Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Vrijdag 10 September 2010, 08:04:44
Startpagina 3railforum Website 3railforum Wiki 3railforum Foto-album Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
Nieuws: Wist u dat onze Website een zoekfunctie heeft die zoekt op de website, het forum, de wiki en het foto-album??

+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Foto's 7/7/2010- ontwerp op de grond gelegd-Nieuwe baan van Remie.
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13 Omlaag Print
Auteur Topic: Foto's 7/7/2010- ontwerp op de grond gelegd-Nieuwe baan van Remie.  (gelezen 25170 keer)
de Hoeve
Zeer toffe gast

« Antwoord #350 Gepost op: Woensdag 27 Januari 2010, 17:46:26 »

als je digitaal rijdt, kun je met een schakeldecoder een aantal keer laten schakelen

je kunt het schakelingetje ook aan/uitschakelen, zodat je altijd weet in welke stand hij staat.

of je moet met enkele schakelrails achter elkaar werken...

ik vind het idee wel heel leuk gevonden.

Hessel
Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #351 Gepost op: Woensdag 27 Januari 2010, 17:48:46 »

Ik rij digitaal ja. Maar dat met die schakel decoder snap ik niet zo. Dat gaat denk ik ook veel geld kosten. De bedoeling is dat de lichten knipperen de lichten gaan wel automatisch aan en de bomen naar beneden.

Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #352 Gepost op: Donderdag 28 Januari 2010, 17:27:13 »

Er komt een marklin store in Nederland. Very Happy
Kijk maar naar het volgende bericht op de marklin site:

http://i708.photobucket.com/albums/ww90/marklin-fan/marklinstore-1.jpg

Morgen worden de laatste handelingen gedaan voor de opening. Ik ben er bij en zal voor jullie foto's maken Laughing De winkel zal de gebruikelijke vritrines hebben met mooie marklin modellen er in. Het zal zeker de moeite waard zijn om er een kijkje te nemen.  Laughing Laughing
Morgen zullen de foto's van de winkel er zijn!

Tips voor mijn Store zijn heel erg welkom. Natuurlijk is het makkelijker tips geven als je foto's hebt. Dus die komen morgen.
Remie
« Laatste verandering: Donderdag 28 Januari 2010, 17:35:13 door Remie » Gelogd

NS-Daniel
Vaste Gast

Eindelijk heb ik ze allebei, nu de baan afmaken!

« Antwoord #353 Gepost op: Donderdag 28 Januari 2010, 18:00:16 »

leuk:D
ik ben wel benieuwd hoe het eruit komt te zien Laughing

veel succes verder met de laatste handelingen!

groetjes Daniël.

}Mijn favoriete treinen!!
Mijn baan: modelbaan Steenberg
Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #354 Gepost op: Donderdag 28 Januari 2010, 18:05:30 »

Bedankt. Ik ga morgen ook nog wat meer mini treintjes zoeken. En verlichting binnen maken.

Laurent
Stamgast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

« Antwoord #355 Gepost op: Donderdag 28 Januari 2010, 18:55:20 »

Ik heb wel een automatische overweg van marklin. Maar daarvan is 1 slagboompje kapot. Het knobeltje dat in het gaatje pas is afgebroken...
En het licht is niet kniperend. Maar doordat dat ene boompje kapot is gebruik ik hem niet. Ik heb als tip gekregen hier op een hete naald er in te steken. Maar die gaat er na een paar keer gebruiken weer uit...
Probeer eens via je dealer een boompje te bestellen? En anders met een hete naald er volledig doorheensteken (dus ook het andere nokjes wegnemen. En dan een stukje ijzerdraad erdoorheen steken en ombuigen.

Site update:17-04-2009
Sporingerdam.tk
Youtube Account
railion6513

Woehoe, heb een verkeersrode Br 120.1
wijbe
Stamgast

« Antwoord #356 Gepost op: Donderdag 28 Januari 2010, 20:16:11 »

Remie, de afbeelding is wat te klein Sad is niks op te zien, maar ik neem aan dat er een nieuwe shop word geopend in reemstede volgens het laatste nieuws Laughing

woutje
Gast
« Antwoord #357 Gepost op: Donderdag 28 Januari 2010, 21:10:30 »

Tips voor mijn Store zijn heel erg welkom.

