Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Welke EP5 is dit?

Gestart door Tilly zaterdag 16 augustus 2008, 11:18:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Welke EP5 is dit?
Forumleden,

ben liefhebber van oudere types E-lokomotieven. Kent iemand van jullie deze uitvoering?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=280256739553&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=018

In de Koll kan ik deze lok niet terugvinden. ?250,- lijkt mij wel wat aan de hoge kant.

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Hoi John,

Volgens de Duitse tekst in de advertentie, werdt deze loc in 1989 aan Marklinmedewerkers uitgereikt die 25 jaar in dienst waren. Daarom zal die ook niet in de Koll staan denk ik. Zal wel een redelijk unieke uitvoering zijn.

Charlie.
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Charlie,

alvast bedankt voor je reactie.

Dit had ik ook gelezen maar is dit ook zo? Is dit in 1 of ander naslagwerk terug te vinden?

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Peter,

klopt, de 2660 heb ik laatst omgebouwd naar mfx. Hier staat op het forum staat ergens een draadje over. Er is ook nog een zogenaamde "schweiger" uitvoering. Ook deze wordt momenteel via Ebay aangeboden(helaas beschadigd).

Deze interesseert mij echter in het bijzonder. Heb de verkoper inmiddels om meer info gevraagd.

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Misschien vind je die in de kolls special. Ik heb geen koll en ook geen special dus geen idee of hij daarin vermeld word
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Citaat van: Johnnytrein op zaterdag 16 augustus 2008, 16:55:07
Misschien vind je die in de kolls special. Ik heb geen koll en ook geen special dus geen idee of hij daarin vermeld word

Naamgenoot :): ook daar staat hij niet in :?

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Hoi Tilly,

Ik kan geen richtprijzen vinden van deze lok, maar ik vond op deze site meer informatie, alhoewel het wel in het frans is, maar wel mooi foto's van deze mooie E-lok.
Re: Welke EP5 is dit?
De E52 kon je op Houten kopen voor rond de 200 euro.

Dan heb je de laatste versie met mfx decoder en fluit.
En groen met rode wielen is en blijft de mooiste versie.






Deze loc heeft trouwens een kunststof kap.

Re: Welke EP5 is dit?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Zo te zien heb jij het woord bij de daad gevoegd Davy. :wink:

En wat die kleuren betreft heb je gelijk Davy, groene E-lok's met zwarte stomers rollend op rode wielen smoelt het mooist.  :D
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Davy,

bedankt voor het meedenken maar dit is een DB uitvoering en voor mij niet interessant.

Ik had graag meer specifieke info betreffende bovenstaande Ebay-link in eerste post.

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Tilly,

Je kunt gewoon bieden op deze lok, die ?250,- is alleen maar een geschatte verzamelwaarde, allemaal bla bla om het bieden wat op te voeren.
Ik zou gewoon niets doen en afwachten tot de bieding bijna afgelopen is en dan 20 seconden voor het eind je hoogste bod doen.
Ik denk niet dat ie over de ?200,- zal gaan.
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Ad,

dat is op zich het probleem niet. Ik zou echter graag meer over de herkomst van deze lok willen weten. Het komt niet veel voor dat er een Märklinartikel aangeboden wordt wat nergens in de Koll te vinden is en ik zou van tevoren toch graag willen weten wat ik koop. De verkoper heeft trouwens nog steeds niet op mijn vraag gereageert.:? Dus als iemand iets meer infoformatie kan vinden, graag.

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Hallo,

Volgens mij staat deze lok wel in de Koll spezial, nr 3366 (85701). Gemaakt in een oplage van 100 stuks en met een streepje bij de waarde, dus wat de gek ervoor geeft.
Het mooie plaatje hout is gewoon eenmalig gemaakt voor een medewerker van marklin.

Bram
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Bram,

dit meende ik in eerste instantie ook maar deze heeft rode pantograven. Dit staat in de Koll zo aangegeven en is ook te zien in deze advertentie:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=280256388918&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=018

Het moet dus iets anders zijn. Het is jammer dat de verkopen (nog) niet gereageert heeft op mijn vragen :(

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Mee eens.
Dan zou je denken dat het een exemplaar is uit een zugpackung 2660 of 2860, maar deze hebben pantograaf 13 (volgens de Koll tekst). De lok uit de advertentie heeft duidelijk pantograaf 13.1, dat is te zien (ondanks de wazige foto) aan het ontbreken van het stangetje tussen de isolatoor-paren.
En dan wordt het intressant want de combi van deze kleurstelling met die panto's wordt niert vermeld in de Koll. Maarrr, de foto in de Koll van de 3366.5 het exemplaar uit de sets heeft ook pantograaf 13.1 de tekst in de Koll is dus onjuist.

