Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Terug naar de 60-er jaren

Gestart door Diesel vrijdag 12 september 2008, 18:28:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Terug naar de 60-er jaren
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Dit ziet er ook leuk uit, al is het meer jaren 50 denk ik, maar menig modelspoorder zal het ook nog in de jaren 60 hebben gehad.
http://www.miniatur-tischbahn.de/2005_11.htm
Re: Terug naar de 60-er jaren
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: AlbertJan op donderdag 18 september 2008, 22:42:24

Joh, Bert, ik denk helemaal niets want die lezen toch die draadjes met al die nostalgische "ouwe meuk" niet! :shock:


Ik heb even gewacht met reageren om te kijken of de jeugd massaal zou gaan protesteren tegen zoveel verbaal geweld mar het is erg rustig gebleven. één jeugdig lid van ca 42 jaar :shock: heeft heel subtiel wat verweer geleverd maar daar blijft het bij :D

Ik blijf het echter geweldig vinden op houten staat ook altijd iemand met heel veel nostalgisch  materiaal waarbij er exemplaren van ca 3500 euro bij staan. Ik mag hier altijd graag even staan dagdromen en loop daarna nog wat achterom kijkend langzaam verder.

Gr. Bert :)
Re: Terug naar de 60-er jaren
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Ik heb dit een tijdje zitten aankijken, en ga me ook maar even in dit draadje mengen.
Ik blijf het altijd leuk vinden dat mensen met M rails blijven rijden. Ik heb zelf op de grond mijn baan liggen, een groot ovaal, en in de binnenkant licht een M Rails rangeerterrein. Ook ergens buitenlangs loopt nog een halve ovaal van M Rails, een 3e spoor, waarop ik wel eens het een en ander wegzet. Het kedeng kedeng geluid blijft leuk, maar waar ik met M rails veel last van heb is haperingen. Vooral als ik even niet gereden heb (over dat stuk). Zoals jullie wel begrijpen, is het rangeerterrein dus helemaal een ramp, gezien het feit dat er daar nauwelijks gereden wordt. Vroegah (paar weken terug nog) had ik 2 uitgangen, dat er een rijweg over kon, nu is 1tje gedraaid, en moet er dus kopgemaakt worden om eraf te komen.
Daarom vind ik het dapper dat jullie met M rails durven blijven rijden.
Re: Terug naar de 60-er jaren
AnalogDriver
gast

Re: Terug naar de 60-er jaren
Haperingen: digitaal? Ik heb wel eens gehoord dat m-rails gevoeliger is relatief voor vuil met digitaal rijden. Ik neem aan dat je normaal schoonhoudt en een railgom gebruikt.
Re: Terug naar de 60-er jaren
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Jup, ik hou het schoon.
En als het hapert gaat over de M rails een railgom. Over C rails gaat een doekje, dat geen krassen maakt.
Re: Terug naar de 60-er jaren
Lid sinds: 2006

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Ik heb eergisteren voor het eerst sinds 3 maanden weer op mijn baan gereden (M-rails).
Op één plaats heb ik de railgom moeten gebruiken. Verder reed het allemaal goed.
Ik laat de treinen in het begin wel iets harder rijden. (Doe ik op mijn C-rail baan ook)
Mijn treinenkamer is heel droog.
Ik denk dat een goede ringleiding heel belangrijk is. Hierdoor zijn er weinig verliezen tot aan de rails.

Op C-rails heb ik ook de railgom nodig. Deze rail lijkt "zwarter" te worden.

groetjes
Henk
Re: Terug naar de 60-er jaren
AnalogDriver
gast

Re: Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: Jilger op vrijdag 19 september 2008, 13:07:46
Hoezo nostalgie?

Ik ben 29 en ben bezig met de bouw van mijn baan met M-rails. De reden hiervan is dat ik vanaf mijn begin met Märklin (eind jaren 80) altijd al M-rails heb gehad en dat dit langzaam maar zeker is uitgebreid.

