Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Zal het filmpje de volgende keer wat langer maken, zodat je tenminste je chips en bier ophebt Peter  :D.

Vanavond eerst eens een karweitje gedaan wat al een tijdje moest gebeuren. De lantaarnpaaltjes in het linker stadsdeel zijn 6 volt en heb ik destijds op een Marklin trafo gezet. Het is natuurlijk niet zo moeilijk te raden wat er dus een keer gebeurt is  :(. Met werkzaamheden onder de tafel de knop op de trafo aangetikt en de lampjes branden dan op 16 volt  8o. Kunnen ze blijkbaar oook nog tegen, echter het plastic niet, resultaat gesmolten lantaarns :-( . Toch maar de afgelopen maanden iedere keer een pakje Viesmann paaltjes gekocht en nu het linker deel vernieuwd. Ik moet zeggen, ze zijn wel een stuk mooier. De bedoeling is ze nu met een vaste voeding op 12 volt te laten branden,  vr gr Arie







Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
hoi arie

viessman is veel mooier
jammer dat ze wel wat duurder zijn
dan maar een keer in houten gaan kijken
hebben ze vaak beurs aanbieding
en op 12 volt is ook beter

mvg gerard
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Hey Arie,

Das niet zo mooi ja dat de lampjes allemaal gemolten zijn, ik moet wel zeggen dat ik de viemann lantaarns ook veel mooier vind dan de goedkope lantaarns die hier destijd werken verkocht door Albert-Jan. Echter waren zi dusdang goedkoper dat ik er ook al eens wat lantaarns hb gekocht. Maar ik zit er toch aan te denken om op de nieuwe baan viesmann lantaarns te gaan nemen omdat ik daar op de lange termijn toch blijer van word :D

Wel nog een tip: als die viesmann lantaarns op 12 volt goed branden dan is het wel handig om er een losse 12V voeding er bij te nemen waar je de lantaarns op aan sluit. Op die manier kan je nooit per ongeluk de trafo vol open draaien. Ik heb hier ook dieverse spanningen op mijn baan en heb voor elke spanning een apparte voeding gemaakt en ook hebben ze allemaal hun eigen kleur draad.

Hopelijk kun je hier ook wat mee.


Groeten Jan Willem
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Raar dat ze gesmolten zijn  wel mooi en goed opgelost (viesmann lapmpjes zijn wat duurder maar toch op het eerste zicht wat meer gedetaileerd)
Had je de transfo volledig open gedraaid op stonden de lampjes niet in serie ? of was er iet anders aan de gang

Groeten Tim
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Citaat van: lokje 23 op dinsdag 01 november 2011, 10:29:54
hallo arie.


moet zeggen ik ben van het eerst af met viessmann gestart.
zijn wel een pak duurder maar moet zeggen nog geen enkel probleem gehad.

dus ik zou er voor gaan de volledige baan te voorzien van viessmann.
de winkel hier in belgie waar ik aankoop.
geeft in december steeds een flinke korting op viessmann soms tot 20% . en die komt ook naar houten.
men weet nooit als ik bericht krijg van deze korting laat ik wat weten. dan kan je bestellen aan deze korting en vragen om ze mee te brengen naar houten.

lokje 23  ( lucien )

Hoi Lucien, fijn dat je al weer zo snel in de lucht bent, het is toch niet niks wat je hebt meegemaakt. Bedankt voor het aanbod, deze lampjes heb ik gekocht in Houten bij jouw leverancier :). vr gr Arie

Citaat van: Janvis op dinsdag 01 november 2011, 08:35:11
Hey Arie,

Das niet zo mooi ja dat de lampjes allemaal gemolten zijn, ik moet wel zeggen dat ik de viemann lantaarns ook veel mooier vind dan de goedkope lantaarns die hier destijd werken verkocht door Albert-Jan. Echter waren zi dusdang goedkoper dat ik er ook al eens wat lantaarns hb gekocht. Maar ik zit er toch aan te denken om op de nieuwe baan viesmann lantaarns te gaan nemen omdat ik daar op de lange termijn toch blijer van word :D

Wel nog een tip: als die viesmann lantaarns op 12 volt goed branden dan is het wel handig om er een losse 12V voeding er bij te nemen waar je de lantaarns op aan sluit. Op die manier kan je nooit per ongeluk de trafo vol open draaien. Ik heb hier ook dieverse spanningen op mijn baan en heb voor elke spanning een apparte voeding gemaakt en ook hebben ze allemaal hun eigen kleur draad.