Verkopen ze daar in Reemstede ook de 1100 van LSModels? Dat bespaart je een ritje naar Houten. Mr. Green

Gr, Ben.
Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #358 Gepost op: Vrijdag 29 Januari 2010, 16:00:09 »

En hier de beloofde foto's:

door het raam

En dit is nog de boerderij. Ik heb de luiken en deuren laten verotten. En het hout op het woongedeelte groen gemaakt ipv grijs. Dat ziet er toch iets beter uit:

Het woon huis. Met groene houten planken ipv grijs

De planken nog een keer
En het rottende hout op de schuur:

Tips en complimenten en verbeteringen zijn zeer welkom. In kan altijd nog extra foto's nemen
Remie

NS-Daniel
Vaste Gast

« Antwoord #359 Gepost op: Vrijdag 29 Januari 2010, 16:20:44 »

Hey Remie!

leuke winkel, ik kom morgen wel even langs Razz  Laughing
veel succes verder, ik vind het mooi woorden!

groetjes Daniël

Populier
Stamgast

M-rails/IB Basic/loconet/koploper

« Antwoord #360 Gepost op: Vrijdag 29 Januari 2010, 17:06:49 »

Remie, heb je de complete achtergevel van de Märklin Store moeten verbouwen om die loc naar binnen te krijgen?? Met die houtrot moet je wel een beetje voorzichtig zijn hoor. Als die boerderij in verval raakt moet die gesloopt worden. Je wil niet weten wat dat kost: ben je de complete nieuwjaarsfooi aan kwijt! Laughing

groet Hennie

ps. op de electronicadag hebben we een knipperlichtschakelaar gemaakt. als je belangstelling hebt stuur maar een pb krijg je hem thuis.
zit ook een beschrijving bij
AlbertJan
Speciale Gast

« Antwoord #361 Gepost op: Vrijdag 29 Januari 2010, 20:12:55 »

Hoi Remie.
Leuke nieuwe dingen heb je weer gemaakt! Cool
Märklin store is goed bedacht en leuk gemaakt.
Het rottende hout aan de onderkant van de staldeuren is mooi gedaan, ze zijn net als de oude staldeuren bij ons op de boerderij.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
Gerard
Moderator

intentionaly left blank

« Antwoord #362 Gepost op: Vrijdag 29 Januari 2010, 20:50:48 »

Remie, heb je de complete achtergevel van de Märklin Store moeten verbouwen om die loc naar binnen te krijgen??
Welnee. Je zet die loc ergens neer en je bouwt er een winkel omheen. Zo simpel gaat dat tegenwoordig Laughing.

Groetjes, Gerard.

You ain't much if you ain't Dutch Mr. Green.

&

Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #363 Gepost op: Zaterdag 30 Januari 2010, 17:39:35 »

Bedankt voor de reacties!
Ik had dit huisje al gemaakt. En toen zat er een gordijn voor ge raam. Deze vond ik er niet uit zien en ik wilde er een m* Store dus van maken. Ik heb een papiertje genomen en daar 2 vritrines met treintje op gezet. Die vritrine's met treinen heb ik zelf gemaakt. Boven op de vritrine natuurlijk, net als in het echt, een marklin logo gezet. Wat poppetjes om het te versieren. En je plakt het papiertje onder het huisje.

En dan ben ik vanmorgen lekker bezig geweest. De stier staat nu in zijn eigen weiland. Ik heb een begin gemaakt aan de tulpen die ik al heel lang heb. Na 20 van die bloemen werd ik al gek Laughing Dus ik doe die een andere keer. De hekjes rond de weilanden heb ik vevangen door wat modernere. Dit was gewoon afval. Hier aan zaten de steeltjes van de bloemen. Een beetje rouge er over en haarlak en zie het resultaat:

Ziet er beter uit dan eerst, al zeg ik het zelf.

De tulpen

Het platte land. Dit is alles dat er al is.