Voor de volledigheid: de baan wordt bestuurd met een originele blauwe Deltakast + Deltapilot (6604 + 6605). Aangezien ik toch niet meer dan twee treinen fatsoenlijk tegelijkertijd kan laten rijden en geen behoefte heb aan allerlei extra digitale functies voldoet dit prima. 8)

Citaat van: Jilger op vrijdag 19 september 2008, 14:08:31


Jilger,

leuke foto's! Wellicht nog eens overzichtfoto of andere mooie plaatsen?
Re: Terug naar de 60-er jaren
De c-rail is t.a.v. de m-rail een absolute vooruitgang. Maar de M-rail blijft wat mij betreft de echte Märklin vertegenwoordiger ! Het is denk ik een gevoelskwestie, als modelbouwer heb ik altijd een hekel gehad aan het drierail princiepe,...want dat zie je in het echt ook niet (normaal gesproken tenminste), M-rail was helemaal uit den boze. Nu de 40 gepasseerd....................heb ik zelfs een gedeelte c-rail verkocht en dit vervolgens dubbel en dwars met M-rail opgevuld !!! Een stap terug of gewoon voorliefde voor het klassieke ???

Willem-Jan
Re: Terug naar de 60-er jaren
dag Willem-Jan,

klopt als een bus dat de C-rail technisch een voorruitgang is maar.... ik heb vandaag weer gebouwd aan het baantje van Thomas en eenmaal thuis gekomen kan ik niets aan het gevoel doen dat..... ik de M-rail mooier vindt.
Ze rammelt inderdaad veel meer, schommelt wat maar IK vind ze toch mooier.
Ik wilde overstappen doch ik blijf bij mijn M rail.


Gegroet:

Erik
Re: Terug naar de 60-er jaren
Nu maar hopen dat het M-rail virus niet gaat overheersen......................dan worden de prijzen op marktplaats of ebay nog gekker!!!

Willem-Jan
Re: Terug naar de 60-er jaren
Hallo mede-forumleden,

Even plaats ik ook maar even twee foto,s van mijn modelbaantje toen ik een jaar of acht was.



En met een glimlach acher de rijregelaar inplaats van een spelcomputer vondt je dit echt gaaf.



Enja de scenery deed ik toen al zelf maar het grote station kwam er later bij dus gewoon even een stuk uit gezaagd alleen de trappen waren niet in die lengte dat was jamer.

Ja ja en snelle auto's daar ging mijn voorkeur ook al naar uit. 8)

na een korte onderbreking werden de modeltreinen weer voor de dag gehaald en toen werd ook de treintafel groter gemaakt.



Over stijgings procenten werd toen niet over gesproken vol gas en soms met een aanloop kwamen de loc's boven.


 
Groet Wim.
Re: Terug naar de 60-er jaren
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Ha die Wim!
Wat een leuke foto's zijn dit weer en echt nog uit de oude doos!
Maar wie is toch dat leuke kereltje die op de eerste foto's de treinen bestuurt?
Ach verroest, het is Wim zelf! :roll: :wink:
Duidelijk te zien dat jij al op jonge leeftijd hier veel plezier aan beleefde.

En waar zijn nou toch mijn oude treinbaan foto's?
Zal nog een heel gezoek worden, zal maar wachten op de verhuizing. (whenever! :?)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Terug naar de 60-er jaren
Lid sinds: 2006

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: Wim N op zondag 07 december 2008, 15:53:05
Hallo mede-forumleden,

Even plaats ik ook maar even twee foto,s van mijn modelbaantje toen ik een jaar of acht was.

En met een glimlach acher de rijregelaar inplaats van een spelcomputer vondt je dit echt gaaf.

Enja de scenery deed ik toen al zelf maar het grote station kwam er later bij dus gewoon even een stuk uit gezaagd alleen de trappen waren niet in die lengte dat was jamer.

Ja ja en snelle auto's daar ging mijn voorkeur ook al naar uit. 8)

na een korte onderbreking werden de modeltreinen weer voor de dag gehaald en toen werd ook de treintafel groter gemaakt.

Over stijgings procenten werd toen niet over gesproken vol gas en soms met een aanloop kwamen de loc's boven.

Groet Wim.
Toen was alles toch zo eenvoudig.  8)
Waarom maken we ons nu toch zo druk ?  :shock:

groetjes
Henk
Re: Terug naar de 60-er jaren
Hoi Wim,

Leuke die oude foto's. :)
Jammer genoeg heb zijn er nooit foto's gemaakt van mijn eerste treinbaan (+/- 30 jaar gelden). :(

Gr.
René
Re: Terug naar de 60-er jaren
Ik ben momenteel ook bezig aan een baan met m-rails.

