Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Ervaringen Duo kroonstrips??

Gestart door WAJ Janse woensdag 03 december 2008, 13:35:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ervaringen Duo kroonstrips??
Hallo allemaal,
ik wil de bekabeling van mijn segmenten (of modulebakken) onderling
verbinden met Duo Kroonstrips; dat bestaat dus uit twee reeksen kroonstrips
(+- 10) waarvan 1 zg. mannetjes en 1 vrouwtjes.
Deze strips wil ik bij de segmenteinden vastzetten.  Werkt dit een beetje bij het aan elkaar bevestigen van de segmenten,  want dan zouden de strips tegelijkertijd in mekaar geschoven moeten worden.
Heeft iemand ervaring hiermee?  Graag reacties/ideeën dan.
M vr gr,

Wim

Re: Ervaringen Duo kroonstrips??
Ik heb geen ervaring met deze kroonstrips.
Maar het idee om ze vast te monteren zodat ze tegelijk met het samenvoegen van de segmenten in elkaar steken lijkt me niet zo goed. Je krijgt dan geheid uitlijnproblemen. Ik zou het mechanisch koppelen van de segmenten en het elektrisch koppelen met connectors apart houden.
En als je zover bent, dan zijn er nog wel andere connectors, b.v de sub-D. Die zijn per pool voordeliger dan die steekbare kroonstrips.
Re: Ervaringen Duo kroonstrips??
Wim,

Velen van ons zitten ook op Beneluxspoor.net forum. Je vraag heb je daar ook geplaatst. Dat mag allemaal maar maakt het wat ingewikkeld.

Gr, Ben.
Re: Ervaringen Duo kroonstrips??
buckfast_beekeeper
gast

Re: Ervaringen Duo kroonstrips??
Deze strips zijn goed indien ze niet echt dikwijls uit elkaar moeten. Om modules te verbinden zijn ze dus niet handig. Ze gaan namelijk niet echt makkelijk in en uit elkaar.

Er bestaan betere connectoren.

sub d is inderdaad een optie. Indien je wenst 50-polig. Voor grotere stromen dan ook weer niet echt geschikt.

Vaak zie je ook scart connectors voor het verbinden van modules (dit zijn de stekkers die je ook gebruikt om tv en video te verbinden).