|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
woutje
Gast
|
 |
« Antwoord #357 Gepost op: Donderdag 28 Januari 2010, 21:10:30 » |
|
Tips voor mijn Store zijn heel erg welkom. Verkopen ze daar in Reemstede ook de 1100 van LSModels? Dat bespaart je een ritje naar Houten.  Gr, Ben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AlbertJan
Speciale Gast

|
 |
« Antwoord #361 Gepost op: Vrijdag 29 Januari 2010, 20:12:55 » |
|
Hoi Remie. Leuke nieuwe dingen heb je weer gemaakt!  Märklin store is goed bedacht en leuk gemaakt. Het rottende hout aan de onderkant van de staldeuren is mooi gedaan, ze zijn net als de oude staldeuren bij ons op de boerderij. Veel plezier en succes met de verdere bouw. Vriendelijke groeten, AlbertJan.
|
|
|
|
|
|
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
|
|
|
|
|
|
|
NS-Daniel
Vaste Gast

Eindelijk heb ik ze allebei, nu de baan afmaken!
|
 |
« Antwoord #364 Gepost op: Zondag 31 Januari 2010, 13:44:53 » |
|
hey Remie, die boerderij met de weilanden vind ik goed gelukt! de marklin store vindt ik mooi!. (met m* gaat het wel heel goed! er is zelfs een store in een dorpje:D  ) ga zo door!! groetjes Daniël
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P@tje
Zeer toffe gast

NS Station NCS 2e klasse (Kitbash 1:87 H0)
|
 |
« Antwoord #372 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 11:05:47 » |
|
Remie, alvast 1 tip (misschien wel de belangrijkste) voor zelfbouw is: Doorzettingsvermogen!
Het kost namelijk iets meer tijd en je dient iets preciezer te werk te gaan als bij een standaard bouwpakketje, anders krijg je het spul niet in elkaar. Laat je niet uit het veld slaan als iets niet direct lukt en probeer het gewoon opnieuw, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd! Uiteindelijk gaan dingen lukken en wordt het steeds makkelijker door ervaring. En,.. als je dan eenmaal de smaak te pakken hebt, ontstaat er bijna een nieuwe (sub-modelspoor)hobby met unieke, eenmalige en "onbetaalbare" gebouwen voor je baan als resultaat.
Succes!
|
|
|
|
|
|
H0-scale -> The World is Yours! Bouw, verbouw, kitbash, zelfbouw van gebouwen en natuur in schaal 1:87! Alles in één topic, zie: P@TJES ZELFBOUW PROJECTEN
|
|
|
|
|
P@tje
Zeer toffe gast

NS Station NCS 2e klasse (Kitbash 1:87 H0)
|
 |
« Antwoord #374 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 11:47:49 » |
|
Inderdaad Henk-Jan... het kost iets meer van je tijd! (Maar dat schreef ik ook al in mijn eerdere bijdrage) Voor doorzettingsvermogen is het investeren van tijd noodzakelijk.
Als je er een bepaalde handigheid en lol in hebt gekregen, kost het uiteindelijk niet zo heel veel meer tijd alsdat je nodig hebt bij de standaard bouwpakketten, vooral niet als je ook klein-serie producten en resin bouwdozen maakt... hier dien je vaak ook nog eerst alles goed passend te maken.
Én, nogmaals... je krijgt een serie aan unieke bouwwerken op je baan waar je trots op kunt zijn, dat geeft weer een lekker gevoel én was de tijd en moeite waard. Verder heb ik liever een baan met wat minder, maar dan wel realistische gebouwen op mijn baan, alsdat ik mijn (Hollandse) baan vol zet met de typisch Duits/Zwitserse standaard vakwerk- en berghuisjes.
|
|
|
|
|
|
H0-scale -> The World is Yours! Bouw, verbouw, kitbash, zelfbouw van gebouwen en natuur in schaal 1:87! Alles in één topic, zie: P@TJES ZELFBOUW PROJECTEN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AlbertJan
Speciale Gast

|
 |
« Antwoord #392 Gepost op: Dinsdag 16 Februari 2010, 21:06:37 » |
|
Hoi Remie. Dat zijn weer prachtige cadeau's, die je voor je verjaardag hebt gekregen!  Je kunt weer lekker vooruit en dan zaterdag ook nog Houten. Veel plezier met je nieuwe aanwinsten en succes met de bouw van de baan. Vriendelijke groeten, AlbertJan.
|
|
|
|
|
|
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Remie
Stamgast

Haarlem.
|
 |
« Antwoord #398 Gepost op: Woensdag 17 Februari 2010, 16:33:10 » |
|
Bedankt voor het mee denken, De koploper gaat niet tegen de brug aan. Ik doe altijd een rechte rails voor een brug. De trein ontspoor altijd een bocht die omhoog/omlaag gaat. Dan worden de wielen uit de baan getild. Als het mij lukt probeer ik er wel een filmpje van te maken. Ik heb het zelfs als ik met de koploper het nederlandse station binnen rij. Die zit natuurlijk ook aan de plaat. Dus daar moet ook geklomen worden. Als dat in de bocht gebeurt ontspoort het. De portfeeder was zeker alleen maar even op bezoek in Duitsland? ACTS/Portfeeders heeft een nieuw contract. Ze mogen voor Railion goederen treinen rijden naar duitslanden weer terug. Niet alleen containers, maar ook andere goederen. ACTS wordt hie zeer goed voor betaald  Heb je al uitgevogeld hoe je de aansluiting op je oude baan maakt? Met een overgangspoor van M naar c rails natuurlijk Even zonder gein... Onderin de foto een beetje in het midden zie je een pepsi cola vrachtauto met een oranje cabine. Daar ga ik de plaat af. En heb ik <je kan het niet zien op de foto> door een gat in de tunel de andere richting aangesloten. Dus de trein rijdt 2 rondes en dan gaat hij weer weg. Het nieuwe station lijkt mij een goed punt. Ben benieuwd hoe het gaat worden.
Ik be zelf ook heel benieuwd. En in een stad hoort natuurlijk een station. Remie Edit Gerard: quote gerepareerd
|
|
|
|
« Laatste verandering: Woensdag 17 Februari 2010, 16:54:54 door Gerard »
|
|
|
|
|
|
|