Nog even een foto van de ingang van de Store

En een mooie line up:

Remie

NS-Daniel
Vaste Gast

« Antwoord #364 Gepost op: Zondag 31 Januari 2010, 13:44:53 »

hey Remie,

die boerderij met de weilanden vind ik goed gelukt!
de marklin store vindt ik mooi!. (met m* gaat  het wel heel goed!
er is zelfs een store in een dorpje:D Laughing)

ga zo door!!

groetjes Daniël

MarklinKoen
Zeer toffe gast

« Antwoord #365 Gepost op: Zondag 31 Januari 2010, 13:52:33 »

tjonge,
dat begint er heeel goed uit te zien.
mooie boerderij met weiland.
die marklin store vind ik erg mooi gemaakt.

koen

net mn koploper en 1600 binnen.
Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #366 Gepost op: Zondag 31 Januari 2010, 18:51:15 »

Leuk om te horen dat het mooi wordt gevonden.
tjonge,
dat begint er heeel goed uit te zien.
mooie boerderij met weiland.
die marklin store vind ik erg mooi gemaakt.

koen
Als je het wilt zien, kan je langs komen Wink Je stuurt mij maar een PB. Je woont niet zo ver hier vandaan heb ik gehoord. Wij (hendrik en ik) kunnen ook wel eens naar jou toe en die baan van jou te bekijken als je dat wilt.
Remie

Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #367 Gepost op: Maandag 01 Februari 2010, 17:51:55 »

Hallo,
Ik ben heel erg blij met wat ik heb gekregen. Hiermee zal ik mijn overweg laten knipperen en vast nog wel wat. Jullie zullen nog meer hier over horen.
Het slagboompje is weer gemaakt. Ik heb een gat door het boompje gemaakt. Daar door een stukje speld. deze speld zit door de gaatjes waar eerst de knopjes van de boom in zaten. Deze speld is een beetje aan de uiteindes verbogen zodat hij er niet uit valt. Het gat in de boompjes is groot genoeg dat de speld er niet vast aan zit.
Remie

Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #368 Gepost op: Dinsdag 02 Februari 2010, 17:45:36 »

Alleen hij knipperd niet. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Ik hoor het graag

Remie

degeluidsman
Vaste Inboedel

Genietoloog

« Antwoord #369 Gepost op: Dinsdag 02 Februari 2010, 18:47:19 »

Alleen hij knipperd niet. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Ik hoor het graag

Remie

Ik denk dat je het schema van dit printje even moet plaatsen anders weet niemand waar je het over hebt ben ik bang.

Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #370 Gepost op: Woensdag 03 Februari 2010, 08:36:25 »

Dat zal ik dan wel komende week doen. Vanmiddag moet ik engels leren Sad

Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #371 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 09:17:30 »

Hallo,
Naar aanleiding van deze topic ga ik ook zelf proberen om van 1à 2 muurplaten uit baksteen een mooi nederlands huis te maken. Op houten zal ik vast wel wat platen vinden. Deze zijn toch niet zo gek duur? Rond de 2 euro dacht ik. Ik heb ramen, deuren en schoorstenen genoeg. Bij al die pakhuizen en grachtenhuizen zaten een stuk of 3 schoorstenen. En met de jaren krijg je een hoop ramen en deuren.  Very Happy Tips zijn zeer welkom. Dit wordt de eerste keer dat ik dit ja doen. Ik ga het in de vakantie doen. Dus over ongeveer 2 weken. Het sneiden doe ik met een hobby mesje. Eerst op de achterkant tekenen wat ik wil uitsneiden. Met een schuurpapiertje de rafeltjes lang de randen weghalen. Zeg maar als ik iets niet goed heb Wink. Al die mooie nederlandse huizen zie ik voorbijkomen. NU wil ik er ook eens een zelf maken. Jullie horen nog meer van mij. Als je tips hebt, schrijf ze dan maar. Dan kan ik dat ook meenemen in mijn project.

Remie

P@tje
Zeer toffe gast

NS Station NCS 2e klasse (Kitbash 1:87 H0)

« Antwoord #372 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 11:05:47 »

Remie, alvast 1 tip (misschien wel de belangrijkste) voor zelfbouw is:
Doorzettingsvermogen!

Het kost namelijk iets meer tijd en je dient iets preciezer te werk te gaan als bij een standaard bouwpakketje, anders krijg je het spul niet in elkaar.
Laat je niet uit het veld slaan als iets niet direct lukt en probeer het gewoon opnieuw, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd!
Uiteindelijk gaan dingen lukken en wordt het steeds makkelijker door ervaring. En,.. als je dan eenmaal de smaak te pakken hebt, ontstaat er bijna een nieuwe (sub-modelspoor)hobby met unieke, eenmalige en "onbetaalbare" gebouwen voor je baan als resultaat.

Succes!

H0-scale -> The World is Yours!

