Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Dinsdag 07 September 2010, 23:55:51
Startpagina 3railforum Website 3railforum Wiki 3railforum Foto-album Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
Nieuws: Kent u ook ons online foto-album met allerhande foto's over zowel model- als grootspoor? -klik hier-

+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Weatheren
| | |-+  BR 111 (update 12-5-2010)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: BR 111 (update 12-5-2010)  (gelezen 1561 keer)
Aliebengalie
Stamgast

020853610

« Antwoord #50 Gepost op: Zondag 25 Juli 2010, 09:54:54 »

Bert.

Vind de foto's schitterend , en echt niet overdreven.
Als je af en toe na een paar slechte dagen sommige locs zie,dan kom je best van dit soort plaatjes tegen.
Ben er echt jaloers op,en mijn screensaver raakt zo weer vol.
Bedankt voor het mee genieten Bert.

En Bart: goed plan.top

Mvg: Alex

Gek op Diesels - E-locs - en ja sorry heb niets met stoomerts

AnalogDriver
Stamgast

M-rails, metalen brug, analoog rijden

« Antwoord #51 Gepost op: Zondag 25 Juli 2010, 10:05:36 »

Volgens mij overdrijven we wel een beetje hier.
[...]
Weather Bert maakt hele mooie dingen, dit forum staat er vol van en voor velen is het een voorbeeld en genieten. Er komt een foto langs van een 111, de oh's en ah's zijn niet van de lucht maar Bart vindt de mate van vervuiling wat overkill. Dat mag toch? Het zegt toch geen onvertogen woord? Voor Bert toch geen reden om gelijk in z'n schulp te kruipen?

Gr, Ben.

Ben, het ging even om de toonzetting van LokPaint (overigens een zeer gewaardeerd overspuiter), die kon nogal verkeerd overkomen.

Niet zoiets als 'ik kan mij toch niet voorstellen...', of 'naar mijn smaak...'  of "ik heb toch nooit voorbeeld foto's gezien uit die periode waarin deze lok... want toen werden ze volgens mij wel schoon gehouden".  Of "naar mijn idee past een rood DB logo qua periode beter bij deze vervuilde lok, want..."
Vandaar de ophef denk ik.

Dus LokPaint, kritische opmerkingen blijven wat mij betreft welkom, zeker ook van jou! (hou alleen rekening met het 'email-effect' van forum postings)

En Baureihe 103-Bert, blijf alsjeblieft gewoon werk en foto's plaatsen hier.

Gr., Hajo
« Laatste verandering: Zondag 25 Juli 2010, 10:08:31 door AnalogDriver » Gelogd
AlbertJan
Speciale Gast

« Antwoord #52 Gepost op: Zondag 25 Juli 2010, 10:15:28 »

Beste Bert en alle andere liefhebbers.
Het gaat helemaal niet over (te) vuil, niet mooi, zonde of andere zaken.
Het gaat er om dat Bert laat zien wat er allemaal mogelijk is op het gebied van weathering.
Ik heb modellen gezien waarbij je echt 3 keer moet kijken om te zien of deze geweatherd zijn en daar tegenover, modellen waarbij het vuil je "pijn" in de ogen bezorgt.
En ook in het echt zijn er voorbeelden te vinden waarvan je zegt, "allemachtig wat smerig, zit daar nog een loc (of wagon) onder?"
En weer een ander vindt dit nog helemaal niet zo smerig, heeft nog wel viezere gezien! Shocked

Bert laat op een prachtige en bijzonder duidelijke manier ons zien, wat er allemaal mogelijk is op het gebied van weatheren.
En aangezien iedereen een eigen smaak heeft (gelukkig maar! Wink) zal hier ook verschillend tegenaan gekeken worden.

Maar wat mij betreft, ik vind het prachtig wat Bert laat zien, maar wel met de bemerking dat ik het één mooier en realistischer vind dan het ander en dit geldt voor anderen weer andersom! (als U nog begrijpt wat ik bedoel!? Rolling Eyes)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
de iris
Toffe Gast
**

« Antwoord #53 Gepost op: Vrijdag 30 Juli 2010, 22:39:20 »

Hallo Bert,

Ga vooral zo door joh, want het ziet er prachtig uit en degene die het niet mooi vinden moeten er maar langs kijken, tenslotte kan het niet naar ieder  zijn smaak zijn.

Groetjes Herman.

Herman Nieuwenhuizen
AnalogDriver
Stamgast

M-rails, metalen brug, analoog rijden

« Antwoord #54 Gepost op: Zaterdag 31 Juli 2010, 07:18:04 »

Ik kwam deze voorbeeldfoto trouwens nog tegen

treinbert
Toffe Gast
**

Fan vanaf mijn geboorte

« Antwoord #55 Gepost op: Woensdag 04 Augustus 2010, 22:16:21 »

Hoi Allen,

Kijk even naar deze link voor een echt vieze lok:

http://www.raymondkies.nl/g20100604010.JPG

Groet,
Bert

Fan van Modulebanen met digitale treinen, die op de juiste snelheid rijden.
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte