Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: UPDATE 02-10 Stadsbahn "vitrine gereed/werkblad" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Tis al eerder gezegd, maar de vitrines staan wrg mooi zo op hun plaats.
Ook mooi werblad eronder met voldoende licht en stroompunten.
Daar zul je nog veel gebruik van gaan maken...

Groeten,
Ton.
Re: UPDATE 02-10 Stadsbahn "vitrine gereed/werkblad" dolphin (Arie)
Vitrine is top zo!

groet, Michiel
Re: UPDATE 02-10 Stadsbahn "vitrine gereed/werkblad" dolphin (Arie)
Ha die Arie.
Het is al eerder gezegd maar alle afwerking is zoals wij op jouw baan gewend zijn, erg goed doordacht en prachtig afgewerkt.
Zo'n diepere vitrine laat het materieel veel meer aan alle kanten bewonderen, met de spiegelwand en verlichting zelfs de achterkant! :idea:

Hopelijk gaan wij nog jaren plezier van jouw prachtige treinenruimte en baan beleven.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: UPDATE 02-10 Stadsbahn "vitrine gereed/werkblad" dolphin (Arie)
Hallo Arie

Echt niet normaal wat een mooie ruimte voor je hobby. Ik ben benieuwd wanneer je aan je baan gaat beginnen want dat wordt natuurlijk ook weer vreselijk mooi. Succes Michael
Re: UPDATE 02-10 Stadsbahn "vitrine gereed/werkblad" dolphin (Arie)
 
Dag Arie,

ik ben in jouw plaats apetrots op je werk van dit jaar !!!!  :thumbup:
Echt je ziet dat je weet wat je wilt en dat je het ook vooral kan verwezenlijken.  ;)
Top afwerking (uiteraard had ik van je niets anders verwacht  >:-D >:-D)

Er gaat behoorlijk veel tijd in zitten, maar de wintermaanden zullen zolaas bieden voor je volgende plannen, nl. het scahduwstation.

Vooral plezier,
Steven.
Re: UPDATE 02-10 Stadsbahn "vitrine gereed/werkblad" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 02-10 Stadsbahn "vitrine gereed/werkblad" dolphin (Arie)
Citaat van: caponordtraveller op woensdag 03 oktober 2012, 18:04:33

Dag Arie,

ik ben in jouw plaats apetrots op je werk van dit jaar !!!!  :thumbup:
Echt je ziet dat je weet wat je wilt en dat je het ook vooral kan verwezenlijken.  ;)
Top afwerking (uiteraard had ik van je niets anders verwacht  >:-D >:-D)

Er gaat behoorlijk veel tijd in zitten, maar de wintermaanden zullen zolaas bieden voor je volgende plannen, nl. het scahduwstation.

Vooral plezier,
Steven.

Hoi Steven, niet overdrijven hoor  :D, bij jouw is alles net zo perfect gebouwd, ik zag dat je al weer flink aan de slag bent. jammer dat de klimring
voor de auto's niet haalbaar is gebleken, een spoorvolle winter gewenst ;), vr gr Arie
Re: UPDATE 02-10 Stadsbahn "vitrine gereed/werkblad" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 02-10 Stadsbahn "vitrine gereed/werkblad" dolphin (Arie)
Citaat van: AlbertJan op woensdag 03 oktober 2012, 08:22:53
Ha die Arie.
Het is al eerder gezegd maar alle afwerking is zoals wij op jouw baan gewend zijn, erg goed doordacht en prachtig afgewerkt.
Zo'n diepere vitrine laat het materieel veel meer aan alle kanten bewonderen, met de spiegelwand en verlichting zelfs de achterkant! :idea:

Hopelijk gaan wij nog jaren plezier van jouw prachtige treinenruimte en baan beleven.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Dank je, ik hoop inderdaad nog vele jaren lol te beleven aan deze ruimte, vr gr Arie
Re: UPDATE 02-10 Stadsbahn "vitrine gereed/werkblad" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Je bent weer lekker bezig , in je mooie ruimte.
Je hebt een pracht van een vitrine opgehangen, je
rijdend materiiel zal daar prachtig in staan.