Bouw, verbouw, kitbash, zelfbouw van gebouwen en natuur in schaal 1:87!    Alles in één topic, zie:
P@TJES ZELFBOUW PROJECTEN
Henk-Jan Poorte
Vaste Gast

gestolen van Carpento

« Antwoord #373 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 11:16:37 »

alvast 1 tip (misschien wel de belangrijkste) voor zelfbouw is:
Doorzettingsvermogen!
En heel veel tijd.
(Ooit komt mijn NS station ook eens P@tje.)

Mvg,

Henk-Jan Poorte.
P@tje
Zeer toffe gast

« Antwoord #374 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 11:47:49 »

Inderdaad Henk-Jan... het kost iets meer van je tijd! (Maar dat schreef ik ook al in mijn eerdere bijdrage) Voor doorzettingsvermogen is het investeren van tijd noodzakelijk.

Als je er een bepaalde handigheid en lol in hebt gekregen, kost het uiteindelijk niet zo heel veel meer tijd alsdat je nodig hebt bij de standaard bouwpakketten, vooral niet als je ook klein-serie producten en resin bouwdozen maakt... hier dien je vaak ook nog eerst alles goed passend te maken.

Én, nogmaals... je krijgt een serie aan unieke bouwwerken op je baan waar je trots op kunt zijn, dat geeft weer een lekker gevoel én was de tijd en moeite waard. Verder heb ik liever een baan met wat minder, maar dan wel realistische gebouwen op mijn baan, alsdat ik mijn (Hollandse) baan vol zet met de typisch Duits/Zwitserse standaard vakwerk- en berghuisjes.

Bouw, verbouw, kitbash, zelfbouw van gebouwen en natuur in schaal 1:87!    Alles in één topic, zie:
Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #375 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 16:52:35 »

Ik hou wel van wat knutselen enzo. Dus leuk zal ik het wel vinden denk ik. Nog een vraag. Bij de bouwpaketjes van een ''normaal'' huisje zijn de muren die tegen elkaar aan moeten aan de uiteindes schuin.  Zo passen de muren goed in elkaar. En is er een scherpe hoek. Hoe moet ik dit doen?

Remie

P@tje
Zeer toffe gast

« Antwoord #376 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 17:08:59 »

Om de hoeken schuin te krijgen gebuik ik een (grote) fijne vijl, voor kleinere gedeeltes of bepaalde vormen, gebruik diverse kleine (hobby-)vijltjes.

Een manier die ik ook vaak gebruik en die voor mij erg goed werkt is door met een vlijmscherp mes langs de zaagsnede van het plastic te "schrapen"... (Uhm, hoe leg ik dat uit... Confused) Zoiets als hoe je een papierstrook laat krullen, door deze tussen je duim en een schaar (of mes) te halen. je zou het ook een soort raspen of schaven kunnen noemen.

Gerard
Moderator

intentionaly left blank

« Antwoord #377 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 17:13:03 »

Een manier die ik ook vaak gebruik en die voor mij erg goed werkt is door met een vlijmscherp mes langs de zaagsnede van het plastic te "schrapen"... (Uhm, hoe leg ik dat uit... Confused)
Het snijvlak van het mes onder een hoek van 90 graden langs de rand halen.

Groetjes, Gerard.

You ain't much if you ain't Dutch Mr. Green.

&

P@tje
Zeer toffe gast

« Antwoord #378 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 17:18:00 »

Inderdaad Gerard... onder een hoek van +/- 90 graden... en dan raspen (vervolgens af en toe even een pleister halen!!  Crying or Very sad)

Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #379 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 17:33:44 »

Ik snap hem. Ik ga metteen op houten kijken voor muur platen. Very Happy. Je moet toch ergens beginnen. Als eerste projectje ga ik een gewoon simpel huisje maken met een normale punt (^) dak. Daarna kan ik het steeds moeilijker maken.

Remie

wijbe
Stamgast

« Antwoord #380 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 18:02:08 »

Inderdaad Gerard... onder een hoek van +/- 90 graden... en dan raspen (vervolgens af en toe even een pleister halen!!  Crying or Very sad)

en vergeet niet op houten ook een pak pleisters te halen Laughing

P@tje
Zeer toffe gast

« Antwoord #381 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 18:05:00 »

Gelukkig hoef ik voor die pleisters niet helemaal naar Houten (anders zou ik al lang leeg gebloed zijn!)

Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #382 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 18:41:55 »

Gelukkig hoef ik voor die pleisters niet helemaal naar Houten (anders zou ik al lang leeg gebloed zijn!)
Durf ik het nog wel? Shocked Leeg bloeden heb ik geen zin in. Laughing Laughing Laughing
En het is zeker, ik kom op 20 februari thuis met een 1184 van lsmodels exclusive MTE Very Happy.

Remie

NS-Daniel
Vaste Gast

« Antwoord #383 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 19:09:00 »

hey remie,

Leuk! ik ben wel benieuwd naar het LS models 1184!
we wachten het af!, ik hoop dat ik dan ook naar houten kan:D

groetjes Daniël

Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #384 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 19:10:56 »

Ik hoop dat ik MTE kan vinden. Laughing Want anders kom ik er niet... Ik zal ook wel een paar foto's maken als ik hem heb. Als julie dat willen.

Remie

wijbe
Stamgast

« Antwoord #385 Gepost op: Dinsdag 09 Februari 2010, 19:48:55 »

Ik hoop dat ik MTE kan vinden. Laughing Want anders kom ik er niet... Ik zal ook wel een paar foto's maken als ik hem heb. Als julie dat willen.

Remie

als we dat willen? dat ben je gewoon verplicht te doen Laughing

Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #386 Gepost op: Zondag 14 Februari 2010, 20:14:48 »

Hallo iedereen!
Vandaag echt een hele leuke dag gehad Very Happy. Ik heb mijn verjaardag gevierd. En heb 2 mooie verassingen gehad. Ik heb een treinen plaat gehad. Mijn oom en tante deden er nooit wat mee. DUs kreeg ik heb. Dit gaat het buitenlandd worden. Reemstede is een typische nederlandse stad. Dicht bij de Duitse grens.
Van mijn ouders heb ik een Mak portfeeders gekregen. Ik moet wel iets mee betalen. Maar ik ben er echt zóóó blij mee! In 1 week tijd heb ik dus 2 treinen. 1 voor mijn verjaardag. En 1 koop ik op houten.
En hier mijn aanwinsten Cadeaus:

Mak, ik krijg er geen genoeg van

En het Duitse stadje:

Ik heb een duitse stootjuk genomen. En vernederlandst:

Ik hoor graag reacties Wink
Groetjes,
Remie

RutgerSHM
Toffe Gast
**

« Antwoord #387 Gepost op: Dinsdag 16 Februari 2010, 18:02:20 »

Ziet er weer mooi uit Remie, veel plezier met de Portfeeders!

En natuurlijk nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Groeten,
Rutger

What's next?
wijbe
Stamgast

« Antwoord #388 Gepost op: Dinsdag 16 Februari 2010, 19:28:21 »

heey Smile

nog gefeliciteerd hé

een zeer mooie loc ben jaloers Shocked

Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #389 Gepost op: Dinsdag 16 Februari 2010, 19:42:00 »

Bedankt allemaal. Ik zit nog wel na te denken over de nieuwe stad. Er kunnen geen 1:95 of 1:87 rijtuigen door. Dan ontspoort het door de bochten als de rails omhoog of omlaag gaat. Dus ik maak nog een baan er om heen. Maar een koploper hoort ook niet in de bergen natuurlijk.

Remie

wijbe
Stamgast

« Antwoord #390 Gepost op: Dinsdag 16 Februari 2010, 20:14:34 »

haha daar zit ik ook wel eens over na te denken, naja een piko hondekop gaat gelukkig wel in een r1 straal erdoorheen en omhoog ook nog eens Very Happy  (men msn ligt plat, ebuddywerkt ook niet Mad)

Populier
Stamgast

« Antwoord #391 Gepost op: Dinsdag 16 Februari 2010, 20:27:59 »

De koploper gaat bij mij op de m rails wel degelijk door de r1 (36 cm.) bochten zonder te ontsporen. Ook de Olympische  trouwens. Heb je nog meer kado's gekregen? Er is zo te zien weer genoeg werk aan de winkel!!

groet Hennie
AlbertJan
Speciale Gast

« Antwoord #392 Gepost op: Dinsdag 16 Februari 2010, 21:06:37 »

Hoi Remie.
Dat zijn weer prachtige cadeau's, die je voor je verjaardag hebt gekregen! Cool
Je kunt weer lekker vooruit en dan zaterdag ook nog Houten.

