Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: UPDATE 10-03 Stadsbahn 2 "Ring 6 en definitief baanplan" dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Prachtig om te zien hoe de nieuwe baan en het oude gedeelte weer wordt samen gevoegd tot één geheel! :)
Natuurlijk kom je wel weer wat nieuwe "uitdagingen" tegen maar ook die worden weer prachtig opgelost.

Het setje ketelwagons van Trix is weer een hele mooie set en een prachtige aanwinst op de baan.

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: UPDATE 10-03 Stadsbahn 2 "Ring 6 en definitief baanplan" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 10-03 Stadsbahn 2 "Ring 6 en definitief baanplan" dolphin (Arie)
Citaat van: ernstcramer op donderdag 28 maart 2013, 23:58:21
Kon je dat roest spuiten inderdaad zo op de baan zelf doen zonder de andere scenery af te plakken? Krijg je dan geen waas waar je dat niet wil hebben?

Verder wordt het erg mooi, en zijn het leuke overzicht foto's!  :thumbup:

Hoi Ernst, kwestie van een vaste hand :D. Door de bak van het S-bahn station kon het zonder afplakken ;) vr gr Arie
Re: UPDATE 10-03 Stadsbahn 2 "Ring 6 en definitief baanplan" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 10-03 Stadsbahn 2 "Ring 6 en definitief baanplan" dolphin (Arie)
Met de paasdagen een hoop andere zaken in en om het huis aangepakt, toch nog een klein beetje tijd voor de baan gevonden.
1 1/2 spoor inmiddels geballast van het S-bahn station. Op de foto is de verlijming met vloeibaar rubber nog nat ( wit).

Als het ballasten gereed en droog is komt de airbrush met roest nog een keertje langs :P

vr gr Arie

Re: UPDATE 10-03 Stadsbahn 2 "Ring 6 en definitief baanplan" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Een mooi begin, ga je de hele baan op deze manier doen?

Lijkt me een hoop werk, maar wel mooi zo :)

Gr. Einte
Re: UPDATE 10-03 Stadsbahn 2 "Ring 6 en definitief baanplan" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 10-03 Stadsbahn 2 "Ring 6 en definitief baanplan" dolphin (Arie)
Citaat van: Einte op maandag 01 april 2013, 19:40:18
Hallo Arie,

Een mooi begin, ga je de hele baan op deze manier doen?

Lijkt me een hoop werk, maar wel mooi zo :)

Gr. Einte

Gelukkig alleen het zichtbare deel Einte :D je zou alle schaduwsporen zo moeten doen  8o. Het grootste gedeelte van het zichtdeel
kan ik zo hergebruiken van stadsbahn 1. Maar de delen die nog nieuw komen moeten wel op deze manier. Zeker de C-rail vergt heel veel tijd,
maar je, anders is de baan veel te snel klaar ;) vr gr Arie   nb ik zag weer een mooie kleimuur bij je verschijnen.
Re: UPDATE 10-03 Stadsbahn 2 "Ring 6 en definitief baanplan" dolphin (Arie)
Arie,

Dat balasten maak een wereld van verschil, het is een monikkenwek maar het loont.
Het ziet er tot nu toe al top uit :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Sucses en geduld met de rest,bouw ze.

grt Johan
Re: UPDATE 10-03 Stadsbahn 2 "Ring 6 en definitief baanplan" dolphin (Arie)
Ik blijf toch een heel groot fan van je werk, Arie. TOP!  :thumbup:
Re: UPDATE 06-04 Stadsbahn 2 "bovenleiding/kappen S-bahn st." dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 06-04 Stadsbahn 2 "bovenleiding/kappen S-bahn st." dolphin (Arie)
Beste spoorvrienden:

Inmiddels is het ballast droog en voorzien van nieuwe roestwaas met de airbrush. De bovenleiding rijdraden opnieuw aangebracht en
weer groen geverfd. De glazen S-bahn stationskappen zitten ook weer op hun plaats, weer een vertrouwd beeld nu :).

Dit (bestaande) deel kan nu worden geplaatst haaks op de klimring, in het verlengde van de kamer. Maaaaaaaaaaaaar, eerst nog een
verduisteringsgordijn of rolluik ( afhankelijk van de prijs) op het Velux dakraam plaatsen ( straks kan ik er haast niet meer bij).

vr gr Arie












Nog een oude foto van de C-rail in het station, deze ligt hier bijna gelijk met de perronrand 8o. Met K-rail toch een stuk mooier ;)
Re: UPDATE 06-04 Stadsbahn 2 "bovenleiding/kappen S-bahn st." dolphin (Arie)
Zoals vanouds: Schitterend :important:
Re: UPDATE 06-04 Stadsbahn 2 "bovenleiding/kappen S-bahn st." dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 06-04 Stadsbahn 2 "bovenleiding/kappen S-bahn st." dolphin (Arie)
Hey Arie,

Geweldig hoe jij je baan opbouwt  :thumbup: :thumbup:
Velux heeft zeer goede verduisterings-gordijnen dan komt er geen zon licht meer naar binnen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: UPDATE 06-04 Stadsbahn 2 "bovenleiding/kappen S-bahn st." dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Weer een bekent uitzicht, lang geleden.
Mooi resultaat met die K rails.

Gr Einte
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Na zeer snelle levering van het Velux rolluik is het dan eindelijk zover, dat stadsbahn 1 op zijn plaats gemonteerd kan worden.
Hij sluit nu aan op de klimring. Duidelijk is op de foto's te zien, dat alles nu extreem goed bereikbaar blijft. De baan is lekker hoog, zodat
je er mooi overheen kijkt. De bedoeling is dat je voor 3/4 rond de baan kan lopen. Door de hoogte verschillen die later komen,
kun je dan niet de hele baan in 1 keer overzien ( sommige delen wel). Ik denk dat dit een mooie diepte gaat geven.

vr gr Arie





Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Hoi Arie

Ziet er netjes en solide uit. Er vooral erg groot.  :D
Was je van plan nog iets te doen aan de witte schuine kant?
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Hoi Arie alles ziet er zo als altijd Prima uit :D

Mvg
Frank
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Citaat van: pab op woensdag 17 april 2013, 20:08:34
Hoi Arie

Ziet er netjes en solide uit. Er vooral erg groot.  :D
Was je van plan nog iets te doen aan de witte schuine kant?

Hoi Piet, dank je, de bedoeling is om een stukje achterwand met wolkenbehang te maken
voor de schuine kant. De baan wordt dan optisch wel iets korter, maar houd minder abrupt op ;)

vr gr Arie
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Tjonge, wat pas je dat mooi in  :thumbup:
Even een vraag over die aansluiting op je railspiraal: het lijkt alsof je van  alle stationssporen uiteindelijk naar een 2-sporig tracé gaat. klopt dat? En ligt dit dan niet ook deels in een stijging?
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Hoi Ernst, bedankt, de voorste 6 opstelsporen gaan inderdaad terug naar twee de spiraal in.
Er zit inderdaad een lichte stijging in de aanloop naar de 6 sporen. vr gr Arie


Edit Fred, citaat verwijderd, was hele vorige bericht.
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Arie,

Ik snap nu pas precies hoe het uiteindelijk wordt. Dit is echt heel mooi zoals alles bereikbaar blijft. Nu kun je tot je 110e, en misschien wel langer, door met de hobby :D
Met je opmerking over de dieptewerking ben ik het helemaal eens. Hoe mooi de achtergrond ook, altijd is er wel een vreemde hoek te zien. Bij jou is er werkelijk ruimte. Ik ben heel benieuwd hoe dat er straks gaat uitzien. Met de juiste belichting moet je dan schitterende foto's kunnen maken.
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
 :D :D :D, Dank je Arjan, ik wil alvast wel tekenen voor dat 110 en misschien langer  >:-D vr gr Arie

EDIT Ad: citaat van geheel vorig bericht verwijderd. Dit verbetert de leesbaarheid van het topic.
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Draadje tot nu toe gemist. :(
Ben bij het begin begonnen, reuze leerzaam wat ik allemaal zag.  :thumbup:
Vanaf nu zal ik het inspirerend draadje blijven volgen.
Succes met de verdere werkzaamheden.
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op woensdag 17 april 2013, 22:49:44
...Er zit inderdaad een lichte stijging in...

Had ik dan dus goed gezien  ;) ben je niet bang voor ontsporingen met en in een stijging en met wissels er in?
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Arie, wat een ingenieus station heb je toch!
In een woord GEWELDIG!
Eigenlijk al een baan op zich.

Blijf dit zeker volgen,

Gr.Wim
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Citaat van: ernstcramer op zaterdag 27 april 2013, 22:46:01
Citaat van: dolphin op woensdag 17 april 2013, 22:49:44
...Er zit inderdaad een lichte stijging in...

Had ik dan dus goed gezien  ;) ben je niet bang voor ontsporingen met en in een stijging en met wissels er in?

Hoi Ernst, ben ik niet bang voor, op Stadsbahn 1 nooit problemen meegehad, en nu is de stijging heel gelijkmatig en minder. Vr gr Arie
Re: UPDATE 17-04 Stadsbahn 2 "Definitief plaatsen Stadsbahn 1/klimri" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ik heb eens lekker op mijn gemak naar je werkzaamheden gekeken en ik heb ervan genoten  :thumbup:
Je hebt een geweldige mooie baan en je bouwt erg mooi en je brengt veel details aan.
Ik heb zelf ook K-rails, ik vind dat mooier als C-rails. De ballast kan je veel mooier aanbrengen en met flexrails kan je zelf je eigen bochten maken, sorry hoor even fans onder elkaar... >:-D >:-D

Zie graag je volgende up-date weer.

Groeten Ronald  :)
Re: UPDATE 12-05 Stadsbahn 2 "Spoorbruggen vanaf het water" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 12-05 Stadsbahn 2 "Spoorbruggen vanaf het water" dolphin (Arie)
Bedankt voor de mooie reacties weer. Afgelopen weken even stoom afgeblazen. We zijn 2 weekjes het water op geweest.
Nederland is zo mooi vanaf het water, je kunt bijna overal komen. Uniek in de wereld. We hebben gekozen voor een trip
door de Hollandse rivieren. T.W. Lek / Nederrijn Gelderse IJssel en via Randmeren en vecht weer terug.
De nodige spoorbruggen vanaf de onderzijde bewonderd :P, de nieuwste en de meest opvallende hieronder geplaatst.

Vandaag ga ik onder de spoorbaan eens puzzelen waar en hoe ik het ijkspoor maak en een spoor om treinstellen samen te stellen en
het schaduwstation in te kunnen laten rijden, mogelijk neem ik deze 2 functies binnen 1 spoor op ;).

vr gr Arie



Spoorbrug Arkel, waarbij de bovenleiding draden blijven hangen, en alleen de brug opengaat.





De nieuwe Spoorbrug over de Gelderse IJssel bij Zwolle
Re: UPDATE 12-05 Stadsbahn 2 "Spoorbruggen vanaf het water" dolphin (Arie)
Zo te zien heb je het leuk gehad :thumbup:
En wat een mooi perspectief vanuit het water zeg!
Re: UPDATE 12-05 Stadsbahn 2 "Spoorbruggen vanaf het water" dolphin (Arie)
Arie,

Prachtige foto's.

Gr.
Piwie.
Re: UPDATE 15-05 Stadsbahn 2 "IJkspoor/opstelspoor nieuwe treinen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 15-05 Stadsbahn 2 "IJkspoor/opstelspoor nieuwe treinen" dolphin (Arie)
Afgelopen dagen aan het puzzelen geweest om een ijkspoor buiten de baan te creëren, wat goed bereikbaar is/blijft.

Uiteindelijk heb ik dit ijkspoor kunnen combineren met het opstelspoor om ( handmatig) nieuwe treinen samen te stellen. Mooi is dat de
nieuwe treinen nu door ze in koploper te activeren, meteen naar het inrijspoor van schaduwstation 1 worden gestuurd ( blok 9) en zo meteen
mee kunnen draaien in de dienstregeling.

Om voldoende doorschiet ruimte buiten het ijkspoor te creeren heb ik links blok 2 aangemaakt ( tafel aangepast) en rechts onder de klimring door.
Het rechter deel onder de klimring door moet ik nog afmaken, hier volgen later foto's van.

Zie op de foto's het voorste spoor parallel aan het onderste schaduwstation 1.

Tot zover...

vr gr Arie









Aan het eind van het spoor wil ik nog een stuk schuimrubber maken, ingeval dat er een loc doorschiet B)
Re: UPDATE 15-05 Stadsbahn 2 "IJkspoor/opstelspoor nieuwe treinen" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Mooi gemaakt, een stukje schuimrubbers is niet nodig,
je kunt ook de laatste stuk ook spanningsloos maken, en met een drukschakelaar de spanning er even opzetten, als de trein door geschoten is  8o :)

Ga zo door.

Gr Einte
Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
Dag spoorvrienden,

Op het moment staat de bouw en de updates op een wat lager pitje, maar dat wil zeggen dat er niets gebeurd :P.
De voorbereidingen om het bovendeel/stadsbahn 1 van de baan verder aan te sluiten zijn in volle gang.

Zo heb ik de laatste weken de S88ers 10 t/m 17 van diode truc 1 en 2 voorzien en een goed bereikbaar blijvende
centrale plaats gemaakt om ze te monteren. Ik heb gekozen voor een grondplaat haaks op de voorzijde, precies waar
toch al een steunpoot noodzakelijk is. De lades blijven perfect bereikbaar.

Aankomende week komt een nieuwe doos kabelgoten binnen, zodat we weer verder kunnen.

Ook komt binnenkort de voedingen van verlichting 12 en 16 volt en de voeding van een Ecosboost voor stadsbahn 1
aan de beurt.

Niet spannend en ook niets nieuws, maar toch een paar foto's gemaakt  ;),

vr gr Arie









Re: UPDATE 15-05 Stadsbahn 2 "IJkspoor/opstelspoor nieuwe treinen" dolphin (Arie)
Citaat van: Einte op woensdag 15 mei 2013, 20:33:02
Hallo Arie,

Mooi gemaakt, een stukje schuimrubbers is niet nodig,
je kunt ook de laatste stuk ook spanningsloos maken, en met een drukschakelaar de spanning er even opzetten, als de trein door geschoten is  8o :)

Ga zo door.

Gr Einte

Ik zou er toch een blokje opzetten: Je weet nooit hoe ver iets doorschiet, en het kunnen ook losse wagens zijn. Die rollen gewoon door totdat ze tegen gehouden worden...
Re: UPDATE 15-05 Stadsbahn 2 "IJkspoor/opstelspoor nieuwe treinen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 15-05 Stadsbahn 2 "IJkspoor/opstelspoor nieuwe treinen" dolphin (Arie)
Citaat van: EgMaf op zaterdag 01 juni 2013, 13:55:37
Citaat van: Einte op woensdag 15 mei 2013, 20:33:02
Hallo Arie,

Mooi gemaakt, een stukje schuimrubbers is niet nodig,
je kunt ook de laatste stuk ook spanningsloos maken, en met een drukschakelaar de spanning er even opzetten, als de trein door geschoten is  8o :)

Ga zo door.

Gr Einte

Ik zou er toch een blokje opzetten: Je weet nooit hoe ver iets doorschiet, en het kunnen ook losse wagens zijn. Die rollen gewoon door totdat ze tegen gehouden worden...

Zoiets Egmaf  :D, overigens is dit alleen een ijkblok, dus wagons komen er niet. Ik heb inmiddels al test ijkingen gedaan en kan met de huidige uitloop naar beide kanten
met een grote stoomloc ijken tot ongeveer 120 tot 130km/uur  ;)
vr gr Arie
Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

het ziet er allemaal weer netjes uit :thumbup:

Het is wel jammer dat het uitloopgedeelte niet mooi parallel loopt met het hoofdspoor, ik zou er mij aan blijven storen :D

Groetjes, John
Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
 :) Wat een groot schijnstation ... super ...  :P Zeer mooi en propere ruimte ...  >:-D

Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
Citaat van: Tilly op zaterdag 01 juni 2013, 18:47:16
Hoi Arie,

het ziet er allemaal weer netjes uit :thumbup:

Het is wel jammer dat het uitloopgedeelte niet mooi parallel loopt met het hoofdspoor, ik zou er mij aan blijven storen :D

Groetjes, John

Tja John, zo groot en toch nog ruimte gebrek  8o. Aan de achterzijde was plaats genoeg geweest voor een lang recht ijkspoor van 6.50m.
Maar ik wilde natuurlijk weer perse aan de voorkant :D. Ik heb zelfs een doorsteek onder de klimring doorgemaakt om de lengte aan
de andere zijde van het ijkblok vrij te spelen. Maar nee, ik zal me er niet aan blijven ergeren, ben blij dat het toch nog paste ;), vr gr Arie
Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
En weer een stukje verder ;) vr gr Arie.



Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
 8o 8o 8o tring..... wat een bos touwen weer. Ziet er echt heel strak uit! hahaha digitaal met twee draadjes  :D :D :D
Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Goed bezig zo, kun je er nog wel uit komen??

Gr Einte
Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ziet er weer mooi uit zoals we gewend zijn van je. Vraagje, hoeveel bezetmeldingen heb je totaal op je baan straks aangesloten, het zijn er nog al wat.  :thumbup: :D
Zelf ben ik straks 11 x 16 bezetmeldingen verder, dat vind ik al heel wat maar jij overtreft dit makkelijk met 2 van die joekels van schaduwstations, wow.

Groet,
Erik
Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 01-06 Stadsbahn 2 "Voorbereiding s88/voeding zichtdeel" dolphin (Arie)
Citaat van: Einte op zondag 02 juni 2013, 19:00:59
Hallo Arie,

Goed bezig zo, kun je er nog wel uit komen??

Gr Einte

Lukt net :D, wel jammer dat ALLE draadjes groen zijn ;) vr gr Arie

Citaat van: EKdesign op zondag 02 juni 2013, 20:05:42
Hoi Arie,

Ziet er weer mooi uit zoals we gewend zijn van je. Vraagje, hoeveel bezetmeldingen heb je totaal op je baan straks aangesloten, het zijn er nog al wat.  :thumbup: :D
Zelf ben ik straks 11 x 16 bezetmeldingen verder, dat vind ik al heel wat maar jij overtreft dit makkelijk met 2 van die joekels van schaduwstations, wow.

Groet,
Erik

Hoi Erik, dat zijn er ook heel wat, bij mij blijft de teller straks steken op 18 x 16 terugmeldingen :D ;).

nb Wat een schitterend welvende stationsporen ben je aan het aanleggen op de nieuwe baan, nu begrijk ik wel
dat je helemaal opnieuw start.
Re: UPDATE 10-06 Stadsbahn 2 "S88 10/16 voorbedraad/ IJken filmpje" dolphin (Arie)
Inmiddels de berg groene draadjes aangesloten in de dozen.
Zoals Wasmi al aanhaalde  " digitaal rijden met 2 draadjes " :D.

Het ijkspoor nog iets aangepast. De beide terugmeldsecties verlengt naar 2 x 24272 ipv 1.
Met het ijken van de Hamburger kwam ik er achter dat het Jacobsdraaistel in het midden niet terugmeld ( slipbandjes).
Daardoor werd de melding van een terugmeld secties even onderbroken, kan nooit goed gaan met ijken ;)
Meteen maar even een filmpje gemaakt van de BR 03 geijkt tot 115 km.

vr gr Arie.





Re: UPDATE 10-06 Stadsbahn 2 "S88 10/16 voorbedraad/ IJken filmpje" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 10-06 Stadsbahn 2 "S88 10/16 voorbedraad/ IJken filmpje" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Mooie ijking, ijk jij in een of twee richtingen ?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: UPDATE 10-06 Stadsbahn 2 "S88 10/16 voorbedraad/ IJken filmpje" dolphin (Arie)
Citaat van: degeluidsman op maandag 10 juni 2013, 20:38:54
Hallo Arie,
Mooie ijking, ijk jij in een of twee richtingen ?
Mvg,
Peter / degeluidsman.

Hoi Peter, ik heb nu twee richtingen geijkt. Verder eigenlijk nooit bij nagedacht. Kun je ook 1 richting opijken? En wat is beter,

vr gr Arie
Re: UPDATE 10-06 Stadsbahn 2 "S88 10/16 voorbedraad/ IJken filmpje" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 10-06 Stadsbahn 2 "S88 10/16 voorbedraad/ IJken filmpje" dolphin (Arie)
Je kunt bij instellingen per database ingeven hoe er geijkt moet worden, zelf ijk ik altijd vooruit omdat de loc 99% vooruit rijd.
Sommige loc,s hebben namelijk een ander rijgedrag als ze achteruit rijden.

Ik ijk vanaf de hoogste stap ( meestal maximaal 100 km. ) naar beneden ( 5 km. ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: UPDATE 10-06 Stadsbahn 2 "S88 10/16 voorbedraad/ IJken filmpje" dolphin (Arie)
Hallo Manneke,

:warning: :warning:Effe wat anders bekijk het fimpje nog eens want bij het achteruit van de stoomloc blijft deze een het eind onder het spiraal achter een groen draadtje hangen wat straks voor sluiting kan zorgen. :warning: :warning:

Groet Wim.
Re: UPDATE 10-06 Stadsbahn 2 "S88 10/16 voorbedraad/ IJken filmpje" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 10-06 Stadsbahn 2 "S88 10/16 voorbedraad/ IJken filmpje" dolphin (Arie)
Scherp opgemerkt Wim, een paar dagen zonder gele rakkers werpt zijn vruchten af   >:-D ( geintje Wim cabaret  :D ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: UPDATE 10-06 Stadsbahn 2 "S88 10/16 voorbedraad/ IJken filmpje" dolphin (Arie)
Citaat van: Wim N op maandag 10 juni 2013, 21:03:38
Hallo Manneke,
:warning: :warning:Effe wat anders bekijk het fimpje nog eens want bij het achteruit van de stoomloc blijft deze een het eind onder het spiraal achter een groen draadtje hangen wat straks voor sluiting kan zorgen. :warning: :warning:

Groet Wim.

Ik dacht al, welke oplettende forumbezoeker zal dit opmerken :D , manneke Wim natuurlijk  :P.

De oorzaak is, dat de kabelgoten in de klimring nog niet gesloten zijn. Dit kan over enkele weken als het laatste stuk
tussen klimring en Stadsbahn 1 is aangesloten  ;).

Maar toch bedankt Wim, je zou maar helemaal klaar zijn en een storing krijgen die je niet kunt plaatsen >:-D.

vr gr Arie

Citaat van: degeluidsman op maandag 10 juni 2013, 20:55:30
Je kunt bij instellingen per database ingeven hoe er geijkt moet worden, zelf ijk ik altijd vooruit omdat de loc 99% vooruit rijd.
Sommige loc,s hebben namelijk een ander rijgedrag als ze achteruit rijden.

Ik ijk vanaf de hoogste stap ( meestal maximaal 100 km. ) naar beneden ( 5 km. ).
Mvg,

Peter / degeluidsman.

Bedankt voor de info Peter, ik zal de locs die maar 1 kant oprijden eens ijken, zoals jij aangeeft ;), vr gr Arie
Re: UPDATE 10-06 Stadsbahn 2 "S88 10/16 voorbedraad/ IJken filmpje" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op maandag 10 juni 2013, 21:31:14

Ik dacht al, welke oplettende forumbezoeker zal dit opmerken :D , manneke Wim natuurlijk  :P.
Maar toch bedankt Wim, je zou maar helemaal klaar zijn en een storing krijgen die je niet kunt plaatsen.

vr gr Arie


Hallo Arie,

Ha ha misschien kom ik nu wel voor moderator in aanmerking. :) :) alleen kan ik niet goed vegen. ;) :)

Groet Wim.
Re: UPDATE 10-06 Stadsbahn 2 "S88 10/16 voorbedraad/ IJken filmpje" dolphin (Arie)
Citaat van: degeluidsman op maandag 10 juni 2013, 20:55:30
Je kunt bij instellingen per database ingeven hoe er geijkt moet worden, zelf ijk ik altijd vooruit omdat de loc 99% vooruit rijd.
Sommige loc,s hebben namelijk een ander rijgedrag als ze achteruit rijden.

Ik ijk vanaf de hoogste stap ( meestal maximaal 100 km. ) naar beneden ( 5 km. ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Schlepptender locs hebben doorgaans (50ers en 52ers zijn al een uitzondering) een lagere snelheid achteruit. Bij een 03 is dat 50 km/h. Dus wellicht leuk om dit er ook in te zetten. Een stoomloc rijdt niet altijd schoorsteen voor.
Re: UPDATE 10-06 Stadsbahn 2 "S88 10/16 voorbedraad/ IJken filmpje" dolphin (Arie)
Hallo Arie,
Als 2 railler kijk ik toch vaak ook op dit forum, overal steek je wel iets van op denk ik maar. Ik rijd ook met koploper en als ik naar jouw ijking kijk zie dat je nog zo'n 6 stappen niet gebruikt. Als tip wil ik je meegeven, stel eerst je maximum snelheid in door van cv5 de waarde aan te passen, zodat je alle stappen kunt benutten.
Verder mijn complimenten voor je baan en de bouw ervan.
Cropa(Peter)