Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: UPDATE 14-08-2016 Stadsbahn 2 "aansluiting brug/S bahn station" dolphin (Arie)
Lijkt wel of ik iedere keer in herhaling val, maar het is gewoon super knap gemaakt !
Re: UPDATE 14-08-2016 Stadsbahn 2 "aansluiting brug/S bahn station" dolphin (Arie)
 @citaat Prachtig! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: UPDATE 14-08-2016 Stadsbahn 2 "aansluiting brug/S bahn station" dolphin (Arie)
Prachtig die overzichtsfoto's. Fijn dat je dit met ons deelt.  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: UPDATE 14-08-2016 Stadsbahn 2 "aansluiting brug/S bahn station" dolphin (Arie)
Zeer mooi ...dikke duim.... :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: UPDATE 14-08-2016 Stadsbahn 2 "aansluiting brug/S bahn station" dolphin (Arie)
Ziet er allemaal fraai uit Arie. Diep respect voor de wijze waarop jij je baan vormgeeft. Wat mij alleen opvalt zijn de overgangen in de weg tussen de gipsplaten. Valt dit in werkelijkheid ook zo op of wordt het geaccentueerd op de foto? (Tis een detail, ik weet het. Maar details maken de baan  ;) )

Groeten,
Herman
Re: UPDATE 14-08-2016 Stadsbahn 2 "aansluiting brug/S bahn station" dolphin (Arie)
Hoi Herman, leuk een reactie van je voor bij te zien komen. Tijdje geleden, dat we elkaar gesproken hebben.

De naden in de wegen blijven ondanks inwassen met zeer dun gips inderdaad toch wat zichtbaar, dit komt mede doordat ik de straten met transparante verf heb gekleurd.
Nu is het wel zo, dat het wel erg zichtbaar is op een foto van bovenaf. Ik vind het op ooghoogte reuze meevallen.

Wellicht als ik de straatjes eerst had geschilderd met een solid ( dekkende) verf was het minder opgevallen, maar ik vind het gips op deze manier gekleurd veel natuurlijker ( net als de rotsen) lijken. Compromis dus ;).

vr gr Arie

Re: UPDATE 14-08-2016 Stadsbahn 2 "aansluiting brug/S bahn station" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Even er tussenuit geweest. Maar je golven zijn goed opgedroogd.
Is het nu al helemaal uitgehard ? Ook de ondergrond.

En mooie overzicht foto's. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: UPDATE 14-08-2016 Stadsbahn 2 "aansluiting brug/S bahn station" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Dat is zeker een prachtige lange rijlengte op je baan, maar met zo´n station erbij komt dit zeer goed tot zijn recht.

Groeten Ronald  :)
Re: UPDATE 14-08-2016 Stadsbahn 2 "aansluiting brug/S bahn station" dolphin (Arie)
Gewoon geweldig, hoge school modelbouw.

Gr.
Piwie.
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Vandaag weer een flink stukje verder kunnen werken. Het water voorzien van witte kopjes. Dit heb ik heel licht gedrybrushed, wilde het zeker niet te heftig laten lijken.
De 2e brug geplaats en de steundraden aangesloten. Ook de verlichting in de auto/treinbrug is aangesloten.
Nog wel een probleempje met 2 terugmelders in de flex rail, deze geven spookmeldingen. Vreemd want als ik met de multimeter alles doormeet is het goed. Van de week nog eens even induiken.

Ennnnn, de eerste loc heeft een ronde gedaan over de bruggen, zoals beloofd heb ik hier een filmpje van gemaakt. Nu alleen de lage bascule bruggen vooraan nog maken en aan laten sluiten op het onderste gedeelte van het S-Bahn station en de baan kan echt "rond".

vr gr Arie





















Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Hehe,..... dat was mooi !
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Genoeten zo'n baan Arie. Prachtig om met zo een mooie lengte te kunnen werken.

Groet,

Ronald
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Hoi Arie


Dat is gewoon prachtig, dat is een baan die echt straalt van afwerking detail en ja wat nog  :D :D  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Top filmpje genoten  :thumbup: :thumbup: :thumbup: en je laatste foto is ook smullen hoor  B) B)




Groeten

Peter
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Blijft een herhaling van zetten, maar dit is gewoon geweldig. Erg mooie details, perfecte afwerking.

Gr henk
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Arie,

Je eerste loc heeft over de bruggen gereden gefeliciteerd met deze mijlpaal. :thumbup:
De verlichting van de brug straalt een mooie ouderwetse sfeer uit prachtig mooi gedaan. :) :)
Verder heb ik weer heerlijk naar je foto's gekeken de ene detail na de andere springt er uit bedankt weer voor het kijkplezier. :) :)
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Schitterende plaatjes en mooi filmpje. De overgang van water naar kant mag misschien nog wel wat aangekleed worden met groen, fijne turf of iets dergelijks. Het is maar een  :idea:
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Leuk het filmpje, dat geeft toch weer een heel ander beeld. Zo had ik nooit het idee dat de baan vrijstaand was. Hoe lang en breed is jouw treintafel nu eigenlijk Arie?
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Hi

Moest weer een hoop inhalen met lezen.
Ziet er allemaal mooi uit.  :thumbup:
Zag ook een vraag over lijm (en Rail-geluidsisolatie d.m.v.: Neopreenband). Klik hier,

groet
Harald
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Tom: de waterkant is inderdaad nog niet helemaal af.