Kijk op dit draadje http://forum.3rail.nl/index.php?topic=11890.0 voor het bouwverslag.

Mijn hoofdmotivatie om met m-rails te bouwen is omdat ik er reeds veel van had en niet volledig van nul wou beginnen met nieuwe rails.

Moest er ooit een vervolg aan de huidige baan, of een compleet nieuwe baan komen dan zou ik wel de C of K rails overwegen...

Mvg,
Geeraard
Re: Terug naar de 60-er jaren
Ik ben ook een baan in M-rail aan het bouwen, vind het zelf er fijner uitzien dan C-rail, en het is vrij betaalbaar! :)
Re: Terug naar de 60-er jaren
Lid sinds: 2006

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Mijn ervaring met M-rails en digitaal is dat het helemaal niet zo slecht rijdt als iedereen je wilt doen geloven.
Ik heb wel een ringleiding en de rails ligt vastgeschroefd.
En je moet regelmatig de rails schoonmaken (wie niet?).

De nieuwere rails rijdt natuurlijk beter.
Anders hadden ze die beter niet kunnen maken.  8)

groetjes
Henk
Re: Terug naar de 60-er jaren
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: Henk op dinsdag 09 december 2008, 19:56:24
De nieuwere rails rijdt natuurlijk beter.
Anders hadden ze die beter niet kunnen maken.  8)
Hoeft niet. Je zit geloof ik met patenten die verlopen. Dus men is de concurrentie zo een slag voor
Re: Terug naar de 60-er jaren
AnalogDriver
gast

Re: Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: Diesel op vrijdag 12 september 2008, 18:28:03




Diesel,

Even voor mijn idee: wat is ongeveer de maat van deze tafel?

Hajo
Re: Terug naar de 60-er jaren
AnalogDriver
gast

Re: Terug naar de 60-er jaren
Na de fantastische oude foto's van Wim-N nu op een (te) vroege zondag ochtend maar eens mijn oude foto album gepakt en digi foto's-van-foto gemaakt.

Het is alleen geen jaren 60, maar begin jaren 80 (1982 stond er bij 1 foto), maar zelfde jeugdsentiment en M-rails.


Hier een paar foto's, volledige album staat, zonder veel reclames, op mijn fotoalbum







Zelf gemaakte ladingen. Die heb ik maar weggegooid en beter gemaakt vorig jaar.







Laatst nog eindelijk na 25+ jaar het schokken van deze lok opgelost met een verse relaisschakelaar en meteen al het vuil en te veel olie van vroeger er uit middels een wasbenzine bad, maar hier poseert hij:



Ja, kapotte pantograaf er toen al af gesloopt  :lol: 

Ook elders zie je wat halve wagons liggen, ik was blijkbaar niet bang om kapotte dingen te slopen en onderdelen als scenery in te zetten.


Mijn trots: eigenbouw wissel schakelpaneel:



Aha! wat zien we daar?  De  :evil: oude dikke uitdrogende Märklin olie  :evil:


En wat zien we daar op de Shell tankwagons: MyFirst Weathering: leksporen met onverdunde verf. Ja, toen was er geen forum om dit soort dingen te leren.

Overigens is dit  paar maanden terug ongedaan gemaakt middels thinner, helaas deels de opschriften op 1 lange tankwagon ook weg.


Leuk he: spijkers als contactpunten  Schakelpaneel was zo te zien wegklapbaar.  Ik heb daar iets mee denk ik, mijn Airbrush plek is ook opklapbaar.
En smal Tesa  tape om het schema te maken.






In feite waren het 2 tafel-delen die uit elkaar gezet waren met een brug en plaat er tussen.

De ene stoomlok die er staat was een Revell bouwpakket. Heb nooit een grote stomer gehad toen.
Als een soort compensatiegedrag heb ik dat nu goedgemaakt. Na die ene vorig jaar gekochte grote stomer (BR 044 oude uitvoering) staat de teller nu op 51 stoomloks  :oops:   (Ik hoop op steun en medeleven hier)

Alleen zo'n tafel zal niet meer gaan voorlopig. Volgende week komt er weer een baantje over de vloer rond de kestboom en met mega brug.


