Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Testbaan MRdirect en koploper

Gestart door menno83 maandag 23 februari 2009, 17:39:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Testbaan MRdirect en koploper
Hallo allemaal,

Heb van het weekend de vloer in m'n hobbykamer afgemaakt waarna ik eindelijk weer eens wat treinen te voorschijn kon halen om te rijden. Het is de bedoeling dat ik eerst ga testen met mr-direct en koploper voordat ik met de definitieve baan ga beginnen. Heb wat foto's gemaakt deze zal ik vanavond plaatsen. Moet ze eerst ff verkleinen.

groeten Menno
Re: Testbaan MRdirect en koploper
Kan haast niet wachten.. :lol:

Mathijs
Re: Testbaan MRdirect en koploper
Bij deze de foto's:


Tijdens het aanleggen van de vloer


Heb de normale deur vervangen door een schuifdeur om zoveel mogelijk ruimte over te houden.


gelukkig kreeg ik hulp :wink:


een overzicht van de testbaan


links de koploper pc en rechts de mr-direct pc













Voorlopig kan ik alleen nog maar handmatig rijden met koploper, de volgende stap wordt dan ook het bouwen van de s88 interface voor mr-direct zodat ik terugmeldcontacten kan gaan maken.

Groeten Menno
Re: Testbaan MRdirect en koploper
Succes met het testen! Ik hoop dat het allemaal zonder al te veel problemen wil lukken. De trein ruimte ziet er strak uit!
Re: Testbaan MRdirect en koploper
Waarom gebruik je niet Koploper en DDW samen op 1 PC ?.

Mvg,
Peter
Re: Testbaan MRdirect en koploper
Citaat van: Freak op maandag 23 februari 2009, 21:20:43
Waarom gebruik je niet Koploper en DDW samen op 1 PC ?.

Mvg,
Peter

wat is DDW als ik vragen mag?

groeten Menno
Re: Testbaan MRdirect en koploper
DDW staat voor Digital Direct fur Windows.
Het is waarmee het mogelijk is om een digitale baan aan te sturen net als MRDirect.
Het voordeel t.o.v. is dat je geen DOS PC met MRDirect meer nodig hebt.
Koploper (Versie6.6) en DDW draaien samen op 1 PC onder Windows.

Voor meer info over DDW zie:
http://home.snafu.de/mgrafe/aktuelles.htm

Mvg,
Peter
Re: Testbaan MRdirect en koploper
Deze baan in dit Topic gaat ook met DDW en Koploper aangestuurd worden.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13472.0

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13472.msg226649#msg226649

Mvg,
Peter
Re: Testbaan MRdirect en koploper
bedankt voor de informatie, DDW is inderdaad een erg mooi programma. Maar ik denk toch dat ik het bij mr-direct hou, die 2e pc heb ik toch over en als ik definitief ga bouwen dan gaan ze allebei via een KVM switch zodat ik nog maar 1 monitor/toetsenbord/muis nodig heb. Voordeel van mr-direct vind ik dat alles in het nederlands is en dat je altijd via de mr-drect pc handmatig de boel nog kan bedienen als windows weer eens een van zijn befaamde vastlopers krijgt.

groeten Menno
Re: Testbaan MRdirect en koploper
Citaat van: menno83 op dinsdag 24 februari 2009, 15:40:40
Voordeel van mr-direct vind ik dat alles in het nederlands is en dat je altijd via de mr-drect pc handmatig de boel nog kan bedienen als windows weer eens een van zijn befaamde vastlopers krijgt.
Bij DDW kun ook voor de Nederlandse taal kiezen. Verder al zou de PC vastlopen is het enige wat je hoeft te doen is DDW opnieuw opstarten en de Compoort (naar de booster) verbinden.

Mvg,
Peter
Re: Testbaan MRdirect en koploper
Niks weerhoud je er van om DDW er gewoon bij te zetten ?
heb ik ook gedaan. kan je altijd switchen; het een sluit het ander niet uit.

N.b. MRDirect werkt wel onder W98, maar ik heb op dit forum ooit de melding van iemand gekregen dat het toch kan vastlopen. Het hoort onder (een echte) DOS te draaien.
Re: Testbaan MRdirect en koploper
dat kan ik ook wel doen, kan ik kijken wat het beste werkt.
Is de bekabeling naar je booster en je s88 modules hetzelfde?

groeten Menno
Re: Testbaan MRdirect en koploper
Citaat van: menno83 op woensdag 25 februari 2009, 16:02:09
dat kan ik ook wel doen, kan ik kijken wat het beste werkt.
Is de bekabeling naar je booster en je s88 modules hetzelfde?

groeten Menno

Ben net terug van mijn werk.......

Ehhhhh, ik heb de kabel gewoon gelaten zoals ie was.
voor MRD heb ik diverse extra lijntjes aangesloten, ik krijg kortsluitmeldingen uit de (Edits)booster en MRD zet de booster aan en uit.

met DDW kan ik in ieder geval gewoon rijden, verder nog niks uitgeprobeerd. er zou een kortsluitafhandeling in zitten die je kan activeren volgens Peter (Freak).

grv Huub
Re: Testbaan MRdirect en koploper
Citaat van: menno83 op woensdag 25 februari 2009, 16:02:09Is de bekabeling naar je booster en je s88 modules hetzelfde?
De aansluiting naar de booster is hetzelfde, de aansluiting van de parallelle interface is anders.

Mvg,
Peter