Hopelijk kun je hier ook wat mee.


Groeten Jan Willem

Hoi Jan Willem, ik heb inmiddels een losse voeding van 12 volt besteld voor de Viessmann paaltjes  B) vr gr Arie
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ik ben ook helemaal op Viessmann. Mooie details en een gemiddelde prijs.  Op Houten staan wel een paar handelaren die redelijk wat korting geven. Soms ook nog redelijk goede 2e hands verkrijgbaar.
Mvg.

Olaf
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Ik sluit me helemaal aan bij Olaf. Ik vind Viessmann goede kwaliteit leveren. Hoewel ik nu ook een 20 stuks Brawa led lantaarns heb, deze zijn ook heel mooi uitgevoerd. Ze hebben ook een steekvoetje, hierdoor kunnen ze heel gemakkelijk de lantaarns verwijderen. Als je bijvoorbeeld nog wat werkzaamheden moet doen, als je even niet uitkijkt dan is het vaak knak.. :-( . Dus hier heb weer een voordeel mee.

Groeten Ronald  :)
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Zonde van die lantaarns Arie. Gelukkig heb je het op tijd gezien en zijn ze niet in de brand gevlogen.

Groet, Ronald
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
hallo,

mooie baan :thumbup: :thumbup:
en vooral op zo'n klein oppervlak

groeten jordi
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Citaat van: M.user op dinsdag 01 november 2011, 22:53:32
Zonde van die lantaarns Arie. Gelukkig heb je het op tijd gezien en zijn ze niet in de brand gevlogen.

Groet, Ronald


Hoi Ronald, niet zozeer gezien, maar wel geroken  >:-D, maar ja, dan ben je al te laat, vr gr Arie

Citaat van: zomer148 op dinsdag 01 november 2011, 23:05:43
hallo,

mooie baan :thumbup: :thumbup:
en vooral op zo'n klein oppervlak

groeten jordi

Dank je Jordi, de kunst is om niet teveel onderwerpen in je baanplan op te nemen, daarom is de keuze op een wat grotere stad en minder landschap gevalllen. Als je hebt opgelet kun je wel zien, dat het modules zijn, als ik de baan nog eens wil uitbreiden, zal dit in het teken van landschap/bruggen en glooiende sporen zijn ;) vr gr Arie
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Gisteren heb ik eens, in sneltreinvaart, alles bekeken  over de bouw van je baan.
Wow, wat mooi. Mijn complimenten.
Momenteel ben ik bezig met de opbouw van mijn eigen baan en heb genoeg inspiratie kunnen opdoen.
Even een vraag: de trapjes, van straatniveau naar het perron, zijn deze zelfbouw of gekocht?
Groeten,

Peter.
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 31-10 Stadsbahn "nw Viesmann in stad"dolphin (Arie)
Citaat van: Mestreech op zaterdag 05 november 2011, 04:44:57
Hallo Arie,

Gisteren heb ik eens, in sneltreinvaart, alles bekeken  over de bouw van je baan.
Wow, wat mooi. Mijn complimenten.
Momenteel ben ik bezig met de opbouw van mijn eigen baan en heb genoeg inspiratie kunnen opdoen.
Even een vraag: de trapjes, van straatniveau naar het perron, zijn deze zelfbouw of gekocht?
Groeten,

Peter.



Hoi Peter, dank je wel , ik hoop dat je er iets uit hebt kunnen halen voor je eigen baan. Ik neem aan dat je met de trappen de "loopbrug" bedoelt, dit zijn 3 pakketten van Faller, geschakeld, ingekort en veranderd tot 1 loopbrug met trappen naar de beneden perrons ook te lezen in mijn topic, vr gr Arie

Klik hier voor de loopbrug met de trappen en scroll daarin door voor het hele verslag  
Re:UPDATE 29-10 Stadsbahn "Eurospoor/nw Hamburger"dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op zaterdag 29 oktober 2011, 23:08:18
Ik heb nog wel een standje gehad van Herman05 vandaag dat ik mijn 3 rail sweater niet aan had  :?, vr gr Arie
Beetje vertraagde reactie (in dit board gaat het ook allemaal zo snel)
Tsja, we doen die sweaters natuurlijk niet voor niks geven. Is wel de bedoeling dat je dan reclame voor het forum gaat lopen  :P
Overigens is het ook wel leuk dat je daardoor soms door een wildvreemde wordt aangesproken.