Nog een laatste:


Re: Terug naar de 60-er jaren
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Ha die Hajo!
Al is het dan geen 60er jaren baan, deze iets recentere foto's mogen er ook echt wel zijn! 8)
Leuk hoor, om je oude baan met prachtig materiëel nog zo mooi op de foto's terug te kunnen zien.
Zelf helaas nog geen foto's van mijn '50 en '60 jaren baan teruggevonden maar die van jou maken weer veel goed.

Wat de nieuwe ontwikkelingen rondom je éne stoomloc betreft? :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Terug naar de 60-er jaren
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Ik rijd zelf ook met M-rail, en sinds kort dus ook digitaal.

Maar ik heb nog niks van ongemakken gemerkt van de combinatie M-rail en Digital :D

Groeten! 8)
Re: Terug naar de 60-er jaren
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Erg leuk al die foto's van "vroeger".


                                                                      Arie
Re: Terug naar de 60-er jaren
AnalogDriver
gast

Re: Terug naar de 60-er jaren
Wat mij trouwens erg meeviel: met je digi camera even los uit de hand wat
foto's van foto maken vanuit een fotoalbum.
Echt een aanrader, ik had dit nooit eerder gedaan.

Enige bijzondere was dat ik er een full-spectrum daglichtlamp (bureaulamp) bij gebruikt heb, wel nodig in deze donkere dagen.
Eigenlijk zijn de foto's zo op je scherm veel leuker om naar te kijken. Groter ook.
Re: Terug naar de 60-er jaren
Lid sinds: 2006

Werkspoor Amsterdam

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Re: Terug naar de 60-er jaren
digi-jacques
gast

Re: Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: AnalogDriver op maandag 22 december 2008, 05:14:18
Wat mij trouwens erg meeviel: met je digi camera even los uit de hand wat
foto's van foto maken vanuit een fotoalbum.
Echt een aanrader, ik had dit nooit eerder gedaan.

Enige bijzondere was dat ik er een full-spectrum daglichtlamp (bureaulamp) bij gebruikt heb, wel nodig in deze donkere dagen.
Eigenlijk zijn de foto's zo op je scherm veel leuker om naar te kijken. Groter ook.

zooooooo, jij had niks te doen om 05.14 vanochtend....... :shock: :lol:
Re: Terug naar de 60-er jaren
AnalogDriver
gast

Re: Terug naar de 60-er jaren
(euh, ja,... was even wakker door hevige verkoudheid en gelijk mijn virtuele zeilbootjes in de Volvo Ocean race Online Game bijgestuurd, kon ik weer rustig slapen)
Re: Terug naar de 60-er jaren
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: Vinysie op maandag 22 december 2008, 10:30:21



Ook handig, zo'n zwevend wissel........... :D
Re: Terug naar de 60-er jaren
@Hajo,

Dat is nog een eens modelbaan zeg heb je dat allemaal wel bewaard want je had al veel materiaal zeg.
Genoeg materiaal om mee te airbussen ziet dat er nu weer uit als nieuw.

@Vinysie,

Dat seinhuis is er niet meer jammer maar weet niet meer waar dat is gebleven.

@DJ Ronald,

Ja toen maakte het niet veel uit en het werkte gewoon en had erg veel plezier aan mijn modelbaantje.

Groet Wim.
Re: Terug naar de 60-er jaren
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: AnalogDriver op maandag 22 december 2008, 05:14:18
Wat mij trouwens erg meeviel: met je digi camera even los uit de hand wat
foto's van foto maken vanuit een fotoalbum.
Echt een aanrader, ik had dit nooit eerder gedaan.

Hé Hajo!
Dit is een hele goede tip want het werkt, bijzonder genoeg, best behoorlijk goed!
Had dit veel eerder moeten weten, nu heb ik een vrij goede scanner en dat is nog mooier en eenvoudiger, maar zonder scanner is dit een prima oplossing! :idea:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Waar een verkoudheid soms niet toe leidt!? 8)
Re: Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: AlbertJan op zondag 28 december 2008, 09:41:42

P.s. Waar een verkoudheid soms niet toe leidt!? 8)

Ja ja zonder jas de paarden voeren dat gaat niet, dan maar een borrel nemen op je verjaardag ben je het zo weer kwijt en zo niet doe het nieuwjaarsdag nog een keer dunnetjes over. :shock:

Groet Wim en beterschap
Re: Terug naar de 60-er jaren
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: AnalogDriver op maandag 22 december 2008, 12:51:07
(euh, ja,... was even wakker door hevige verkoudheid en gelijk mijn virtuele zeilbootjes in de Volvo Ocean race Online Game bijgestuurd, kon ik weer rustig slapen)

Hééé Wim!!
Wel een beetje opletten hè?
Hajo was verkouden en niet ik! :roll:

Ben zelf door het vele buiten werken (bijna) nooit ziek!
Kan ook niet want dan krijgen de paarden geen eten, en daarom ook altijd mijn jas aan.
Maar wel bedankt voor je medeleven. :lol:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Terug naar de 60-er jaren
Oh sorry AlbertJan,

En ik ga als de sodemieter aan de gang.

Groet Wim.
Re: Terug naar de 60-er jaren
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: AnalogDriver op zondag 21 december 2008, 08:49:52
Na de fantastische oude foto's van Wim-N nu op een (te) vroege zondag ochtend maar eens mijn oude foto album gepakt en digi foto's-van-foto gemaakt.

Het is alleen geen jaren 60, maar begin jaren 80 (1982 stond er bij 1 foto), maar zelfde jeugdsentiment en M-rails.


Hier een paar foto's, volledige album staat, zonder veel reclames, op

*KNIP*

En zeker overal papiertjes tussen de sporen?
Re: Terug naar de 60-er jaren
AnalogDriver
gast

Re: Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: Laurent op maandag 29 december 2008, 12:56:43
Citaat van: AnalogDriver op zondag 21 december 2008, 08:49:52
Na de fantastische oude foto's van Wim-N nu op een (te) vroege zondag ochtend maar eens mijn oude foto album gepakt en digi foto's-van-foto gemaakt.

Het is alleen geen jaren 60, maar begin jaren 80 (1982 stond er bij 1 foto), maar zelfde jeugdsentiment en M-rails.

En zeker overal papiertjes tussen de sporen?

Als je bedoeld om secties te scheiden?

Ja, dat zou goed kunnen. Ik weet niet meer of ik dat schakelkastje ook had ingezet om stukken stroomloos te kunnen zetten. Waarschijnlijk wel aan de kleur draden te zien. Lampjes uit/aan schakelen deed ik niet aan, die stonden altijd aan.



Sowieso 2+1 los stande = 3 trafo's en ik zie daar een geel-groen knopppen schakelkastje waarmee dat stroomloos schakelen ook kan.
Niet zo handig als een geel-rood knoppen kastje,
maar dat had ik toen nog niet.

[overpeinzing]
:roll: En mogelijkheid om 2e hands simpel via marktplaats.nl te kopen, was er niet. Forum, was er niet. Je had geluk als er een vriendje was die ook Marklin treintjes had.
Andere tijden...
Wat is er in 25+ jaar toch veel moois bijgekomen wat ook dit soort oudere spullen volop in leven houdt en veel makkeliker en interessanter maakt  :roll: 
En echt niet dat we nu allemaal met Trainsimulator op de computer modeltreintjes bouwen, nee, nog net zo lekker vastpakken als voorheen.
[/overpeinzing]




Re: Terug naar de 60-er jaren
Super leuke foto's allemaal. Dit is de treinhobby in zijn elementaire vorm. (Ook de aankleding van de kamers is lekker nostalgisch.)

Deze plaatjes brengen me helemaal terug naar het gevoel dat me 30 jaar geleden heeft overmeesterd. Als 12-jarige (1977) zat ik uren in de Märklin brochures te dromen. Een plank om een baantje uit te leggen, had ik in het begin nog niet, dus de trajecten en bruggen op de foto's komen me zeer bekend voor.

