Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

irm en mat'46 van rivarossi

Gestart door Herman05 maandag 09 oktober 2006, 18:45:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
irm en mat'46 van rivarossi
Beste Forummers,

Voor iedereen die enkel dit forum in de gaten houdt hierbij een brief die op beneluxspoor.net staat van de importeur van Lima Rivarossi etc.; REZ.

Geachte heer.......,

Als alles volgen plan verloopt zullen in de loop van 2007 inderdaad een mat?46 en de IRM uitkomen.
Kleur en wagennummers zijn nog op dit moment nog niet vastgesteld, maar waarschijnlijk zal het wat betreft de mat?46 wel de gele NS reizigers uitvoering worden.
Wij zullen deze modellen onder de merknaam Rivarossi uit gaan brengen.
De IRM is het model dat Lima in haar assortiment had, dus 3 delig en apart een los tussen rijtuig.
De modellen zullen op technisch vlak op diverse punten zeer verbeterd zijn. Denk hierbij aan wisselende verlichting, decoder interface, betere kleurtechnieken en bedrukkingen etc.
Nieuwe ontwikkelingen qua modellen zullen in de jaren daarna ook zeer zeker aan het assortiment toegevoegd worden.

Met vriendelijke groet,

Ruud Oosthuizen
Productontwikkeling, Techniek & Service
REZ (Reyne en Zonen BV)


En de 2de brief die van REZ afkomstig was:

Wij zijn samen met de Hornby Group in eerste instantie druk aan het uitzoeken welke modellen er voor herproductie in aanmerking komen.
E.e.a. hangt af van de vraag uit de markt en de beschikbaarheid en compleetheid van de bestaande mallen.

Uiteraard wordt daarbij ook naar het door u genoemde model gekeken.

Het zal er bij de eerste herproducties op neer komen dat met name de techniek van de modellen een grondige up date zal ondergaan, waarbij u moet denken aan 5 polige motoren, LED verlichting etc. etc.

Om de modellen binnen een redelijke termijn op de markt te kunnen krijgen, zullen in de meeste gevallen de bestaande mallen gebruikt worden. Daar waar mogelijk zullen er kleine aanpassingen uitgevoerd worden, en zullen kleur, spuitwerk en bedrukkingen van een veel betere kwaliteit zijn.

Later zullen we de mogelijkheden bekijken van geheel nieuwe modellen of grondige mal wijzigingen.


Met vriendelijke groet,

Ruud Oosthuizen
Productontwikkeling, Techniek & Service
REZ (Reyne en Zonen BV)

Noorderhoofdstraat 45, 1561 AS  Krommenie
Postbus 7, 1560 AA  Krommenie
Tel +31 75 6283154
Fax +31 75 6281558

KvK 35024209
BTW NL8021.458.02.B01


Kortom, goed nieuws. Tenminste voor mij want de IRM staat hoog op mijn verlanglijst als hij uit mocht komen en dat komt hij dus,....

Groeten,
Herman
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Da's tegenwoordig niet meer dan normaal dus ga daar wel vanuit. Bovendien is nog steeds meer dan een kwart in handen van de 3-rail markt (en vaag staat me bij dat het 50-50 is,.. maar dat vindt ik te speculaas om dat te zeggen)

Groeten,
Herman
Re: irm en mat'46 van rivarossi
IRM heb ik ook zeker interesse in, mits er het 1 en ander aangepast word.
huidige irm stellen in het grootbedrijf zijn wel degelijk anders dan de lima modellen van toen.....
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
kijk dit is goed nieuws als alles doorgaat
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Hallo,

Hieronder een voorproefje van de nieuw modellen voor 2007.


Rivarossi 2007       


De eerste vooraankondiging van de nieuwe Nederlandse modellen van de Hornby groep.



De Hornby groep is eigenaar van onder meer de merken Rivarossi, Lima, Arnold, Jouef en Electrotren. In samenwerken met de Hornby groep zal REZ in 2007 een aantal Nederlandse modellen van Lima en Rivarossi opnieuw uitbrengen.



Waarschijnlijk wordt gekozen om de sterk verbeterde uitvoering van de IRM en Mat'46 treinstellen onder merknaam Rivarossi uit te brengen. Op de planningt staan de 3-delige IRM in gelijk- en wisselspanningsuitvoering, een tussenbak voor de IRM treinstellen en een 2-delige Mat'46 in een groene kleurstelling.



De te verwachten uitlevering van de vernieuwde modellen is september/oktober 2007.

zie www.rez.nl


vrg,

Erwin
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Ja heb hier ook al wat over gelezen in een ander topic, ik blijf het in de gaten houden...
Re: irm en mat'46 van rivarossi
de 2 topics samengevoegd , 2 losse topics is niet handig  :)
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Aha ik denk al heb ik hier wat over het hoofd gezien gister :lol:

Maar SNEAK is weer eens bezig geweest 8)
Re: irm en mat'46 van rivarossi
tjah, 2 topics over 1 onderwerp is ietwat niet handig he ;)

Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Berichtjes van Fonzo en reactie Robbert over dit onderwep verwijdert, was exact het zelfde als wat Erwin geschreven heeft.

Ga ervanuit dat jullie het met me eens zijn.
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Prima,

Robbert is 1 minuutje voor jou een ander draadje gestart, kan je die ook even samenvoegen !
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Robbert, heb je nieuwe draadje over dit onderwerp verwijdert, gaat over het zelfde stukjes van REZ van Herman en Erwin.
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Ja is goed......

maar ik wel nog wel even wat zeggen!

De modellen blijfen 1:100

En er komen nieuwe motoren in, led verlichting, Betere verf, kleine aanpassingen aan de kap.

En dat was het weer!

Groetjes,

Robbert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
mou das in ieder geval beter als de oude modellen...
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Ja, maar k hoop dat ze daarna nog door gaan! Koploper DDM enzo!

Groetjes,

Robbert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Dat hoop ik idd ook, al hoop ik wel dat de modellen wel sterk verbeteren. We zullen zien. Dit nieuws is al goed 2008 kan naar mijn idee alleen maar beter worden :D.

Groeten,
Herman
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Beste Modeltreinliefhebbers,

Op veler verzoek publiceren we nu reeds enkele vooraankondigingen voor de vernieuwde producten die we met de Hornby groep laten produceren.


Rivarossi 2007


De eerste vooraankondiging van de nieuwe Nederlandse modellen van de Hornby groep.



De Hornby groep is eigenaar van onder meer de merken Rivarossi, Lima, Arnold, Jouef en Electrotren. In samenwerken met de Hornby groep zal REZ in 2007 een aantal Nederlandse modellen van Lima en Rivarossi opnieuw uitbrengen.



Waarschijnlijk wordt gekozen om de sterk verbeterde uitvoering van de IRM en Mat'46 treinstellen onder merknaam Rivarossi uit te brengen. Op de planning staan de 3-delige IRM in gelijk- en wisselspanningsuitvoering, een tussenbak voor de IRM treinstellen en een 2-delige Mat'46 in een groene kleurstelling.



De te verwachten uitlevering van de vernieuwde modellen is september/oktober 2007.

Gr,
Marcel
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Is in een ander topic ook al gemeld...
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Geeft nix ,goed nieuws mag vaker gemeld worden :-D
Weet ik wat ik voor sinterklaas 2007 vraag een.... IRM
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Doe mij maar een 46...... :lol:
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Ik maar denken dat ik lid was van een Marklin forum,gaan we het hebben over wat we straks van de Hornby groep gaan kopen!
Mensen,Marklin is een diepte investering,die trein die je deze week koopt houdt zijn waarde en zou je bij wijze van spreken nog aan de kleinkinderen kunnen nalaten.
Wat is de waarde over twintig jaar van een (plastic!) Hornby (Rivarossi? Lima?) trein?
Is het enigste motief om met dit soort merken in zee te gaan dat men met nederlandse modellen uitkomt?
Leuk van zo een Hornby importeur om te proberen via de achterdeur een stuk van de Marklin koek te pakken,ik gun iedereen een plekje onder de zon,maar het is net als met auto's:als je Duitse kwaliteit gewend bent ga je niet opeens in een Chinese aanbieding zitten!
Als Marklin nou niet zo gauw komt met een nederlands model,koop dan iets anders van Marklin,kan je later altijd nog ruilen als er iets leuks uitkomt,toch?
Gooi je goede geld niet weg aan iets wat niet in de schaduw van Marklin kan staan!
Re: irm en mat'46 van rivarossi
das wel heel erg pro marklin in mijn ogen.

maar als je eerlijk bent begrijp jij ook dat de ns verzamelaars nou eenmaal veel van andere merken kopen omdat marklin er nooit mee gaat komen.

om het maar niet over de prijzen te hebben
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
@powerf7 (Had je ook nog een voornaam ofzo???)
Het is wel erg kort door de bocht, kijk maar is wat al die nederlandse Lima spullen nu op marktplaats opbrengen. Daarnaast is de kans dat Märklin een IRM nu gaat uitbrengen gedaalt tot 0.1%. Dus waarom zou ik als Nederland rijder dit model laten liggen? Om vervolgens spijt te hebben dat ik het nooit meer kan kopen,... ?

Groeten,
Herman

P.S. weer een dubbeldraaje, kan dit samengevoegd worden of gesloten?
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Samengevoegd
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Hallo,

Nou zeker zo een plastic ding behoud heel goed zijn waarden. Toen Lima failliet was / ging schoten de prijzen van al dat spul de lucht in. Zie nu maar wat je moet betalen voor een losse DDM / IRM dat is nie leuk meer.
En wat al eerder ook al te spraken kwam is dat Marklin dus never , ever met een IRM of mat 46 zal kopen en wat ze zeggen is dat de IRM er beter uitkomt te zien dan wat ze toen al geproduceert hebben.
En ik weet niet of u ooit wat anders dan marklin heeft gekocht, maar er bestaan nog meer hele goede 3-rail merken en ja we zullen wel zien wat er terecht komt de plannen van lima en rivarossi voor volgend jaar.
Gr,

Marcel
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Ik ben ook van mening dat wanneer de basis Märklin is, je heel goed ook andere (Nederlandse) modellen van andere merken moet kunnen laten rijden.

@powerf7: Jij hebt zeker ook alleen maar huisjes e.d. van Märklin en niets van andere merken als Vollmer, Kibri e.d.??? :twisted:
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Sorry mensen,het was niet mijn bedoeling om kwaad bloed te zetten.
Ik heb blijkbaar een iets andere kijk op Marklin dan anderen.
Welleens gelezen dat de ontwikkelingskosten van een nieuw model een paar ton is,dit moet wel worden terugverdiend.
Als men met een nederlands treinstel zou komen dan zou dit een forse prijs moeten hebben,als de verkoop dan tegenvalt dat krijg je een soort Roco drama.
Wat ik ervan begrijp komt Hornby/Lima/Rivarossi met een verbeterde heruitgave van een eerder model,anders zou men ook een veel hogere prijs moeten vragen.
Bovendien ligt de produktie wellicht in Verweggistan,waar de jongens en meisjes aan de lopende band niet zo veel betaald krijgen?
De Big Boy van Marklin met geschatte ontwikkelingskosten van een miljoen Euro is er ook alleen maar gekomen om zo in de VS een stevige voet tussen de deur te krijgen,en zo gaat dat met andere nieuwe modellen ook.
Ik probeer ieder jaar tenminste een loc te kopen,als het even kan iets aparts,zoals BR 52 met condenstender,de Big Boy dus,de meccanoloc,de V200 in SBB uitvoering,de V100 in OBB uitvoering,de Santa Fe F7 in blauwe uitvoering,de F7 van Rio Grande,de F7 in demo uitvoering,etc.
De Koll waardecatalogus voor Marklin bestaat al jaren,dat zal toch ook niet voor niets zijn?
Als het erg lang duurt voordat er een nieuw model uitkomt  dan ga ik terug in de tijd,heb in Houten een keer een blauwe NS 1200 gekocht,puntgaaf,en een echte Marklin!
Heb in 1982/83 eens een Lima setje gekocht,een eigele NS 1600 met drie IC rijtuigen,ik denk dat ik van de loc watervrees voor Lima heb gekregen,die was zo slecht!
Ik stond vroeger met mijn neus tegen de etalageruit naar die enorme Rivarossi stoomlocomotieven te kijken,toen een onbereikbare droom,nu lees ik in diverse bladen dat de Rivarossi kwaliteit ook niet zo geweldig was.
Kwaliteitsbeleving is een heel persoonlijk iets,en duitsers hebben daar naar mijn mening toch een klein streepje voor.
Als u moest kiezen tussen een Volkswagen en een Fiat,wat zou u kiezen?
Prettige voortzetting van de vrije zondag!
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Effe off-topic, maar ik kon het niet laten !

Citaat van: powerf7 op zondag 22 oktober 2006, 14:48:34
Bovendien ligt de produktie wellicht in Verweggistan,waar de jongens en meisjes aan de lopende band niet zo veel betaald krijgen?

Waarom denk je dat Europese firma's dit aan de lopende band doen ? Niet vanwege de lage loonkosten in West-EUropa !

Een voorbeeldje over je Volkswagen, welke waarschijnlijk niet i Duitsland wordt geproduceerd !

BRATISLAVA AUTO WERK

is een autofabriek met vier grote productiehallen, twee opslagplaatsen voor onderdelen en veel open ruimte, nauwelijks automatisering, maar wel een eigen ziekenhuis voor het personeel en een gemoedelijke sfeer. Jaarlijks vijst BAW tussen de 100.000 en de 120.000 VW Golfs en Golf Syncro (4x4) in elkaar, plus prototypes van de nieuwe Bora, het model dat het midden houdt tussen Passat en Vento en dat voorgesteld werd tijdens het jongste autosalon in Parijs. Eerder passeerde de Passat op de Slovaakse band, gefluisterd wordt dat binnenkort de Polo zal volgen. Bratislava produceerde in 1997 70.000 eigen auto's en assembleert er 50.000 uit carrosserieën die toegeleverd worden uit de Volkswagenfabrieken van Wolfsburg, Mosel en Vorst. Algemeen directeur Josef Uhrik van VW Bratislava in een persbericht: "We zijn de evenknie van de andere VW-productiefaciliteiten op het vlak van productiviteit en kwaliteit." In een ander deel van het bedrijf maakt BAW 320.000 versnellingsbakken voor Golf, VW Lupo en Beetle - de nieuwe Kever -, Audi A3 en Roadster, Skoda Octavia, Seat Toledo, Arosa, Ibiza en Inca. Volkswagen produceert in Bratislava ook 7 miljoen kleinere onderdelen voor die versnellingsbakken en richtte in Nitra (450 kilometer naar het noordoosten vanuit Bratislava) een vestiging met 1600 werknemers op, waar het in joint venture met Siemens elektrische systemen voor VW, Audi en Skoda produceert.

Ik zeg maar zo : altijd nadenken voor je wat zegt !

Re: irm en mat'46 van rivarossi
Beste Fonzo,
Ik rijd al 10 jaar met volle tevredenheid Volkswagen dus lijkt mij dat ik wel iets van Volkswagen weet.
Afgezien daarvan denk ik dat er een misverstand in het spel is want in principe zijn wij het met elkaar eens!
Loonkosten in het bedrijfsleven is net als water,het zoekt altijd het laagste punt.
Vandaar dat steeds meer werk uit west europa verdwijnt omdat de loonkosten vanwege sociale premies etc. zo hoog zijn.
Marklin is daarbij in het nadeel omdat hun produktie nog voornamelijk in Duitsland plaatsvindt.
Met andere woorden,een treintje wat uit China komt is waarschijnlijk goedkoper dan een treintje wat uit Duitsland komt.
Dan komt het tweede aspect: hoe zit het met de kwaliteit?
Ik zeg dan dat een betere kwaliteit ook een hogere prijs mag hebben,vandaar mijn vergelijking tussen VW en FIAT.
Ik draai overigens al 32 jaar mee in een commerciele werkomgeving,hoeveel jaar heb jij er al opzitten?
En laat dat nadenken maar aan mij over,Fonzo!
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Och, ik ben pas 51 en werk sinds 1973 in allerlei functies, waarvan de laatste als commercieel directeur en sinds 1993 run ik succesvol een drietal eigen bedrijven. Wat ik geleerd heb ik die jaren is dat je geen ongefundeerde uitspraken moet doen over kwaliteit, want ik ken voorbeelden te over van hoogstaande kwaliteit uit "Verweggistan" waar Europeanen nog een puntje aan kunnen zuigen.

Het nadenken laat ik wel aan jou over
Re: irm en mat'46 van rivarossi
wanneer gaan jullie nou eens meningen van anderen waarderen ?dit is toch een democratrisch land. jullie zijn wel heel snel gepiekerd laat iederen ze eigen mening zeggen.

dit is de zoveelste keer dat het hier gebeurd.ik zeg ook niks van mensen die frans bauer goed vinden omdat ik daar niet van hou
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Citaat van: marklinfan op zondag 22 oktober 2006, 18:16:26
wanneer gaan jullie nou eens meningen van anderen waarderen ?dit is toch een democratrisch land. jullie zijn wel heel snel gepiekerd laat iederen ze eigen mening zeggen.
Precies helemaal mee eens.