Verder zijn ook de contragewichten bij de drijfstangen donker van kleur iets wat de 3366.5 ook heeft.
Ik houd het dus op de 3360.5

Het bedrijfsnummer heb je natuurlijk al aan de verkoper gevraagd?

De complete sets 2660/2860 staan overigens in mijn Koll '07 voor 155 en 160 Euro.

succes! Bram
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Bram,

Citaat van: 111 op woensdag 20 augustus 2008, 00:12:47
Het bedrijfsnummer heb je natuurlijk al aan de verkoper gevraagd?

Inderdaad, maar helaas dus geen antwoord :(

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?

Vandaag eindelijk antwoord gekregen van de verkoper. Het bedrijfsnr van deze lok is 21534, helaas dus hetzelfde als de lok uit 2660 :( :( :(
Bram heeft dus toch gelijk. Hiermee is mijn interesse voor deze lok dus weg. Ik ga geen ?100,- meer betalen omdat er een "plankje" bij zit.

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de reacties. Nu maar weer op zoek naar andere bijzondere Märklin modellen uit de tijdperken I en II.

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?

Ik had de verkoper teruggemaild dat deze EP5 hetzelfde bedrijsnr heeft als die uit set 2660. De advertentie is nu voor einde veiling door de verkoper verwijderd. Zal dus wel niet helemaal orgineel geweest zijn.

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
zit een luchtje aan, maar misschien komt ie terug met een nieuwe vraagprijs, hoe zagen zijn andre advertenties eruit? Daar kun je vaak wel het e.e.a. aan zien.

groet, Bram
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Bram,

deze handelaar heet "Playscout". Ik weet echter niet hoe je op handelaar moet zoeken bij Ebay, jij wel? Hij had veel lectuur en nog enkele "bijzondere" modellen in de verkoop.

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Je kunt in 'mijn ebay' favoriete verkopers selectren en bij de gebruikersnaam dat 'playscout' invoeren. Vervolgens kom je op een overzichtspagina met zijn gegevens.

hier heb je de rechtstreekse link: http://myworld.ebay.nl/playscout

Ik heb dat bovenstaande dus even gedaan en zag tot mijn verbazing dat hij niet meerbij Ebay staat ingeschreven. Die zijn we dus kwijt.

groet, Bram

Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Ik begrijp er helemaal niets meer van :?

Hier is hij weer, dezelfde verkoper met dezelfde advertentie.

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Welke EP5 is dit?
John,

Ik zelf koop alleen bij 'gewerbliche' verkopers, en dan is er natuurlijk nog risico.
Erg vreemd dat er nu 300 euro's gevraagd worden, dat was toch eerst 250 ?
(en dat was ie al niet waard lees ik hier onder)
Ik vertrouw deze gang van zaken helemaal niet, maar ja ik ben ook behoorlijk achterdochtig......

grv Huub
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Huub,

Citaat van: huub op dinsdag 09 september 2008, 01:57:35
Ik zelf koop alleen bij 'gewerbliche' verkopers, en dan is er natuurlijk nog risico.


Doe ik ook maar als je bijzondere modellen wil hebben dan zul je af en toe toch uit moeten wijken naar particuliere aanbieders. Tot nu toe heb ik hier geen slechte ervaringen mee.

Citaat van: huub op dinsdag 09 september 2008, 01:57:35

Erg vreemd dat er nu 300 euro's gevraagd worden, dat was toch eerst 250 ?
(en dat was ie al niet waard lees ik hier onder)

Goed gezien.

Citaat van: huub op dinsdag 09 september 2008, 01:57:35
Ik vertrouw deze gang van zaken helemaal niet, maar ja ik ben ook behoorlijk achterdochtig......

Helemaal mee eens. Afblijven van deze verkoper.

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Ik begrijp iets niet hij vraagt dat toch niet hij geeft een waarde aan. Maar zoals julie zeggen ik vertrouw het ook niet.
Re: Welke EP5 is dit?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Citaat van: 111 op vrijdag 22 augustus 2008, 20:20:33
...en zag tot mijn verbazing dat hij niet meerbij Ebay staat ingeschreven. Die zijn we dus kwijt.

En het vreemde is ook dat er staat:
Lid: sinds 19-jun-08 in Duitsland
       Ingeschreven als particuliere verkoper


Maar hij was vorige keer toch uitgeschreven bij Ebay...... :?
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Hallo,

als liefhebber van vooroorlogse E-loks blijft mij de bruine uitvoering van de EP5 boeien.

Op Ebay.de kwam ik nu deze tegen. Opnieuw een uitvoering met een afwijkende bedrijfsnr, nl 21530. Iemand enig idee waar deze vanaf komt?

Groetjes, John

PS: even niet op de prijs letten, deze is veel te hoog.
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Ik heb wel haar kleine zusje, van Primex, de 3187



Mvg Gert
Re: Welke EP5 is dit?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Citaat van: v200marklin op vrijdag 20 februari 2009, 10:26:20Ik heb wel haar kleine zusje, van Primex, de 3187

En ik haar kleine broertje (33661) E52 30  :D
Re:Welke EP5 is dit?
Erik Baas
gast

Re:Welke EP5 is dit?
Citaat van: 3rail op dinsdag 08 september 2009, 07:41:56
2660 [...] De wagons zijn op maat en zeer gedetaileerd. :P


:) (eigen foto)
Re:Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re:Welke EP5 is dit?
Hallo allemaal,

toevallig dat julie vandaag dit topic uit het stof gehaald hebben. Gisteren is deze binnengekomen,
Het gaat om een EP5 maar dan een zogenaamde ?umlackierung sonderserie Matschke?. Hier een foto:



Deze lok lijkt op die uit set 2660 maar op de volgende foto wordt het tegendeel bewezen:



De achterste is die uit set 2660 en de voorste is dan de aparte uitvoering. Duidelijk zichtbaar is de afwijkende bruine kleur en de rode pantograven. Beide hebben het serienummer 21534 :?
Ik was eigenlijk op zoek naar de 3366 ?Änderungen durch Schweiger? uit de speciale Koll catalogus met serienr 21520 :? maar hier ben ik ook heel blij mee. Deze wordt daarin trouwens niet vermeld :?
Ze worden maar uiters zelden aangeboden en zeker in deze staat, nl absoluut nieuw :D :D :D Zonder aarzeling gekocht via een officiele handelaar bij ebay.de onder ?Nu kopen? voor de prijs van ?129.99.
In de toekomst gaat deze lok nog verwent worden met een hamomagneet, Esu-decoder, binneninrichting en kortkoppelingen en zal ondanks zijn zeldzaamheid gewoon opgenomen worden in de dienstregeling.

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
JeroenS
gast

Re: Welke EP5 is dit?
Hallo John,

Deze week kon ik ook dit fraaie pakje hopjesvla bemachtigen. Wel een gebruikt exemplaar, maar hij ziet er nog netjes uit.
Er is geen doos meer bij. Heb jij ooit nog een catalogusnummer kunnen achterhalen? Weet je iets meer van de achtergrond van dit model?
Mijn exemplaar is voor tweerail =. Ik ga hem ombouwen met een slepertje en decoder. Dat moet niet al te ingewikkeld zijn.

Dit model is een mooie weergave van de museummachine die in Nürnberg schijnt te staan. Zie hoe goed de kleur is. (foto geleend voor het goede doel)

groet, Jeroen
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Misschien niet helemaal meer aan de orde, maar heb in het verleden diverse artikelen bij playscout gekocht.
Hij verkoopt veel artikelen, die terug komen bij Märklin, (garantie) waarbij er wat mankeert. (geeft dit vrijwel altijd goed aan)
Echter, hij vindt het niet leuk, als je niet tevreden bent. E.e.a. daarna wel netjes opgelost. (deel van het geld terug) Maar dan mag je niet meer bij hen kopen. (je wordt geblokkeerd) Hij houd niet zo van mondige typen.
Maar via een 2 account heb je daar weer niet zo veel last van. :-)

Gr. Marcel
Re: Welke EP5 is dit?
En heb je een link naar de site van playscout?
Re: Welke EP5 is dit?
Brenner
gast

Re: Welke EP5 is dit?
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Citaat van: JeroenS op donderdag 21 juni 2012, 23:13:10
Dit model is een mooie weergave van de museummachine die in Nürnberg schijnt te staan. Zie hoe goed de kleur is. (foto geleend voor het goede doel)
Dat klopt en ik heb een eigen foto, gemaakt in Nürnberg op 17 oktober 2008.
John heeft die foto ook van mij gekregen omdat hij de M*-lok met het zelfde nummer heeft.

toegevoegd: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13472.msg322331#msg322331

Re: Welke EP5 is dit?
JeroenS
gast

Re: Welke EP5 is dit?
Vooraan links in de rij de nieuwste HAMO aanwinst zonder nummer. Daarnaast 37525-01, 37661 en 3366.
37525-01 zou de allereerste leveringstoestand moeten verbeelden, 37661 de situatie ná eenwording van de Reichsbahn, 3366 laat zien hoe de machine er in de jaren '70 bij stond en de nieuwe aanwinst is dan hoe hij nu in het museum staat. Het hele kringetje rond!
Ik zie nu wel dat de treeplanken ontbreken bij mijn museummachine.
Re: Welke EP5 is dit?
Matschke is een behoorlijk grote modelbaan winkel in Wuppertal, die in het verleden wel vaker Sondermodelle door M liet maken. Zo zie je maar weer dat zelfs meneer Koll niet alles heeft (of misschien wel een beetje onenigheid met Matschke  ;)