Later kreeg ik een plank op mijn kamer van 3,00 x 1,50 meter, waarop ik een dubbelsporig ovaal heb gemaakt. In het midden had ik een "achtbaantje" met 5120 rails ingebouwd! Dat zijn nog eens hellingshoeken. Hier konden mijn zesassige BR103 en BR151 niet echt lekker mee overweg, dus het traject was voorbehouden aan de oer BR089 (3000).

De voorliefde voor M rails is gebleven. De los liggende trajecten noodgedwongen ook, hoewel ik de baan nu toch wel iets natuurgetrouwer probeer aan te leggen.

Citaat van: AnalogDriver op maandag 22 december 2008, 05:14:18
Wat mij trouwens erg meeviel: met je digi camera even los uit de hand wat
foto's van foto maken vanuit een fotoalbum..... Eigenlijk zijn de foto's zo op je scherm veel leuker om naar te kijken. Groter ook.

Ik heb recentelijk ontdekt dat mijn ouders een paar dia's hebben van mijn oude baan. Ik wil die graag digitaliseren, dan kan ik ze met jullie delen. Ik weet echter niet hoe ik dat het beste kan doen. Ik hoop daar binnenkort iets van te kunnen laten zien. We praten dan wel begin 80-er jaren (nieuw draadje?).

Groeten,
Frank
Re: Terug naar de 60-er jaren
Er zijn speciale scanners om dia's in te scannen naar je pc en ze zo digitaal te bekijken.
Re: Terug naar de 60-er jaren
AnalogDriver
gast

Re: Terug naar de 60-er jaren
Frankie,

Leuk te lezen dat jij ook nog gewoon M-rails gebruikt.


Citaat van: Frankie.7 op dinsdag 30 december 2008, 09:48:15

Ik heb recentelijk ontdekt dat mijn ouders een paar dia's hebben van mijn oude baan. Ik wil die graag digitaliseren, dan kan ik ze met jullie delen. Ik weet echter niet hoe ik dat het beste kan doen. Ik hoop daar binnenkort iets van te kunnen laten zien. We praten dan wel begin 80-er jaren (nieuw draadje?).


Laten digitaliseren, veruit makkelijkste en beste lijkt mij. Heb ik begin dit jaar ook met fillms laten doen. Dia's hebben veel kwaliet in zich.
Weet alleen niet waar je dit dia's kunt laten digitaliseren. Via Google kwam ik op Van de stroet uit die vanaf 35 cent per dia vraagt.

Ik heb mijn begin jaren 80 foto's ook al hier geplaatst dat van WimN ziet er erg 70er jaren uit, wat mij mij betreft zet je ze gewoon hier. Gaat om het nostalgische Märklin matriaal.
Re: Terug naar de 60-er jaren
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Ook even dit: als je zelf gaat digitaliseren, let dan op kleine stofjes op de dia want die worden vele malen groter op je scherm.
Dia dus stof vrij maken.


                                                                                      Arie
Re:Terug naar de 60-er jaren
AnalogDriver
gast

Re:Terug naar de 60-er jaren
schop. 

Niemand meer met foto's van oude Márklin baan van vroeger?
Re:Terug naar de 60-er jaren
Lid sinds: 2018

offline
Re:Terug naar de 60-er jaren
Wat een leuk topic, ik zie deze voor het eerst  :D
Zou eens de fotoalbums bij mijn ouders moeten opsnorren, kijken of daar nog wat foto's bewaard zijn gebleven.
Was niets spectaculairs, gewoon een voorbedrukte ondergrond met daarop de uitbreidingssets (T1 tm T4 denk ik?) en een aantal huisjes.
Zag trouwens dat Hajo hetzelfde witte stationnetje had staan als ik destijds (middenrechts op 2e foto in reply #70)  :D

Daarop 1 loc rijden, een groene Zwitserse AE 6/6 "Bern" met een sleepje wagonnen van allerlei soorten, types & tijdperken  :mrgreen:

Als ik wat foto's terug heb gevonden zal ik ze hier plaatsen!
Re:Terug naar de 60-er jaren
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Terug naar de 60-er jaren
Ik heb wel bij mijn ouders foto's gezien van mij met m'n lego trein  :mrgreen: :mrgreen:

Van m'n Marklin zou ik niet weten  :( :? 36 jaar geleden  :shock:

Voor mijn verjaardag of sinterklaas

Ga wel na vraag hier over doen.