Jullie maken dit veel te persoonlijk en dat is dus off topic. Jullie hebben net als de rest van het forum de mogelijk om elkaar berichtjes te sturen dus maak daar GEBRUIK van!!
Naar elkaar modder gooien kan iedereen en is zo zonde!

Marcel
Re: irm en mat'46 van rivarossi
daar heb ik het toch over. het valt mij op als iemand iets moois vind en waar de rest het niet mee eens is dat de gene die dat vind gelijk door het slijk gehaald word.

Re: irm en mat'46 van rivarossi
Hm. Jammer dat het zoveelste draadje de mist ingaat vanwege een meningsverschil.

Ik vind het in ieder geval goed dat er concurrentie is. Anders zouden heel fraaie modellen zoals de Piko Hondekop niet bestaan.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Jongens, jullie hebben helemaal gelijk, Wat ik schreef is volkomen off-topic, maar dat heb ik er ook bijvermeld. Ik kan er alleen niet goed tegen als ik reacties zie die getuigen van het kijken door een bepaalde bril en met een bepaalde toon en met vergelijkingen die niet opgaan.

Ik probeer op dit forum mensen met vragen zo goed mogelijk te helpen en stel het op prijs om zelf ook goed geholpen te worden. Ik heb het al eens meer vermeld, ik rijd 3-rail met allerhande materiaal omdat er meer onder de zon is dan Märklin. Dat ik toevallig Motorola formaat rijd heeft te maken met het feit dat ik dit erg goedkoop kon kopen.

Als ik het opnieuw moest doen dan koos ik in elk geval weer voor 3-rail maar niet meer voor een digitale centrale van Marklin, maar voor een merk dat veel meer biedt voor misschien wel minder geld.

Re: irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Zand erover,.. geen gezeur hier meer over back 2 topic:  :D

Rivarossi brengt de IRM en een Mat46 uit.

Groeten,
Heran
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Dag Herman,

Dat is wel heel erg on-topic ineens :-)
Maar je hebt gelijk, want DAT is de topic van dit draadje.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Citaat van: Herman05 op zondag 22 oktober 2006, 22:11:51Rivarossi brengt de IRM en een Mat46 uit.
Ja,

En deze staat dus geplant voor eind 2007 en als we dan een beetje uitgaan van dat GEEN leverancier op tijd levert kunnen we dus uitgaan van 2008 :P. Of ben ik te pessimistisch :lol: ?!

Marcel
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Jongens, 't zijn Italianen dus alles gaat daar tranquilo, maar ik zet hem toch maar op mijn lijst voor Sinterkerst 2007/2008  :lol:
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
@Fonzo. Het zijn tegenwoordig Britten. Hornby is nog altijd een Britse investeringsmaatschappij die eigenaar is van Lima e.d. Daarnaast heeft REZ wel een positieve naam opgebouwd dus ik reken er echt wel op dat die modellen volgend jaar 4de kwartaal in de winkel ligt.

Groeten,
Herman

Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Citaat van: Herman05 op zondag 22 oktober 2006, 23:55:36dus ik reken er echt wel op dat die modellen volgend jaar 4de kwartaal in de winkel ligt.
Time will tell ;).

Marcel
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
De aangekondigde Rivarossi modellen gaan er echt komen  :)

De 3-delige IRM + een los verkrijgbare tussenbak zijn nu voor 2-rail en 3-rail te bestellen. De 3-rail versie is standaard al uitgevoerd met een digitaal decoder.

Ook de 2-delige NS MAT '46 is te bestellen voor 2-rail en 3-rail.
Het staat er niet bij maar ik ga ervan uit dat ook deze 3-rail versie standaard een digitaal decoder heeft.

Bron: www.modeltreinexpress.nl
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Het is goed dat Li/Ri/Jo weer terugkomen met een verbeterde kwaliteit.
De fa. Reyne draait lang genoeg mee in de modeltreinenwereld dat men hier, terecht, de vinger aan de pols houdt.
Modelspoorders die mat. 46 en de IRM en (M)DDM nog op hun verlanglijst hebben kunnen nu uitzien naar nieuwe beter modellen en dat is winst.
Hoe meer keuze hoe beter!