grtn,
Herman
Re:UPDATE 29-10 Stadsbahn "Eurospoor/nw Hamburger"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 29-10 Stadsbahn "Eurospoor/nw Hamburger"dolphin (Arie)
Citaat van: Herman05 op zaterdag 05 november 2011, 22:03:53
Citaat van: dolphin op zaterdag 29 oktober 2011, 23:08:18
Ik heb nog wel een standje gehad van Herman05 vandaag dat ik mijn 3 rail sweater niet aan had  :?, vr gr Arie
Beetje vertraagde reactie (in dit board gaat het ook allemaal zo snel)
Tsja, we doen die sweaters natuurlijk niet voor niks geven. Is wel de bedoeling dat je dan reclame voor het forum gaat lopen  :P
Overigens is het ook wel leuk dat je daardoor soms door een wildvreemde wordt aangesproken.

grtn,
Herman

Hoi Herman, Als je dan ook aangesproken wordt door mooie dames lijkt het me wel wat  :D :D :D, vr gr Arie
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Vandaag een aanvang gemaakt met het afbouwen van het 2e stadsdeel. Na de gebouwen wat te hebben gerestaureerd zijn de stoepjes aan de beurt. Aangezien ik in de stad stoepen van gips heb gemaakt, moeten de bestaande stoepen van de huizen af.  Soms stuit je dan op wat uitdagingen, zie hieronder  ;), vr gr Arie







Hieronder de definitieve opstelling van dit 2e deel.





Zo, de komende tijd de huizen weatheren en behandelen met matte blanke lak.



Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Dat zal wel weer een mooi stukje stad worden. B)
Succes met het weatheren.

Gr.
René
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Net als de rest van je baan ziet ook dit er weer zeer goed uit.
Maar we verwachten ook bijna niets anders meer natuurlijk  >:-D >:-D

Succes met het weatheren.

Groet Niels
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Sjonge, mooi hoor.

Ik moet mijn stad ook nog maken, maar zie er wel tegenop. Zeker nu ik de lat zo hoog zie liggen ;)

Hopen dat goed van je afkijken me in de buurt brengt.
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Hoi Arie,

wat zijn dit toch prachtige bouwpakketten :thumbup:

Ik kijk weer uit naar de updates.

Groetjes, John
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Arie,

Jij gaat zeker weer voor de 2e sweater ?  ;)

Dat bouwen op losse modules werkt toch wel heel fijn.....had ik me eerder moeten bedenken.  :|

Groeten

Ron
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
hallo arie,

weederom gaat het weer prachtig worden,als ik dit weer zie denk ik het gaat weer de goede kant op.


groeten en succes peter(ke33)
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Wat een genot om naar te kijken. Het zijn erg mooie sets die je hebt. Krijg gewoon zin om te gaan beginnen. Heerlijk zo'n stad maar rathaus "Leer" zou ik toch vrijstaand plaatsen.

groet,
Michiel
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Heb je nou een hele wand eruit gesloopt met het verwijderen van de stoep?? :D

Werkt wel prettig zo met die modules. Is een prima idee om over te nemen.

Groet, Ronald
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Erg mooie gebouwen, toch een hoop geknutsel met die stoepjes, huisjes misschien toch te goed gelijmd!
Ben benieuwd naar het eind resultaat van dit stadsgedeelte.

Mvg Rene
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Zonde van de lampen. Ik gebruik eigenlijk alleen lantaarns van Brawa en Viessmann. Zien er puik uit en zelden problemen.
Nieuwe stukje stad ziet er eveneens weer fraai uit.Staat de beperkte ruimte tussen de huizenblokken bij het stadhuis niet te krap, of valt dat wel mee in de praktijk.
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Citaat van: pab op zaterdag 12 november 2011, 14:24:50
Zonde van de lampen. Ik gebruik eigenlijk alleen lantaarns van Brawa en Viessmann. Zien er puik uit en zelden problemen.
Nieuwe stukje stad ziet er eveneens weer fraai uit.Staat de beperkte ruimte tussen de huizenblokken bij het stadhuis niet te krap, of valt dat wel mee in de praktijk.

Hoi Piet, valt wel mee hoor, zit een komplete straat met aan beide zijden stoepje tussen ;).

Alle anderen weer bedankt voor de reacties, kan deze week maar geen tijd vrijmaken om verder te gaan :(

vr gr Arie
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Hallo Arie.
Erg mooi dat nu ook de bouw van het nieuwe stadsdeel begonnen is.
Het geeft altijd veel plezier om zulke mooie gebouwen een definitieve plaats op de baan te geven, vooral het "compact" bouwen van een stad laat dit erg mooi uitkomen.
Jammer dat je weer extra werk in het plaatsen van nieuwe lantaarns moet steken, zelf zet ik daarom de lampjes met een lager voltage in serie en dan op een vaste spanning van 12-18 V.

