Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Hoe te schakelen met een Delta 6603 decoder??

Gestart door treinsmurf vrijdag 24 oktober 2008, 19:23:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe te schakelen met een Delta 6603 decoder??
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

offline
Hoe te schakelen met een Delta 6603 decoder??
Hoi,

Ik probeer met een oude delta decoder een relais te schakelen, maar kom er niet helemaal uit.
De 6603 heeft geen oranje retouraansluiting, en dus gebruik ik de bruine massa aan de ene kant van de spoel van het relais, en aan de andere kant de gele en grijze draad van de decoder. (relais is bi-stabiel, dus wil ik de rijrichting knop gebruiken om het relais te schakelen.
Op de een of andere manier schakelt het relais niet.

Iemand een idee wat ik fout doe? Is het überhaupt wel mogelijk om met een 6603 een relais te activeren?

Ik zat er ook over te denken om anders de blauwe en groene draad i.p.v. de gele en grijze te gebruiken, maar weet niet of ik dan aan de andere kant van de spoel de bruine of zwarte (smoorspoeldraad) moet aansluiten.

Treinsmurf
Re: Hoe te schakelen met een Delta 6603 decoder??
Bij de Delta 6603 gaat het licht feller branden indien de snelheid hoger wordt net als de motor die dan sneller gaat draaien. Bij een omschakelcommando wordt de lichtfunctie onderdrukt.
De 6603 is hierdoor niet geschikt om een relais te schakelen.

Mvg,
Peter
Re: Hoe te schakelen met een Delta 6603 decoder??
Hoi Peter,

Thanks,  realiseer me nu dat ik een beetje dom bezig was.  :? De 6603 is inderdaad een delta decoder waarvan de lampjes niet met F0 te schakelen zijn. (was dit even vergeten). Heb nu een oude C90 gepakt, en dit werkt wel.

Treinsmurf :P