PaT: de baan is 6.50 m lang en 1.80/1.40 diep. Je kunt er inderdaad omheen. Dit is erg makkelijk werken en heel leuk om van verschillende kanten te bekijken.

vr gr Arie
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
 B) Gefeliciteerd met deze mijlpaal, je eerste lok over de brug.
Een erg mooi filmpje van je baan, het geeft een goed overzicht. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
:o) Ik snap dat het een test was, maar et was wel een errug kort treintje zo met 1 wagonnetje. :D

Dirk-Jan
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)

Hallo Arie,

Die film had veeel langer mogen duren  :P
Mooi man  :thumbup:

Grtz Tony
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
-Arie:
Diepe buiging voor zo een prachtwerk, kan zo onmiddellijk in de boekjes gezet worden, echt een meesterstuk,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Super! Één opmerking, is de bietschtalbrücke niet wat breed voor een enkelspoor?
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Ik denk dat ze een vooruitziende blik hebben gehad mocht het traject dubbelspoors worden in de toekomst Wim  :D.

vr gr Arie
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Mooi filmpje van de eerste loc over je bruggen, ziet er top uit  :thumbup:.

Gr.
Piwie
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Mooi filmpje. Had van mij wel iets langer gemogen met een langere trein met iets lagere snelheid.
Wat maak jij een mooie baan! En het word steeds mooier!
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Ha die Arie.
Wat een prachtig resultaat heeft al het extra werk opgeleverd! :thumbup:
De bruggen. het water, landschap en detaillering geven een prachtige indruk van wat er allemaal mogelijk is op een modelbaan.
Niet alleen een grote portie talent maar ook jouw doorzettingsvermogen behoren tot de absolute top klasse.
Met de Olympische Spelen net achter de rug, krijg jij een "gouden" waardering, de ere pluim van ons forum bezit je al! O:-D

V.w.b. de 2 "valse" bezetmeldingen, indien alles goed doorgemeten is misschien ook even de bezetmelder zelf controleren of even uitwisselen.

Veel plezier en succes met de verdere afbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Mooi!!
Sfeervolle foto's en een leuk filmpje. Ik zie dat je "links" rijdt of is dat maar toevallig voor op de film.
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ik heb enorm genoten van je filmpje. Ook erg leuk een blik achter je baan, super dat je er omheen kan lopen. Wat een fijne ruimte heb je toch... :P

Groeten Ronald  :)
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Bedankt Albert Jan. Ik ga pas verder zoeken naar de spookmeldingen als het weer wat slechter weer wordt :D.
Zou inderdaad ook nog in de terugmelder kunnen zitten.

Piet: Het linksrijden in de video is toevallig, koploper mag straks beide kanten aansturen. In de klimring stel ik wel in dat stijgen alleen in de buitenring
mag en dalen in de binnenste ring, puur omdat de locs dan makkelijker klimmen ;).

Ronald: Ook ik ben nog steeds zeer in mijn nopjes met de ruimte. Was veel werk de opbouw op de garage, maar dan heb je ook wat

vr gr Arie
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Het ziet er sprookjesachtig uit!  ;)

Ben erg benieuwd hoe je de rest van je baan gaat vormgeven.  :thumbup:
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Dankzij onze Indian Summer blijven de activiteiten natuurlijk op een lager pitje. Hoewel, deze update midden in augustus toch ook een aangename verrassing is.

Filmpje was leuk en persoonlijk ben ik vooral van het rijden met het spul. Scenery maken en dan vooral afmaken is prachtig wanneer anderen het doen, maar zelf vind ik het toch altijd lastig om de puntjes op de i te zetten. Gebaseerd op dit topic weet ik dat jij die discipline wel hebt.
Doch hoop ik dat je binnenkort toch nog de tijd neemt om wat meer filmpjes te maken van rijdende treinen.  :P
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ik weet het niet meer. Wat moet je hier nu verder van zeggen?
Briljant. Met name de golven zijn erg goed geslaagd, alsmede de aansluiting van de bruggen.
Leuk filmpje ook. We wachten geduldig het vervolg af.

Gr.Wim

Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Oogverblindend, Arie :important: :thumbup:
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Dank je mannen, zit net nog even het nieuwe gedeelte te testen. Had wat spookmeldingen, zijn nu verdwenen😀. Waarschijnlijk vanzelf opgelost nu de houtlijm is uitgehard. Water wat in de lijm zit geleid ook 😆

vr gr Arie
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ben benieuwd naar de verdere vorderingen. :) :)

M.vr.gr. Erwin
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Citaat van: wila op zondag 25 september 2016, 13:06:54
We wachten geduldig het vervolg af.

Geduldig ? Ik zit op het puntje van mijn stoel   :D
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Ondanks, dat ik ook niet kan wachten tot de treinen echt rond kunnen op de baan, zal toch de hobbytijd komende winter moeten worden gedeeld met een nieuw restauratie project. Dit keer betreft het een A Ford Deluxe Phaeton van 1931 ( wel uit het tijdperk van mijn Stadsbahn  B) :D ;)), best een zeldzaam type. Deze klus ga ik wederom fiksen samen met mijn zoon, net als de Mustang 2 jaar geleden. Met name op de zondagen blijft er nog wel wat tijd over om nog verder te bouwen aan de treinenbaan.

Ondanks dat het nog heel wat lijkt op de foto moet er toch weer heel wat gebeuren, het is wel een mooie "harde" auto. Afgelopen maanden het chassis al 3d gemeten en linksvoor de chassispoot wat gericht. Inmiddels heb ik al aan een gereviseerd blok met de juiste range van motornummers kunnen komen en de  versnellingsbak en losse componenten rondom de motor gereviseerd. Binnenkort dus beginnen met de carrosserie.

vr gr Arie



























Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Hoi Arie

Dat word bijzonder mooi als die klaar is, je gaat blijkbaar je werk wel hebben.  8o
Maar het is ook een hobby, ga je daarna rijden met deze prachtige auto  :help:




Groeten

en succes Peter
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Ik wens je veel succes en volharding met het realiseren van dit ambitieuze project, Arie :important:
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Arie,

Mooi project. :thumbup:
Veel restauratie plezier toegewenst voor jullie beiden.
En laat regelmatig een foto update zien aub. :)
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
 B) Dolphin Capone en zoon, das een heel erg mooi Fordje. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Als je ons af en toe verblijd met een leuk fotootje hiervan, is het je vergeven dat er minder updates komen van je spoorbaan. :-)

Dirk-Jan
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Begrijpelijk, dat de baan wat naar de achtergrond raakt, met zo'n mooi project ( en auto :thumbup: ) !
Veel plezier met de restauratie gewenst !

Grtz Tony
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Prachtig die andere hobby :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
maar
wel blijven posten over je spoorse vorderingen :P
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
gaaaaaaaf man
wow diw wil ik wel eens van dichtbij zien
wat een mooie auto zal dit worden zeker zo niet mooier als het vorige project

gr Ed
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Dat is geen lullig karweitje  8o
Erg mooie auto, voor zijn leeftijd ziet hij er goed uit. Je pakt het goed aan zeg, de richtbank etc. Super dat je dat voor handen hebt en de restauratie vanaf de bodem op te pakken  :thumbup:

Groeten Ronald  :)
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
-Arie:
Bijzonder mooi project om die oude dame in ere te herstellen, daar gaat nog wel wat zweet en tijd in kruipen, maar eens het klaar is een grote voldoening om er mee rond te toeren,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Arie, dat is zeker een mooi. En ook dit is zeker leuk om te volgen.
Suc6 bij het restaureren van deze oude dame ( of heer?).
Gr.Wim
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Citaat van: Jørg op maandag 03 oktober 2016, 23:01:12
-Arie:
Bijzonder mooi project om die oude dame in ere te herstellen, daar gaat nog wel wat zweet en tijd in kruipen, maar eens het klaar is een grote voldoening om er mee rond te toeren,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ook voor bruiloften en partijen.... >:-D >:-D

Groeten Ronald  :)
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 21-08-2016 Stadsbahn 2 "Filmpje 1e loc over de bruggen" dolphin (Arie)
Citaat van: peterke33 op dinsdag 27 september 2016, 13:58:16
Hoi Arie

ga je daarna rijden met deze prachtige auto  :help:
Groeten Peter

Hoi Peter, dat is wel de bedoeling, wat is een auto als je er niet mee kan/mag rijden  :D. Zal wel de mooie dagen uitzoeken zonder regen ;), vr gr Arie

Citaat van: nobody op dinsdag 27 september 2016, 14:41:37
Ik wens je veel succes en volharding met het realiseren van dit ambitieuze project, Arie :important:
Komt goed Wim, we weten waar we aan beginnen  B) ;)

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 27 september 2016, 17:53:44
B) Dolphin Capone en zoon,

Dirk-Jan

Hoi Dirk-Jan, Ik heb al een hoed en een doos sigaren gekregen  B) B) B) ;)

Citaat van: eddyflame op maandag 03 oktober 2016, 21:26:42
gaaaaaaaf man
wow diw wil ik wel eens van dichtbij zien
gr Ed
Laat maar even weten als je eens in de buurt bent Ed  ;)

Citaat van: Varekamp op dinsdag 04 oktober 2016, 23:02:50
Citaat van: Jørg op maandag 03 oktober 2016, 23:01:12
-Arie:

Ook voor bruiloften en partijen.... >:-D >:-D

Groeten Ronald  :)

No way Ronald :D :D :D, moet de chauffeur zich een ongelijk wachten, hooguit een keertje binnen de familie  ;), vr gr Arie