Afgelopen week heb ik ring 5 van de klimring gelegd, aangesloten en vast gelegd met blokjes blauwschuim.
Nog een halve ring erbij en we zijn op hoogte om stadsbahn 1 aan te kunnen helen.
In mijn laatste ontwerpen had ik stadsbahn 1 onder 15 graden ingepast, maar ook over de klimring heen getekend.
Dit blijkt helaas niet mogelijk ( ivm doorrijhoogte ring 5 in combinatie met de baandikte van 10 cm van stadsbahn 1).
Ik kan stadsbahn 1 dus alleen inpassen vanaf ( buiten) de klimring. Onder 15 graden schuif ik dan te ver door. Er zou dan een
belachelijke kronkel nodig zijn om de rivier over te steken.
Ik heb daarom besloten om stadsbahn 1 haaks ( in de lengte van de kamer) op te nemen.
Groot voordeel is dat de onderzijde dan helemaal bereikbaar is. En dat aan de achterzijde van de stad, ruimte overblijft om
nog over te laten gaan in een strook landschap.
In grote lijnen hebben we dan ( van links naar rechts) in het dakkapel een grote wijnberg, dan een stukje van de Moezel
( van voor naar achteren lopend haaks op de baan). Hierna een stukje landschap en wat opstelsporen met aan de voorzijde
een strook haven. Hierna volgt het S-bahn station met erachter de stad en tot slot boven de klimring een stuk landschap.
Hieronder een paar plaatjes van het puzzelen met de ring en rails. Het S-bahn station staat nu even op het schaduwstation.
vr gr Arie
Ring 5.
S-bahn station staat even op het schaduwstation geparkeerd
Hier komt de aansluiting naar de klimring.
Aansluiting vanaf de ring naar s-bahn station.
Tot slot wil ik in het S-bahn station nog K rails toepassen, omdat met de huidige C-rail de perronhoogte niet klopt.