Gr Einte
Re: Terug naar de 60-er jaren
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: kiezel op donderdag 18 september 2008, 13:32:42
Citaat van: drumclassic op donderdag 18 september 2008, 10:40:07
(...) eerlijk gezegt ben ik wel jaloers op die mooie slanke wissels en grote boogstralen. Maar ja je kan niet alles hebben. (...)

In mijn M-rail baanplan heb ik 3 van die prachtige slanke M-rail wissels zitten, en de meest in het zicht liggende bogen zijn ook met de 3900 boogstraal (585mm). Er zijn nog een paar forumleden van wie ik weet dat ze de 3800 en 3900 serie gebruiken.


Ik weet alleen dat Marklin de bochten 5100 en 5200 had en daar mee m'n baan opgebouwd.
Niet de industriebocht gebruikt, wel zo veel mogelijk bocht wissels, ziet er mooier uit vind ik.

Gr Einte
Re:Terug naar de 60-er jaren
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Terug naar de 60-er jaren
Ik wist niet eens dat er nog ruimere M-railbogen waren dan de 5200's  :shock: :shock:
Maarja, deze zijn ook nog enigszins toe te passen op een modelbaan  :lol:
Re:Terug naar de 60-er jaren
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Terug naar de 60-er jaren
Citaat van: DJ Ronald op zondag 26 juli 2009, 15:37:53
Ik wist niet eens dat er nog ruimere M-railbogen waren dan de 5200's  :shock: :shock:
Maarja, deze zijn ook nog enigszins toe te passen op een modelbaan  :lol:

Nou bij mij gaat het niet meer    :( :shock: :?

Gr Einte
Re: Terug naar de 60-er jaren
Lid sinds: 2011

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
Ik heb zitten genieten.
Ik ben dan wel een nieuwkomer op het modelspoorgebied maar kan mij de tijd van de Mrail nog wel herinneren van leeftijdgenootjes die wel een treinbaan hadden.
Mijn hernieuwde kennismaking met deze hobby is per toeval begonnen met een zooitje oude rails en verwaarloosd rollend materiaal.
Intussen mede door het enthousiasme van mijn kleinzoon helemaal om en inmiddels een leuke baanruimte losgepeuterd bij mijn egaa.
Ik blijf Mrail en analoog het leukste vinden tot nu toe maar kijk met veel plezier naar de ontwikkelingen op het gebied van digitaal en vooral naar de realisaties van uiterst ingenieuze  baanplannen.

met vriendelijke groet,
Aad
Re: Terug naar de 60-er jaren
Blausee-Mitholz
gast

Re: Terug naar de 60-er jaren
Ik had in het verleden een nostalgie draadje geopend maar die zal wel in het archief verdwenen zijn.
Ik heb slechts twee foto's ehu dia's gemaakt door mijn vader destijds.


Ondergetekende als 10 jarige jongen aan het spelen met zijn trein.


En ja een heuse Marklin racebaan. De witte auto was mijn favoriet  :D


Ze staan nu in de vitrine  B)

Mvg, Johan
Re: Terug naar de 60-er jaren
Mooi draadje  :thumbup:! Ik ga ook eens zoeken voor jaren '80 foto's van mezelf en jaren '60/ '70 foto's van mijn pa en z'n broertje. Geen garanties, maar ik ben wel heel benieuwd wat er te vinden is en of er iets te vinden is...

Groet,
William
Re: Terug naar de 60-er jaren
Lid sinds: 2012

offline
Re: Terug naar de 60-er jaren
mooi hoor


groet stan
Re: Terug naar de 60-er jaren
Schitterende foto s uit een ver verleden,kan ik behoorlijk jaloers op worden.
Ik had vroeger alleen maar hema en lima treinen.
Die krengen reden na een paar maanden al niet goed meer.
De rails maakte ik schoon met staalwol de wielen ook,wist ik veel dat die krassen veel schade aanrichte.
Een paar vriendjes lachte me altijd uit die hadden marklin,dat was voor mij een groote droom.
En die is later gelukkig dubbel en dwars uit gekomen.

Tony