsbahn 1 weer in las dozen gebracht.

In bestelling staat nog een rol 2.5mm2 rood, als dit binnen is kunnen de voedingen
( 12 volt/16 volt en de baanspanning Ecos) aangesloten worden op Stadsbahn 1.

Rijden komt steeds dichterbij  :D :D :D :D ;), vr gr Arie





Re: UPDATE 17-06 Stadsbahn 2 "Verder met energiestation en aansl." dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 17-06 Stadsbahn 2 "Verder met energiestation en aansl." dolphin (Arie)
Lekker strak gemonteerd allemaal Arie  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: UPDATE 17-06 Stadsbahn 2 "Verder met energiestation en aansl." dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ziet er netjes uit, ook de goten mooie dicht, van de stopkontakten.

Ga zo door  :)

Gr Einte
Re: UPDATE 17-06 Stadsbahn 2 "Verder met energiestation en aansl." dolphin (Arie)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: UPDATE 17-06 Stadsbahn 2 "Verder met energiestation en aansl." dolphin (Arie)
Zeer profesioneel gemaakt.
Alles netjes weg gewerkt geeft minder kans op storingen.
Een goed voorbeeld hoe het kan en eigenlijk hoe het moet met de bedrading.
Re: UPDATE 17-06 Stadsbahn 2 "Verder met energiestation en aansl." dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Ook de aanleg van de bedrading ziet er geweldig uit, later zie je hier wel niets meer van maar het voordeel van netjes werken blijft betrowbaar en bij storingen weer goed terug te vinden! :thumbup:
Hopelijk komen de treinen op jouw baan nu weer snel in beweging!? :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: UPDATE 17-06 Stadsbahn 2 "Verder met energiestation en aansl." dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Het ziet er weer allemaal toppie uit :thumbup:, mooi strak afgewerkt.

Gr.
Piwie.
Re: UPDATE 19-06 Stadsbahn 2 "Stadsbahn 1 weer onder stroom" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 19-06 Stadsbahn 2 "Stadsbahn 1 weer onder stroom" dolphin (Arie)
We komen steeds dichter in de buurt om te gaan rijden B).

Stadsbahn 1 staat inmiddels weer onder stroom. 12 volt gelijkstroom voor de verlichting, 16 volt wisselstroom voor seinen en wissels.
Dit baanvak wordt gevoed door de interne booster van de Ecos 50200.






Re: UPDATE 19-06 Stadsbahn 2 "Stadsbahn 1 weer onder stroom" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Dat is weer een vertrouwd gezicht lang geleden  8o

Dat geeft wel weer een hoop plezier in het bestaan van je baan  :)

Is er niks beschadigt in de verbouwing etc???

Gr Einte
Re: UPDATE 19-06 Stadsbahn 2 "Stadsbahn 1 weer onder stroom" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 19-06 Stadsbahn 2 "Stadsbahn 1 weer onder stroom" dolphin (Arie)
Citaat van: Einte op woensdag 19 juni 2013, 19:52:22
Hallo Arie,

Dat is weer een vertrouwd gezicht lang geleden  8o
Dat geeft wel weer een hoop plezier in het bestaan van je baan  :)
Is er niks beschadigt in de verbouwing etc???

Gr Einte

Hoi Einte,

Na al het bedraden en ruwbouw is het inderdaad wel heel leuk weer iets te zien werken :D.
Er is eigenlijk niets kapot gegaan tijdens verhuizen en de opbouw van de schaduwstations. Het enige is
een bovenleiding paaltje en een kapje van een lantaarn kwijt. Mag niet klagen dus.

Het rijden is nog wel even weg, alle terugmelders van stadsbahn 1 moeten nog en de laatste winding met overloopwissels in
de klimring is nog niet gereed.

Maaaaaaar, we komen nader,

vr gr Arie
Re: UPDATE 19-06 Stadsbahn 2 "Stadsbahn 1 weer onder stroom" dolphin (Arie)
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: UPDATE 19-06 Stadsbahn 2 "Stadsbahn 1 weer onder stroom" dolphin (Arie)
Heb afgelopen paar dagen je topic met 8o zitten bekijken. Schitterend!

groet, Frank
Re: UPDATE 19-06 Stadsbahn 2 "Stadsbahn 1 weer onder stroom" dolphin (Arie)
Hallo Arie ,

