Sorry mensen,het was niet mijn bedoeling om kwaad bloed te zetten.
Ik heb blijkbaar een iets andere kijk op Marklin dan anderen.
Welleens gelezen dat de ontwikkelingskosten van een nieuw model een paar ton is,dit moet wel worden terugverdiend.
Als men met een nederlands treinstel zou komen dan zou dit een forse prijs moeten hebben,als de verkoop dan tegenvalt dat krijg je een soort Roco drama.
Wat ik ervan begrijp komt Hornby/Lima/Rivarossi met een verbeterde heruitgave van een eerder model,anders zou men ook een veel hogere prijs moeten vragen.
Bovendien ligt de produktie wellicht in Verweggistan,waar de jongens en meisjes aan de lopende band niet zo veel betaald krijgen?
De Big Boy van Marklin met geschatte ontwikkelingskosten van een miljoen Euro is er ook alleen maar gekomen om zo in de VS een stevige voet tussen de deur te krijgen,en zo gaat dat met andere nieuwe modellen ook.
Ik probeer ieder jaar tenminste een loc te kopen,als het even kan iets aparts,zoals BR 52 met condenstender,de Big Boy dus,de meccanoloc,de V200 in SBB uitvoering,de V100 in OBB uitvoering,de Santa Fe F7 in blauwe uitvoering,de F7 van Rio Grande,de F7 in demo uitvoering,etc.
De Koll waardecatalogus voor Marklin bestaat al jaren,dat zal toch ook niet voor niets zijn?
Als het erg lang duurt voordat er een nieuw model uitkomt dan ga ik terug in de tijd,heb in Houten een keer een blauwe NS 1200 gekocht,puntgaaf,en een echte Marklin!
Heb in 1982/83 eens een Lima setje gekocht,een eigele NS 1600 met drie IC rijtuigen,ik denk dat ik van de loc watervrees voor Lima heb gekregen,die was zo slecht!
Ik stond vroeger met mijn neus tegen de etalageruit naar die enorme Rivarossi stoomlocomotieven te kijken,toen een onbereikbare droom,nu lees ik in diverse bladen dat de Rivarossi kwaliteit ook niet zo geweldig was.
Kwaliteitsbeleving is een heel persoonlijk iets,en duitsers hebben daar naar mijn mening toch een klein streepje voor.
Als u moest kiezen tussen een Volkswagen en een Fiat,wat zou u kiezen?
Prettige voortzetting van de vrije zondag!