Walter
Re: Welke EP5 is dit?
JeroenS
gast

Re: Welke EP5 is dit?
En dit is dan Matschke in exploded view  8o
:warning: grappig framenummer 334455 :)
vanwege de crisis geen kleur meer beschikbaar B)
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Nog enkele foto's.
Re: Welke EP5 is dit?
nobody
gast

Re: Welke EP5 is dit?
Nog één ===> klik
Re: Welke EP5 is dit?
JeroenS
gast

Re: Welke EP5 is dit?
Re: Welke EP5 is dit?
JeroenS
gast

Re: Welke EP5 is dit?
Citaat van: Wasmi op vrijdag 22 juni 2012, 19:08:42
Matschke is een behoorlijk grote modelbaan winkel in Wuppertal, die in het verleden wel vaker Sondermodelle door M liet maken. Zo zie je maar weer dat zelfs meneer Koll niet alles heeft (of misschien wel een beetje onenigheid met Matschke  ;)

Walter

Thanx, ik heb de site van deze winkel gevonden: http://www.de.matschke-online.com/index2.php
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Citaat van: JeroenS op donderdag 21 juni 2012, 23:13:10
Hallo John,

Deze week kon ik ook dit fraaie pakje hopjesvla bemachtigen. Wel een gebruikt exemplaar, maar hij ziet er nog netjes uit.
Er is geen doos meer bij. Heb jij ooit nog een catalogusnummer kunnen achterhalen? Weet je iets meer van de achtergrond van dit model?
Mijn exemplaar is voor tweerail =. Ik ga hem ombouwen met een slepertje en decoder. Dat moet niet al te ingewikkeld zijn.

groet, Jeroen

Hoi Jeroen,

leuk dat je dit topic weer opgepakt hebt maar jammer (wel logisch) dat de Ebay-links niet meer werken. Mooie aankoop trouwens maar welk nummer staat er nu op de zijkant van deze lok? Kun je hier een close-up plaatsen?

Deze wordt ook al een tijdje via Ebay aangeboden:

Klikklak

Mooi maar veel te duur :(

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
JeroenS
gast

Re: Welke EP5 is dit?
John,

nummer is 21534. Zie de foto's hieronder. Hij ligt nog uit elkaar, dus alleen de kap staat op de foto. Het is dezelfde die jij hebt, maar jouw exemplaar is mooier. (deze goedkoper :D89,-incl verzenden)
De verf was er af op de grijpstangen naast de deuren, die heb ik bijgetipt. De treeplaten op de einden  ontbreken. Die knip ik wel uit een conservenblikje o.i.d.
Maar eerst rijklaar maken. Ik ben van plan om er een 60942 in te zetten. Kijken hoe dat loopt. Het is een HAMO met een beetje vaag model permanentmagneet, nooit eerder zo een gezien. En een driepolig anker. Kan ik altijd nog ombouwen naar vijfpolig. Sleper zit er al onder en dat losse wielstel heb ik getest. Elektrisch gaat dat nu goed qua aanvoer en massa.

Die umlackierte op ebay heeft de adelaar waarvan ik nog niet weet of ik die moet willen hebben. En idd veel geld voor een analoge machine.
Eigenlijk probeer ik van de verschillende e-loks met drijfstangen steeds de meest oorspronkelijke uitvoering te verzamelen, maar soms heb je iets gekocht voordat je precies weet wat het is (en zo ontstaat dan een verzameling  :) )
Jeroen
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Hoi Jeroen,

bedankt voor het plaatsen van de foto's :thumbup:

Ik heb trouwens nog een andere uitvoering:



De E52.22, het is hoogwaarschijnlijk een eigen brouwsel maar dat kan de pret niet drukken. Hier nog een foto:



Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Frits Osterthun
gast

Re: Welke EP5 is dit?
Jeroen, als je een Altbau-Elok liefhebber bent, struin dan gerust eens op mijn Altbau-Eloks-Pagina

Groet
Frits
Re: Welke EP5 is dit?
nobody
gast

Re: Welke EP5 is dit?
Hallo Frits,
'k Ben Jeroen niet... Heb toch stiekem genoten van je overzicht Altbau- Eloks. :thumbup:
Re: Welke EP5 is dit?
JeroenS
gast

Re: Welke EP5 is dit?
Frits,

Ik ben Jeroen wel. Mooie foto's! alle locs zelf bij elkaar verzameld? grote klasse!
Re: Welke EP5 is dit?
Frits Osterthun
gast

Re: Welke EP5 is dit?
Nee. Deels van mij, groot deel van vrienden.