Of ik het als 1e model zou kopen betwijfel ik zou dan liever doorsparen voor een duurder Märklinmodel. Maar dat is mijn eigen afweging.
Zeker de oudere modellen uit de Limastal kunnen niet tippen aan de kwaliteit van Märklin. Ook in het forum lopen nog draadje over rijgedrag op wissels en meer. 

Is het hopelijk over met die belachelijk hoge beursprijzen voor de verouderde modellen! Want er zijn veel handelaren die geprofiteerd hebben van al dan niet zogenaamde schaarste, of zeldzame modellen.
Aan die zeldzaamheid komt dus een eind.

Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Citaat van: Brigitte op dinsdag 20 februari 2007, 19:00:59
+ een los verkrijgbare tussenbak zijn nu voor 2-rail en 3-rail te bestellen.
Hallo,

Op het "Nieuws" gedeelte van Modeltreinexpress stond een leuk nieuwtje over de wagon. Ik citeer :

De prijs van het tussen rijtuig van de IRM van Rivarossi is verlaagd van 79.78 euro naar 42,63 euro

(klikt u hier om direct naar het nieuws van Modeltreinexpress te gaan !!)

Dus dames en heren, doe er uw voordeel mee :!:.

Groetjes,
Marcel
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
dank je marcel je bent me voor had het al gezien bij modeltreinexpresse
maar ja idd mensen doe uw voordeel ermee
(ik ga hem bestellen kan ik mooi van mijjn bestelde 3tje een 4tje maken  :D)

groet robert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Citaat van: Mister1736 op maandag 27 augustus 2007, 23:55:46
Op het "Nieuws" gedeelte van Modeltreinexpress stond een leuk nieuwtje over de wagon. Ik citeer :

De prijs van het tussen rijtuig van de IRM van Rivarossi is verlaagd van 79.78 euro naar 42,63 euro
Nu ben ik benieuwd of bij alle dealers er een prijsverlaging is.

Groeten,
Richard
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
zag dat ik de IRM bij wentink in arnhem voor 224 besteld heb mmaar dat hij hier slechts 207,- (en nog iets cent kost ) maar ja dat is met verzenden erbij niet zon heel groot verschil maar de mensen die hem nog niet besteld hebben en graag willen dan maar naar modeltreinexpresse  ik persoonlijk ken de winkel niet en vandaag voor het eerst 2 loclloodsen besteld daar ben benieuwd naar  hoop dat het goed gaat allemaal
maar net als marcel dus even en tip
en ook hier telt doe uw voordeel ermee
vriendelijke groet robert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Citaat van: remcy op woensdag 29 augustus 2007, 01:59:14
zag dat ik de IRM bij wentink in arnhem voor 224 besteld heb mmaar dat hij hier slechts 207,- (en nog iets cent kost ) ...
Ik heb ook een IRM bij Wentink te Arnhem besteld inclusief een extra tussenrijtuig. Moet nog even informeren of ook bij hun de tussenrijtuig in prijs is verlaagd. Maar ga van de week nog een keer naar Arnhem dus kom er dan wel langs om te informeren.

Groeten,
Richard
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
@ RichAnt

stuur dan even een pbtje want ik had het tussenrijtuig nog niet besteld dus ik ben erg benieuwd wat wentink zegt (vraag anders ook eens naar die 207 euro  :oops: :wink:) hoor het wel hoop ik voor mij is het een uur rijden dus zou het erg opprijs stellen als je het antwoord weet op mijn vraag
alvast bedankt
groet robert

( ik weet dat ik kan bellen of mailen was ik alleen nog niet aan toe gekomen  :D :Den het schiedt me eigenlijk net pas te binnen en nu bellen op dit tijdstip )
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Na het internet afzoeken en vragen bij Wentink weet ik nu dat bij 4 winkeliers de prijs voor de Rivarossi 4042 IRM tussenrijtuig bijna is gehalveerd, namelijk:
Modeltreinexpress ? 42,63
Huider Modeltreinen    ? 47,00
Brekelmans modelbouw ? 47,50
Wentink (Arnhem) ? 49,95
(Prijzen zijn die ik op internet heb gevonden of die mij zijn verteld)

Citaat van: remcy op donderdag 30 augustus 2007, 03:48:53
@ RichAnt

stuur dan even een pbtje want ik had het tussenrijtuig nog niet besteld dus ik ben erg benieuwd wat wentink zegt (vraag anders ook eens naar die 207 euro  :oops: :wink:)...
Over die ?207 ben ik vergeten te vragen, sorry.

Groeten,
Richard