Allereerst wil ik je dikke proficat wensen met je bedrading het is echt proper.
Nu mijn volgende vraag is welke maten je hebt besteld van kabelgoten.(die grijze)

vriendelijke groeten
Benny
Re: UPDATE 19-06 Stadsbahn 2 "Stadsbahn 1 weer onder stroom" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 19-06 Stadsbahn 2 "Stadsbahn 1 weer onder stroom" dolphin (Arie)
Hoi Benny,

30mm breed 34 mm hoog incl. deksel

vr gr Arie


Citaat van: gunmax1 op woensdag 19 juni 2013, 20:22:13
Hallo Arie ,

Allereerst wil ik je dikke proficat wensen met je bedrading het is echt proper.
Nu mijn volgende vraag is welke maten je hebt besteld van kabelgoten.(die grijze)

vriendelijke groeten
Benny
Re: UPDATE 19-06 Stadsbahn 2 "Stadsbahn 1 weer onder stroom" dolphin (Arie)
thanks  :thumbup:
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Tijdens het koppelen met UTP kabels van de S88 10 tot 15 krijg ik een probleem.  Er komt in de Ecos een soort spookmelding binnenkomt
( meestal 1 vinkje hoger als de terugmelder, bijv. bij terugmelder 9.12 krijgt ik als spookmelding 9.13 binnen, soms knippert deze ).

Als ik de S88'ers vanaf nr. 15 afkoppel herstelt dit zich als ik ongeveer bij afkoppelen nummer 12 ben.

Het lijkt er op dat de lengte van de UTP kabels me begint op te breken. Vanaf de Ecos naar s88 1 zit bijvoorbeeld 5 meter UTP. Als ik deze vervang
voor een kabel van 2 meter is het probleem weg 8o.

Is er een bepaalde max aan te gebruiken S88'ers? Is er een max. aan de lengte van de UTP kabels?

Ik denk er sterk over om de S88'ers 10 t/m 15 te verplaatsen, zodat dit kan worden aangesloten met een kortere kabel.
En de kortere aansluiting naar de Ecos te handhaven. Ook al zit deze kortere kabel me dan een beetje in de weg.

Het totale aantal S88'ers komt op 17 of 18. Ik hoop door deze wijziging, dat deze uiteindelijk ook nog gaan werken.

Voor de goede orde, werk ik met s88'ers van digirails met dubbele diode truc, een Ecos 50200 en Koploper,

vr gr Arie
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Hoi Arie.

Zoveel verstand hebben wij er ook niet van helaas.Wij hebben 9 S88 aangesloten en het werkt met loconet.We hadden kaart 1 tm 5 voorzien van 1 S88LN en dan kaart 6 tm 9 met een tweede S88LN.Misschien dat daarin de oplossing zit door de zaak te scheiden?

Harald & Alex
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Hoi Arie

Dit is een vervelend probleem, ik heb als S88 die van marklin, viessman en van Rosoft, zijn allemaal compatibel. Ik heb ze middels een HSI88 (kan je 3 richtingen mee uit) aangesloten met UTP waarvan de middelste zelfs een lengte heeft van 8 mtr. en alles werkt perfekt dus of het aan de lengte van de UTP kabel ligt betwijfel ik.
Je aansluitingen zien er netjes uit maar ik zou het toch in die richting zoeken. veel succes.
Mvg
Koos
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Hi Arie,

De lengte van de UTP kabel heeft nagenoeg geen invloed.
In computer netwerken worden wel honderden meters gebruikt zonder problemen.
Zie voor enig inzicht (reactie 5123):
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=15672.msg740846#msg740846

Groet
Harald
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Citaat van: Haradigi op zaterdag 22 juni 2013, 14:38:02
Hi Arie,

De lengte van de UTP kabel heeft nagenoeg geen invloed.
Zie voor enig inzicht (reactie 5123):
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=15672.msg740846#msg740846

Groet
Harald

Hoi Harald ( en eerdere recties)

Bedankt voor de info, Ik gebruik de S88 N op de digirails DR4088. Ondanks dat de lengte minder belangrijk lijkt,
is het probleem echt opgelost als ik de 5 meter kabel vanaf de Ecos vervang. Stuk kan die 5 meter kabel niet zijn,
want als ik tot S88 9 aansluit in combi met de 5 meter naar de Ecos werk alles gewoon. Vandaar mijn conclusie,
dat de kabels bij elkaar te lang zijn.
Zoals de zaak nu is opgesteld is er ook een kabel van 3 m3ter nodig tussen s88 9 en de rest, om zelfs de schijn van een komend probleem te vermijden denk ik daarom,
om de grondplaat voor de s88 10 t/m 17 te verplaatsen,

vr gr Arie
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Hi Arie,

Heb je die UTP kabel zelf voorzien van RJ45 stekkertjes ?
Want als er een te groot stuk niet getwist is kan daar nu net misschien wel een storing opgepikt worden.

Groet
Harald
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Citaat van: Haradigi op zaterdag 22 juni 2013, 14:55:31
Hi Arie,

Heb je die UTP kabel zelf voorzien van RG45 stekkertjes ?
Want als er een te groot stuk niet getwist is kan daar nu net misschien wel een storing opgepikt worden.

Groet
Harald


Hoi Harold, zijn gewoon de standaard blauwe kant en klare UTP kabels met RG45 stekker,

vr gr Arie
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Hi Arie,

Zojuist je foto's even goed bekeken en hieruit blijkt dat je de 230V voeding gelukkig op een andere plank hebt gemonteerd.
Maar wel een vraagje, hoe lang zijn de stukken UTP tussen die rij coders bij jou, opgerold in die kabelgoot ?
Heb je ergens een lichtdimmer zitten of een slechte starter van een TL-buis?

groet
Harald
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Citaat van: Haradigi op zaterdag 22 juni 2013, 15:25:36
Hi Arie,

Zojuist je foto's even goed bekeken en hieruit blijkt dat je de 230V voeding gelukkig op een andere plank hebt gemonteerd.
Maar wel een vraagje, hoe lang zijn de stukken UTP tussen die rij coders bij jou, opgerold in die kabelgoot ?
Heb je ergens een lichtdimmer zitten of een slechte starter van een TL-buis?

groet
Harald

Hoi Harald,

Inmiddels heb ik de plaat met S88 10 t/m 15 toch maar voor de zekerheid verplaatst. Nu is dat nog een simpele ingreep, op een later
moment als deze al is aangesloten bijna ondoenlijk. Baad het niet, het schaad ook niet :D.

Door deze ingreep en de kabel rechtstreeks naar de Ecos heb ik nu devolgende ( en werkende) situatie.
Vanaf de Ecos 2 m UTP naar S88 1. In de ondergoot 4 x een 2 meter UTP en de rest allemaal met een 1m kabel.

Er zitten geen TL met starters en de dimmers voor de verlichting in het plafond zitten in de wand. Ver van de treinbaan verwijderd.
Ik heb zoveel mogelijk spanningsgroepen gesplitst en zo ver mogelijk van de S88 aansluitingen gelaten.

Het werkt nu, dus laat ik het nu maar rusten, bedankt voor het meedenken,

vr gr Arie



Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Ik meen me te herinneren dat in tilly's draadje vele uren, dagen, weken erover zijn gegaan met spookmeldingen. Totdat bleek dat de voeding van de s88's niet stabiel bleek te zijn. Ik meen dat hij deze toen heeft vervangen door een computer voeding, of andere gestabiliseerde voeding. En zijn problemen waren toen weg. Dimmers en starters en andere zware of schakelende apparatuur kan slechte gevolgen hebben. Een computervoeding moet deze schommelingen/pieken en dalen weghalen want anders gaat de computer zelf ook kapot. Dit was volgens mij bij tilly ook het probleem.

klikje naar de betreffende post waar de mededeling werd gedaan. vele paginas daarvoor is besteeds aan het zoeken naar een oplossing voor sporadische meldingen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Edit: Ik zie dat het nu werkt. Dat is mooi! Maar dit hierboven is sowieso iets om mee te nemen mocht je opnieuw problemen krijgen.
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
goed dat het werkt.Met de ecos helpt ook wel 1 module meer uitlezen (alhoewel die niet bestaat)  en FTP kabel gebruiken.Heb hier een kabel van 6 meter lengte en geen enkel probleem.Ik voed wel mijn S88 modules allemaal met een massa.Is ook nodig bij de diodetruc.En de S88 kabels maak ik zelf.Trouwens zijn al mij digitale massa's op 1 leiding verbonden.Heb ik geen last van  schommelingen bij het nulpotentiaal.En laat dat nou meestal een probleem zijn bij spookmeldingen.
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Citaat van: Sebas op zaterdag 22 juni 2013, 16:46:59
Ik meen me te herinneren dat in tilly's draadje vele uren, dagen, weken erover zijn gegaan met spookmeldingen. Totdat bleek dat de voeding van de s88's niet stabiel bleek te zijn. Ik meen dat hij deze toen heeft vervangen door een computer voeding, of andere gestabiliseerde voeding. En zijn problemen waren toen weg. Dimmers en starters en andere zware of schakelende apparatuur kan slechte gevolgen hebben. Een computervoeding moet deze schommelingen/pieken en dalen weghalen want anders gaat de computer zelf ook kapot. Dit was volgens mij bij tilly ook het probleem.