Grt Johan
Re: UPDATE 02-10 Stadsbahn "vitrine gereed/werkblad" dolphin (Arie)
Citaat van: brunigbahn op donderdag 04 oktober 2012, 16:49:10
Hallo Arie,

Je bent weer lekker bezig , in je mooie ruimte.
Je hebt een pracht van een vitrine opgehangen, je
rijdend materiiel zal daar prachtig in staan.

Grt Johan

Zeg dat wel!
Re: UPDATE 02-10 Stadsbahn "vitrine gereed/werkblad" dolphin (Arie)
Mooie vitrine en altijd schone handen. Luxe.  :-)
Re: UPDATE 02-10 Stadsbahn "vitrine gereed/werkblad" dolphin (Arie)
Ik heb op mijn hobby zolder ook een wastafel hangen met warm en koud water is ideaal voor het een en ander zuiver te maken. Ik hoef niet meer helemaal naar beneden te lopen.
Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
Update 13-10. Deze week wat voorbereid om de beeldschermen en computer omhoog te brengen. Omdat de L van de baan ( met draaischijf)
in de toekomst een deel over de huidige dwarsgeplaatste tafel komt te lopen heb ik alvast deze aanpassing gedaan. Voordeel is ook dat ik dan tijdens het bouwen
een lege tafel heb en toch goed met de computer kan werken.

Tevens een aanvang met de basis van het schaduwstation gemaakt. Hiervoor gebruik ik de ladekasten "kim" van Gamma. Dit is een soort commode
met 4 lade's boven elkaar. Ik wil voor de basis ( in verband met de hoogte)  2 laden hoog, dus "de zaag erin" :D :D :D.
Na doorzagen zet ik de delen rug aan rug in elkaar, zodat aan 2 zijden van het schaduw station lade's komen. Omdat de bovenzijde van de kast, de bodemplaat
van het 2e deel wordt, moet er een nieuwe bovenzijde opkomen, dit kan gewoon met multiplex. Op de 3e foto staat de basis van 2 kasten,
in totaal gebruik ik er 4. Om aan de juiste lengte te komen kan ik ook nachtkastjes "kim"gebruiken ( zie 2e foto). ;),

vr gr Arie









Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
GAAF :thumbup: :thumbup:

Groet, Ronald
Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
fraai.
Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
Arie,

Erg fraai gedaan, hoor.
Hele mooie vitrine heb je daar. Een spiegel aan de achterzijde maakt het nog mooier. Zo kun je de andere zijde van een lokomotief ook zien.
Blijf je volgen, want dit is heel fraai.

Groetjes

Harry
Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Dat zijn flinke schermen  :thumbup:
Slim om de kast doormidden te zagen en ze naast elkaar te zetten.
Direct de juiste hoogte en genoeg ruimte om je spullen netjes in op te bergen.

Groeten Niels
Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Dat is een geweldig idee, slim bedacht je hebt het prachtig voor elkaar.
Ook de vitrine is een mooie aanwinst in je spoorkamer.

gr.
Piwie.
Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
Ik vind dat je altijd slimme ideeen hebt.
En de vitrine super,

Tony
Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Wat een geweldige ideeën en ruimte.
Het wordt met de dag professioneler bij jou, complimenten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
Bedankt voor alle reacties weer, vandaag heb ik alleen maar maten uitgezet en een bestellijst voor het hout gemaakt
voor het eerste schaduwstation.
Vanmorgen schoten de spieren in mijn rug weer eens in de knoop. Een probleem wat in na mijn hernia operatie
van jaren terug heb overgehouden. Gelukkig niet zo vaak meer en ook niets ernstigs, maar duurt wel een aantal dagen.

Piwie en Blauwengel  "ik ben wel dom maar niet slim" of was het nou andersom :? ;), meeste ideën hier verwerkt komen via omweg
of soms ook rechtstreeks van mede forumleden. Het idee van de kasten is gegroeid door te kijken naar de onderbouw van John (Tilly) ;).
Ik hoop dat een ander weer baat heeft bij mijn bijdrage's.

vr gr Arie
Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
Ja zeker, zijn mooie kastjes Arie.
Wil je de binnenmaten van de lades ook met ons delen? Of moeten we naar de Gamma om ze op te meten?
Ik heb hier nog wat incourante dozen die overal net niet inpassen.Misschien heb ik nu eens geluk en past het.

Gr Robin
Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
Citaat van: Hero op zondag 14 oktober 2012, 19:31:17
Ja zeker, zijn mooie kastjes Arie.
Wil je de binnenmaten van de lades ook met ons delen? Of moeten we naar de Gamma om ze op te meten?
Ik heb hier nog wat incourante dozen die overal net niet inpassen.Misschien heb ik nu eens geluk en past het.

Gr Robin

Hoi Robin, natuurlijk krijg jij de binnenmaten van de lade's :D

De grote lade's heb nog niet afgemonteerd, maar de binnenmaten zijn ca 71 x33,5 X 11
en de kleine laadjes ( ook die van de nachtkastjes) zijn 33,5 x 33,5 x 11,

vr gr Arie
Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
Thnx,

Mijn werkmaat is 35cm zou dus net in de brede versie passen.
Morgen maar eens kijken.

Robin
Re: UPDATE 13-10 Stadsbahn "monitoren en aanvang kasten schaduw stat" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op zondag 14 oktober 2012, 19:13:48
Piwie en Blauwengel  "ik ben wel dom maar niet slim" of was het nou andersom :? ;), meeste ideën hier verwerkt komen via omweg
of soms ook rechtstreeks van mede forumleden. Het idee van de kasten is gegroeid door te kijken naar de onderbouw van John (Tilly) ;).
Ik hoop dat een ander weer baat heeft bij mijn bijdrage's.

vr gr Arie
Hallo Arie,

Zo is het idee bij mijn kastjes ook ontstaan, ook mijn airbrush afzuiging heb ik afgekeken bij andere mede forum leden.
Daar is ons prachtig forum toch ook voor :).

Gr.
Piwie.
Re: UPDATE 17-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte" dolphin (Arie)
Hallo spoorvrienden.

Inmiddels is de basis van de ladekasten over de volle lengte gereed ( 5.15m ).

Aansluitend ( bij de schuine kant) komt de klimspiraal, zodat we op de totale lengte van 6.10m uitkomen.

Nu eerst een hele berg lade's in elkaar zetten en een bovenzijde op de kasten maken.
Dit kan dan de basis vormen zoals John ( Tilly) ook zijn schaduwstation heeft opgebouwd,

vr gr Arie



Re: UPDATE 17-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte" dolphin (Arie)
 Hallo Arie,

een woord : " goedgekeurd ! "  :D


Steven
Re: UPDATE 17-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Allereerst het ziet er goed uit. Ten tweede een domme vraag 8o blijven de kasten met de rug tegen elkaar staan of?

Ga zo door en je kunt rijden met kerst >:-D

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: UPDATE 17-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Als ik zo je bouwwerk bewonder, dan mag je ook aardig wat spullen kopen voor de modelbaan om al die lades te vullen... >:-D
Zonder gekheid, top gemaakt en zal zeker een mooi gezicht worden als deze onder je baan staan.

Groeten Ronald  :)
Re: UPDATE 17-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte" dolphin (Arie)
Hoi Arie, dat gaat een flinke baan worden. Nogal een aardig verschil met de afmeting van je vorige baan. Wel prettig zo'n basis met al die ladekstjes.

Groet, Ronald
Re: UPDATE 17-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte" dolphin (Arie)
Mooie aanpak. Jaloersmakende afmetingen ook  :D. Succes met de verdere werkzaamheden.
Re: UPDATE 27-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte 2" dolphin (Arie)
Dank voor de leuke reacties, ik kan jullie gerust stellen dat de lade's echt vol komen :D.
In eerste instantie met rails, gereedschap en rijtuigen. In een later stadium ( als het railmateriaal
inmiddels op de baan ligt) kan dan het scennerij materiaal in de lades.
Zoals al eerder opgemerkt wil ik voor 3/4 om de baan heen kunnen en dat laat geen kasten toe ;).

Van de afmetingen ben ik zelf ook nog steeds onder de indruk, prachtig die lengte :thumbup:

Inmiddels de lades gemonteerd en de kasten van een nieuw bovendeksel voorzien.
De spanten voor het eerste schaduwstation zijn inmiddels ook gereed. De bedoeling is
de ruimte tussen de platen voor de de bedrading te gebruiken, langs de voorzijde komen
de terugmelders voor beide schaduwstations en langs de achterkant de ringleiding.
Opstelling van een s88 is ook al op de foto te zien, deze komen incl kabelgoot verticaal aan de voorzijde.
Één en ander ook te zien bij John ( Tilly), bedankt John  :D

Afgelopen week aan de Moezel geweest met vrouw en kids, weer veel inspiratie opgedaan, om het nieuwe deel van de baan te maken.
Het linker deel ( in het dakkapel) wordt gevuld met een rivier ( haaks van voor naar achter) en een wijnberg op de kop.
Fotos ter inspiratie van de Moezel zal ik later nog even plaatsen, omdat ik nogal stijl omhoog moet, heb ik met name hier op gelet.

vr gr Arie









Re: UPDATE 27-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte 2" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: UPDATE 27-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte 2" dolphin (Arie)
Zo, daar ben ik even een aardig tijdje zoet mee geweest, wat een topic, wat ziet dat er allemaal professioneel uit.
Ben diep onder de indruk van alles wat je tot nu toe hebt volbracht.
Wat een mooie ruimte ook, daar gaan straks heel wat mooie hobby-uurtjes gemaakt worden.
Re: UPDATE 27-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte 2" dolphin (Arie)
Flink aan het klussen geweest Arie. Ziet er top uit. Je bent voorlopig nog wel even zoet met de opbouw voordat je de eerste treinen kan laten rijden.

Groet, Ronald
Re: UPDATE 27-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte 2" dolphin (Arie)
Wauw, dan kan je wel zeggen dat je bergruimte hebt. Mooi gemaakt, daar ben je wel even mee zoet geweest denk ik.

groeten Martin
Re: UPDATE 27-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte 2" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

online
Re: UPDATE 27-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte 2" dolphin (Arie)
Dat begint er erg mooi uit te zien zeg! En een behoorlijke lengte kun je kwijt!  :thumbup:
Heb je na je moezeltrip ook extra inspiratie opgedaan voor het sporenplan?

Ik kom daar wel iedere keer met wilde plannen terug.... O:-D

Maar ik moet eerst mijn zolder verder opruimen...
Re: UPDATE 27-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte 2" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Prachtig afgewerkt!  :thumbup:
De basis voor je baan belooft wat voor de rest wat je nog gaat bouwen  :P

Voor de wijnranken kan je wel een kijkje nemen bij Harald & Alex, die hebben net een wijngaard geplaatst.

Groeten Ronald  :)
Re: UPDATE 27-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte 2" dolphin (Arie)
jeetje

wat een mooie rij laatjes zeg. en een hele mooie onderbouw zo.

groetjes,

johan
Re: UPDATE 27-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte 2" dolphin (Arie)
Citaat van: ernstcramer op zondag 28 oktober 2012, 00:12:07
Dat begint er erg mooi uit te zien zeg! En een behoorlijke lengte kun je kwijt!  :thumbup:
Heb je na je moezeltrip ook extra inspiratie opgedaan voor het sporenplan?

Ik kom daar wel iedere keer met wilde plannen terug.... O:-D

Maar ik moet eerst mijn zolder verder opruimen...

Hoi Ernst, hieronder heb ik een paar plaatjes ter inspiratie van de moezel. Ik heb vooral op een steile
helling met rotsen gelet, omdat er straks in de wijnberg een klimspiraal schuil gaat.
Het sporenplan gaat hierdoor niet veranderen, vr gr Arie.







