Na de fantastische oude foto's van Wim-N nu op een (te) vroege zondag ochtend maar eens mijn oude foto album gepakt en digi foto's-van-foto gemaakt.
Het is alleen geen jaren 60, maar begin jaren 80 (1982 stond er bij 1 foto), maar zelfde jeugdsentiment en M-rails.
Hier een paar foto's, volledige album staat, zonder veel reclames, op
mijn fotoalbumZelf gemaakte ladingen. Die heb ik maar weggegooid en beter gemaakt vorig jaar.
Laatst nog eindelijk na 25+ jaar het schokken van deze lok opgelost met een verse relaisschakelaar en meteen al het vuil en te veel olie van vroeger er uit middels een wasbenzine bad, maar hier poseert hij:
Ja, kapotte pantograaf er toen al af gesloopt
Ook elders zie je wat halve wagons liggen, ik was blijkbaar niet bang om kapotte dingen te slopen en onderdelen als scenery in te zetten.
Mijn trots: eigenbouw wissel schakelpaneel:
Aha! wat zien we daar? De
oude dikke uitdrogende Märklin olie
En wat zien we daar op de Shell tankwagons:
MyFirst Weathering: leksporen met
onverdunde verf. Ja, toen was er geen forum om dit soort dingen te leren.
Overigens is dit paar maanden terug ongedaan gemaakt middels thinner, helaas deels de opschriften op 1 lange tankwagon ook weg.
Leuk he: spijkers als contactpunten Schakelpaneel was zo te zien wegklapbaar. Ik heb daar iets mee denk ik, mijn Airbrush plek is ook opklapbaar.
En smal Tesa tape om het schema te maken.
In feite waren het 2 tafel-delen die uit elkaar gezet waren met een brug en plaat er tussen.
De ene stoomlok die er staat was een Revell bouwpakket. Heb nooit een grote stomer gehad toen.
Als een soort compensatiegedrag heb ik dat nu goedgemaakt. Na die ene vorig jaar gekochte grote stomer (BR 044 oude uitvoering) staat de teller nu op 51 stoomloks
(Ik hoop op steun en medeleven hier)Alleen zo'n tafel zal niet meer gaan voorlopig. Volgende week komt er weer een baantje over de vloer rond de kestboom en met mega brug.
Nog een laatste: