Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Losse 21 pins NEM stekker?

Gestart door VincentKloeg donderdag 17 juli 2008, 14:40:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Losse 21 pins NEM stekker?
VincentKloeg
gast

Losse 21 pins NEM stekker?
Heey modelbouwgasten,

Ik heb een vraagje. Ik heb paar weken terug een ESU LokPilot V3.0 decoder (52614) gekocht voor in mijn Marklin 37955-02. Deze decoder heeft een 21 pins connector/stekker. (21-poliger mtc-Schnittstelle)

De Marklin 37955-02 (een BR 003) is ondertussen alweer een tijdje het huis uit (overgenomen door een forumlid), maar de decoder heb ik nog. Deze kan ik niet terugbrengen omdat het doosje al open is geweest :P.

Nu is er een BR86 (33961) in aantocht die omgebouwd moet worden naar digitaal hoogvermogen. Ik wil daar eigenlijk deze decoder inbouwen. Daarvoor heb ik dan eigenlijk een losse 21 pins stekker voor nodig. Mijn vraag: kan je dat soort stekkers waar je die decoders in kan 'prikken/steken' ook los kopen met bedrading eraan?

Alvast bedankt voor de hulp, Vincent
Re: Losse 21 pins NEM stekker?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Losse 21 pins NEM stekker?
Volgens mijn informatie verkoopt ESU die.
Maar je zou ook eens bij TAMS/Conrad kunnen gaan kijken.

John
Re: Losse 21 pins NEM stekker?
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Losse 21 pins NEM stekker?
Hoi Vincent,

Van ESU is het nummer 51967. Deze is zonder bedrading, kun je zelf de draadjes aansolderen.
Als je perse draad eraan wil hebben, dan moet je de Hag 501025-75 hebben. Deze is vanaf de fabriek bedraad, maar verder exact hetzelfde als de ESU versie.
Voor zover is weet zijn dit de enige twee losse 21-polige stekkers die te krijgen zijn op het moment.

Suc6 ermee.

Groetjes,
Menno
Re: Losse 21 pins NEM stekker?
VincentKloeg
gast

Re: Losse 21 pins NEM stekker?
Zonder bedrading maakt eigenlijk niet uit. Voor een beetje soldeerwerk dijns ik niet terug. Gaat me eigenlijk voornamelijk om de stekker. Dan kan ik die Esu decoder die ik hier heb liggen gewoon in de BR86 gaan gebruiken, dat komt dan helemaal goed.
Binnenkort dan maar even langs een modelspoorzaakje.

Thanks for the help!

Vincent

Re: Losse 21 pins NEM stekker?
Misschien is deze info ook interessant:
http://www.floodland.nl/aim/info_nem_connectoren_1.htm

Mvg,
Peter
Re: Losse 21 pins NEM stekker?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Losse 21 pins NEM stekker?
Hoi Vincent,

ESU heeft hiervoor een adapterprintje in het programma.


Kijk eens op http://www.esu.eu/index.php?id=244
Re: Losse 21 pins NEM stekker?
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Losse 21 pins NEM stekker?
Citaat van: madmenno op donderdag 17 juli 2008, 16:13:49
Hoi Vincent,

Van ESU is het nummer 51967. Deze is zonder bedrading, kun je zelf de draadjes aansolderen.
Als je perse draad eraan wil hebben, dan moet je de Hag 501025-75 hebben. Deze is vanaf de fabriek bedraad, maar verder exact hetzelfde als de ESU versie.
Voor zover is weet zijn dit de enige twee losse 21-polige stekkers die te krijgen zijn op het moment.

Suc6 ermee.

Groetjes,
Menno

Plaatje in de post van Kappa hierboven zijn de nummers die ik je gaf van zowel ESU als Hag. Weet je nu ook hoe die eruit zien  :)
Zoals gezegt zijn ze identiek aan elkaar. Op de ESU staat zelfs het Hag nummer ge-etst :P

Groetjes,
Menno