Re: UPDATE 27-10 Stadsbahn "ladekasten schaduwstation volle lengte 2" dolphin (Arie)
Citaat van: Varekamp op zondag 28 oktober 2012, 08:43:52
Hoi Arie,

Prachtig afgewerkt!  :thumbup:
De basis voor je baan belooft wat voor de rest wat je nog gaat bouwen  :P

Voor de wijnranken kan je wel een kijkje nemen bij Harald & Alex, die hebben net een wijngaard geplaatst.

Groeten Ronald  :)

Hoi Ronald, ik heb de wijngaard van Harold en Alex bekeken, ziet er heel mooi uit.
Een mooi uitgebreid verslag hebben ze ook gemaakt, vr gr Arie

Citaat van: tomhas op zaterdag 27 oktober 2012, 19:25:42
Zo, daar ben ik even een aardig tijdje zoet mee geweest, wat een topic, wat ziet dat er allemaal professioneel uit.
Ben diep onder de indruk van alles wat je tot nu toe hebt volbracht.
Wat een mooie ruimte ook, daar gaan straks heel wat mooie hobby-uurtjes gemaakt worden.

Hoi Tom, bij jouw mag het er ook wezen hoor. Prachtig je landschap, vr gr Arie

Ronald en Martjo. Het bouwen van de ladekasten viel wel mee, het geeft inderdaad wel een hoop gezicht.
Re: UPDATE 28-10 Stadsbahn "Inspiratie aan de moezel/vullen lades" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 28-10 Stadsbahn "Inspiratie aan de moezel/vullen lades" dolphin (Arie)
Vandaag de lades gevuld met rails, gereedschap en rijtuigen. De lades waar rijtuigen in liggen heb ik voorzien van antislip materiaal.
De rijtuigen blijven nu keurig liggen als ik de lades open ( zelfs al doe je dit een beetje ruw).

vr gr Arie

Nb ik heb mijn oude vitrine in het verkoophoekje geplaatst, iets voor jouw??





Re: UPDATE 28-10 Stadsbahn "Inspiratie aan de moezel/vullen lades" dolphin (Arie)
Ziet er netjes uit.

Tony
Re: UPDATE 28-10 Stadsbahn "Inspiratie aan de moezel/vullen lades" dolphin (Arie)
Hoi Arie.

Machtige fotos van de werkelijkheid.Dat worden nog een paar wijnranken meer als bij ons?Veel plezier gewenst met het bouwen in ieder geval.Mooi dat je de inspiratie mede van ons hebt  B) B)

Je laden bouw ziet er in ieder geval ook super uit.Daar zijn we wel jaloers op.Bij ons kan zoiets helaas niet.

Harald & Alex
Re: UPDATE 28-10 Stadsbahn "Inspiratie aan de moezel/vullen lades" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Dat is slim bedacht met een antislipmatje. Ik ken dat spul ook uit de autoindustrie, deze worden ook vaak gebruikt in opbergvakken of bij stellingen (lades en kasten) die in bedrijfswagens gebouwd worden.

Voordeel is ook dat je ze snel kan pakken, elke keer wagons in en uit het doosje halen is ook niet alles... :?

Top gemaakt.

Groeten Ronald  :)
Re: UPDATE 28-10 Stadsbahn "Inspiratie aan de moezel/vullen lades" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Mooi overzicht zo in je laden met al dat prachtige rijden materieel.

Bekend spul dat anti-slip mat. Ik heb het op de rol in het wit. Komt veel voor in de scheepvaart voor op de tafel en in de kastjes, zodat alles niet zo makkelijk gaat schuiven tijdens het varen op zee.

Groet, Ronald
Re: UPDATE 28-10 Stadsbahn "Inspiratie aan de moezel/vullen lades" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Wordt een mooie lengte met al die laden kastjes,
heb je geen ovp's meer voor al die mooie wagons ???

Goed idee die anti slip mat.

Gr Einte
Re: UPDATE 28-10 Stadsbahn "Inspiratie aan de moezel/vullen lades" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: UPDATE 28-10 Stadsbahn "Inspiratie aan de moezel/vullen lades" dolphin (Arie)
hele mooie baan  :)

ps: kan het zijn dat ik deze baan ook op youtube heb gezien?
Re: UPDATE 28-10 Stadsbahn "Inspiratie aan de moezel/vullen lades" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 28-10 Stadsbahn "Inspiratie aan de moezel/vullen lades" dolphin (Arie)
Citaat van: FrankD op dinsdag 30 oktober 2012, 16:59:26
hele mooie baan  :)

ps: kan het zijn dat ik deze baan ook op youtube heb gezien?

Hoi Frank, er staan inderdaad een aantal filmpjes op you tube van de 1e stadsbahn, vr gr Arie

Citaat van: Einte op zondag 28 oktober 2012, 20:34:37
Hallo Arie,

Wordt een mooie lengte met al die laden kastjes,
heb je geen ovp's meer voor al die mooie wagons ???

Goed idee die anti slip mat.

Gr Einte

Hoi Einte, de OVP's van de wagons heb ik wel, maar nu kan ik ze makkelijk opbergen.
Heel handig als ik tussen het bouwen door alvast wil ( proef)rijden ;)

vr gr Arie

Citaat van: M.user op zondag 28 oktober 2012, 19:54:59
Hoi Arie,

Mooi overzicht zo in je laden met al dat prachtige rijden materieel.

Bekend spul dat anti-slip mat. Ik heb het op de rol in het wit. Komt veel voor in de scheepvaart voor op de tafel en in de kastjes, zodat alles niet zo makkelijk gaat schuiven tijdens het varen op zee.

Groet, Ronald

Hoi Ronald, dat is ook waar ik het spul van ken ;) vr gr Arie

Citaat van: Varekamp op zondag 28 oktober 2012, 19:05:14
Hallo Arie,

Dat is slim bedacht met een antislipmatje. Ik ken dat spul ook uit de autoindustrie, deze worden ook vaak gebruikt in opbergvakken of bij stellingen (lades en kasten) die in bedrijfswagens gebouwd worden.

Voordeel is ook dat je ze snel kan pakken, elke keer wagons in en uit het doosje halen is ook niet alles... :?

Top gemaakt.

Groeten Ronald  :)

;)

Citaat van: harald en alex op zondag 28 oktober 2012, 18:59:54
Hoi Arie.

Machtige fotos van de werkelijkheid.Dat worden nog een paar wijnranken meer als bij ons?Veel plezier gewenst met het bouwen in ieder geval.Mooi dat je de inspiratie mede van ons hebt  B) B)

Je laden bouw ziet er in ieder geval ook super uit.Daar zijn we wel jaloers op.Bij ons kan zoiets helaas niet.

Harald & Alex

Hoi Harold & Alex, het worden niet zo veel wijnranken als op de foto hoor  :D, vr gr Arie
Re: UPDATE 03-11 Stadsbahn "basis schaduwstation/klimring" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 03-11 Stadsbahn "basis schaduwstation/klimring" dolphin (Arie)
Dag spoorvrienden, inmiddels weer een stukje verder gebouwd aan de basis van de baan.
Onderbouw Keerlus in schaduwstation gemaakt en de onderplaat voor de grote klimring.
Hiermee is de totaallengte van 6.10 meter een feit, vr gr Arie













Nog even het railplan bijgevoegd, de bovenste afbeelding betreft het eerste schaduwstation.
Re: UPDATE 03-11 Stadsbahn "basis schaduwstation/klimring" dolphin (Arie)
hallo ,

Ziet er zeer netjes uit Arie.
zagen is niet zo mijn specialliteit zeker met een elec- wipzaag .
Welk soort hout gebruik je.
Ik begin ook weer van 0 heb de baan afgebroken.
Nu ligt er nieuwe laminaat in de kamer enkel nog behangen.
Maar dit is werk voor moeder de vrouw , ik kan het ook maar zij is daar een kunstenaar in.
Heb behang gekocht met wolkjes uit een kinderboek ongeveer 43? de rol.
Ps : je vitriene mag er ook zijn.

tot later
Benny
Re: UPDATE 03-11 Stadsbahn "basis schaduwstation/klimring" dolphin (Arie)
Ziet er allemaal zeer netjes uit.

Tony