Veel plezier en succes met de bouw van je nieuwe stadsdeel.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Hoi Albert Jan, Het was inderdaad slimmer geweest om de lantaarnpaaltjes in serie te zetten, maar ja van achteren kijk je ................... :D.

Gisteren ook nog jarig geweest, vrouwtje en kinders hebben me verrast met de nieuwe BR E 17, insider  bon gebruikt van een kennis
en helemaal geheim kunnen houden, super leuk.
En natuurlijk een hele mooie machine.



Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Een stukje stad om van te smullen  :thumbup: ..dat wilde ik even kwijt op deze zondagochtend  :-)

Succes , het wordt prachtig !!!!

Groeten,

Hans  ;)

PS: Nog gefeliciteerd !!!!
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Arie,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier met je mooie cadeau  :thumbup:

Gr.

Ron
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Nog gefeliciteerd Arie,

Mooie loc en dat stadje komt best voor elkaar.

Gr. Peter
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Arie,

Van harte gefeliciteerd, erg mooi kado!

Mvg Rene
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag, enneuhhh wat een prachtig cadeau. :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee en dat we hem maar vaak mogen aanschouwen op je prachtige baan.

Groet,
Erik
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Proficiat en wat weten ze passende kado's mooi geheim te houden voor je!

groet, Michiel
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en de prachtige loc. :)

Gr.
René
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Hoi Arie,

nog van harte gefeliciteerd!!!. Zowel met je verjaardag als ook met deze schitterende loc :thumbup:

mvg
Henk
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Hee arie

Gefeliciflapstaart met je verjaardag en die mooie loc!!
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Van harte gefeliciteerd nog, wow een erg mooie loc, gaat heel mooi passen op je baan.

Gr. Henk
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Mooie baan heb je!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Arie,

Gefeliciteerd met je verjaardag en met je vrouw  :favorite:, tsjonge wat een mooi cadeau   8o 8o 8o

Groet,
PJ
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
hallo arie,

gelukkige verjaardag,en je kado mag zeker gezien worden geniet er maar van.maar dat gaat zeker geen probleem zijn denk ik .


groeten en veel plezier gewenst;peter(ke33)
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Nog gefeliciteerd Arie.

Mooie loc heb je gekregen.  :thumbup:

Groet, Ronald

Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Gefeliciteerd. Je familie heeft goede smaak.

Mvg.

Olaf
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Hallo Arie nog gefeliciteerd en wat een prachtig passend kado. Dat 2e stadsdeel gaat er ook weer geweldig uitzien.

vr gr Michael
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Bedankt allemaal, maar ja, nu ben ik nog lang niet jarig  >:-D vr gr Arie
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Kunnen ze weer 363 dagen sparen >:-D >:-D

Ronald
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Ik voeg mij in de rij van felicitaties! Van Harte. En erg  :thumbup: mooie opnames van je nieuwe loc op de baan.
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Citaat van: M.user op zondag 13 november 2011, 20:52:16
Kunnen ze weer 363 dagen sparen >:-D >:-D

Ronald


Ieder nadeel heeft zijn voordeel, heeft Cruijff dan toch gelijk  8o :D ;) vr gr Arie
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 06-11 Stadsbahn "start stadsdeel 2"dolphin (Arie)
Citaat van: Golfer op zondag 06 november 2011, 19:34:25
Hallo Arie,

Wat een genot om naar te kijken. Het zijn erg mooie sets die je hebt. Krijg gewoon zin om te gaan beginnen. Heerlijk zo'n stad maar rathaus "Leer" zou ik toch vrijstaand plaatsen.

groet,
Michiel

Zie je opmerking over vrijstaand plaatsen nu pas, ik heb hem even opgezocht, maar komt bij mij straks heel riant te staan hoor Michiel  :D ;).
Ik ben wel blij dat ik hem even op internet heb opgezocht, want ik kom nu prachtige klimop tegen en heb een idee hoe te weatheren,

vr gr Arie

Re:UPDATE 13-11 Stadsbahn "verjaardag kado"dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ook van mijn zijde nog van harte en je hebt weer een pracht van een aanwinst erbij. :thumbup:
Je baan wordt alleen maar mooier.... :P

Groeten Ronald  :)