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten en succes met de bouw van de baan.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
NS-Daniel
Vaste Gast

« Antwoord #393 Gepost op: Dinsdag 16 Februari 2010, 22:11:53 »

hey Remie,

nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Leuk zo'n mooie Portfeeders loc, veel plezier ermee.

groetjes Daniël

Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #394 Gepost op: Woensdag 17 Februari 2010, 08:32:14 »

De koploper gaat bij mij op de m rails wel degelijk door de r1 (36 cm.) bochten zonder te ontsporen. Ook de Olympische  trouwens. Heb je nog meer kado's gekregen? Er is zo te zien weer genoeg werk aan de winkel!!

groet Hennie
Weer bedankt voor alle felicitaties! En alle reacties.
Ik ga zeker leuke dingen doen met die plaat. De portfeeders gaat een normale goederen trein trekken. Met verschillende wagons. Dus niet alleen containers.
De koploper gaat prima door R1. Maar als hij dan omhoog of omlaag gaat door de bocht ontspoort hij...

Remie

wijbe
Stamgast

« Antwoord #395 Gepost op: Woensdag 17 Februari 2010, 14:07:53 »

valt mee hoor, bij mijn koploper destijds met een zefgemaakte brug ging ie ook nog door r 1 omhoog, sonder ontsporen Very Happy

Populier
Stamgast

« Antwoord #396 Gepost op: Woensdag 17 Februari 2010, 14:19:05 »

Loopt de koploper niet ergens tegenaan bij het stijgen? Als ik het goed zie zit in de stijgende baan ook de brug. Bekend is dat die daar in de bocht tegenaan loopt. De portfeeder was zeker alleen maar even op bezoek in Duitsland? Heb je al uitgevogeld hoe je de aansluiting op je oude baan maakt? Het nieuwe station lijkt mij een goed punt. Ben benieuwd hoe het gaat worden.

groet Hennie
wijbe
Stamgast

« Antwoord #397 Gepost op: Woensdag 17 Februari 2010, 14:25:12 »

jah dat is een punt, ben bang dat hij bij remie in het stadje wel vast loopt, even testen zou ik zeggen Very Happy

Remie
Stamgast

Haarlem.

« Antwoord #398 Gepost op: Woensdag 17 Februari 2010, 16:33:10 »

Bedankt voor het mee denken,
De koploper gaat niet tegen de brug aan. Ik doe altijd een rechte rails voor een brug. De trein ontspoor altijd een bocht die omhoog/omlaag gaat. Dan worden de wielen uit de baan getild. Als het mij lukt probeer ik er wel een filmpje van te maken. Ik heb het zelfs als ik met de koploper het nederlandse station binnen rij. Die zit natuurlijk ook aan de plaat. Dus daar moet ook geklomen worden. Als dat in de bocht gebeurt ontspoort het.

De portfeeder was zeker alleen maar even op bezoek in Duitsland?
ACTS/Portfeeders heeft een nieuw contract. Ze mogen voor Railion goederen treinen rijden naar duitslanden weer terug. Niet alleen containers, maar ook andere goederen. ACTS wordt hie zeer goed voor betaald Laughing
Citaat
Heb je al uitgevogeld hoe je de aansluiting op je oude baan maakt?
Met een overgangspoor van M naar c rails natuurlijk Mr. Green
Even zonder gein... Onderin de foto een beetje in het midden zie je een pepsi cola vrachtauto met een oranje cabine. Daar ga ik de plaat af. En heb ik <je kan het niet zien op de foto> door een gat in de tunel de andere richting aangesloten. Dus de trein rijdt 2 rondes en dan gaat hij weer weg.
Citaat
Het nieuwe station lijkt mij een goed punt. Ben benieuwd hoe het gaat worden.
Ik be zelf ook heel benieuwd. En in een stad hoort natuurlijk een station.

Remie

Edit Gerard: quote gerepareerd
« Laatste verandering: Woensdag 17 Februari 2010, 16:54:54 door Gerard » Gelogd

Populier
Stamgast

« Antwoord #399 Gepost op: Woensdag 17 Februari 2010, 16:51:38 »

Weet je wel zeker dat het een koploper is? Het gedrag lijkt meer op een hondekop! In de bocht zijn pootje op tillen. Laughing
Misschien iets om bij reparatie als vraagje neer te leggen. Er zijn daar vast wel mensen die er een oplossing voor weten.
Blijft toch vreemd want ik had een testbaan met een complete Fallerbrug met op en afritten met bogen en daar ging die toch netjes doorheen.
groet Hennie
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte