Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

marklin 39893

Gestart door Re460 donderdag 10 juli 2008, 16:34:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
marklin 39893
Re460
gast

marklin 39893
Heeft er iemand model 39893  (Re474 SBB Cargo) in bezit?
Wat zijn de ervaringen met dit model? ik denk hierbij aan;

-Rijeigenschappen?
-Kleur?
-Vormgeving?
-Motor?
-Verlichting?
-Betrouwbaarheid?
-Werking en afstelling decoder?
-Geluidsmodule?
-Prijs?

Dit model is technisch identiek aan de modellen 39890, 39891 en 39892. Mogelijk dat de eigenaar van deze modellen ook ervaringen wil delen?
Inmiddels ben ik via diverse draadjes op de hoogte van enkele minpunten van dit model;

-Typhoon bedroevend geluid.
-Loopt vast op slanke K-wissels.
-Ruitenwissers zitten onjuist.

Op zich vind ik dit een mooi model ook al omdat in nog geen model heb met de nieuwe softdrive sinus motor. Hier ben ik toch wel benieuwd naar.
Op de beurs in Houten kun je het model voor 215,- krijgen terwijl ik bij de winkelier 266,- moet neerleggen.
Wat is wijsheid? Of toch maar weer een HAG-loc kopen voor het geld?
Ik ben benieuwd naar jullie tips/adviesen/ervaringen.
Groet,
Erwin
Re: marklin 39893
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: marklin 39893
Citaat van: Re460 op donderdag 10 juli 2008, 16:34:45Heeft er iemand model 39893  (Re474 SBB Cargo) in bezit?
Jepz :D.

-Rijeigenschappen? : geweldig, vanwege hele stiller motor.
-Kleur? : Mooi strak :!:
-Vormgeving? : :?: :?: Wat bedoel je :?: :?:
-Motor? : nice
-Verlichting? : Anders dan de 1ste, die had beetje gele verlichting. De letere 3 hebben meer witte verlichting :D 8).
-Betrouwbaarheid? : In welk opzicht wil je daar wat over weten :?:
-Werking en afstelling decoder? Heb ik geen kaas van gegeten :P. Het enige wat ik met een CS heb laten doen bij de 1ste 189 van Railion, is het zachtjes aan en uitgaan en wisselen van kant van de verlichting :D.
-Geluidsmodule? : Dat is totaal kansloos, maar dat wist je al ;).
-Prijs? : ? 215,00 is zeer mooie prijs 8).

Citaat van: Re460 op donderdag 10 juli 2008, 16:34:45Dit model is technisch identiek aan de modellen 39890, 39891 en 39892. Mogelijk dat de eigenaar van deze modellen ook ervaringen wil delen?
Staat hierboven :P :lol:

Citaat van: Re460 op donderdag 10 juli 2008, 16:34:45Inmiddels ben ik via diverse draadjes op de hoogte van enkele minpunten van dit model;

-Typhoon bedroevend geluid.
-Loopt vast op slanke K-wissels.
-Ruitenwissers zitten onjuist.
Helemaal waar :(

Citaat van: Re460 op donderdag 10 juli 2008, 16:34:45Op zich vind ik dit een mooi model ook al omdat in nog geen model heb met de nieuwe softdrive sinus motor. Hier ben ik toch wel benieuwd naar.
Rijdt super mooi :D :!:

Citaat van: Re460 op donderdag 10 juli 2008, 16:34:45Op de beurs in Houten kun je het model voor 215,- krijgen terwijl ik bij de winkelier 266,- moet neerleggen.
Wat is wijsheid? Of toch maar weer een HAG-loc kopen voor het geld?
Ik ben benieuwd naar jullie tips/adviesen/ervaringen.
Moet jezelf bepalen.

Ik vind de 189 1 van de mooiste nieuwe locs welke ze hebben uitgebracht en dit jaar ( als de Hectorrail er is ) heb ik der verzameling kompleet :D.
Ja op iedere loc valt wel wat aan te merken, maar de motor, details op het dak en het de locuistraling maken een hele berg goed :D.

De verdere keuze is aan jou zelf ;).
Re: marklin 39893
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: marklin 39893
Erwin,

Je kunt natuurlijk ook de Roco versie van de Re474 kopen. Die heb ik namelijk ook. Is artikelnummer 69666 (AC versie).
Ik heb het M* model zelf nog niet in mijn handen gehad, maar ik kan je wel zeggen dat het Roco model echt prachtig is. Supergoede motor, superstil en natuurlijk de beroemde hoge kwaliteit Roco detaillering. Daar kan zelfs Hag nog niet altijd tegenop :P

De Roco versie kost volgens de website dik 250 Euro, maar aangezien het model al een hele tijd bestaat kun je er wel eens eentje tweedehands tegenkomen voor weinig. Of via Ebay zijn ze vaak tegen lage prijzen te krijgen. Ik heb ze ongeveer een jaar geleden toen ik er naar op zoek was voor 150 Euro voorbij zien komen op Ebay Duitsland. Gloednieuw en 'Nu kopen'.
Ik heb de loc destijd van een medeforumlid hier kunnen kopen voor weinig :)

Suc6 met de keuze maken.

Groetjes,
Menno

P.S. Een Hag loc is natuurlijk nooit verkeerd :P 8) :lol:

Hieronder een paar detailfoto's van de Roco 69666.







Re: marklin 39893
Re460
gast

Re: marklin 39893
Heren,

Bedankt voor jullie uitgebreide reactie. Een keus maken is moeilijk maar ja dat is natuurlijk een luxeprobleem. Misschien 16-8 eens kijken in Houten?
Groet,
Erwin
Re:marklin 39893
Lid sinds: 2007

offline
Re:marklin 39893
Goedemiddag.
Zie het rode exemplaar 39890 nu de loc van November zijn...
Groet
Dolf