klikje naar de betreffende post waar de mededeling werd gedaan. vele paginas daarvoor is besteeds aan het zoeken naar een oplossing voor sporadische meldingen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Edit: Ik zie dat het nu werkt. Dat is mooi! Maar dit hierboven is sowieso iets om mee te nemen mocht je opnieuw problemen krijgen.

Dank je Sebas, Bij mij lopen de S88'ers via de Ecos 50200, ze hebben dus geen aparte voeding, vr gr Arie
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
ik zie dat je ook allemaal esu boosters hebt.Heb je alle massadraden NA de boosters met elkaar verbonden ? Ook deze van de ecos ? Ik heb ook alles afgeregeld (met de aanduiding op de ecos) op 19 volt.Blijkt alles stabiel te werken.
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Citaat van: bellejt op zaterdag 22 juni 2013, 17:06:29
ik zie dat je ook allemaal esu boosters hebt.Heb je alle massadraden NA de boosters met elkaar verbonden ? Ook deze van de ecos ? Ik heb ook alles afgeregeld (met de aanduiding op de ecos) op 19 volt.Blijkt alles stabiel te werken.

Hoi Bellejt, De massa draden heb ik inderdaad allemaal verbonden na de boosters, ook die van de interne booster van de Ecos. Bij mij staan de
boosters afgesteld op 17,5 volt, kan ik die beter nog wat verhogen,  vr gr Arie
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Fijn te zie dat je o zo herkenbare station weer in bedrijf is! Je bouwwijze, ook die van de energiecentrale, ziet er zeer degelijk uit. Een genot om dat te zien. Ik kan me haast niet voorstellen dat de lengte van je UTP-kabels de oorzaak zijn. Tijdelijk heb ik er eens één van 12m tussen gelegd en zelfs dat maakt niets uit.

groet,
Michiel
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Toevallig was bij mij ook de spanning verlaagd omdat ik de ecos in reparatie had gedaan.Stond ook op 17 V en spookmeldingen.Na het verhogen op 19 V ,ook de boosters, geen problemen meer.Het proberen waard hé.
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Kijk dit bericht van Johnny is nu een schoolvoorbeeld van het belang van het Forum. :thumbup:

Klasse mannen  :thumbup:

Groet, Ronald
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Bedankt voor het meedenken allemaal, daar is zoals Ronald terecht opmerkt het forum perfect voor geschikt.

Voorlopig trek ik de volgende eindconclusie, die proef ondervinderlijk is vast gesteld.

Ik werk met Digirail S88 en een Ecos 50200 / koploper met Originele Ecos boosters. De s88 en wissels/seinen signalen
gaan dus via de Ecos.
De lengte van de UTP kabels is WEL van belang in deze setting. Na het inkorten van de 5 m naar 2 meter vanaf de Ecos
en het verplaatsen van de plaat met S88 10 t/m 17 ( nog 2 meter gewonnen) werkt alles namelijk weer perfect.
Ik wil nog wat 1 meter kabels vervangen voor 50cm kkabels, zodat er weer een meter of 3 gewonnen wordt.
Hero ( Robin) komt nog een keertje meestoeien. De bedoeling is dan de de voeding van de S88 ( extra) aan te sluiten op de laatste
S88, zodat er een ringleiding ontstaat.

Vandaag heb ik de terugmelders van Stadsbahn 1 allemaal naar de S88'ers gebracht. Nu alleen nog de verbindingen naar de
klimring aansluiten. Rijden komt nu we heel dichtbij :D ;).

vr gr Arie
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Het moment dat dat treintje weer zijn weg gaat zoeken. Heerlijk moet dat zijn. Fijn dat het allemaal werkt nu!
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

De blauwe UTP kabels zijn erg gevoelig voor draad breuken, op zich worden in netwerken lange lengtes gebruikt tot ongeveer 100 meter.
Het verschil zit hem echter in alle tussen liggende connectors, daardoor neemt de lengte af.

Je zou ook om de beurt de kabels kunnen vervangen en kijken of er een rotte appel tussen zit.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Peter,

Alleen worden de UTP kabels nu niet voor netwerk verkeer gebruikt. ;)
Maar volgens mij heeft Arie momenteel geen enkel probleem.
Hij wil alleen alle overbodige lengte eruit hebben na deze waarschuwing.

Robin
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Klopt Robin.

Ik wilde alleen aangeven dat deze blauwe kabels veel kabel breuken hebben en dat de weerstand doormidden van de vele connectoren toe neemt.

Maar mooi dat het nu goed werkt  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
Citaat van: degeluidsman op donderdag 27 juni 2013, 22:16:33
Klopt Robin.

Ik wilde alleen aangeven dat deze blauwe kabels veel kabel breuken hebben en dat de weerstand doormidden van de vele connectoren toe neemt.

Maar mooi dat het nu goed werkt  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter, bedoel je dan UTP kabels in het algemeen, of specifiek de blauwe?

Zoals Robin al aangaf is het na inkorten van de kabels weer gaan werken.
Ik wil voor de zekerheid nog wat kortere kabels gebruiken op een paar plaatsen,


vr gr Arie
Re: UPDATE 22-06 Stadsbahn 2 "Help! Spookmeldingen S88 > 12" dolphin (Arie)
of het nu blauwe,oranje of anders kleurige zijn speelt geen rol.Wat wel belangrijk is : soepele kabels en niet de stijve éénaderige.Dat heb ik proefondervindelijk vastgesteld.Het beste is de blauwe FTP soepel.Die heeft gewoon ook een mantel en vangt dus niet alle rotzooi op van voedingskabels die in de buurt liggen.En natuurlijk is steeds hoe korter hoe beter maar dat geld eveneens voor de S88 draadjes naar elke S88 detector.En dan daarbij de dubbele diodetruc is ook belangrijk.
Re: UPDATE 29-06 Stadsbahn 2 "Aanschaf HK draaischijf" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 29-06 Stadsbahn 2 "Aanschaf HK draaischijf" dolphin (Arie)
Afgelopen week heb ik bij Henk Kooiman het technische deel van zijn kindje "de HK draaischijf" opgehaald.
Een tijdje geleden heb ik een demo van de schijf gezien bij Hobby in praktijk in Werkendam.
Wat een mooi staaltje huisvlijt deze schijf. Heel verfijnd en toch robuust uitgevoerd. Superstil en met componenten vervaardigd
die je gewoon overal kan bestellen.

Bij Wim "de Dijk" draait de schijf inmiddels en kun je zien hoe stil en perfect deze werkt.

Omdat dit alleen het technische deel betreft, dien je zelf een brug en kuil te maken ( of je gebruikt een defecte bestaande schijf).
Ik denk een beetje over, om een dichte schijf te maken ( geen kuil) maar moet eerst nog onderzoeken wat er voor draaischijven werden gebruikt in de periode 1 en 2.
Eerst maar eens een printplaat bestellen bij K Moerman ( draai15) hiermee gaat de schijf aangestuurd worden.

Overigens moet de schijf nog een tijdje wachten, omdat dit gepland staat in het laatste stuk wat gebouwd gaat worden  :D ;).

vr gr Arie



Re: UPDATE 29-06 Stadsbahn 2 "Aanschaf HK draaischijf" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Mooie schijf, hier ga je veel plezier aan beleven.

Gr.
Piwie.
Re: UPDATE 29-06 Stadsbahn 2 "Aanschaf HK draaischijf" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Wat ik op filmpjes gezien heb is inderdaad heel mooi en stiller dan de standaard schijven. Ik vind het ook mooi dat je helemaal zelf kunt bepalen hoe je de schijf inricht.
Dit zal prima bij jouw baan passen. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijk resultaat.
Re: UPDATE 30-06 Stadsbahn 2 "Eerste proefrit filmpje" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 30-06 Stadsbahn 2 "Eerste proefrit filmpje" dolphin (Arie)
Vandaag was het dan eindelijk zover  :-), de eerste proefrit van schaduwstations en stadsbahn 1 :D.
Door Stadsbahn 1 nu even te misbruiken als kopstation, kan er met keertreinen test gereden worden.
De aansluiting aan de linkerzijde en het verhoogde S-bahn station zijn voor komende winter.

Nog niet alles goed ingesteld in koploper, maar redelijk foutloos rijden ze nu rond.

vr gr Arie


Re: UPDATE 30-06 Stadsbahn 2 "Eerste proefrit filmpje" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Mooi filmpje, alleen mis nog je hele stad achter het station  8o
Wordt die later er aan gebouwd als je met alles klaar bent?

Hoeveel schoonmaak wagons hen heb je rond rijden? Tel er nu 3.

Gr Einte
Re: UPDATE 30-06 Stadsbahn 2 "Eerste proefrit filmpje" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Net even je filmpje bekeken en in 1 woord "GEWELDIG"

Dat we er maar veel mogen bekijken in de toekomst.  :thumbup:

Groet,
Erik
Re: UPDATE 30-06 Stadsbahn 2 "Eerste proefrit filmpje" dolphin (Arie)
Arie, zit ik nu naar een film van jou of John te kijken?  ;)

Maar zonder dollen, complimenten het ziet er allemaal gelikt uit en gelukkig werkt het ook allemaal weer.
Re: UPDATE 30-06 Stadsbahn 2 "Eerste proefrit filmpje" dolphin (Arie)
Was weer heerlijk genieten Arie zoals we uiteraard altijd van je gewend zijn.
Naar dit soort baantjes zou ik uren stil op een stoeltje kunnen genieten van al het moois wat er op de baan te zien is.

Een woord - schitterend  :thumbup:

Mvg: Alex
Re: UPDATE 30-06 Stadsbahn 2 "Eerste proefrit filmpje" dolphin (Arie)
Ha die Arie.
Geweldig en mooi om te zien dat de eerste loc bewegingen op jouw baan nu al gezien kunnen worden.
Geeft natuurlijk ook een heerlijk gevoel om na al die tijd bouwen, nu eindelijk weer eens wat andere beweging op de baan te zien dan jouw noeste werkzaamheden! :P

Veel plezier met het rijden en succes met de verdere bouwwerkzaamheden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: UPDATE 30-06 Stadsbahn 2 "Eerste proefrit filmpje" dolphin (Arie)
Héél fraai !
'k Zie met belangstelling de volgende update(s) tegemoet...
Re: UPDATE 30-06 Stadsbahn 2 "Eerste proefrit filmpje" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 30-06 Stadsbahn 2 "Eerste proefrit filmpje" dolphin (Arie)
Bedankt voor de leuke reacties. Het is inderdaad heel leuk om na al dat bouwen en bedraden eens iets te kunnen zien
rijden. vr gr Arie

Citaat van: Einte op zondag 30 juni 2013, 21:37:55
Hallo Arie,

Mooi filmpje, alleen mis nog je hele stad achter het station  8o
Wordt die later er aan gebouwd als je met alles klaar bent?

Hoeveel schoonmaak wagons hen heb je rond rijden? Tel er nu 3.

Gr Einte

Hoi Einte, de stad komt op een later tijdstip weer terug achter het S-bahn station, nu ligt hij veilig op zolder opgeborgen.
Er rijden, zeker nu zo in het begin wel 6 schoonmaakwagons rond. De bedoeling is deze vast in de dienstregeling op te nemen.

vr gr Arie

Citaat van: Aliebengalie op maandag 01 juli 2013, 04:23:26
Was weer heerlijk genieten Arie zoals we uiteraard altijd van je gewend zijn.
Naar dit soort baantjes zou ik uren stil op een stoeltje kunnen genieten van al het moois wat er op de baan te zien is.

Een woord - schitterend  :thumbup:

Mvg: Alex

Hoi Alex, je bent welkom hoor, vr gr Arie

Citaat van: wimdekker op zondag 30 juni 2013, 21:58:08
Arie, zit ik nu naar een film van jou of John te kijken?  ;)

Maar zonder dollen, complimenten het ziet er allemaal gelikt uit en gelukkig werkt het ook allemaal weer.

Hoi Wim, heb ik dan zoveel van John gepikt 8o :D ;), vr gr Arie
Re: UPDATE 30-06 Stadsbahn 2 "Eerste proefrit filmpje" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 30-06 Stadsbahn 2 "Eerste proefrit filmpje" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Al jou inspanningen worden ruimschoots beloont, man man man wat heb je het goed voor elkaar.

Top dat de eerste treinen weer hun rondjes kunnen rijden, geniet ervan  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: UPDATE 30-06 Stadsbahn 2 "Eerste proefrit filmpje" dolphin (Arie)
CiteerHoi Wim, heb ik dan zoveel van John gepikt   , vr gr Arie

Haha, nee Arie, maar jullie manier van werken is allebei een schoolvoorbeeld voor bouwend nederland  :D